Hier ook maar even de vraag stellen, wellicht zit er een herkenbaar iets in...sloopgedrag. Ik vermoedt dat het met puberteit te maken heeft. Dit is de zoveelste keer dat hij wat uitspookt als 'ie alleen is. Dit was een kwartiertje alleen zijn. Hij had een konijnenoortje om lekker op te kunnen knabbelen in de tussentijd, en toch komt mijn moeder weer thuis en treft dit aan

Hij krijgt zijn natje en zijn droogje, en toch is het met grote regelmaat weer raak. Laatst een rolletje plakband in 10 minuutjes alleen zijn verscheurd...om nog maar te zwijgen over de net nieuw, met glasvezel, behangen muur waarbij hij nu gewoon aan de muur zelf heeft lopen knagen.
Hij krijgt wandelingen, hersenwerkjes, en ga zo maar door. Iemand enig idee wat we kunnen doen om dit in toom te houden? Hij zit in de bijkeuken, in een bench vind hij niet fijn. Heeft 'ie als pup in gezeten, maar toen we dit eenmaal konden afbouwen deden we dit ook. Als hij alleen wordt gelaten in de bench begint hij te joelen/blaffen, waardoor onze andere hond mee gaat doen. In het ergste geval lopen die twee uren te janken als wolven

Normaal gesproken zorgen wij natuurlijk ervoor dat de bijkeuken goed is opgeruimd, maar mijn moeder dacht dat dit niet nodig was voor zo'n korte tijd en iets om op te knagen.