Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:38

Mooie dame <3 Ook lekker dat ze daar zo mooi kunnen zwemmen! Ik hoop echt dat Jarv ook zo'n watterratje wordt :))

Hier ook maar even de vraag stellen, wellicht zit er een herkenbaar iets in...sloopgedrag. Ik vermoedt dat het met puberteit te maken heeft. Dit is de zoveelste keer dat hij wat uitspookt als 'ie alleen is. Dit was een kwartiertje alleen zijn. Hij had een konijnenoortje om lekker op te kunnen knabbelen in de tussentijd, en toch komt mijn moeder weer thuis en treft dit aan -O-
Hij krijgt zijn natje en zijn droogje, en toch is het met grote regelmaat weer raak. Laatst een rolletje plakband in 10 minuutjes alleen zijn verscheurd...om nog maar te zwijgen over de net nieuw, met glasvezel, behangen muur waarbij hij nu gewoon aan de muur zelf heeft lopen knagen.
Hij krijgt wandelingen, hersenwerkjes, en ga zo maar door. Iemand enig idee wat we kunnen doen om dit in toom te houden? Hij zit in de bijkeuken, in een bench vind hij niet fijn. Heeft 'ie als pup in gezeten, maar toen we dit eenmaal konden afbouwen deden we dit ook. Als hij alleen wordt gelaten in de bench begint hij te joelen/blaffen, waardoor onze andere hond mee gaat doen. In het ergste geval lopen die twee uren te janken als wolven -O- Nu is de bijkeuken zijn ''bench'' om het zo maar te zeggen. Daar heeft hij speeltjes, onze andere hond, twee manden om lekker in te liggen. Voor vertrek zorgen wij er voor dat hij iets te knagen heeft om hem bezig te houden...maar zodra dit op is gaat hij op onderzoek uit om te slopen.
Normaal gesproken zorgen wij natuurlijk ervoor dat de bijkeuken goed is opgeruimd, maar mijn moeder dacht dat dit niet nodig was voor zo'n korte tijd en iets om op te knagen.
Afbeelding
Afbeelding

Lynn85

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:52

Buiten een bench of knaagveilige omgeving heb ik jammer genoeg geen tips, maar het gaat over.
Hier twee experts in het slopen van allerlei spulletjes. Ondertussen zijn ze 5 en 8 en kan ik ze met een gerust hart alleen laten, maar hier heeft het best lang geduurd voordat ze stopten met slopen.
Gelukkig vinden ze de bench hier wel leuk.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:54

Knaagveilige omgeving is mijn moeder nu ook weer goed duidelijk geworden :))
Ik hoop dat hij redelijk snel uit deze fase groeit, ik kan het missen als kiespijn :)) :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:24

Helaas geen tips, geen slopers hier (tot nu toe).. Ophélia durft wel eens dingen stelen en er op knagen uit onze garage - denk aan van die plastic bloempotjes etc. Maar in huis heeft ze nooit iets stukgebeten of aan zitten knagen. Schoenen moeten we wel mee opletten. :P

Het enige wat ik me afvroeg; Hoe is hij in hemelsnaam aan zo veel flessendopjes geraakt? :=

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:22

Jackytje schreef:
Helaas geen tips, geen slopers hier (tot nu toe).. Ophélia durft wel eens dingen stelen en er op knagen uit onze garage - denk aan van die plastic bloempotjes etc. Maar in huis heeft ze nooit iets stukgebeten of aan zitten knagen. Schoenen moeten we wel mee opletten. :P

Het enige wat ik me afvroeg; Hoe is hij in hemelsnaam aan zo veel flessendopjes geraakt? :=

We verzamelen flessendopjes voor het KNGF, dus die zaten in een grote plastic pot :') Die pot heeft hij te pakken gekregen (hoe, geen idee :')) en tadaaah *\o/* :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:32

Haha, dacht al zoiets.. Clown :+

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:14

De enige tip tegen slopen die ik heb...voorkomen dat hij iets kan slopen.
Als hij niet in de bench wilt, zou je eventueel nog een grotere puppyren kunnen overwegen?

Harley is ook zo'n sloopkogel. Die heeft al plinten versnipperd, stukken behang van de muur gehaald en hele klapperruggen uit de boekenkast gegeten. Oh...en dan al het oud papier en plastic dat hij al heeft uitgehaald. Mijn regenlaarzen hebben geen binnenzool meer, en de flesjes neusspray etc. zijn ook niet meer te tellen. Hij heeft zelfs een keer mijn pilstrip te pakken gekregen. Gelukkig zat daar nog maar 1 pil in, maar die had hij vakkundig versnipperd en over het bed uitgestrooid(en dat voor zo'n klein pilletje). Clooney daarentegen, die heeft nog nooit gesloopt. Behalve zijn eigen speelgoed dan, alles wat pluche is moet DOOD.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:06

Herkenbaar.. Rea heeft het eerste jaar eigenlijk niets gesloopt(en ook niet in een bench gezeten) maar met de puberstreken kwam ook het sloopgedrag :(. Wij hebben toch maar weer een bench neergezet. Hoe vervelend ze het als puppy ok vond, nu vindt ze het eigenkijk een heel fijn plekje. Vooral voorkomen dat ze de mogelijkheid hebben om iets te slopen. Echt alles dat kapot kan weghalen. En wat uitdaging geven vlak voordat hij alleen moet zijn. Slapende honden kunnen ook niets slopen :).
Het is ook een circel die je gewoon weer even moet doorbreken. We hebben Rea nu 2 maanden in de bench en zijn nu weer aan het uitbouwen zonder. 'S nachts slaapt ze weer gezellig op bed en overdag zijn we aan het uitbreiden naar even alleen als ze toch helemaal gesloopt is. Tot nu toe gaat dat helemaal prima.

Ik ben met Rea aan het frisbeeen, ze vindt het zoo leuk(en ik ook) <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil haar misschien binnenkort laten röntgen en(heupen, elleboog en rug) omdat frisbee natuurlijk wel heel intensief is, en ik graag wil weten waar we aan toe zijn. Preventief dus. Zijn er meer mensen die dit voor de sport gedaan hebben?

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:26

Bonna; Wat gaaf! Het plezier straalt eraf! Ik denk dat het zeker een goed idee is om even röntgenfotos te laten maken. Ik heb mijn hondjes allebei de heupen laten röntgenen, alleen niet voor de sport. Ik loop in de fci obedience en dat is lichamelijk natuurlijk een stuk minder belastend.

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:50

Hier werden ze ook gerontgend inderdaad. Bij de reu was het ook om een officiele beoordeling te krijgen.
Bij DAP De Meemortel in Budel zijn wij geweest.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:01

Gaaf bonna! :D Komende zomer volg ik een workshop in actiefotografie waarbij we ook deze sport leren vast te leggen. Zo gaaf om te zien! :D

Gisteren het besef hoe hard ze eigenlijk groeien...
8 weken;
Afbeelding

VS 8 maanden
Afbeelding

De fokker deelde bovenstaande foto trots, waarop de foto van zijn oma rond diezelfde leeftijd geplaatst werd. Zo leuk om te zien! :D
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:34

Mooi! Spiegelbeeldje zo :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:13

We zijn de enige in zijn klasse ergens wel fijn, hoeft hij niet te lang te wachten :')

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:02

Veel plezier op de show! Dit is de eerste keer toch? wel je keurrapport delen hoor. Ik ben nieuwsgierig :)
Wil Rea dit jaar ook maar eens showen, maar eerst maar eens ringtraining gaan volgen. Netjes blijven staan is nog wel een dingetje :p

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:55

Hoe is het gegaan op de show gister?

Ik ben vandaag heerlijk met de hondjes het bos in geweest.
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:14

Hij heeft een veelbelovend als beoordeling gekregen :D
Citaat:
8 months, ok size & shape. Heavily build at the moment, strong head, dark eye. Good mouth, clean neck. Needs to settle in topline. Strong bone, good chest, ok tailset.
One very promising.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel erg blij dus <3

Wat een heerlijke foto van je kanjers! <3 Was vandaag ook heerlijk weer in het bos inderdaad :D

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:16

Oh super! Gefeliciteerd! Ga je hem vaker showen? Harley mag over 2 weken weer :)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:41

Ga je Harley in Leiden showen? Ik kom misschien wel even kijken

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 07:35

Bonna schreef:
Ga je Harley in Leiden showen? Ik kom misschien wel even kijken

Ja! :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:33

Ikke89 schreef:
Oh super! Gefeliciteerd! Ga je hem vaker showen? Harley mag over 2 weken weer :)

Ja, ben zeker van plan hem vaker te showen :j Hij vond het een leuke ervaring, en ik ook. mooi meegenomen dus :D

Jarvis maakt voor het eerst kennis met de lente. Wat een genot, hij vind het ook heerlijk! Al is het alleen al dat de deur nu weer lekker open staat :D
Afbeelding

Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:58

Wat leuk met al die bloemen!

Hier ook weer eens foto's gemaakt, eigenlijk te lang niet gedaan maar moest denk ik bijkomen van alle puppy foto sessies :') .
Elice had geen zin :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 18:07

Prachtige foto's! Wat zijn het toch allemaal leukerds om te zien! <3

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:59

Heerlijke foto's allemaal <3 Echt genieten dit weer. Zo blij dat de lente ein-de-lijk weer komt aankloppen :D

Hondenschool gehad vandaag met Ginny, top studentje. Krijg altijd veel complimenten. :j Ook omheining van de wei af gemaakt en ze hondjes mochten dus mee. Is een moerassig stukje met beekjes, dus ze hebben zich lekker vies gemaakt :+ Ook wandelingetje gemaakt en nog maar eens de vraag gekregen wat voor ras het was en dat ze toch zo lief en mooi zijn..

Grappig dat men hier echt niet kan geloven dat het écht een ras is. Het is altijd zo van 'Zit er Border Collie in??' (Zeker bij Ophélia, bij Ginny denken ze dan eerder aan een Aussi)

Afbeelding
Enkel Ginny wou poseren vandaag, dus maar een fotootje van haar ;)

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:32

Tigress; Wat een prachtige foto's weer! Mag ik vragen welke camera & lens je gebruikt?

Galeo; Wat wordt Bella al groot! Mooi pupje!

Jackytje; Haha herkenbaar, bij Clooney vroegen ze altijd of hij gekruist was met een Berner Sennen :')

Wij zijn gisteren gaan wandelen in het Vijlenerbos. Het is daar zooo mooi. Dik 4,5 uur gewandeld(en maar 11km gelopen :') )

Afbeelding

Afbeelding

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:41

Hallo allemaal, ik kom mij hier melden. Ik heb nog geen eigen hond maar ik ben erg geïnteresseerd in Welsh Corgi's. Ik heb wat vraagjes:

Is het een relatief gezond ras?

Fietsen jullie wel eens met een corgi?

Hoe zijn ze in de opvoeding?

Zijn ze geschikt voor hondensport? of is het te zwaar voor hun rug?