Ik heb jarenlang ratten gehad tot vorig jaar men laatste overleed.. Wou eerst gen ratten weer hebben... maar dan vind je een doosje op straat voor een winkel met een ratje er in gedumpt dus... het is een een vrouwtje van ongeveer 1 a 1.5 jaar geschat champange met wit dumbo echt een schat lief en aanhalig dus maar mee genomen. En ze zit nu 3 dagen bij mij in huis en knapt helemaal op snap echt niet dat mensen dit kunnen... Maar goed ze heeft in iedergeval een warm en veilig nieuw huisje Ze heet trouwens Diefa omdat ze de aardappels van men bord pikt
Banjer
Lid Nieuwsredactie
leuk Nathas! Wanneer (en waar) ga je een vriendinnetje voor haar halen?
Ronnie25
Geplaatst: 03-09-12 11:27
Nathas: Ach gossie, ja je zal dr maar vanaf willen. Normale mensen zoeken een goed tehuisje maar je kan hem natuurlijk ook in een doos stoppen en op straat leggen .
Wel geluk dat jij haar heb gevonden, omdat je al ratten heb gehad weet je wel hoe je ermee om moet gaan
MirandaNH
Geplaatst: 03-09-12 12:07
Aaah wat zielig dat mensen dat toch ook doen he. Fijn dat jij haar in huis hebt genomen Nathas! Ik heb bij mij in de opvang nog wel een leuke castraat voor haar als vriendje
Ik ben nog zoekende naar een leuk vriendinnetje voor haar, zit alleen te twijfelen of ik een jong zal doen of een wat oudere dame die ook een goed tehuis zoekt. Overgens laat ik haar eerst even bijkomen want ik merk aan der dat ze ergens heeft gezeten waar ze niet top verzorgt werd dus wil eerst haar vertrouwen hebben etc en even afwachten of ze toch niet drachtig is want vertrouw het niet helemaal namelijk... maar waarschijnlijk heeft ze voor eind volgende week een maatje.
@MirandaNH leuk waar zit jullie opvang als ik vragen mag?
Mijn ratjes hebben weer een nieuwe indeling in hun hokje. Ze hebben hun houten huisjes onder gepiest, dus die gingen stinken. Nu hebben ze nog maar 1 groter huisje maar wel meerdere slaapplekjes. Ze gingen toch al nooit in die huisjes dus echt nodig hebben ze die niet. En bovendien verander ik elke week de indeling van de kooi opnieuw...
Oud eruit, nieuw erin
Solange vind haar nieuwe 'bed' helemaal geweldig. Erin ploffen en slapen
Ook bailey kreeg weer een schone kooi
Morgen gaan zn b*llen eraf
MirandaNH
Geplaatst: 03-09-12 13:44
Ik zit in Groningen Heb nog 2 leuke castraten die inmiddels ook bij vrouwtjes mogen. In me profiel zie je wel foto's, het gaat om Gimli (een rex japanner) en Vito (gladhaar japanner) beide zwartjes. Gimli is een dumbo en Vito is een gewoon oortje. Gimli is wat banger aangelegd dan Vito maar inmiddels begint hij ook lekker bij te draaien. Vito is altijd haantje de voorste. Ze zijn beide gewoon heel leuk haha
PS: Ohja! Ze zijn samen gebracht met nog 4 mannekes. Één van die 4 zit hier ook nog (Tidus, man - ook te zien in me profiel) de andere 3 zijn inmiddels uitgeplaatst (Banjer heeft ook 1 man hiervan hihi). Ze zijn geschat van nov 2011.
Laatst bijgewerkt door MirandaNH op 03-09-12 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Ronnie25
Geplaatst: 03-09-12 13:45
Schurfie verkoos haar oude vertrouwde hangmatje boven het nieuwe bed..
Maar gelukkig kunnen ze elkaar nog goed bekijken vanaf een afstandje
MirandaNH: Ik weet nog steeds niet hoelang het precies duurt voordat hij dan bij mijn vrouwtjes mag. Week of 6 is dat toch? Of was het 4 weekies. Weet jij vast wel
Ik houd zelf 5 week aan voor ze echt weer bij vrouwtjes mogen (ook op aanraden van mijn DA, sommige doen het met 4 week maar hij zegt dat je beter een weekje langer nog kan wachten en 6 week zegt ie is net weer te overdreven hihi).
Oke , wel lange tijd evengoed. Zit hij nog een paar weekies alleen dus. Laat hem wel elke avond los (als de vrouwen opgesloten zitten) dan gaat hij tegen de tralies aanliggen en de vrouwtjes ook. Kan hij toch nog een beetje met ze communiceren
Ja het is even een poosje, maar het is beter zolang even te wachten dan straks met een nestje rittens te zitten!
Ik vind het altijd een beetje dubbel om ze door tralies met elkaar te laten snuffelen.. Aan de ene kant denk ik: ja dan heeft ie toch nog een beetje ratjes om zich heen en aan de andere kant denk ik: Maar als ze alleen door de tralies kunnen ruiken, dan kunnen ze gestressed raken gezien ze niet bij elkaar kunnen komen (en dit kan bij een intro dan negatieve gevolgen hebben). Ik weet niet zeker of dit laatste zeker is omdat het vrouwen en een man zijn. Maar vaak wordt het door-tralie-ruiken wel afgeraden om het te doen bij de zelfde geslachten. Ik dacht ik meld het nog ffies
MirandaNH: Ja dat weet ik, maar ik vind het zo zielig om hem zo alleen te hebben. Als hij hier los loopt, en kan hij zelf bij de vrouwen kooi komen. Dat is ook het eerste waar hij heenrent, even snuffelen en dan gaat hij verder rommelen en als hij moe raakt gaat ie naast de kooi lekker liggen. Heb niet het idee dat ze er stresserig van worden eigenlijk.
Maargoed over een paar weken kunnen ze elkaar dan echt aanraken haha
Hihi ja ik snap je hoor. Ik vind het ook altijd zo zielig als ik even een ratje alleen hebt. Misschien dat het met mannen/ vrouwen wel beter gaat hoor. Maar wou het toch eventjes melden hihihihi