Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 20:31

Flux schreef:
kiwiwitje schreef:
Hahaha. Overleeft ze best
Je gaat naar groningen?

Ja klopt!

Succes! Die sla ik over. Is me wat te ver haha

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:39

Nee joh, die is lekker dichtbij :))
Oke, sprekend voor iemand die er maar een half uurtje/3 kwartier over doet om daar te komen _O-
Afbeelding
He's all ears now :))

Afbeelding

Afbeelding

Leuk Lughnassadh!

Wat 'n dotje Gerliev <3 Fijn dat de nachten zo al gaan :D

Flux

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:56

Haha voor mij zo'n 40 min! :D En dank! Vind het onwijs spannend. Aan haar ligt het iig niet straks, ze doet het ontzettend goed op showtraining! :):)

Zie ik jou en Parker daar dus ook Tigress? :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:10

Wij zijn er ook inderdaad *\o/* :D
Jarvis en Parker mogen even hun paar minuten in de ring hebben :))
Parker z'n eerste keer, die komt echt net in de puppyklasse terecht :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 21:35

Vanaf hier zo'n 2,5 uur.
Hier zal de eerste de Holland Cup (zaterdag) zijn denk ik. Das ook een uur rijden. En daarna Outdoor Zeeland(zondag). Das 1 uur en 20 minuten ongeveer.
Geloof dat daarna Dogshow Oss in de brabanthallen is, Die is 12 minuten :P Dan mag Elmo zn eerste keer in de jeugd mee.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 22:42

xSannee; Ze zijn dan 4 weken! Er zijn 2 teefjes in het nest, de andere 5 zijn reuen. Ben enorm benieuwd naar ze haha :+ Wat een dotje is Evi toch! Hele mooie foto al! Zit er ook aan te denken om met de pup een 'fotoshoot' te doen, hebben we van Ivy niet en dat is toch ergens wel jammer. Zal wel een heerlijk zooitje ongeregeld zijn met zo'n pup, of viel het mee? Zou het ook zo leuk vinden om een foto van de pup en Ivy te hebben samen, maar dat wordt dan nog een hele klus :')

StalMelyn; Goede voorbereidingen al! En leuk weer kijken, zelfs meerdere baby's kijken, extra leuk :D

Gerliev; Wat een lieve foto! Fijn dat de nachten zo goed gaan, dat scheelt een hele hoop!

Tigress; Wat leuk die foto's tussen de paarse bloemetjes! Krijg ik nog meer zin in het voorjaar van :')

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:23

Gerliev schreef:
Wat voor pup krijg je? En hoe oud is hij/zij nu? :)

Wij krijgen een Duitse Herder, onze vorige is in juni op 6,5 jarige leeftijd overleden, en hij wordt donderdag 6 weken. Hij gaat het huis delen met onze 14-jarige labrador.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 00:23

Leuk alle voorbereidingen op shows! Ben helemaal niet in die wereld thuis maar kan me voorstellen dat je d'r dan net liever niet loops wilt haha

Tigres wat een leuke foto's <3 de bloemetjes staan hier ook alweer volop! Zijn kleur komt ook mooi naar boven zeg!

Maanon_: jaa het is natuurlijk een beetje chaos met een pup hahaha! Lekker overal rennen en snuffelen. Maar gelukkig een lieve fotograaf met veel geduld en vooral niet teveel verwachten. Ze zit vrij makkelijk, maar blijft natuurlijk nog niet zitten als ze afgeleid wordt. Dus het is een kwestie van snel klikken *D
Toen ze wat vermoeider werd bleef ze makkelijker zitten.

Maar we hebben er gewoon een leuke korte sessie van gemaakt! Scheelt dat ik de fotograve dus ken, dus heel relaxt. Wij zijn nu al wel heel blij dat we het hebben gedaan <3

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 07:08

Wat een heerlijke corgi,s komen voorbij.

Loops op show zit je idd niet op te wachten.

Veel showers hier dus.

Wij mogen dinsdag puppy kijken, zijn ze vier weekjes

Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:15

Komt vast goed met de show flux! Mijn teef moet gewoon werken als ze loops is en naast dat ze wat anders is qua gedrag en luisteren merk ik er weinig aan. Dus showtje van paar minuten moet vast lukken!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:27

Nynkster, nu ken ik je ook van de welshjes en je hebt ook een reu waarmee je werkt. Kunnen ze beide doorwerken in de loopsheid van de teef of mag er dan een niet mee? En als je teef doorwerkt, hoe zit dat dan als je andere reuen tegenkomt die misschien niet goed luisteren?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 10:33

Hier intacte reutjes en teven.
De reu waar we mee showen heeft op de laatste show bijna een hele dag bij een loopse teef gezeten. 0,0 last gehad. De reu in huis is ook relax met de loopse teven. Die loopt daar vrijwel de gehele loopsheid(onder toezicht maar das ook buiten loopsheid) bij.
Enkel de paar dagen dat ze dekrijp staan houd ik hem gescheiden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:46

Hier ook intacte reuen en teven en het leven gaat gewoon door. Ze hebben zich maar te gedragen, het moet niet zo zijn dat als er iets loops is zowel teef als reu niet meer voor zichzelf kunnen denken. De teven mogen zich best iets misselijk voelen of een dagje een off-day hebben maar over het algemeen doen we niks anders.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:06

Dat je je eigen honden goed voor elkaar hebt snap ik maar meer met betrekking tot vreemde honden. Nynkster is schapenherder (geen idee of jullie haar op Facebook hebben maar komen echt mooie foto's voorbij) dus haar honden lopen los en op verdere afstand, vroeg me af hoe dat ging.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:51

Dank! Zal ook vast goedkomen. Ik denk dat ik stiekem zelf heel nerveus ben want tis voor mij ook de eerste keer en uiteraard kan ik me dan alleen op potentiele disasters richten :Y)

Dit was ze vandaag met showtraining. Heel trots op haar.

Afbeelding

Knap dat je teef blijft werken tijdens de loopsheid Nynkster!

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:48

Jullie gaan veel te snel om op iedereen te reageren :')

Ik zag schattige, pluizenbolletjes voorbij komen <3
Iedereen met aankomende shows, heel veel plezier en success!

Tigress, je hebt wel een extra gewichtje aan hem gehangen zodat hij niet per ongeluk weg vliegt, toch :+

Hier gaat het prima met Bela, ze speelt regelmatig met andere honden i.p.v. uit onzekerheid te gaan blaffen en waar ze normaal vreemden en zeker mannen absoluut niet leuk vindt was ze vanmorgen helemaal verliefd op de mannelijke monteur die langskwam :j
Qua eten heb ik haar van de Brit afgehaald en weer helemaal terug op haar oude brok. Ik was haar nog aan het overzetten maar met maar een kwart Brit en driekwart oude brok was haar poep zo dun dat het niet meer op te ruimen was. Ze doet het dus slecht op kip, nu de oude brok van Happy Dog en een zak Barf brokken zonder kip en graan, kijken hoe dat gaat en anders gaat ze gewoon simpel op vlees :) Het honger gevoel kwam dus waarschijnlijk ook door de kip want is nu ook gelijk helemaal over

Afbeelding

Bench training... Net neergezet en ze ging er maar gelijk in slapen :evaw:
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:43

StalMelyn schreef:
Dat je je eigen honden goed voor elkaar hebt snap ik maar meer met betrekking tot vreemde honden. Nynkster is schapenherder (geen idee of jullie haar op Facebook hebben maar komen echt mooie foto's voorbij) dus haar honden lopen los en op verdere afstand, vroeg me af hoe dat ging.

Die van mij gaan ook gewoon los en mee op wedstrijd, niet anders dan anders.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:18

StalMelyn schreef:
Nynkster, nu ken ik je ook van de welshjes en je hebt ook een reu waarmee je werkt. Kunnen ze beide doorwerken in de loopsheid van de teef of mag er dan een niet mee? En als je teef doorwerkt, hoe zit dat dan als je andere reuen tegenkomt die misschien niet goed luisteren?

Tijdens werk merk ik er aan de reuen(2 stuks) ook niks aan. Thuis vinden ze haar wel interessant maar ze weten heel Goed dat t niet mag. Dus gebeurt er ook niks. Tijden werk wordt er gewerkt en ook niet met andere loslopende honden etc. Lyn heeft geen interesse in vreemde honden en ligt vaak ergens bij de schapen in het veld stukje van de Paden. Als er wel honden aankomen aan flexi oid dan stuur ik haar op fluit signaal vaak stukje verder het veld in achter de schapen en dan weer liggen. Daar komen ze niet :p bij de schaapskooi doe ik haar vaak naar binnen mede omdat ze graag mensen verleid tot spel. En ik niet wil dat ze na werken nog 45 min speelt met mensen (lekker stokjes gooien op de tegels). Dus vast of in de kooi

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:23

En betreft loslopende honden. Het is daar aanlijngebied, meestal houden mensen zich daar aan. En als we bij de Paden zitten lijn ik Guinness sowieso aan omdat dat gewoon een beetje een mongooltje is soms :P heel hard op mensen of dieren af rennen en dat soort domme gedrag. Sigi en lyn luisteren verder prima dus dan is aanlijnen in de meeste gevallen niet nodig

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:40

Hie moeten loops en zelfs gedekte honden nog gewoon werken. Zowel op show als op gehoorzaamheid als bij de schapen.
Ook gaan de reuen mee. Pas op show vakantie geweest met 4 reuen en 3 teven. Een teef loops. 3 weken rondgetrokken in 1 auto. Geen problemen gehad

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:32

Nou het zal dan aan mij liggen maar vind met een loopse teef op show gaan gewoon heel asociaal. Laatste show was het ras voor ons 90% van de teven op het tapijt loops blijkbaar. Had het erg moeilijk om Charlie ( die 10 dagen ervoor nog had gedekt) zijn concentratie te houden en zijn neus van het tapijt… moet wel zeggen dat Charlie echt een plaat voor zijn kop kan hebben. De 4 hoogdagen van de loopsheid hier thuis is echt geen plezier en zou ik ze nooit samen kunnen hebben.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:39

xLaraaj schreef:
Nou het zal dan aan mij liggen maar vind met een loopse teef op show gaan gewoon heel asociaal. Laatste show was het ras voor ons 90% van de teven op het tapijt loops blijkbaar. Had het erg moeilijk om Charlie ( die 10 dagen ervoor nog had gedekt) zijn concentratie te houden en zijn neus van het tapijt… moet wel zeggen dat Charlie echt een plaat voor zijn kop kan hebben. De 4 hoogdagen van de loopsheid hier thuis is echt geen plezier en zou ik ze nooit samen kunnen hebben.

Ik kan mij hier wel deels in vinden hoor! Kom ook zeer regelmatig (aangelijnde) loopse teven in een losloopgebied tegen.. ik snap dat je als eigenaar van een reu deze onder controle moet hebben maar vindt het soms wel een beetje kat op het spek binden eigenlijk. Plus; als je alleen een reu hebt, geen loopse teven kn de omgeving; hoe train je de reu om dit te negeren?
Maar teven niet toelaten op shows etc als ze loops zijn gaat mij ook wel weer ver..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 18:05

Ik ben dan zo iemand die het kat op het spek bind blijkbaar. Ik ga met mijn loopse teef ook overal wandelen. Mijn honden horen onder appèl te staan, reu, teef, pup, loops of niet, en dat verwacht ik van andere honden ook. En al heb ik mijn teef aangelijnd, nog geregeld staat er een reu bij ons die van honderden meters een veld, bos of weg doorsteekt. Vind dat echt compleet onacceptabel. Als ze zich niet weten te gedragen komen ze niet van de riem. :=

Momenteel hebben we onze co-own reu in huis, die weet los ook niet wat luisteren is, dus die gaat bij ons niet los. Moet ie maar luisteren, dan kan hij los. Heeft overigens niks met loopse teven te maken, maar daar zou hij zeer gegarandeerd 1000% zeker ook niet luisteren. Zou me kapot schamen als hij ergens zomaar bovenop zoiets duiken of mij zou behandelen als lucht. :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 18:10

Nu ga ik hier nooit naar losloopgebied. Maar waar ik wandel lopen heel veel loslopers. Eentje bijt gerust zn kop eraf als ie t ook maar durft om aan der te snuffelen. Dus dat is niet meer opletten dan normaal.
Maar heb meer last van opdringerige honden buiten de loopsheid om.
Op show hoor ik er veel mensen over klagen maar zelf geen last ervan eerlijk gezegd. Ook niet nu baco gedekt heeft.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 18:21

Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt bizarre situaties in al die jaren misschien een keer of drie heb gehad, maar over het algemeen zijn de meeste reuen alsnog netjes. Komen wel snuffelen/interessant doen maar laten zich toch wegsturen of op afstand houden.