Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaus schreef:CupCakes, dat is heel bekend gedrag bij drijfhonden. Dexter doet dat ook als hij de kans krijgt (alleen bij honden die apporteren). Tis een vorm van willen drijven maar die andere hond laat zich natuurlijk niet sturen dus dan maar omtrekken/afremmen als uiting van onmacht.
Ik zou er gewoon bovenop staan. Absoluut niet toestaan, hoe langer je het tolereert, hoe meer ze het gaan doen.
xLaraaj schreef:Inderdaad als de andere hond het niet leuk vind etc aanlijnen. Maar voorbeeld aussies onder elkaar spelen ook gewoon zo en verbazingwekkend ruw. Naya die kan niet anders spelen, zoals eerder uitgelegd dus laten we ook niet zomaar met andere honden spelen. Charlie kan zich wel mooi aanpassen. Maar tussen hun of andere aussies die ik ken ...
Kaus schreef:CupCakes, dat is heel bekend gedrag bij drijfhonden. Dexter doet dat ook als hij de kans krijgt (alleen bij honden die apporteren). Tis een vorm van willen drijven maar die andere hond laat zich natuurlijk niet sturen dus dan maar omtrekken/afremmen als uiting van onmacht.
Ik zou er gewoon bovenop staan. Absoluut niet toestaan, hoe langer je het tolereert, hoe meer ze het gaan doen.
Kaus schreef:Tja en ik zie het wel ontzettend veel gebeuren in mijn kringen KimD. Ik zie hetzelfde gedrag ook wel in Harvey, die gaat niet over tot het hangen in de hals maar ook die drijft jouw andere honden op in filmpjes waar ze apporteren.
fannetje schreef:Spilt moet denk split zijn?
Maar met andere woorden, jullie laten ze even flink schrikken en dan luisteren ze weer?
Cupcakes, Roetsj heeft vanmorgen nog met een jonge Mechelse herder kruising gespeeld en die hing ook regelmatig in haar nek. Roetsj vindt dat de normaalste zaak, zolang het maar een herder-achtige is. Ze gaat dan ook echt terug duwen/hangen met haar schouder. Het grappige is dus, doet een labrador of ridgeback dat, dan is ze direct klaar met het spel. Hoort niet vindt ze dan.
KimD schreef:Splitters denk ik inderdaad. Ik overweeg die van Biothane te maken voor als we er straks 6 hebben voor de langere wandelingen. Zes korte splitters en twee riemen is makkelijker meenemen dan zes losse riemen om de nek hangen. Maar dan moeten ze alle zes een tuigje krijgen, dat is het nadeel. De non-stop tuigen zijn niet handig voor te wandelen.
Maargoed, pup heeft sowieso tuigen nodig tot ze uitgegroeid is, dus die moet ik sowieso een halen al.