Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:26

xLaraaj schreef:
Ok ik kom deze miniversie stelen <3

Dat mag, ik vond die leeftijd echt afschuwelijk. :Y)

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:28

Die oren, echt geweldig *\o/*

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:29

Haha die oren _O-
Die leiden een eigen leven.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:14

Afbeelding

Ik moest en zou sneeuwfoto's hebben. Muppet was het daar alleen niet mee eens :') Neus maakt overuren en sneeuw is dikke pret.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 22:24

KimD schreef:
Waar Facebook al niet goed voor is. :')

[ [url=m/lZ8mMm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3BlMnF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Lmmfjv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was echt vreselijk. :') _O-
[ [url=m/Yfzhg7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh die eerste foto <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:25

Waarom is jouw hond zo knap Denies <3 <3

KimD, ik snap m niet meer. Wie is moeder en wie is zoon? Die met de flaporen de zoon? Die ander is niet van jullie toch?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:30

Kaus schreef:
Waarom is jouw hond zo knap Denies <3 <3

KimD, ik snap m niet meer. Wie is moeder en wie is zoon? Die met de flaporen de zoon? Die ander is niet van jullie toch?

Prikkers is mama! Guinness (zoon) is van ons, Jade (moeder) is van de fokker (dûh) van Guinness en tevens mijn collega. Jade komt altijd bij ons op vakantie. :D

Arme vrouwke is wel een beetje stijf, nu beginnen we langzaam te merken dat ze 11 is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:34

xDenies schreef:
Ik werk de hele dag/week … dus hier niet genieten van de sneeuw. Zo ontzettend oneerlijk. Ik roep het hele jaar dat ik sneeuw wil en klaag nooit bij sneeuw … en nu ben ik juist degene die niet mag genieten |( |( |( |(

Geen mooie fotos, wandelrondjes of bosritjes. Oneerlijk!

Oh dat gevoel is mij zo bekend toen ik het jaar in 3 ploegen werkte in een fabriek. Nu zo blij met huidige baan bij dierenpension en crematorium. Kan mijn dagen redelijk naar eigen inzicht indelen en ook tijdens mijn werk van alle weeromstandigheden genieten of ontwijken haha

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:35

Nou ik was nu erg geirriteerd door hem :') Gewoon 2 sec stil staan, nee hoor... piepen piepen piepen.
Maar, dankjewel!!

@KimD,
Onze Lupa kreeg toen Glucosamine van Frama en nu ze echt nog duidelijker ouder begint te worden krijgt ze de Glucosamine, Chondroitine & MSM van Frama. Doet ze het errug goed op!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:42

Ik dacht gewoon altijd dat Guinness een teefje was :') Zeg het hem maar niet :))

Hier op puur geluk dat ik afgelopen dagen vrij was. Hierna weer vier volle dagen werken dus geen sneeuwpret meer. -O- Het ligt hier namelijk nog volop.

Denies, ik heb ook een hekel aan protretfoto's maken van mn eigen dieren. Neem vaak mn camera niet eens meer mee (is nu toch kapot) omdat ik toch niet blij ben met de foto's en de honden niet meewerken :') Maak dus alleen maar actiefoto's van ze.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 22:53

Er zijn er ook een hoop die zweren bij die cees die met D3 en omega olie werkt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:05

Ja, zoiets heb ik ook wel eens gehoord van klanten …

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 23:08

xDenies schreef:
Ja, zoiets heb ik ook wel eens gehoord van klanten …

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar hoor goede verhalen. Ik zou t voor een jonge hond niet zomaar doen maar voor een oudere wel.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:12

Ik merk voldoende resultaat uit de Frama producten dus voor mijn oudje blijf ik daar mooi bij. Heb geen zin om daar weer mee te tobben want haar schouders (of weet ik veel wat er gebeurde) sloegen wel eens op slot en dan schreeuwde ze het uit. Nu met die Frama poeder gebeurd het niet meer :)

Tuurlijk heeft het wel z'n max, maarja .. ze wordt 12.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 23:18

Zeker op zo’n leeftijd, als het werkt is het goed.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:04

Van glucosamine is nooit echt bewezen dat het wat doet, maar omega 3 werkt ontstekingsremmend en geeft daardoor vaak verlichting. Ik heb ook goede ervaringen met flexadin advanced, dat werkt via een ander principe maar dat is een beetje moeilijk uitleggen. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:37

Daarom leg ik ook uit dat ik verder ben gegaan met die 3-in-1, en de vooruitgang die ik zie bij zowel mijn hond als bij vele andere honden van klanten; is dat bewijs genoeg haha :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:43

Ohhh als boxers of mijn labrador x rottweiler pijn hadden dan hadden ze ECHT pijn en was ingrijpen noodzakelijk en onvermijdelijk.

Nu ga ik over 1.5 uur bij de dierenarts zijn met een herder die soms gillend van de pijn wakker wordt en dat lijkt te maken hebben met slikken. Echter 1 minuut later ligt hij weer op zijn rug te kronkelen en doet hij koppeltje duiken. Hij ligt nu op een chuckit bal te knagen en drinken is 0 probleem. Wandelen gaat net als anders, hij springt zonder problemen op mijn hoge box spring en speelt nu met kymo op bed zonder enige beperking.

Het is een echte herder haha hij voelt zeker wel iets wat niet hoort maar reageerd denk ik zwaar overdreven. Ik ben benieuwd dadelijk al heeft hij gisteren avond voor 45 kg pijnstilling op en weegt er 37 kg dus heftige dosis ivm toen volle maag en dierenarts kan vermoedelijk niet benaderen dus wil hem liefst nuchter hebben

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:15

Succes!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 09:41

sterkte/beterschap dierenfan! :)

Over glucosamine. De werkzaamheid is misschien niet bewezen maar er zijn wel veel dieren die het er beter op doen dan zonder. Dat is voor mij meer waard de bewezenheid

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:58

Nou, oke dan de dierenarts kon alles met hem maar dan ook alles haha. Kenzo staat sinds 1.5 week op tranquil van Puur. Hierdoor dus zoveel relaxter dan ze alles met hem kon doen.

Uiteindelijke conclusie is dsn ook dat hij klinisch in orde is en hij op geen enkele beweging gevoelig reageerd. Enkel zijn achterpoten strekken dat liet hij merken niet fijn te vinden. Zijn bewegingen en houdingen zijn weer wel zuiver. Kortom nu 5 dagen volle dosis pijnstilling dan 2 dagen halve dosis dan niets. Komt dit terug dan rondom röntgenfoto's en kijken of die duidelijkheid geven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 11:26

dierenfan schreef:
Nou, oke dan de dierenarts kon alles met hem maar dan ook alles haha. Kenzo staat sinds 1.5 week op tranquil van Puur. Hierdoor dus zoveel relaxter dan ze alles met hem kon doen.

Uiteindelijke conclusie is dsn ook dat hij klinisch in orde is en hij op geen enkele beweging gevoelig reageerd. Enkel zijn achterpoten strekken dat liet hij merken niet fijn te vinden. Zijn bewegingen en houdingen zijn weer wel zuiver. Kortom nu 5 dagen volle dosis pijnstilling dan 2 dagen halve dosis dan niets. Komt dit terug dan rondom röntgenfoto's en kijken of die duidelijkheid geven.

Fijn dat er weinig gevonden is. Al wil je natuurlijk wel graag weten waarom hij pijn heeft. Afhankelijk van wat de foto's zeggen zou ik langs een fysio gaan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:26

kiwiwitje schreef:
dierenfan schreef:

Fijn dat er weinig gevonden is. Al wil je natuurlijk wel graag weten waarom hij pijn heeft. Afhankelijk van wat de foto's zeggen zou ik langs een fysio gaan.

Mijn vorige honden zijn ook aantal x behandeld door fysio ed dus daar absoluut mee bekend en indien nodig wordt dat zeker gedaan ;)
Daarnaast kan ik ook veel zelf qua massages want heb daar zelf papieren voor. Echter voor eventuele dingen recht zetten enz dat kan en doe ik zelf niet

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:39

Succes DF!

Welke graanvrije brok raden jullie aan? (geen graan maar wel graag een hoog vlees gehalte, ik zie door de bomen het bos niet meer)

(brok is voor in de ochtenden en ik wil barf of kvv voeren in de avond)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 12:43

Ohh dat wist ik niet dierenfan! Dan komt het zeker goed! :D

Gribaldi, ik voer Wolf of Wilderness. De ''taste of'' variant en de gewone (die 5 smaken heeft)