Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chabby schreef:Ik ben op zoek naar een dierenarts in de regio West Friesland in Noord Holland. Het gaat om een castratie. Hoeveel kost dit? Wat zijn de risico's?
Over twee weken kan ik mijn voedster ophalen. Ik weet dat de ram na castratie, er niet meteen bij mag, omdat hij nog vruchtbaar kan zijn en omdat hij moet herstellen van de operatie. Hebben jullie tips voor het koppelproces? Mijn ram loopt dag en nacht los.
Eoweyn_x schreef:Voor zowel de castratie van een ram als een voedster raad ik dierenkliniek Enkhuizen aan. Konijnkundige artsen, niet duur en een hele fijne praktijk. Ze werken ook samen met Bunnykaj.
Durf niet precies te zeggen wat het daar kost daar ik mijn rammen altijd gecastreerd en wel bij een opvang haal maar het zal geen wereldprijs zijn.
Ze castreren met gasnarcose wat minder zwaar is als de reguliere, konijnen gaan daarna ook veel sneller eten. Sowieso stelt de castratie van een ram niet veel voor.
2 weken na castratie kan de ram gekoppeld worden, koppelen altijd op neutraal terrein. Samen laten zolang het goed gaat, ook 's nachts. Pas wanneer het stabiel is overplaatsen naar hun eigen verblijf.
Lienie_F schreef:Ondanks alles hebben we Fluf net laten inslapen. Hij bleek ook nog maden onder zijn kin te hebben, die zelfs de dierenarts gemist had.
Het voelt wel heel onwerkelijk, na al die intensieve zorg dat hij er nu echt niet meer is.