De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:00

Guus had erg sore hocks toen Fleur overleed. Hij was in diepe rouw en zat alleen maar in z'n toiletbak...
Nu is hij weer happy en gaat het prima! Pootjes helemaal dicht. Wel staan ze op een streng dieet qua brok hoor. Echt afgewogen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:04

Chabby schreef:
Ik ben op zoek naar een dierenarts in de regio West Friesland in Noord Holland. Het gaat om een castratie. Hoeveel kost dit? Wat zijn de risico's?

Over twee weken kan ik mijn voedster ophalen. Ik weet dat de ram na castratie, er niet meteen bij mag, omdat hij nog vruchtbaar kan zijn en omdat hij moet herstellen van de operatie. Hebben jullie tips voor het koppelproces? Mijn ram loopt dag en nacht los.

Voor zowel de castratie van een ram als een voedster raad ik dierenkliniek Enkhuizen aan. Konijnkundige artsen, niet duur en een hele fijne praktijk. Ze werken ook samen met Bunnykaj.
Durf niet precies te zeggen wat het daar kost daar ik mijn rammen altijd gecastreerd en wel bij een opvang haal maar het zal geen wereldprijs zijn.
Ze castreren met gasnarcose wat minder zwaar is als de reguliere, konijnen gaan daarna ook veel sneller eten. Sowieso stelt de castratie van een ram niet veel voor.

2 weken na castratie kan de ram gekoppeld worden, koppelen altijd op neutraal terrein. Samen laten zolang het goed gaat, ook 's nachts. Pas wanneer het stabiel is overplaatsen naar hun eigen verblijf.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:32

Eoweyn_x schreef:
Voor zowel de castratie van een ram als een voedster raad ik dierenkliniek Enkhuizen aan. Konijnkundige artsen, niet duur en een hele fijne praktijk. Ze werken ook samen met Bunnykaj.
Durf niet precies te zeggen wat het daar kost daar ik mijn rammen altijd gecastreerd en wel bij een opvang haal maar het zal geen wereldprijs zijn.
Ze castreren met gasnarcose wat minder zwaar is als de reguliere, konijnen gaan daarna ook veel sneller eten. Sowieso stelt de castratie van een ram niet veel voor.

2 weken na castratie kan de ram gekoppeld worden, koppelen altijd op neutraal terrein. Samen laten zolang het goed gaat, ook 's nachts. Pas wanneer het stabiel is overplaatsen naar hun eigen verblijf.

Bedankt voor je reactie. Ik heb voor donderdags een afspraak gemaakt. *\o/*

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:30

Succes! :) is echt een toppraktijk. Zelfs nu ik in Utrecht woon ga ik voor geen spoeddingen nog regelmatig daar naar toe :')
Als ie thuiskomt lekker wat groen geven als ie dat gewend is maar ik gok dat ie zo weer begint met eten :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:31

Ondanks alles hebben we Fluf net laten inslapen. Hij bleek ook nog maden onder zijn kin te hebben, die zelfs de dierenarts gemist had.
Het voelt wel heel onwerkelijk, na al die intensieve zorg dat hij er nu echt niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:33

Succes Chabby!

Heel veel sterkte Lienie_F :(:) , poedersuiker maden |o

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:35

Ach, wat ontzettend sneu!
Maden onder de kin? Wow,nog voor van gehoord. Maden zijn echt rotbeesten -:(-

Heel veel sterkte gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:39

Is warm onder de kin en als het dan nat word is het ideaal voor die klojos -O-

Had kerst graag nog paar jaar extra gehad, maar ook die werd het door die maden niet gegund langer te leven . Ben tikje panisch voor maden geweest deze zomer , pa is echt van de oude stempel en van joh maak he niet druk het zit goed maar toch :+ . En dan zijn dat niet eens mijn dieren :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:00

Hier ook hoor! Ben er ook panisch voor. Nijn vorig jaar verloren aan die beesten ;(.

Nu spray ik ze preventief in.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:00

Ik weet wel dat ik dat absoluut ook ga doen, en niet alleen bij zijn kont wat de dierenarts zei, maar overal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:02

Volgend jaar als ik waarschijnlijk weer bunsels heb spray ik ze ook ik, ent ze netjes want die ellende wil ik ook niet

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:05

Kin ook maar insprayen volgend jaar dan :j. Moet zeggen dat die maden weg spray ook erg goed werkt.geen vlieg gezien op de konijnen deze zomer. Stinkt ook goed :').

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:10

Ik heb ook geen vlieg gezien, en hij zat ook het grootste deel van de tijd binnen. Maar ik zou inderdaad ook zijn kin sprayen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:20

Jeetje gecondoleerd liene Y;(

Die van mij zitten altijd binnen en overal horren voor de ramen, verdwaalde vliegen maken ook meteen kennis met de vliegenmepper.
Maar controleren jullie je konijn altijd. Ik kan die van mij allemaal niet oppakken dus vraag me af of de stress het dan waard is

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:21

Als ze languit liggen dan check ik even gauw vanaf de zijlijn :j. Hier ook geen oppak konijnen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:22

Ja ze zitten binnen in de woonkamer dus zie ze natuurlijk wel de hele dag door. Ben toch wel altijd bang voor maden hoor, als je ze ziet is het vaak al te laat

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 14:32

Lienie_F schreef:
Ondanks alles hebben we Fluf net laten inslapen. Hij bleek ook nog maden onder zijn kin te hebben, die zelfs de dierenarts gemist had.
Het voelt wel heel onwerkelijk, na al die intensieve zorg dat hij er nu echt niet meer is.

Ach gut, heel veel sterkte :(:).

Afbeelding
Error: konijn omgevallen :') .

Als ik ze kwijt ben kijk ik tegenwoordig in het hok. Ze liggen zoo vaak samen lekker te slapen samen!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:33

Hier wel een oppakkonijn. Hij heeft vijf jaar lang bijna dagelijks nop schoot gezeten. Maar de maden waar je nog wat aan kunt doen zijn zo klein, we hadden ze bij zijn kon ook bij toeval gevonden, en bij zijn kn dus helemaal niet. Terwijl hij de laatste weken toch vier keer per dag op schoot zat.
Ik ben wel blij dat we dst al die jaren gedaan hebben, want nu hij ziek was en op schoot MOEST kon het ook zonder stress.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:37

Lienie sterkte!
Rotbeesten die maden!

Aah lieve foto van stoffer en blik! <3

Ik begin langzaam weer een beetje tot rust te komen en heb 2 nachten weer eens lekker geslapen, konijntjes nog alle 3 in orde :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:04

Gelukkig Tarzan! Fijn dat je weer lekker geslapen hebt :)
Wat rot Lienie, sterkte :(:)

Mijn buurvrouw past een paar dagen op mijn konijnen. Ik ben noodgedwongen een paar dagen bij mijn moeder ivm veel pijn en nu niet kunnen auto rijden vanwege medicijnen :\

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 16:05

Ach jeetje!
Mag ik vragen wat er aan de hand is?

Beterschap en sterkte :(:).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:16

Ik had nooit schootkonijnen , Nynke ging altijd gillen als ik haar hebben moest :(:) (oer instinct , gelukkig met wat aanpassingen in het vangen stopte het gillen). Utopia ging bijten en gerust beet ze door , makate niet uit welk velletje . En Kerst heb ik als puber niet altijd lief behandeld die mocht mij niet :')

Hoeft van mij ook niet een schootkonijn , heb ze liever buiten samen konijn te zijn

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:30

Esther, ik heb al ruim een week nekpijn die maar niet wegging (heb vaker nekpijn) maar gisteren werd het zo ondragelijk dat ik naar de HAP ben geweest voor sterkere pijnstillers.

Dankjewel :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:40

Heel veel beterschap gewenst!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:51

Dankjewel!