Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelDun schreef:Ik heb me laten vertellen dat het genetisch is. Meestal wordt er met die zeugjes niet verder gefokt.
DubbelDun schreef:@TinkerTreas: dat zou betekenen dat het heterozygoot doorvererft, maar alleen zichtbaar is als het door 2 heterozygote ouders beide wordt doorgegeven (dus homozygoot wordt).
DubbelDun schreef:Zolang het de gezondheid van een dier niet in de weg zit zouden kleine foutjes gewoon toegestaan moeten zijn. Nu loopt je de kans dat er uitwassen ontstaan zoals bijv. bij honden de veel te korte snuiten en het couperen van oren en staarten.
TinkerTreas schreef:DubbelDun schreef:Zolang het de gezondheid van een dier niet in de weg zit zouden kleine foutjes gewoon toegestaan moeten zijn. Nu loopt je de kans dat er uitwassen ontstaan zoals bijv. bij honden de veel te korte snuiten en het couperen van oren en staarten.
Vind ik ook hoor. Bij cavia's is het gelukkig nog niet zo erg, maar dat hele show wereldje spreekt mij niet aan. Gezondheid en karakter staan voorop.
TinkerTreas schreef:DubbelDun schreef:Zolang het de gezondheid van een dier niet in de weg zit zouden kleine foutjes gewoon toegestaan moeten zijn. Nu loopt je de kans dat er uitwassen ontstaan zoals bijv. bij honden de veel te korte snuiten en het couperen van oren en staarten.
Vind ik ook hoor. Bij cavia's is het gelukkig nog niet zo erg, maar dat hele show wereldje spreekt mij niet aan. Gezondheid en karakter staan voorop.