Ik ben zelf absoluut niet van honden met hangende oren dus zal ik altijd voor honden gaan met staande oren en zal heel erg balen als de oren dan niet gaan staan. Dan is de hele uitstraling anders
Ik sluit me aan bij zijn mening Haha Persoonlijk vind ik flaporen super schattig maar snap wel waarom je staande oren wil hebben. Het is wel echt een scheetje zeg!
Haha ik ben het inderdaad volledig eens met jouw hond!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 06-10-16 19:18
Wat een uitdrukking heeft ie.
Petitparis, grote oren? Dan luistert ze zeker extra goed?
Kiko heeft gisteren onder de bulten gestaan, en er veel jeuk aan gehad. We hadden zo'n spelletje gekocht waar je brokjes in kunt stoppen dat ze moeten schuiven of dekseltje open moeten maken, en daar kregen we ook een zak snoepjes bij. Natural.....denk dat Kiko meer van de E-nummers is. Daar had ze dus dinsdag wat van gehad, en gisteren allemaal bulten. Vandaag was het gelukkig al weer een stuk beter.
Aah arme kiko zo kom je er langzaam achter wat wel en niet kan he
Hier helaas geen Brinta in de kong meer Charlie kan niet tegen granen. Savonds na de kong ontzettend veel kauwen aan zijn poten en krabben dus kan niet anders verder is alles graanvrij wat hij krijgt.
Arme Charlie is sinds gisteren verkouden, maar wel alert speels eet en drinkt goed. Hij slaapt wel iets meer maar dat vind ik niet zo verwonderlijk. En meneer springt op de bank wat we niet willen hebben dus weer nieuwe uitdagingen haha.
Fotsy
Geplaatst: 06-10-16 21:38
die oortjes plakken is toch beter dan niks doen uiteindelijk, ongeacht voorkeur van het stamboek, wil ik heus niet de eerste en enige eigenaar zijn van een aussie met rechtopstaande oren, laat dat maar aan iemand anders over dan en uiteraard tigress is ook niet gezegd dat de oortjes zonder hulp ook goed komen te staan, maar daar gaan we heus geen risico in lopen
arme Kiko, zijn dalmatiers gevoelig voor huidproblemen? ik weet dat melk soms allergische reacties geeft bij terriers en onze BC kon echt niet op ananas, en ze was daar zo zot van
Bloom had onlangs ook uitslag en volgens DA kwam dit van gespat van haar urine, dit irriteerde en daar begon ze aan te likken. Nu veeg ik regelmatig met een natte doek dat gedrenkt ligt in water met isobethadineshampoo haar plas weg tussen haar benen en sindsdien geen last meer gehad. Bloom gaat trouwens goed na haar navelbreukoperatie, die is precies herboren, actiever dan ervoor, eten als een paard en kaka doen lijkt ook makkelijker te gaan. Zou ze er dan toch zelf ook last van gehad hebben?
Spannend! Ik heb Jarv zijn oortjes even opnieuw getaped. De tape die de fokker er omheen had gedaan was wat nat gekwijld na het spelen Mooie reden om het even iets subtieler in te pakken Meteen ook even zwart gemaakt aan de achterkant
Jarv heeft zo zijn eigen idee over de stamboom...die is nu versnipperd
petitparis
Geplaatst: 06-10-16 22:34
oh nee Tigress Jarv vind papieren niet zo belangrijk en gelijk heeft hij
En nee grote oren en bijzijdig horend zijn is geen garantie op een luisterende pup Al mag ik nog niet klagen, we zullen amar afwachten tot de pubertijd inzet... Maar normaal moet de oorpunt tot de binnenooghoek komen. Cita's oren komen momenteel tot aan haar neus Huidproblemen komen wel vaker voor bij dalmatiërs. Cita lijkt tot hiertoe nog aan niks allergisch. Maar mijn reu kan niet tegen tarwe, rijst, kip en ander gevogelte en lijkt ook te reageren op konijn, paard en hert. Hierdoor komt er al geen "brol" meer in huis, alleen gedroogde snacks van rund, buffel, lam, kangoeroe en vis en brokken op basis van aardappel en vis als beloning
scheelt dat ik zonder papieren ook weet dat hij mijn topper is
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 07-10-16 10:08
O o o, die Jarv toch! Kiko is weer bultenvrij. Gisteren al, met niet krabben trokken ze snel weg. Nu nog eens kijken of ik kan achterhalen wat er allemaal in die snoepjes zit. Verpakking heeft zulke kleine letters, dat is echt niet te lezen.
anders google raadplegen, tegenwoordig vind je vaak ingrediëntenlijsten online... Wel vreemd dat ze daar zo op reageerde gezien ze op Pedigree is groot gebracht. Bevat volgens mij zowat alles wat als eerste in mij zou opkomen als potentiële oorzaak ve allergie.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 07-10-16 20:22
https://www.boerenbond.nl/folder Daarin staat het speeltje met de gratis snack, het is Sam's Field Mobility. Vind zo geen ingredienten op internet, maar lees wel dat er geen granen bij Sam's Field hondenbrok gebruikt worden maar wel aardappels.
Boris alweer bijna 17 weken Zijn oren gaan nog steeds alle kanten op. Als hij alert is staan ze beide en vanmorgen stond er 1. We zijn benieuwd wat ze uiteindelijk gaan doen hihi
Lucky gaat morgen t/m vrijdag uit logeren omdat wij midweekje weg gaan. Mis dr nu al
Fotsy
Geplaatst: 09-10-16 20:53
die oortjes
vandaag eerste keer naar de hondenschool, ging goed, alleen waren we nog beetje te enthousiast veel rassoorten in de pups, stekelharige teckel, deense dog, rotweiler, labrador, keeshond en border.
en voor de geïnteresseerden haar navelbreukje ziet er goed uit, toch?
Erin_89
Geplaatst: 09-10-16 21:00
Ja gaat heel hard haha Die van mij gaat wel eens een paar uurtjes naar de oppas, de eerste keer vond ik het ontzettend moeilijk om hem achter te laten maar hij heeft het daar ontzettend leuk. Ze hebben een dochtertje van 1 1/2 jaar en hij is daar zo lief mee haha
Bij Boris merk ik dat hij echt heel graag wil leren, zijn moeder komt uit een werklijn en dat merk ik echt. Heb eerder een kruising Mechelaar gehad en die had dit minder. Ik wil later ook dolgraag met hem werken, en daarom zit ik er aan te denken om iemand te vinden die ons kan trainen in het speuren naar vermiste honden en/of mensen. Dit lijkt mij ontzettend dankbaar om te doen en ik denk dat Boris hiervoor heel geschikt is. Dus ben nu rustig een beetje op zoek naar iemand in de buurt..
petitparis
Geplaatst: 09-10-16 22:42
Intussen 16 weken en 15kg. Wandelt al flink mee en kan uren spelen met de anderen, maar ook flink wachten als we iets gaan drinken. En achteraf in diepe slaap
Hoe doen mensen het met meerdere honden en een pup? Hoe lang laat je spelen? Lijn je de pup wel eens extra aan tijdens een wandeling? Doen je af en toe ook wat langere wandelingen?
uhm ik neem mijn pup gewoon mee met de grotere, lijn soms extra aan (bv bij het passeren van mensen, de oudere blijven gewoon aan de voet maar de jonge wil nog wel eens opspringen), doe "zit-blijf-kom" oefeningetjes in groep. De ouderen geven het voorbeeld, ook voor het terugkomen. Maar ik ga evengoed alleen met de kleine op pad.
ivm met langere wandelingen en spelen: ik zet de pup soms wel even weg in de bench voor een time-out, want ze kent echt haar grenzen niet. Maar ze gaat nu evengoed al eens mee op een wandeling van +/- een uur. Ik weet dat dit in theorie te lang is, maar ze is zo energiek dat ze anders mijn andere honden thuis blijft "aanvallen" om te spelen en ik eindig met haar meer in de bench te zetten dan nodig. Gewoon goed kijken naar je pup, als ze bij thuiskomen nog de andere "lastig valt" dan kan ze enkele dagen later een keer langer mee, is ze tevreden om met een kauwbeentje rustig te blijven liggen, was het genoeg. Gaat ze onmiddellijk slapen, was het te veel.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-10-16 10:07
Wachten doet Kiko nog niet zo braaf. Gisteren naar een wedstrijd geweest, moest kampioenssjerpen uitreiken, en Kiko meegenomen, mooie gelegenheid om met haar tussen de mensen te komen. Maar wat kan ze trekken en lastig doen. Gelukkig lag er naast de bak een tegelvloer die glad was.
Fotsy, wond ziet er netjes uit, zie je straks niets meer van. Vond ze het leuk op de cursus? Boris zijn oortjes blijven grappig. Petit-Paris, ze worrdt groot zeg! Zo grappig hoe compleet anders ze weer is dan Kiko. Hoewel, als ze zo opgekruld ligt, dan lijkt ze er wel op. Zijn ze ook ineens weer echt puppy als ze zo liggen.
Ik mag vanmiddag met Kiko op puppy-controle bij de DA-assistente, ben benieuwd wat ze nu weegt.