Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:47

Thanks voor de tip, niet te veel gebruiken dus :)

De eerste tunnel is trouwens gister gegraven! *\%/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:54

Ik gebruik juist het meeste hennepvezel vanwege de kleine hoeveelheid stof dat er uit komt in combinatie met een klein deel zaagsel voor de stevigheid van de gangen. Of Cotton Clean of Hooi inderdaad. Het is vaak aftasten .. alles werkt anders voor een hamster.

Ik heb een hamster gehad die absoluut niet op zaagsel kon vanwege allergie. Dan moet je toch iets :)
Ik merk toch dat tunnels in alleen hennepvezel ook vrij stevig zijn .. maar dat is de ervaring hier.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:25

Ik heb nog even een vraag.. Dit staat op zooplus:
Citaat:
Loopwielen hebben voor hamsters voor- en nadelen. Aan de ene kant verschaft een loopwiel voldoende beweging en aan de andere kant kan uw knaagdier verslaafd raken aan zijn loopwiel. Het gebruik "met mate" is daarom aan te raden. Gesloten loopvlakken en achterwand zorgen voor veiligheid.

Doen jullie hier wat mee? Of is dit een beetje onzin? Ik kan me nog van 'vroeger' herinneren dat vooral mijn roborovski enorm veel rende in het wiel. Dit kan natuurlijk ook komen omdat de kooi iets te klein was (50x30) en niet uitdagend genoeg..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:49

In een te kleine kooi kan het zeker '' verslavend '' werken. Enkel vind ik die term niet toepasselijk. Het is niet verslavend (ondanks dat ze schijnbaar een stofje vrijmaken) maar het diertje moet gewoon zijn of haar energie kwijt :)

Hier slapen sommige hamsters er gewoon op hun dooie gemak in. Waarom .. geen idee :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:24

xDenies schreef:
In een te kleine kooi kan het zeker '' verslavend '' werken. Enkel vind ik die term niet toepasselijk. Het is niet verslavend (ondanks dat ze schijnbaar een stofje vrijmaken) maar het diertje moet gewoon zijn of haar energie kwijt :)

Hier slapen sommige hamsters er gewoon op hun dooie gemak in. Waarom .. geen idee :')

Ja ik had van dat stofje inderdaad ook eerder gehoord, dat ze daar 'high' van worden? Dan zijn mijn gedachten in ieder geval bij deze bevestigd, gewoon er lekker in laten.. :Y)

Ohja, dat slapen! Dat deed mijn hamstertje toen ook!

Ben een beetje filmpjes aan het kijken... Die indelingen van HoppingHammy zijn echt geweldig..
https://www.youtube.com/watch?v=1jC27rcyTo8

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:58

Inderdaad heel gaaf! Ook met die steentjes om een soort water te creeeren. Alleen hoe lang zal dit netjes blijven? :P Hier niet lang iig.

En die Robo ziet er echt beroerd uit :o

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:29

xDenies schreef:
Inderdaad heel gaaf! Ook met die steentjes om een soort water te creeeren. Alleen hoe lang zal dit netjes blijven? :P Hier niet lang iig.

En die Robo ziet er echt beroerd uit :o

Ja die robo ziet er inderdaad niet zo heel best uit #)

Ik ga eens kijken wat ik ervan kan bouwen, wil wel een dikke bodem, dus dan word iets als dit al een stuk lastiger. Heb al wel een aantal ideetjes met zon brug voor aquariums. Iets van een stuwdam? Waarschijnlijk ziet het er veel leuker uit in mn hoofd dan dat het uiteindelijk gaat worden... _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:58

Ooh daar heb ik ook last van, dus geen probleem :P

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 16:17

Wow, dat filmpje. Dat blijft hier misschien 1 dag goed hoor.Ik had Yaira haar bak echt mooi ingericht maar de volgende dag lag ALLES overhoop haha. Het is idd wel lastig om zoiets in te richten als je ook een dikke laag bodembedekking wilt. Dan moet je denk ik veel plateaus gebruiken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:19

Jullie geven me niet veel hoop zo.. Ik dacht dat hamsters wat netter waren dan gerbils.. _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:22

Hahahahahaha :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:12

Gingersnap was geadopteerd vandaar de gaatjes in de oren. Voor de slechte vacht heb ik geen excuus. :\

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:23

Joanieke schreef:
Jullie geven me niet veel hoop zo.. Ik dacht dat hamsters wat netter waren dan gerbils.. _O-

mijne is heel lief hoor, haal misschien per dag 1 stukje hennep uit zijn zand. :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:10

Nou ik ben benieuwd!

Heb een hamster gereserveerd bij hamstery Tiny buddys, weet niet of die bekent is.. :')
Een mandarijn man, getest op diabetes? Weet iemand hoe je dat doet bij hamsters? :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:13

Nooit van gehoord van die hamstery .. en eigenlijk ken ik alle goede :D Heeft ie een website?

Hamsters zijn gevoelig voor diabetes door de inkruising van de campbelli dwerghamster. Zo zijn de kleurtjes hamsters dus tot stand gekomen (geelwildkleur, zwart, russisch blauw, mandarijn enzovoort). Vooral de mandarijn was/is een boosdoener op diabetes gebied. Dieren zijn gevoelig om dik te worden maar ook met flinke aanleg voor diabetes.
Diabetes test je door de net zo lang te wachten tot de dieren geplast hebben en dan een diabetes test strip in de urine te houden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:43

xDenies schreef:
Nooit van gehoord van die hamstery .. en eigenlijk ken ik alle goede :D Heeft ie een website?

Hamsters zijn gevoelig voor diabetes door de inkruising van de campbelli dwerghamster. Zo zijn de kleurtjes hamsters dus tot stand gekomen (geelwildkleur, zwart, russisch blauw, mandarijn enzovoort). Vooral de mandarijn was/is een boosdoener op diabetes gebied. Dieren zijn gevoelig om dik te worden maar ook met flinke aanleg voor diabetes.
Diabetes test je door de net zo lang te wachten tot de dieren geplast hebben en dan een diabetes test strip in de urine te houden.

Ah, dat is dus niet zo heel erg moeilijk om te testen.
Ik denk dat hij/zij pas net begonnen is. Hij heeft wel een facebookpagina met 6 likes, maar die bestaat ook pas sinds oktober geloof ik :Y)
https://www.facebook.com/Hamstery-Tiny- ... 55/?ref=nf

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:09

Hangt er vanaf .. zolang ze niet plassen kan je niets testen :P En sommige hamsters doen er echt de hele dag over ......

Zal inderdaad .. er springen steeds meer 'fokkers' als paddenstoelen uit de grond. En op de foto's is wel te zien hoe onstabiel de kleur mandarijn nog is. Zo'n zwarte kont is iets wat we absoluut niet willen zien of mooi vinden en heeft weer met verkeerd selecteren te maken. Mandarijn kan ook een kleur verdoezelen.
Maarja ... dat is allemaal fokkers praat :')

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:12

Ik vind ze op de foto's van FB allemaal niet standaard russisch lijken. :o en die kleuren: huh haha :oo

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:12

Fair schreef:
Ik vind ze op de foto's van FB allemaal niet standaard russisch lijken. :o en die kleuren: huh haha :oo

Staan ook een paar Syren tussen heh *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:13

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:17

Foto's lijken wel over één te komen ja. Dan zal ik het wel gedroomd hebben dat ze tegen mij zei dat ze 'zuiver' fokte.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:17

Ja de syrtjes had ik gezien haha :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:28

Fair schreef:
Ja de syrtjes had ik gezien haha :D

Ik dacht misschien haal je ze wel door de war :*

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:35

Haha nee dat had ik gezien :D
Vond bepaalde kleintjes niet typisch op rusjes lijken, dus dat er aardig wat cambelli bloed in zit klopt wel denk ik :) zit natuurlijk in de meeste dwergjes, maar bij deze lijkt het nog vrij 'dichtbij' te zitten, zeker ook mede door de kleur.

- oh wacht, hamsterscaping, Ontopic :') -

Vanmiddag deze dingetjes gekocht, ik ben echt enorm blij met het huisje! Daarnaast zijn het trapje en nestje bij het vogelgedeelte weg bij de welkoop. Werkt prima en 2x zo goedkoop, misschien leuke tip als je het nog niet wist :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:37

Ik ga dat huis stelen :')