Goede Eitjes, Slechte Eitjes! Het kweekseizoen van 2016!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:54

phoenix is toch prachtig ook, blijf het zeggen. Maar eigenlijk heb je allemaal pareltjes :D En alleen maar mooie en leuke kleintjes erbij
Britt en Breitling.. We zijn nieuwsgierig maar we wachten geduldig af :) Ondertussen meer dan genoeg om van te genieten, na een weekje weg van internet zijn het ineens complete vogels! Saga vind ik een leuk ding, lekker koppie en leuke blik heeft die!
En arme chinook.. Jong geleerd is oud gedaan ? :+

YazhiSien

Re: Goede Eitjes, Slechte Eitjes! Het kweekseizoen van 2016!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:40

Ik word steeds verliefder! Ooit wil ik een volière!

Maar Bleh zeg dat ook hier sensatie zoekers zijn. Lijkt de bullen wereld wel. :(.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:51

Ik hoop echt dat er niks aan de hand is met je vogeltjes, TS, en dat wat er is, gewoon weer goed komt :)
Alleen wat bedoel je precies met sensatiezoekers, als ik vragen mag? Mensen die graag willen weten wat er is, mensen die jouw beslissingen niet oké vinden of weer iets anders? Ik kan me er zo moeilijk een beeld bij vormen, eigenlijk. Helemaal waarom het dan een probleem zou zijn bij jou, aangezien jij volgens mij vooral bekend staat om je liefde voor je vogeltjes, ik zie niet waarom mensen dan negatief zouden zijn tegen jou.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 09:59

Ik dacht vanochtend: Huh, wie hangt er nou weer in de tralies. Saga? :wow:
Maar nee, het was Cheyenne die ook het luchtruim heeft verkozen, maar niet meer uit de tralies durfde.
Die heb ik netjes op de javaboom gezet en vervolgens werd ik besprongen door Dakota <3 Die kwam gezellig op m'n schouder zitten :D Ik zal zometeen even foto's maken, want ik heb ze net verse wilgentakken gegeven en daar zitten zijn ze nu allemaal druk mee bezig.
En tot mijn grote blijdschap zitten ook Odinn en Odessa aan de takken te plukken *\o/* Die zijn echt volslagen wereldvreemd qua speeltjes, groente en andere dingen. Ze hebben ook echt nog moeite om hun draai te vinden in de voliere. Maar ik denk dat ze nu voorzichtig los komen :D Laat ze eerst maar lekker 'vogel' zijn :j
Hij vliegt trouwens echt supergoed! Ik zie er eigenlijk niets vreemds meer aan (al blijf ik het eng vinden wanneer hij soms een snelle beweging maakt := Ik ben nog steeds bang dat er iets opnieuw breekt). Wat me wel opvalt is dat hij het nog eng vind om naar de volierebodem te vliegen. Dan moet hij een duik maken en hij is dan echt een half uur moed aan het verzamelen. Tot grote ergernis van Odessa :')

LoesLucky, Bullenwereld? :o?

Mariett: Mensen die zich graag verkneukelen om de ellende van een ander :j Of praatjes achter je rug om strooien. Maar die heb je overal wel denk ik. Het is de kunst om erboven te blijven staan :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 11:07

Van tevoren keek ik er een beetje tegenop.. Zoveel vogels tegelijkertijd tam maken :=
Maar tot nu toe valt het me ontzettend mee. Zie hier het resultaat tot nu toe :D
Dit doe ik iedere dag een half uurtje.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:18

Ik zie een pitbull met vleugeltjes :D

Maar wel schattig om te zien hoor een hele berg baby's <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 11:19

Welke pitbull bedoel je? Oraya? :P
Marlies, speciaal voor jou :D O:)
Djinti geeft haar karakter gelukkig echt heel dominant door. Al haar kinderen zijn van die knuffeltjes :+:
In combinatie met Yeti, die zo brutaal is als de pest :+ - lijkt dat echt babies met een supermakkelijk karakter te geven <3

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:33

Geen idee hoe hij/zij heet :) op het filmpje op 40 seconden

En wat doe je mij aan....zo'n schattig filmpje van Orchidee <3

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:35

Sioux denk ik, Marlies :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 11:45

Ja, dat is Sioux :D Is echt een schatje verder hoor :D Maar die proeft graag even voor met de snavel :D
Oraya was ook in een pestbui vandaag :') Dat is echt weer een dochter van Merel. Als die iets niet wilt, gebeurt het ook niet :+
Merel is zelf niet tam, maar tolereert me wel tot op 1 cm afstand en eet ook wel trosgierst uit de hand.
Maar ze kan je ook uit het niets een oog dicht blazen :+ Dan staat je hoofd haar niet aan ofzo :')

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:46

Haha die Sioux is me er eentje! Dat kleintje erachter die tam geboren is, is wel echt een schatje, de geluidjes die het maakt ook!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 11:52

Ja, die heeft nog geen naam, maar is nu echt heel makkelijk :D
Bij sommige hoef ik echt geen moeite te doen :P Anderen bieden iets meer uitdaging, maar die volgen al snel het voorbeeld van de rest.
Op een gegeven moment lag Dakota gewoon op schoot te pitten :')

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:09

Cayenne schreef:
Ik dacht vanochtend: Huh, wie hangt er nou weer in de tralies. Saga? :wow:
Maar nee, het was Cheyenne die ook het luchtruim heeft verkozen, maar niet meer uit de tralies durfde.
Die heb ik netjes op de javaboom gezet en vervolgens werd ik besprongen door Dakota <3 Die kwam gezellig op m'n schouder zitten :D Ik zal zometeen even foto's maken, want ik heb ze net verse wilgentakken gegeven en daar zitten zijn ze nu allemaal druk mee bezig.
En tot mijn grote blijdschap zitten ook Odinn en Odessa aan de takken te plukken *\o/* Die zijn echt volslagen wereldvreemd qua speeltjes, groente en andere dingen. Ze hebben ook echt nog moeite om hun draai te vinden in de voliere. Maar ik denk dat ze nu voorzichtig los komen :D Laat ze eerst maar lekker 'vogel' zijn :j
Hij vliegt trouwens echt supergoed! Ik zie er eigenlijk niets vreemds meer aan (al blijf ik het eng vinden wanneer hij soms een snelle beweging maakt := Ik ben nog steeds bang dat er iets opnieuw breekt). Wat me wel opvalt is dat hij het nog eng vind om naar de volierebodem te vliegen. Dan moet hij een duik maken en hij is dan echt een half uur moed aan het verzamelen. Tot grote ergernis van Odessa :')

LoesLucky, Bullenwereld? :o?

Mariett: Mensen die zich graag verkneukelen om de ellende van een ander :j Of praatjes achter je rug om strooien. Maar die heb je overal wel denk ik. Het is de kunst om erboven te blijven staan :j

Fokkers wereldje, mensen die elkaar niets gunnen, elke kleine fout of misstap wordt zeer nadrukkelijk openbaar gemaakt, maar zelf geen fouten maken (degene die zoveel kritiek hebben) enz enz...kan zo lang doorgaan. Geloof dat het bij elk ras is als je fokt, katten, honden, paarden, vogels enz enz......

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 12:11

Ja, dat heb je volgens mij bij iedere hobby! Maar gelukkig is dat maar een klein deel van de mensen en is het overgrote deel gewoon leuk en gezellig!
En ach, ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken en ben gewoon lekker bezig met mijn vogeltjes. Daar gaat het om :j

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:23

Wat een lief filmpje :+: Ze zijn wel al bijna helemaal stekelvarkentje af! Grappig om het verschil van karaktertjes ook te merken, de een laat het allemaal over zich heen komen en de ander moet wel even van zich laten horen en eerst een kijken wat die hand nou allemaal komt doen :))

Dat is het belangrijkste toch dat je jezelf recht kunt aankijken? En wij ook hoor, want we genieten en leven allemaal mee met de vogels en babies <3 Overal is wel iets en in elke wereld wordt er gepraat.. Laat ze maar kletsen, je weet zelf wel beter :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 12:26

En dan zijn er nog een aantal die nog volop in de stekelfase zitten, maar nog net te klein zijn om mee naar binnen te komen :D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:29

Voor je het weet zijn de veertjes straks uitgerold en kunnen ze ook mee naar binnen haha :+:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 12:57

Ik noem het altijd hun schoolreisje :D
En ze worden netjes opgehaald en weer thuis gebracht :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:12

Krijgen ze ook versnaperingen tijdens hun schoolreisje?
En een zakje met lekkers mee voor thuis? *\o/*

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 13:13

Ja hoor, er wordt onderweg trosgierst geserveerd! *\o/*
Ze hoeven hun zwemspullen niet mee te nemen :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:22

En niet vergeten allemaal onder het randje van de bak te duiken bij aankomst in de volière, zodat pappamamma denken dat Cayenne ons is vergeten!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:23

HAHA Indy_Mouse! :')

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:26

ja gelukkig wel he...en idd zo belangrijk, dat je jezelf recht kan aankijken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:44

Ben beniewd hoeveel je er moet hebben voordat je denkt: uhhh van wie was jij nu ook alweer de baby?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 13:57

Dat moment heb ik vorige week gehad toen de twee wildkleurtjes van Pyriet en Phoenix en de jongste 3 van Aura en Hermes voor het eerst mee naar binnen gingen. Toen zat nog niet iedereen volledig in de veren en heb ik serieus even moeten nadenken wie nou bij wie hoorde _O-
Inmiddels is het wel makkelijk zichtbaar :D