DNIEZE schreef:EskeGirl schreef:Zorgen voor een dapper vriendje kan helpen
En verder, laat hem jou benaderen. Maak eens een ren en ga erbij zitten met wat lekker (wortel bijvoorbeeld) en doe niks. Geef hem de wortel, maar probeer hem niet te aaien. Bouw dit rustig uit, tot hij je vertrouwt.
Billy is ook wat angstiger. Aaien vind het niet zo leuk, maar een worteltje halen: prima. Hij is tammer geweest, maar door in een korte periode een paar keer moeten oppakken en vangen, dat heeft het niet veel goeds gedaan.
Kyra vindt aaien op z'n tijd wel prima, maar beide zijn geen tamme knuffelkonijnen.
Een vriendje komt er met de tijd, maar hij moet eerst gecastreerd worden en dan herstellen... daarna kunnen we pas een vriendje voor hem zoeken...
Het hoeft ook geen knuffel konijn te worden.. maar als hij savonds naar binnen moet in ze hok moeten we hem wel te pakken kunnen krijgen want wij willen ook graag naar bed savonds....
Maar hoe groot is zijn hok?
Mijn binnenkonijnen hebben de eerste week bij mij zo gezeten:

Na een week de ren weg en ze kregen de hele eetkamer. Opsluiten in een hok is gewoon frustrerend voor zo'n beestje. En als je er straks twee hebt vreten ze die frustraties op elkaar uit. Tenminste, die kans bestaat. Bovendien begrijp ik dat hij overdag buiten is en verder binnen? Hoe doe je dat in de winter?