KarmaChansy schreef:Balto is getest op 172 genetische ziektes en helemaal gezond verklaard dus geen zorgen ik heb er alles aan gedaan om gezonde pups op de wereld te zetten.
edit en toen pup eigenaren de pup niet meer konden houden (na 2 weken) heb ik hem direct terug gekocht, IK neem altijd mijn verantwoording. Mocht er nu iemand komen die zegt sorry maar we kunnen de hond niet meer hebben neem ik ze gewoon terug en zoek ik een passend huisje.
Waarbij het overgrote deel van die geteste mutaties niet eens voorkomt in het ras. Een grote scam om dat als “bewijs van gezondheid” te gebruiken.
Voor cataract, distichiasis, glaucoom, hoornvliesdystrofie e.d. zijn voor de Siberische husky nog helemaal geen DNA testen beschikbaar; de genetische mutaties die deze vaker voorkomende afwijkingen veroorzaken zijn nog onbekend. Daarom is klinisch oogonderzoek van enorm belang alvorens te fokken.
En natuurlijk Anouk. Maar als liefhebber moet ik altijd even slikken als ik (naar mijn mening) onverantwoorde fok voorbij zie komen.
Mooi hoor, die foto van Mexx. De tijd gaat snel, hier is de oudste al bijna 12 (al voelt ‘ie zich nog een jonge God).