Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:26

Even voorstellen! Mijn lieve Blue. Niet een zuivere Chi maar ze mag ermee door :D . We hebben haar meegenomen vanuit Curacao. 1 jaar oud. ze is zo ontzettend dapper en slim!

Afbeelding

Afbeelding

Mopjemop

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:07

Ik zoek een goed oppas adres voor mijn chihuahua voor de eerste week van augustus. Het gaat om een ouder en angstig hondje. Wat ik zoek is een plekje waar ze haar eigen gang kan gaan/ liggen in haar mandje/ minimaal 3x per dag uitgelaten of in een afgesloten tuin. Ze loopt namelijk weg en luistert niet.
Ze is sociaal niet erg sterk naar andere mensen en dieren, ligt het liefste gewoon lkkr in haar mandje. Ze vind wanneer je haar rustig benadert en aait, aandacht wel fijn.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 05:40

Hoe is het nu met Emily? Gaat het goed? Is het echt over nu of kan je dat nog niet zeggen?

Succes met zoeken voor een oppas.. ik kan nu niet meer. Heb al een schuldgevoel bij mn eigen hondjes vanwege het werk. Ze doen t super hoor, maar toch.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:14

Met emily gaat het tot nu toe goed. Ik durf nog geen uitspraken te doen over of het helemaal weg is omdat ik nog niet weet of ze langzaam die stoffen weer opbouwt en dan in een keer een terugval krijgt. Voor nu heeft ze in ieder geval geen symptomen meer laten zien. Eind deze maand hebben we afspraak bij eigen dierenarts voor bloedwaardea te controleren, ik wil er snel bij zijn als ze het opbouwt. En begin augustus is de controle in Utrecht. Ben heel benieuwd hoop dat alles dan goed is want daarna gaan wij 3 weken op vakantie en blijft ze bij mijn moeder. Als het niet goed is sla ik waarschijnlijk de vakantie alsnog over of er moet een beleid gemaakt zijn voor emily die mijn moeder kan oppakken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:23

Okee, duidelijk. Nog even spannend dus.

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:15

Hoi!
Ik kom me ook even melden, sinds vorige week zondag namelijk ook eigenaar van een Chi :D (zonder stamboom)
Ik heb hem overgenomen via Facebook, van een vrouw die in scheiding lag.
Zijn naam is/was Bentley, wat ik niks vind, want het is geen auto, dus ik heb het maar verbasterd naar Bennie. Vindt ie prima.
Hij is 1 jaar en 3 maanden en compleet onopgevoed.
Hij kende geen enkel commando, luisterde naar geen enkele naam, en zindelijkheid zit er ook niet helemaal in. Verder heeft hij wormen, is zijn gebit compleet naar de kl*te (en dat terwijl hij net een jaar is...) en lange nagels.
Wij hebben zelf een beetje het idee dat hij zomaar in een huis is gepropt, alsof het een... jawel, luxe meubel is.
Ondertussen kan hij al netjes zitten (maar vooral niet langer dan 5 seconden en dan is de aandacht weg), komt soms naar je toe als je roept, en poept niet altijd meer in huis. :)
Lekker een uitdaging dus.
Hij woont samen met een teefje, een Amerikaanse Stafford van 2,5, en dat gaat prima!
Zij wil de hele tijd spelen, maar dat snapt hij niet, hij speelt sowieso niet.
Dus daar is soms enige onenigheid over. Denk aan: rondspringende, extreem enthousiaste Stafford en een grommende Chi, wat totaal niet begrepen wordt. :')
We gaan binnenkort op cursus, wat dat is wel nodig hahah.

Afbeelding

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:38

Maureen en Serene, wat een leuke chi's <3

Pipo, wat kan je je schuldig voelen als je de honden thuis achter moet laten hé..

Oppas kan hier helaas ook niet. Wij hebben puppy's <3

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 14:53

Mopjemop schreef:
Ik zoek een goed oppas adres voor mijn chihuahua voor de eerste week van augustus. Het gaat om een ouder en angstig hondje. Wat ik zoek is een plekje waar ze haar eigen gang kan gaan/ liggen in haar mandje/ minimaal 3x per dag uitgelaten of in een afgesloten tuin. Ze loopt namelijk weg en luistert niet.
Ze is sociaal niet erg sterk naar andere mensen en dieren, ligt het liefste gewoon lkkr in haar mandje. Ze vind wanneer je haar rustig benadert en aait, aandacht wel fijn.

Dan krijgen wij net onze nieuwe pup, sorry.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:54

Vandaag met Emily controle bij de eigen dierenarts gehad.

De waardes zijn nu bijna allemaal binnen de standaard, lever waarde nog iets verhoogd en een andere waarde iets te laag. Maar dat komt natuurlijk omdat het niet helemaal gesloten is, de shunt. Maar met deze waardes zal ze hoogstwaarschijnlijk geen terugval meer krijgen. *\o/*

Ze woog de vorige keer 1,7kg (nuchter) en vandaag 2kg (nuchter), dus ook in het gewicht is ze vooruit gegaan. Ze ziet er ook niet meer zo fragiel uit. *\%/*

En bij elk goed nieuws zit natuurlijk altijd slecht nieuws (of naja in dit geval dan). Emily is behoorlijk getraumatiseerd door haar ervaringen in Utrecht. Ze stribbelde zo hard tegen om naar binnen te gaan, echt niks voor haar, normaal liep ze vol zelfvertrouwen de praktijk binnen en nu -O- mijn hart brak er een beetje van. Ik heb haar gewoon de tijd gegeven en aangemoedigd om te komen, uiteindelijk was ze zelf naar binnen gekomen. En toen even los gelaten (wachtkamer was leeg, en moest alleen even melden en daarna direct door lopen naar achteren voor bloedprikken), kon ze even zelf bepalen waar ze heen ging. Was echt zo zielig :'( hopelijk heeft ze nu weer een betere ervaring ter compensatie, ook al ging het bloedprikken ook niet super maar het was 10x beter dan in Utrecht.

Augustus weer controle in Utrecht, zie er nu wel een beetje tegen op, hopelijk hoeven ze haar niet nog te prikken :(:)

Voor de duidelijkheid: als Emily iets niet leuk vind dan ga ik niet als een malloot tegen haar zeggen "aaaaaah kom maar arme meid, aaaaah wat ben je zielig". Dat gaat natuurlijk niet werken. :n

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:28

Wat een ge***, Utrecht heeft de rekening niet door gestuurd naar Proteq want: de receptie heeft niet genoteerd dat Emily verzekerd is toen ik het pasje gaf om dat te noteren.... Krijg ik hier de rekening, een herinnering nota bene terwijl dit de eerste brief is die ik ontvangen heb... Hopelijk kunnen ze dit alsnog sturen. -O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:34

Ph jee lekker dan.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:52

Het is nu gelukkig opgelost, hopelijk gaat het nu gewoon zoals gepland := het bleek ook nog net wat anders te liggen dan hij in eerste instantie dacht. De verzekering was namelijk wel genoteerd maar er was niks mee gedaan. Beetje apart dat het wel bekend is maar dat het dan niet daar heen gestuurd word.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:02

Update van Emily :) het gaat ontzettend goed met haar. Ze is 6 weken op "vakantie" geweest bij mijn moeder, waar ze moddervet van terug kwam (oke een beetje overdreven maar wel 0,3kg aangekomen). Ook een controle gehad in Utrecht. Waardes waren prima ookal waren sommige nog wel wat aan de hoge kant maar niet meer schrikbarend. Dus volgend jaar ergens in mei weer een controle als alles goed gaat.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:13

Hoop dat alles goed blijft gaan met Emily!

Onze Muis gaat ook lekker haar gangetje, mogelijk koop ik nog een chi bij binnenkort... Vind ze zo leuk... onze Muis is zo leuk en zo lief... Wil heel de dag knuffelen <3

Lekker arrogant ding is het wel haha

Afbeelding

En nieuwe houding om te slapen :')

Afbeelding

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:36

Hallo, ik heb een vraag misschien kan 1 van jullie mij helpen. Ik heb altijd een chihuahua gehad maar die heb ik bij mijn ouders gelaten toen ik uit huis ging ( omdat hij al 8 jaar daar woont met de andere hond) dus nu willen mijn man en ik er eentje. Ik heb al marktplaats uitgeplozen maar ik zoek een betrouwbare fokker. Weten jullie misschien een fokker?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 07:48

Ik heb er een nieuw vriendje bij. Teller staat nu op 5 :o
Een chocolade bruin reutje met de naam Reus. Hij is 3,5 jaar en heeft nog een beetje moeite om in groepsverband te leven, maar geen oorlog tussen elkaar. Hij houd zich nog wat afzijdig en bekijkt het allemaal van een klein afstandje. Maar na een goede week is hij lekker los aan het komen.

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:23

Wat een mooie choco, Pipo!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:59

Afbeelding

Ja he. Geen papieren ofzo hoor. Maar dat heeft de rest ook niet.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:16

oh die ruwhaar is ook leuk! Maar is dat wel een chihuahua, heb het idee dat ik naar een yorkie kijk?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:14

Doe ruwhaar is een kruising toypoedel chi en geholpen. Afbeelding
Kiki kruising dwergkees chi is de pisang als alles meezit.

Afbeelding

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 15:41

Schattige hondjes heb je hoor Pipo. :D

Racheltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:27

Hallo,

Misschien zit ik hier verkeerd, excuus dan!

Wij zijn opzoek naar mensen die een nestje chihuahua pups verwachten of hebben gepland.
We willen graag rond de zomermaanden aan een pup beginnen. dan is onze verbouwing achter de rug en dan hebben we alle tijd voor een pup.

We zouden er graag van de 1e week (als dat mogelijk is) bij betrokken zijn. Dit omdat we het hondje willen leren kennen en het hondje ons ook (zo goed als dat kan) zodat als het straks mee mag niet van de ene wereld in het andere wereldje valt!

We bieden veel knuffels, liefde, speel en wandelrondes! We zijn echte buitenmensen dus het hondje gaat lekker met ons mee waar het mee naar toe kan. Natuurlijk houden wij ook van bankhangen. Kortom het hondje zal vrijwel altijd bij ons zijn!

We hebben een voorkeur voor een teefje, niet met de intentie om te fokken, maar wij hebben de ervaring dat ze net wat rustiger en liever zijn. Maar we willen een reu niet uitsluiten

We hebben geen andere honden/katten in huis (wel een stel konijnen)
Wel ervaring van huis uit met honden!

Graag de omgevingen: Drenthe, Groningen, Friesland, Overijssel, Gelderland.
Vanwege de bezoekjes! :)

Weten jullie of ben je diegene die een nestje verwacht? We zouden het heel leuk vinden als we een berichtje zouden krijgen! :j

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 13:30

Teef liever en rustiger... Haha. Ik zou voor een reu gaan. Bij chihuahua's zijn reuen vaak veel liever en makkelijker.
Ik heb hier ook een teef en een reu. De teef is echt heel pittig. Kan echt een heks zijn. De reu is echt veel makkelijker, liever en aanhankelijker.

Racheltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:47

Ik snap dat veel veel zullen zeggen dat het idd andersom is! :)
Uit onze ervaring zien wij het andersom!
Misschien is het per hond verschillend natuurlijk.

Maar zou je me willen vertellen waar je tegen aan liep met je teef en is dit je eerste?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 13:50

Ja dat snap ik hoor maar bij Chihuahua's ligt het wel vaak anders. Echt vaak pittige teven en zachtere reuen. Mijn windhond teef is echt veel makkelijker dan de chihuahua teef.