Bedankt! 7 is idd veel,ze blijven tot 7 a 8 weken soms langer bij ons n worden dan verkocht. Vind dat altijd zo jammer maar ja je moet realistisch blijven want 3 katten is genoeg. 2 zijn 3 zwarte 1 lapje en 3 rode Ze worden ook altijd ontvlooit en ontwormd thuis en zodra we denken dat ze niet genoeg binnen krijgen (omdat bijvoorbeeld het nestje te groot is) voeren er ze bij met speciaal iets.
Rennie89
Geplaatst: 23-03-15 09:54
Ik zou ze toch tot minstens 9 weken bij de moeder houden hoor.... Gefeliciteerd met het nestje!
Alyel, wat een buik heeft ze! Dat zal vast niet lang meer duren.
Ik heb Diva met 13 weken opgehaald bij de fokker, maar de siamees van mijn ouders hebben we destijds al met 5 weken opgehaald. Dat kon toen niet anders helaas. Verschil kun je vooral merken in de omgang met andere katten. Diva is veel socialer naar andere katten, terwijl de siamees van mijn ouders alle andere katten meteen aanvalt. In de omgang met mensen is er geen verschil. Allebei net zo sociaal.
Mijn Diva is sinds vandaag officieel kitten af. Ze wordt vandaag 1 jaar!
7 kittens, wow!! Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar een foto
Yom
Geplaatst: 23-03-15 15:25
Met 7 weken weg is echt gewoon zielig. Als ik nu bij mij kijk hoe klein en onervaren ze dan zijn Laat ze aub minimaal 9 weken zijn en 13 weken is nog veel beter
Sussie, wat een mooierd. Ik zie dat die van jou een halsbandje draagt. Ik heb dit ook bij Sammie geprobeerd alleen die veranderd dan spontaan in een debiel en gaat gek en gevaarlijk lopen doen. Hoe doe je dat toch???
Vanaf de eerste dag bij mij heeft Diva meteen overdag een halsbandje aan gekregen met een belletje er aan. Zo weet ik tenminste waar ze gebleven is. De eerste dag zat ze er wat aan te krabbelen en probeerde ze hem af te doen. Daarna nooit meer last gehad. 's nachts gaat het bandje overigens uit. Dan zit ze in haar eigen kamertje.
lor1_1984
Geplaatst: 23-03-15 17:48
Belletje eraf halen helpt vaak al tegen dat debiele gedrag. Maar ik zou er geen bandje om hangen of 1 met kittysafe sluiting (gesp die losschiet onder druk), wel de sluiting even testen.
Nou Sammie gaat naar buiten straks wat ik eigenlijk al niks vind maar goed we ontkomen er niet aan. Hij word sowieso gechipt maar ik dacht met halsbandje zien mensen ook dat die van iemand is.
Het bandje dat Diva om heeft is er inderdaad ook één met een safe-sluiting. Maar ik heb een binnenkat, dus dat is wel een verschil.
Amable
Geplaatst: 23-03-15 17:58
Weet je, niet iedereen pakt zomaar een kat van straat op. Helemaal zo'n mooie als Sammie daarvan verwachten mensen niet snel dat het een zwerver is. Daarbij weten veel mensen in de omgeving wel waar een kat thuis hoort. Bij mijn ouders liepen de katten ook altijd buiten, we hebben er nooit 1 in het asiel hoeven ophalen omdat de buurt wist dat die katten van ons zijn. En ook nu op mijn nieuwe adres weten de meeste buren nu al dat die 2 grijze en dat lapje van die nieuwe buurvrouw zijn. Daarbij lopen de meeste katten niet echt ver weg, alleen ongecastreerde kater en krolse poezen gaan echt de hort op. Maar onze katten ook, ze zijn vrijwel altijd binnen gehoorsafstand. Dus een bandje om te laten zien dat de kat van iemand is, is m.i. niet echt nodig. Chippen is wel altijd handig En verder zorgen dat 'ie eruit ziet als goed verzorgde kat, maar dat lukt je volgens mij wel
Ik gebruik zelf enkel een bandje als de chip er nog in moet of de gegevens nog moeten bijgewerkt ofzo en wanneer Mowgli uit logeren gaat. In alle gevallen zit er dan een kokertje aan met het verblijfadres en een telefoonnummer. Heb dan wel een binnenkat, maar mocht die in zo'n geval ontsnappen oid dan weten ze iig hoe of wat. Logeeradressen krijgen van mij ook strikte instructie om meteen het plaatselijke asiel te bellen en melding te maken bij amivedi wanneer Mo pleite zou raken.
Bij raskatten, kruisingen en andere aparte katten moet je evengoed uitkijken voor diefstal, gebeurd nog wel eens dat mensen de kat gewoon meenemen en evt verhandelen.