Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:59

Ik wacht sowieso mog een seizoen met behendigheid.
Maar als hij het de keer dat ie het eng vind heeft gedaan vind ie het hardstikke leuk. Bij die proefles hebben we de schutting gedaan daar liep ie gelijk overheen. De sprongen deed ie makkelijk. En de tunnel na 2x ook.

En we beginnen in de aspiranten groep dan, superrustig zodst hij kan wennen.
Ik zal wel vragen of iemand een filmpje wil maken met de volgende keer behendigheid.
Hij is verder supervrolijk met alles qua behendigheid.

Wat is die puppy schattig zeg :) samen op schoot haha

Joline_

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:07

Wat een heerlijke foto van Aeden en je andere hond :D Dat zou ik stiekem ook nog wel voor Hazel willen, een maatje. Maar heb er en geen tijd voor en mijn ouders zullen daar niet mee akkoord gaan :+

Met de puppycursus hebben wij ook al een keer de tunnel gedaan. Eerst helemaal dicht zodat ze maar door een heel klein stukje hoeven en na een aantal keer langer. Ik denk dat op het moment dat ik mijn hond moet gaan dwingen iets te doen (ook al is het maar voor 1x) er voor mij geen lol meer aan te beleven is. Ze moet die dingen doen omdat ze het zelf leuk vind en graag wil doen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:12

Daarna vind ie het ook hardstikke leuk, rent er uit zichzelf doorheen.

Wil eigenlijk zelf kijken voor een tunnel om m eraan te laten wennen. Zodat ie het niet meer, of minder eng vind.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:09

Jessica_1998 schreef:
Daarna vind ie het ook hardstikke leuk, rent er uit zichzelf doorheen.

Wil eigenlijk zelf kijken voor een tunnel om m eraan te laten wennen. Zodat ie het niet meer, of minder eng vind.

Niet doen, die kindertunnels zijn eigenlijk alleen geschikt als puppen speelgoed. Je kan dan beter aan 'schrik training' met je hond doen. Daar leert je hond ook super veel van. En hoe sterker de band, hoe makkelijker straks alles loopt. Blijf lekker van elkaar genieten en loop niet te hard van stapel ;)
Beter alles heel rustig opbouwen dan zelf aanklooien en tegen problemen aanlopen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:28

Je kunt ook een echte agility tunnel kopen in plaats van een kindertunnel :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:01

Elk jaar met kerst mag Jesda de kerstboom aan doen.
Ze vind het helemaal geweldig.
Aan de lichtjes kan je zien dat ze het echt zelf doet :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:42

Leuke foto's en filmpjes gezien.

Hier ff een update van ons. We hebben ons examen gehad. Hij was de hele dag al de puber uit aan het hangen. Uitgerekend vandaag natuurlijk. Ondanks dat ging het best wel goed. Alleen moest ie nou net op een verplicht onderdeel (af en blijf 2 min.) niet willen blijven liggen. Steeds opzoek naar konijnenkeutels. Elke x als hij opstond en gelijk een stap liep zei ik weer af en ging hij weer liggen maar ja dat is niet af en blijf. Verder voorbeeldige terug plaatst oefening, volgen/losvolgen ging goed en apporteren super :D. Toen iedereen geweest was mochten we nog een x af en blijf doen en deed hij het wel super. Maar ja of dat meegenomen word in het examen moeten we nog maar afwachten. Alles is op film opgenomen. Zal balen zijn als we daar op zakken.

Verder zit en blijf ja ook weer keutels zoeken bleef twijfelt zitten. Dan hier komen een fractie wou die zijn neus op de grond gooien maar hij kwam toch en ging netjes voor mij zitten :) . Zal vast nog wel wat vergeten zijn maar dan is dat goed gegaan. Hooop zo dat we geslaagd zijn.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:50

Wanneer krijg je de uitslag? :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:17

Hopelijk toch geslaagd mandje!

Tay is nu echt serieus aan het puberen. Woensdagavond was het en donker en mistig en meneer vond alles interessant behalve mij. Duurde een tijdje voordat ik zijn aandacht had, maar als ik die heb doet hij alles super. Alleen wilde hij niet het veld af :+ In de remmen en springen aan het eind van de lijn. Ik mocht dus mooi 30 meter achteruit lopen, want dan kwam hij wel gezellig mee. Wat wordt dat ding sterk

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:51

Hahahaha, oh, zou je ze niet soms := :=

Ik moet zo een presentatie geven over leishmania. Super zenuwachtig :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:58

Oh, wat boeiend! Dat kan je wel!!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:13

lukt vast hilde :)

een vraagje hier :)

chels is een onzekere hond. Zodra er visite aankomt begint ze flink te blaffen.Ze wordt uteindelijk wel stil,maar zodra de visite weer opstaat begint ze weer. Daarbijis ze zo zenuwachtig dat ze ook niet rustig kan liggen. ze blijft heen en wee rlopen. Ik kan haar wel op haar plek leggen en dan blijft ze wel liggen, maar haar hele houding staart onrust uit.....

hoe ga ik dit trainen? nu leg ik haar voor haar en voor onze rust in de slaapkame rin de bench, maar erg gezellig is het neit

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:32

Ja, ging prima, blij!!

Moeilijk EW, weet dat ook niet zo goed. Lees wel mee want is wel interessant!

Beau leert opruimen:

Hij vindt tricks zo leuk <3 Ik moet het echt vaker doen! Ben weer helemaal geïnspireerd :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:38

Leuk zeg hhilde :)

Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen trainen EmptyWords

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:16

Is de hond voergericht EmptyWords? Dan zou je je hond een gevulde Kong, bot oid geven als de visite komt. Wel in een andere kamer geven totdat de associatie gemaakt is. Dan betekend het dat visite= iets lekkers.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:10

Aedan is nu 3 dagen hier en ik verbaas me hoe snel hij zelf dingen op pakt. Hij gaat al netjes zitten als we thuis komen om de riem af te doen, snapt het commando zit, heeft sinds vandaag door dat als hij een plasje doet buiten hij wat lekkers krijgt. (nog niet dat hij enkel buiten moet plassen , maar goed dat geeft ook helemaal niet.)
Slim manneke is het.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:23

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:13

Mooi rondje Machie :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:26

Zo ze gaat nog aardig snel machie :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:47

Ik heb vanaf maandag een nieuwe baan. Ben er super blij mee. Liep al bijna een jaar thuis en eindelijk heb ik iets gevonden die mij ook willen. Haha

Ik weet niet of het helaas is, maar ik moet ook savonds werken. Dat betekend dat ik niet meer fanatiek met de honden kan trainen. Ik merk aan ze dat ze dat niet zo erg vinden want Jinn die wordt langzaamaan weer wat beter. Kreeg namelijk het idee dat hij overtraint was. Jesda vindt alles best :Y)
Aan de andere kant ben ik smiddags vrij. Werk van 07:30 tot 13:00 en van 17:00 tot 19:00. Smiddags kan ik dus even met ze trainen of leuke dingen doen. Dus al met al heb ik niks te klagen, wel kan ik niet meer elk week standaard naar de hondenschool trainingen. Dat moet ik dan maar voor lief nemen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:55

Dat zij prima werktijden. Wat voor werk ga je doen?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:08

Ik werk in een dierenpension. Dieren verzorgen, wassen en noem maar op. Naar buiten doen en gewoon veel met de honden ondernemen terwijl baasje aan het strand ligt :P

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:54

Dank jullie wel, en ja, de training gisteren liep heel fijn :)
Vandaag andere training, schaapjes! Csiva vind adt het allerallerleukste :) En Dumas vond het ook heel leuk maar moet nog erg erg veel leren, hij heeft het instinct wel, maar is heel anders dan Csiva.

Csiva

Afbeelding

Afbeelding

En Dumas

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:55

Ik vind Dumas echt zo 'apart'. Niet verkeerd opvatten maar die haren en ik zie dat niet vaak dus ik vind het cool dat iemand die hier regelmatig voorbij komt zo'n hond heeft :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:21

JesdaPower schreef:
Ik vind Dumas echt zo 'apart'. Niet verkeerd opvatten maar die haren en ik zie dat niet vaak dus ik vind het cool dat iemand die hier regelmatig voorbij komt zo'n hond heeft :)

Ik vat niks verkeerd op ;) Bijna iedereen vind het vreemd en wil weten hoe en wat ;)
Er zijn ook maar pak 'm beet 100 honden met vilten in Nederland, dus de kans dat je er eentje ziet is niet heel groot ;)