Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:57

Wendy_Komen schreef:
Dit was 1 zo'n puppy. Erg mooi dier geworden met leuk karakter. Moeten we toch maar eens meeten. Ben ook wel benieuwd naar jou tuig in het echt.

Doen we :D Geef maar eens een gil ;)

Donja wat vet! Ik had 'm willen halen net maar ben het vergeten -O-

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:10

Kroontje op het werk van afgelopen jaar, Oll wint de rasgroep in Waalwijk *\o/*

Afbeelding

Vandaag heeft Nimber zn showdebuut in de babyklas en vanmiddag mag Oll dus terug voor de Best in Show!

Donja

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:18

Super Neej!!!! gefeliciteerd!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:05

hier mijn topic met foto's

[BB-ITP] Meet onze Boelie (bullmastiff) & zijn 1e show!

wij hebben afgelopen zaterdag mee gedaan in waalwijk , voor ons de eerste show en voor onze Bullmastiff pup ook! boel werd beste baby van het ras en daarna 2e geplaatst van alle baby's <3

we gaan nu ring training volgen en hebben hem ingeschreven voor de show op 7 maart in Asten :)

dit was zijn beoordeling, niet slecht toch?

Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:39

Mooi rapport hoor!! gefeliciteerd!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:41

Hee leuk, dan heb ik jullie zaterdag nog gezien in de ring! Was een leuk pupje inderdaad :D Gefeliciteerd!!

Wij hadden gister nóg een topdag toen kleine Nimmie eerst beste baby werd (en er was concurrentie ;) ) en daarna OOK nog eens Beste Baby in SHOW! Met z'n krap 4 maanden een enorme prestatie!

Ollie is uiteindelijk als 7e geëindigd in de BIS competitie! Was een hele bijzondere ervaring om míjn lelijkerd in de line-up voor BIS te zien, tussen al die prachtige honden :):) Ben zó ontzettend trots op wat hij en Kelly hebben behaald in krap een jaar tijd!!! Maar bovenal is ie ook gewoon écht de állerleukste boef van de wereld :+:

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:49

Neej hen je een nieuwe foto van de kleine man??? Ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:53

Ja ik ga zo ff kijken naar m'n foto's :D Deze heb ik alvast even van de FB van KV Waalwijk afgeplukt:

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:26

Wat een lieverd ! Ik vond t al zo'n apart hondje !!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:30

We hebben net 22 februari ook in hoog straten ingeschreven , gaat daar nog iemand heen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:15

Gefeliciteerd neej!!!! Knappe ol
En Rocky ook gefeliciteerd :) doe je alleen onderlinge? Geen officiële shows?
Ik ga voorlopig helemaal niks doen, heb 3,5 cac dus even wachten tot begin juni in Oss en dan weer wat lopen. Hopen op de kcm in september in de kamp klasse

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:16

Gister heeft bisou wel haar mag test met vlag en wimpel behaald! Een zware test maar dat vond ze zelf niet haha ze vond t hartstikke leuk op t veld en nergens bang voor!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:28

Oeh gefeliciteerd allemaal met die mooie resultaten <3

Vanavond zijn onze heren (10 weken) meegeweest naar ringtraining. Poeeeh wat een indrukken :P Het was een drukke les met alleen maar grote honden (kleinste was labrador :') ) maar ze vonden het helemaal geweldig. Ze deden wel even een stapje terug toen een enorme Bull Mastiff ze kwam begroeten haha. Storm gaat nog weg wanneer we een goed huisje gevonden hebben. Nu na de ringtraining zijn we er helemaal zeker van dat we Dotan houden :j

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:15

essiesilly schreef:
Gefeliciteerd neej!!!! Knappe ol
En Rocky ook gefeliciteerd :) doe je alleen onderlinge? Geen officiële shows?
Ik ga voorlopig helemaal niks doen, heb 3,5 cac dus even wachten tot begin juni in Oss en dan weer wat lopen. Hopen op de kcm in september in de kamp klasse

voor ons was dit de allereerste hondenshow en mijn vriendin, die zelf met haar aussi's showt ging afgelopen weekend naar waalwijk, vandaar dat ze zei, dit is allemaal nog niet zo spannend, schrijf hier ook maar in. toen hebben we op aanraden van fam. m.ourik ingeschreven in Hoogstraten en omdat mijn vriendin ook weer naar Asten gaat, en dit de laatste show zal zijn waar hij deelneemt in de baby klasse, gaan we daar ook heen, en daarna gaan we eens bekijken waar we in zullen gaan schrijven :) het is voor ons en voor boelie allemaal zo nieuw :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:48

nog een vraagje, showen jullie de hond zelf? zo ja, vanaf het begin al? en hebben jullie dit door middel van ringtraining geleerd? zijn jullie dan niet zenuwachtig? -O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:21

rockey schreef:
nog een vraagje, showen jullie de hond zelf? zo ja, vanaf het begin al? en hebben jullie dit door middel van ringtraining geleerd? zijn jullie dan niet zenuwachtig? -O-

Whaha, jep. Op ringtraining geleerd, en vooral in het begin was ik rete zenuwachtig. Tegenwoordig laten we wel eens een handler met onze honden lopen, omdat er dan toch meer kans is om te winnen dan als ik het zelf doe. Dit vooral omdat mijn concurrentie ook alleen maar professional handlers zijn. Erg jammer.. weinig fokker/eigenaar handlers meer :(

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:24

wij gaan zaterdag met onze australian shepherds naar Eindhoven. zou er iemand die naar eindhoven gaat op vrijdag een foto kunnen sturen van de australian shepherd veteranenreuen en alle teven. Kunnen we ons als een beetje voorbereiden vgm 27 aussiess

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:30

Bisou is ook een heerlijke meid Es, had niet anders verwacht ;) Maar toch van harte gefeliciteerd met het behalen van de MAG test! Da's niet niks :D

Wij doen voorlopig ook helemaal niks. Oll is klaar in Nederland, België, Luxemburg en Internationaal ook trouwens, dus het is wel prima. Misschien als we met Nim eens naar Duitsland gaan dat we Ollie meenemen maar voor nu zijn we even klaar :)

Ik showde Ollie trouwens altijd zelf, tot afgelopen jaar. Vanaf 2014 heeft een vriendinnetje van me het over genomen en dát was met succes, zij haalt nét dat beetje extra's uit 'm :)

Paar fotootjes van afgelopen weekend:

Afbeelding
Blije smoel in de ring :')

Afbeelding
Knappe vent!

Afbeelding
Oll en Kell is echte liefde :+:

Afbeelding
In de line-up voor de groep

Afbeelding
Best in Group!!!

Afbeelding
Kleine Nimber :+:

Afbeelding
Bolle in de ring voor best in show!!!!!

Afbeelding
Onze "vangst" van het weekend :D Bolle BIG-1 en BIS-7 en Nim BIS baby :D Ook het bloemetje mocht mee hahaha :D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:44

Ik show zelf, in het begin "gewoon"gedaan (dus zonder training oid), dat was nog in de tijd dat het normaal was om in spijkerbroek te lopen (was met komondors). Daarna op ringtraining gegaan en daar leer je toch wel de puntjes op de i te zetten.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:59

wat een leuke foto's! knap hoor!

leuk dat jullie dus wel zelf begonnen zijn!

ik oefen thuis wel met neerzetten, en dat gaat best goed, voor deze show heb ik hem 3 keer mee naar mijn vriendin genomen die met haar aussie's showt. en die heeft hem ook geshowd afgelopen zaterdag en dat ging echt goed voor de eerste keer! nu gaan we aanstaande donderdag met hem naar de ringtraining in oirschot. voor aanstaande show in Hoogstraten gaat n.aomi van m.ourik hem showen. en in principe wil ik het heel graag zelf goed leren, lijkt me namelijk super leuk met je eigen hond, mits het goed gaat natuurlijk. al had ik afgelopen zaterdag al tril handen en een hart in mn keel bij het toekijken haha.

wel zie je echt nog verschillende kledingstijlen met het showen. ik was afgelopen zaterdag en zondag in waalwijk en op zondag vond ik de mensen toch wel echt anders gekleed, vooral diegene bij de poedels. zijn hier bepaalde regels voor? of gewoon netjes gekleed zijn, als geldt netjes natuurlijk voor iedereen anders?

sorry voor mijn vele vragen, maar zoals jullie zien ben ik helemaal nieuw in dit wereldje :o

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:56

Wij hebben met Oll ook jaren ringtraining gelopen :) Dus ik kán 'm wel zelf voorbrengen hoor, maar met Kelly is het gewoon nét wat extra's in de ring. Nu is ie ook sinds afgelopen jaar ineens echt "af" geworden, dus misschien dat het mezelf ook wel zou zijn gelukt, maar ik moet ook eerlijk bekennen, ik ben stikzenuwachtig in de ring als het mijn eigen hond betreft en dat helpt niet mee _O- Ik loop ook wel eens met andermans honden en dan heb ik daar veel minder last van :P

Kleding is heel verschillend inderdaad. Je ziet soms mensen in trainingspak in de ring staan en mensen met mantelpakjes en alles daartussenin :') Kijk het gaat om de hond maar ik vind het zelf altijd wel zo netjes om er zelf ook verzorgd uit te zien, dus ik loop zelf meestal in een nette jeans met een colbertje en ballerina's. En soms ook in een rokje, net waar ik zin in heb :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:41

ja precies, ik vind dat met paardrijden ook hoor. als je op wedstrijd gaat , wil je toch ook dat alles er mooi uit ziet?

wij gaan morgen voor de eerste keer ringtraining met boelie doen.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:35

Laatst met een keurmeester over kledingkeuze gesproken. Als ze 2 honden hebben van gelijk niveau is de kans heel groot dat de meest verzorgde combi door mag. Alleen al omdat je graag een verzorgde combi ziet in de erering. Het leidt onbewust toch af van de hond incl dat mensen over die afgetrapte gympen beginnen ipv over de hond ;-)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:46

Ja precies! Uiteindelijk komt de BOB in de erering terecht en voor het plaatje is het gewoon mooier als er een goed verzorgd typ aan de andere kant van de lijn loopt :) Vind ik hoor :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:03

rockey schreef:

Ja , ja, nee en nee haha