Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:20

Knappe Jarv! <3 Prachtige foto's. Ameland lijkt me ook zo leuk om naar toe te gaan met de hondjes. Wij gingen altijd naar Texel. Vele leuke herinneringen daar.. Ik hoop dat hij trouwens zsm van zijn slecht loopje af is. Hij lijkt gelukkig wel niet enorm veel last te hebben ervan.

Corgiwandelingen zijn helemaal het einde vind ik. Zeker als je ze allemaal lost kunt laten. Bij ons ging er een jongetje lopen op een veldje en dan gingen al de Corgi's er achteraan. :+ Was zo'n grappig zicht. Hier ook geen ruzietjes onderling trouwens.

Hier moeten we dus nog 3 nachtjes slapen tot Ginny eindelijk naar huis komt <3 Had een speeltje voor der gewonnen bij een winactie, die is vandaag al toegekomen. Ophélia gaat dit keer weer mee, maar niet in huis. We gaan gelijk naar de hondenweide zodat ze nog eens kennis kunnen maken op neutraal terrein. Wij gaan ietsje op voorhand al daar met Ophélia spelen, zodat ze sowieso al wat minder druk is ook. Ik hoop echt heel hard dat alles gewoon goed gaat! Hier in de buurt woont er een man die een Schotse Collie pup heeft en we zijn ook met hem eens gaan wandelen. Ging gewoon prima en Ophélia wou naar het einde toe zelf met hem spelen. :)

Afbeelding

Hier alvast nog een foto van Ginny's antenne-oren :+ Ze worden nu dus geplakt omdat ze echt te groot/zwaar zijn. Ben eens benieuwd of ze zaterdag al zelfstandig gaan rechtstaan.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:23

Leuke foto's van Jarvis! Je kunt er al een heel boek van maken met de hoeveelheid mooie foto's die je van hem hebt :') .

Ja die oren .. precies de 3 pups uit het nest met de oren die lastig gaan staan zitten bij ons haha! De rest van de broertjes en zusjes hebben al staande oren. Dus wij zijn elke keer druk bezig met plakken enz -O- . Nadeel is dat ze elkaar nog vaak in de oren hangen dus dat helpt ook niet mee. Ik ga Ginny wel missen ze zijn nu al zo'n lange tijd hier dat het eigenlijk normaal was haha. Maar gelukkig hebben wij Bella nog :Y) .

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:59

Haha, kan ik me voorstellen.. :P Nuja, moesten ze niet rechtstaan gaan wij wel verder met plakken. Hier zijn geen vervelende pups die in elkaars oren hangen, dus dat komt wel goed. Oh, heeft de rest allemaal al staande oortjes? Hebben jullie nog wat van hun gehoord/gezien? :)

Ja, snap ik wel. Lijkt me zo gek als ze er al zo lang zijn en dat ze dan 'plots' weg zijn.. Denk dat de overgang dan nog wat meer meevalt als ze bij 8 weken weggaan. Gelukkig hebben jullie Bella idd nog, en die kan lawaai maken voor 3 :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:35

Bijjjjnaaaaa :):) Lijkt me lastig om na zoveel weken ineens afscheid te moeten nemen van de laatste pupsels :(:) Gelukkig blijft Bella daar, scheelt al weer wat in het gemis :))

Haha, ja, ik heb ook een mega map op mijn computer nu met al zijn foto's _O-

Pffft, oortjes :') Ik ben nog altijd ontzettend blij dat ik die van Jarv geplakt heb :j Maar wat een gedoe was dat zeg, zeker met Lara die er steeds aan wilde hangen _O-

Jarvis heeft 4 maart de show, en we zijn al druk bezig in voorbereidingen.
Training: Check!
Showlijn: Check!
Goede stand op commando: Zo ongeveer check :')
Perfect loopje: Nupe _O-

Hij hinkt nog steeds wat, al zit er verbetering in :j Zijn schouderblessure is voorbij, maar nu zijn zijn zenuwen en biceps nog herstellende. Langzaam maar zeker gaat ook dat de goede kant uit.
Volgende week donderdag gaat hij leren zwemmen in het hondenzwembad (goed voor spieropbouw :)) ) en dan mag hij maandag de 27e weer naar de osteopaat toe. Kijken hoe losjes we hem kunnen krijgen :D

Oh, en degene met show ervaring...help? _O- Wat moet je aan op zo'n dag?! :')

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:49

Ja we horen af en toe nog van de andere pups met foto's! Ja Bella kan behoorlijk veel lawaai maken. -O- Ik ben er morgen niet, ben op wedstrijd. Dus morgenochtend nog even afscheidsknuffelen |( . Ginny is daar erg goed in, aai en knuffel aandacht is der nooit teveel :o . (dus succes *D )

Meestal dragen ze op shows gewoon nette kleren. Ruby haatte de shows en bij de jury kregen we vaak commentaar dat der oren niet goed staan. Die stonden dus helemaal opzij ipv omhoog omdat ze er zo'n hekel aan had :') .

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:57

Ooh, spijtig dat ik je niet meer zie! Ik wens je wel super veel geluk op wedstrijd, komt vast goed :D En we zien elkaar hopelijk op de Jongehondendag anders, hé. ;)

Heb idd al gemerkt dat Ginny een knuffelkont is. No problemo, haha. Ik geef graag aaitjes en kriebels op Corgi-buikjes. :))

Gewoon nette kleren dragen, ja. Een jurkje of rok of een mooi geklede broek. Al heb ik ook al mensen zien voorbrengen in een simpel shirt en jeans hoor. Ik zou het als jury wel fijn vinden dat je enigszins gekleed bent. Verder raad ik je aan om bij een kennis te blijven als die er is. Zo ben je niet helemaal alleen, want je loopt snel verloren :+ Zorg dat je nummer ook goed duidelijk aanwezig is. Verder proberen je hond van zijn mooiste kant te laten tonen. Maar idd, zij moeten er ook fun in hebben hé.

Ophélia was nog best klein bij haar eerste (en voorlopig) laatste show. Ze wou ook niet meelopen en daarom 2de plaats ipv 1ste. :P Zij zag de fun er anders wel in, de jury was wel heeeuuul leuk.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:13

Heerlijk, lekker vocaal dus :))

Haha, dat van de oren zo ver opzij merkte ik laatst bij Jarv weer op toen hij in de auto van de berger zat.
Zijn oren stonden op standje ''I don't like this oliebol'' :')
Okey, gewoon nette kleren dus...dat moet lukken :D

Jarvis denkt nog altijd dat de hele wereld er is om naar hem te kijken, dus qua plezier moet dat voor nu wel goed komen :))
Verder hebben we echt nog puntjes waar we aan moeten werken. Het netjes blijven staan als iemand anders aan hem zit en niet steeds willen ''stofzuigen'' als we lopen :')
Maar goed, ik laat ook gewoon los dat we voor perfectie gaan. Hij is natuurlijk nog maar pup :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:27

Daar is ze dan eindelijk <3

De 'eerste' (eigenlijk tweede) kennismaking op het hondenveldje verliep goed, tot dat Ophélia naar een zak ging die op de grond stond, waar koekjes ook inzaten. Ginny wou ook een kijkje nemen.. En toen werd ze gelijk even op haar plaats gezet := Wat enorm spijtig en stom was, want daarvoor waren ze eindelijk een beetje contact aan het zoeken.

Het was dus allemaal nog wat spannend. De autorit is vlekkeloos verlopen. Ginny was erg flink, hijgde wel wat maar that's it. Onderweg even gestopt omdat ze wat begon te piepen en we dachten dat ze misschien moest plassen. Ophélia ging wel, Ginny uiteraard niet :+ Daar heeft mijn moeder nog samen met ze gewandeld, vlak naast elkaar en dat ging top!

Omdat dat zo goed ging, waren we weer wat meer relaxt toen we thuis kwamen. Ginny op de grond gezet, kennis laten maken met onze andere hond en dat ging prima. Ze was wel wat bang in het begin, zo'n grote hond! :P En Raf kende ze uiteraard nog niet. Maar na een tijdje begon ze dapper onze tuin te verkennen. En na een tijdje werd er ook gespeeld :D Ginny vindt de tuin hélémaal geweldig. Je moet haar echt naar binnen dragen.. Anders zou ze gewoon buiten blijven. Binnen samen met Ophélia en Raf is ook geen enkel probleem.

Dan ook eens samen gaan wandelen tussen de velden, heerlijk op 5 min van thuis. Mochten ze lekker in de velden crossen met zen 3tjes <3 Heerlijk om die 2 Corgi's door het gras te zien springen als konijnen :+

Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn ontzettend leuk samen. Ophélia is en blijft wel de baas, maar dat respecteert Ginny. Ze reageert echt goed op haar. :j En ze spannen dus ook al samen hé. Ophélia kan mijn Tinker ruin Boris dus NIET uitstaan. Ze moet en zal op hem blaffen. Komt meneer aangewandeld om dat kleine monstertje te bewonderen, beginnen ze er allebei wel niet op te blaffen zeker _O- Tja, sorry Boris, je zal altijd het slachtoffer blijven...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:50

Ooh wat heerlijk ook met die filmpjes erbij! Het is je zoooo gegund <3

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:56

Fijn om te zien dat het beter gaat! En wat staat het gras op dat veld al hoog, Ginny komt er net bovenuit haha

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:03

Klopt idd, staat flink wat gras op dat weiland. Grond is ook niet helemaal gelijk dus vandaar dat ze flink moeten springen om er überhaupt deftig op te kunnen lopen. Was ook kapot na die wandeling :')

Vandaag naar de puppyklas gegaan op de hondenschool en wat was ze flink! Ze is niet zo'n fan van drukke honden blijkt, echt spelen met een andere pup heeft ze dus niet echt gedaan. Verder allerlei toestellen gedaan met haar. Onder de flessenslinger, brugje, sprongetjes, .. en wat was ze flink! <3 In het begin wat onzeker, maar eens ze weet dat alles oké is en na wat aanmoediging, doet ze het toch. En daarna vindt ze het super leuk. Ook mooi zitten aan de voet en naar baasje kijken doet ze al zoo goed. Echt, petje af aan de fokkers om er al zo veel mee bezig te zijn geweest.

Voor de geïnteresseerden:

Uiteraard weer veel bekijks gehad.. 'Wat voor ras is dat?' 'Wat heeft ze aan haar oren?', maar ook veel complimentjes. Instructrice was ook onder de indruk. Haar 'zusje' Ophélia heeft het vandaag ook super goed gedaan.

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:10

Ik zou op show met Jarvis zeker niets zwart aan doen. Dat zal zijn silhouette in het slechtste geval niet ten goede beïnvloeden.
Met een mankende hond zou ik zeker de ring niet in gaan. Hopelijk is hij snel mankvrij, knappe ventje <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:43

Lynn85 schreef:
Ik zou op show met Jarvis zeker niets zwart aan doen. Dat zal zijn silhouette in het slechtste geval niet ten goede beïnvloeden.
Met een mankende hond zou ik zeker de ring niet in gaan. Hopelijk is hij snel mankvrij, knappe ventje <3

Mocht hij dan nog steeds manken, dan ga ik de ring niet in nee. Het moet wel leuk blijven, en hij moet niet alles uit de kast halen voor mij en ondertussen last hebben van zijn schouder :j

Vandaag ging het gelukkig weer duidelijk beter! Hij heeft een hele ronde zonder hinkje gedaan <3
Ik zal mijn ringtrainster even vragen wat zij zou aanraden in mijn geval, zeker ook omdat iets zoals bijvoorbeeld een jurkje/rok echt niks voor mij is _O-

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:37

Mag ik hier mee kletsen? Wij zijn trotse bezitter van Lilly, een corgi pup van een kleine 4 maanden. Een fantastische leuk teefje die altijd in is voor avontuur.

Een leuke side noot is dat ze uit het nestje van bokker Galeo komt.

Afbeelding

Afbeelding

https://www.instagram.com/lillyacorgi/

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:47

Oh, hi zusje! :D
Afbeelding

Welkom in het topic! Lilly is prachtig uitgegroeid zeg. <3 Al mooie oren ook. Hier heeft Ginny niet al te veel haast :+

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:50

Dank je Jackytje! Ze wordt ook met de dag knapper.

Haha, ik zie het. Die van Ginny staan nu ook nog zo lekker opzij. Zie ik het nou goed dat Ginny twee blauwe kijkers heeft?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:53

Ginny heeft idd 2 felblauwe ogen :D En klopt, ze hangen nog paraplu. Hebben de tape nu even af gedaan. Haar rechteroortje staat al redelijk, de andere flappert nog lekker alle kanten op :P

Was even de filmpjes aan het kijken op Instagram ook en wat lijkt ze zo hard qua reacties en haar manier op doen op Ginny <3 Heb je meteen ook even gevolgd op Insta. Zelf doe ik er wel niet veel mee.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:00

Oooh wat leuk! Leuk om ook jullie hier te volgen! :D

Hier een reu van inmiddels 8 maanden in huis...tijd gaat veel te snel :') Geniet van de tijd dat ze klein zijn! Het is zo cliché, iedereen roept het...maar het is wel waar _O-

Morgen zwemmen met Jarv :):) Ik ben zo benieuwd hoe hij het doet! Hij zal eerst wel denken dat ik hem wil verzuipen ofzo, held op sokken :')
Ik weet inmiddels al wel dat hij met vette watten in de oren moet zwemmen. Zijn eerdere zwemervaring leidde al tot water in de oren. Maar goed...zulke schotels helpen ook niet echt mee het water buiten te houden :')

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:07

@Jackytje: Heeft Ginny ook zo'n hekel aan water? Lilly haat nattigheid. Milo/Draco is trouwens ook te volgen via Instagram. Leuk om zo in contact te blijven met andere pups uit het nest.

@Tigress: We genieten er zeker van! Alhoewel het groter worden ook veel voordelen met zich mee brengt, ze is nu 90% zindelijk en wandelt lekker door tijdens de wandelingen. Ik vind Jarvis trouwens zo'n knappe hond! En je maakt ook altijd zulke mooie foto's van hem. (ik was al een tijd meelezer in het topic ;) )

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:27

Supergaaf dat zwemmen met Jarv! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen. :D

Uhm, Ginny heeft nog niet zo heel veel in contact gestaan met water, maar ze is alleszins niet bang van modder :+ Hier genoeg modder en viezigheid en dat vindt ze alleen maar geweldig. Heb Milo ook meteen gevolgd op Insta, leuk!

Zo zijn der oren nu btw. _O-
Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:41

Lilly lijkt echt zo op Ruby <3 . Ruby had in haar puppy tijd ook niet zoveel met water. Maar nu zwemt ze in de zomer :j . Bella loopt ook goed door met wandelen. Ginny had hier wel wat met de vijver, op de houten rand lopen vonden ze erg leuk :+ . En ze hing met der voorpoten in het water als ze ging drinken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:30

We hebben hier een oude glijbaan in de tuin liggen, die dus altijd een boel water opvangt. We hebben altijd een bakje helder, proper water staan, maar de Corgi's gaan altijd uit die glijbaan regenwater drinken :+ Dan hangen ze er ook met hun pootjes over.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:28

Kiek em gaaaaan! :))

Hij vond het echt geweldig!
Volle concentratie tijdens het zwemmen, en hield zijn kontje mooi hoog!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:34

Wat een dappere hond is Jarvis toch <3 Supergaaf dat zwemmen. Vraag me af of die van mij dat ook zo knap zouden doen :D

Mevrouw groot-oor says hi!
Afbeelding

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:09

Gisteren nog eens wat quality time alleen gehad met mijn lieve meisje. Samen met een vriendin en haar hondje zijn we naar de sahara geweest. Konden de meisjes nog eens fijn ravotten zonder dat er constant jongens rond hun hingen :)

Zwemmen hoort er dan uiteraard bij
AfbeeldingUntitled by Lynn Hertogs, on Flickr

Beetje poseren ook wel

Aandachtig koeken schooien