Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 23:53

Euhm zijn die shakes nodig voor beginnende agility-lopers, waar dit topic over gaat :D
Of is dat meer iets voor de hogere niveaus?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 04:40

Thanx Kim!
Veel plezier dit weekend, ben heel benieuwd naar de beelden.
Anna,het kan een tip zijn. Als jij bijvoorbeeld een slechte drinker hebt of als je hond wel wat extra kan gebruiken voor/tijdens/na trainen of wedstrijd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 06:33

JesdaJinn schreef:
Vrienden van mij hebben ook een drone. Lijkt me zo gaaf.. jammer dat Jaxx als de dood er voor is...

Wij hebben de andere kant van de medaille, als de drone te laag hangt halen Vixem & Dana hem uit de lucht. :+

Dana is niet sportief gebouwd maar dan kan ze ineens met gemak twee meter omhoog springen. _O-

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:07

Leuk! We zitten erbij 7 december bij de WW hal :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:26

Ik ook Karin, gezellig!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:26

Leuk!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 13:31

Wij ook *\o/*

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:49

JesdaJinn schreef:
Geven jullie ook herstel shake op training? Of alleen wedstrijd of ook na een lange wandeling of wanneer dan ook?

Ik heb beide shakes van fastdog de herstel en vooraf/tijdens.
'S morgens voor een wedstrijd of als ik weet dat we flink gaan wandelen/canicrossen voeg ik vaak al een klein beetje toe aan hun vlees en voeg ik extra water toe en neem ik een bidon ervan mee. Derlie drinkt altijd slecht op wedstrijd dagen. Dus die wil ik graag voldoende afgewaterd hebben voor die dag. Meestal drinkt hij van deze shake wel wat slokken tussendoor. Fire drink altijd wel voldoende en bij hem voeg ik ook minder water toe. Die is dan wel weer kieskeurig en drinkt liever gewoon water of ik moet precies zoveel van de shake poeder toevoegen.

De herstel shake gebruik ik vaak thuis na bijvoorbeeld een echte flinke wandeling of een canicross/hardloop training. Eigenlijk alleen als ze nog geen maaltijd hebben gehad anders voeg ik wat gewoon wat water toe aan hun vlees.

@ Kim veel plezier. Hier ook benieuwd naar de beelden.
@JJ veel plezier met trainen met Simba
@Karin/Kim/Fannetje Jammer dat de WW hal zover weg is. Ben daar nog niet geweest.

Wij hebben komend weekend Team wedstrijd Noord in Assen. Met onze de vereniging 2 teams samengesteld en zijn echte beginners bij die nog nooit een wedstrijd gelopen hebben. Loop zelf met beide honden mee. Veel zin in.
Kreeg vandaag bericht dat we van de wachtlijst af zijn voor de Winner in Leeuwarden met Fire ben helemaal blij *\o/* We zijn ook gepromoveerd nu naar de 2e graad en gaan 10 november onze eerst 2e graad starten :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:13

Gefeliciteerd met je promotie mandje.
En dat de WW hal ver is, eens hoor, ik doe er ook minimaal een uur en 40 minutenover. Maar dat zijn de noordelijke wedstrijden voor mij ook. Dat is dan weer het nadeel van midden wonen. In de winter is eigenlijk alleen Laag Soeren in de buurt. De rest zit op 1 uur en meer.
Maar ach, je moet wat voor je sport over hebben O:)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:52

fannetje schreef:
Gefeliciteerd met je promotie mandje.
En dat de WW hal ver is, eens hoor, ik doe er ook minimaal een uur en 40 minutenover. Maar dat zijn de noordelijke wedstrijden voor mij ook. Dat is dan weer het nadeel van midden wonen. In de winter is eigenlijk alleen Laag Soeren in de buurt. De rest zit op 1 uur en meer.
Maar ach, je moet wat voor je sport over hebben O:)

Dank je wel.
Voor mij is het 3 uur en 15 min := Gewoon echt niet te doen. Misschien wil ik in de toekomst wel eens gaan voor WAO selecties ofzo maar dat word het echt overnachten.

Wij hebben eigenlijk super weinig wedstrijden binnen 1,5uur reistijd. Laag Soeren reis ik ook bijna 2 uur over. Ga daar trouwens wel graag heen. Mooie locatie en fijne bodem :)
Je moet er inderdaad wat voor overhebben.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 18:53

Ja, dan maak je er gelijk een weekendje weg van.
Jij moet het vooral van Koudum en Elim hebben denk. En dus de winner.
Jij zit echt heel Noordelijk.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:17

Ik lees hier ook een beetje mee. Ik ben een absolute beginner en nooit een hondje gehad die dit leuk zou vinden of er geschikt voor was.

Chim is een jaar oud en nu nog bezig met de basisgroep (herplaatser), omdat de groep wat te groot was mochten we met een aantal oudere honden een uurtje later en kregen we een agilityjuf die uiteraard tussendoor wat toestellen introduceerde. Afijn, Chim lijkt het allemaal erg leuk te vinden en na de vervolggroep (drie maanden) hopen we dan toch te starten met agility.

Toen ik klein was hadden we Afghaanse windhonden waar we mee renden op de baan en ik weet dat daar behoorlijk wat training in zat, ik vroeg me af wat jullie doen om ze fit te laten zijn. Chim begint al aardig in de spieren te komen en lekker fit te voelen, nadeel is dat hij nog hoger kan springen. :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:53

Kent iemand deze hal in Vries?
Zoe’Z Indoor Dog Fun

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:08

JesdaJinn schreef:
Zoe’Z Indoor Dog Fun

Ja die zit op een ong. 30 min rijden afstand van mij.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:20

fannetje schreef:
Ja, dan maak je er gelijk een weekendje weg van.
Jij moet het vooral van Koudum en Elim hebben denk. En dus de winner.
Jij zit echt heel Noordelijk.

Klopt inderdaad ik zit heel noorderlijk. (Goningen) We moeten al gauw een eind rijden. Ik vind trouwens de bodem in Elim echt wel zwaar en schrijf ik Derlie daar nu eerst niet meer in. Hij heeft daar echt wel moeite mee. Fire red zich er gelukkig wel mee.
Het niveau kan over het algemeen hier echt wel beter. Ik kan nu zelfs geen trainer meer vinden. ;( Moet het nu vooral hebben van workshops en zelf kritisch terug kijken.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:08

@mandje leuk een teamwedstrijd! Veel plezier! En gefeliciteerd met je promotie!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:26

Balen mandje dat er zo weinig is bij jullie in de buurt. Wat dat betreft woon ik best gunstig gelukkig.

Ik hoop vandaag te horen of ik mag lopen in de we hal in december. Ben bang voor elin niet. Wedstrijd zit vol en dan vervalt de derde graad, zijn jammer genoeg eeinig derde graad wedstrijden nog dit kaar of ik word uit gelood.. -O- ik baal echt van het nieuwe inschrijfsysteem, nog nooit zo vaak niet mogen lopen als de afgelopen paar maanden.

Maar om ook even een positieve draai aan dit bericht te geven. Gisteren met beide dames gelopen in kaatsheuvel, elin begon stout maar eindigde lekker. Wel twee keer een dk.
Macey begon met rondje wat wat te lastig was voor haar qua palen, tweede rondje was misschien iets te makkelijk voor de 2de graad maar daarom wel weer een Utje erbij.

Vp

Jp

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:30

JesdaJinn schreef:
Zoe’Z Indoor Dog Fun

Yup! Heb hem toevallig vandaag gehuurd. Even extra trainen.

Mijn man loopt de twc assen met de hond van mijn moeder en ik bm met onze aus.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:20

Even snelle post over de teamwedstrijd. Echt een hele leuke dag en erg leuk om te zien dat mensen zonder wedstrijd ervaring het heel erg leuk vinden en over het erg goed doen.

Derlie ging helaas niet zo goed. Lijkt erop dat hij het op het moment niet aankan om een heel parcours te lopen. |(

Wel echt super trots op hoe Fire gelopen heeft.
VP Foutloos en de snelste van ong. 130 deelnemers. 1e plaats!!
JP 1 weigering.
Estafette was mijn lampje uit een DK.
Super leuke verassing dat Fire individueel de beste combinatie van de dag in de XL geworden is *\o/*
Filmpje VP

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:30

Gefeliciteerd!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:47

Mooi rondje mandje!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 23:29

En zo te zien, kon het nog sneller. Knap gedaan, gefeliciteerd!

Wij hadden vandaag workshop van Eva, ging echt lekker, Pixy heeft weer mooie dingen laten zien. Ze had alleen wat minder pit vandaag, maar toen ik bedacht wat we gisteren allemaal gedaan hadden, was het ineens niet zo gek :+

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 07:41

Leuk! Wij hebben vrijdag workshop van Jacco Mager

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:52

Gefeliciteerd! *\o/*

Ik zag ook allemaal CHEATS filmpjes, dat zag er ook heel gezellig uit online! Ook de prijzen waren prachtig, dat is nog eens origineel en uniek!

Ons seminar weekend zit erop en het volgende is alweer in de maak, tevreden mensen, tevreden hondjes, dus voor herhaling vatbaar. :D Maze mocht mee op het graad 2/3 geweld, wilde ik zelf ook graag omdat ik juist op die skills zelf ook ten onder ga met Maze. Met Puk is dat allemaal niet zo spannend, maar met Maze is het anders handelen en dan is zo'n seminar een uitgelezen kans natuurlijk.

Maar OH. MY. GOD. wat heeft ze me verbaasd, zowel zaterdag als zondag. Ik stond erbij en keek ernaar. :+ Ze deed dingen die ik van ver niet zag aankomen en echt zo :oo ernaast stond. Heel trots op mijn Mini. <3 Zeker niet alles perfect (vlakjes bijvoorbeeld :Y) , had ik al gezegd dat ik RC echt intens haat?), en zeker geen foutloze rondes maar dat had ik niet verwacht, we waren er immers op te leren. Op zaterdag ging ze wel ongeoorloofd latten gooien ineens, dat hebben we wel even streng afgestraft, dat geneuzel wil ik echt niet hebben. Zondag ook nog een keer de startlat dus haar even aan de afspraken van zaterdag herinnerd, daarna geen ongeoorloofde latten meer. Die wat dan vielen waren mijn schuld, dat kan ik haar niet kwalijk nemen.

Filmpjes van de sessie achter elkaar geplakt.

En nummer 1-30, ze maakte een raakvlak fout en de weave, maar die was ik wederom zelf schuld. :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:20

Wij hebben dit weekend ook CHEATS en TWnoord gelopen.
Kaestra was echt fantastsich zaterdag. Heel goede tijden en echt lekker gelopen met haar.
Blekz heeft al een aantal wedstrijden op rij dat hij helaas slechr springt. Nadeel is vooral dat hij op trainingen wel goed springt dus dit vergt weer een nieuwe lading uitzoekwerk. Ondanks dat waren zijn tijden nog wel echt heel erg goed. Hij heeft zoveel potentie als we alles eens aan elkaar kunnen plakken en hij ook eens lang genoeg heel blijft. Met hem is het gewoon echt lastig dat hij meer drive heeft dan goed voor zijn lijf (lees, hij is niet voorzichtig met zichzelf).

Verder ben ik begonnen met het oppakken van Lumoz, nouja... oppakken... Hij kan om een vleugel draaien en daar spelen we lekker mee door :)