Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 14:57

Kaus schreef:
Ja mijn honden leven gewoon in huis _O- Maar zo vaak komen vlooien echt niet voor hoor. Ik heb nu in vier jaar tijd één vlo gezien, toen meteen honden behandeld en huis behandeld en daarna niks meer gezien. Ik heb er ook niet zo'n fobie voor als veel mensen misschien hebben, het zijn maar beestjes.

Nee, ik laat checken bij de DA. Gemak boven kosten besparen :Y)

Ik zal eens navragen of mijn veearts het ook doet. De link die ik stuurde is best prijzig. Stuk duurder dan de paarden die ik laat controleren!

noox

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 15:19

Ik ontvlooi ook alleen als ik vlooien zie, of als ik hem veel zie jeuken. Ik ben er ook niet zo bang voor.
Teken twijfel ik nog een beetje over, want daar ben ik zelf wel als de dood voor en ik wil echt geen lyme :+ en mijn hond aub ook niet. Maar anti teken middelen vind ik meestal vrij agressief… dus ik wacht denk ik even af hoeveel teken ik daadwerkelijk ga tegen komen. Ze zitten vooral in hoog gras dus dat mijd ik :D daarnaast zet ik regelmatig de waterblazer op mijn hond en dan zie je ze redelijk makkelijk zitten.
Ontwormen doe ik sowieso wanneer ik vlooien spot, heb nu elke 3 maanden gedaan in zn eerste levensjaar to be sure, twijfel hoe ik nu verder zal gaan.
Hoe vaak laat jij t checken Kaus?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 15:22

Ik zie tegenwoordig veel tekenbanden voorbij komen. Zou dat echt helpen? Bij honden met een lange vacht ook?

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 15:44

Ontvlooien doe ik haast nooit maar heb met mn naakthonden toch al 2x een vlooienplaag gehad.
Ze vinden mn reu nogal interessant zowel vlooien als teken.
Als ik hem wat geef is het bravecto en ja daar krijg je 9 vd 10 keer een hele riedel over hoe gevaarlijk het wel niet is…..

Ontwormen doe ik standaard met milbemax en skittlez vaker als de rest want die eet helaas naaktslakken.
Ben benieuwd of ze dat dit jaar weer gaat doen.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:18

Ik gebruik schapenvet bonbons met knoflook tegen vlooien en teken. Werkt hier wel goed. Ze krijgen er ook een hele mooie glanzende vacht van

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 17:20

PSvanLot schreef:
Welk ontwormingsmiddel en vlooi/tekenmiddel gebruiken jullie?

Niks. Ik gebruik niks preventief. Pups ontworm ik tot ca. 12 weken maar verder niet tenzij nodig

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:23

kiwiwitje schreef:
PSvanLot schreef:
Welk ontwormingsmiddel en vlooi/tekenmiddel gebruiken jullie?

Niks. Ik gebruik niks preventief. Pups ontworm ik tot ca. 12 weken maar verder niet tenzij nodig

Doe je een wormonderzoek of hoe kom je er achter?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:40

Wij gebruiken (een halve) Seresto band, al jaren. Ben er ontzettend tevreden over. :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:43

Hier doen we niet aan preventief ontvlooien. We geven ook schapenvet bonbons met knoflook, maar geen idee of dat echt werkt moet ik zeggen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 17:43

Meestal komt er op neer dat ik ze 1x per jaar ontworm. Als ik om een of andere reden iets vermoed. En tot nu toe altijd onterecht :+
Je zou ook kunnen testen. Via t woud of de dierenarts. Maar in alle jaren hier nog nooit wormen gehad. Behalve bij boellie als pup, de eerste ontworming na de fokker.
Ze zijn er dus niet gevoelig voor dus ga ik ze niet meerdere keren per jaar “preventief”(want preventief ontwormen bestaat niet)
Vol proppen met chemische rommel. Zeker niet omdat boellie er altijd buikpijn van krijgt.

Maar ontvlooien of tegen teken doen we ook niet. 1x vlooien gehad omdat de kat van schoonouders t had en ze dat steeds mee namen. Na die kat ontvlooien en onze beesten 1x waren we overal vanaf en nooit terug gekomen. Boellie heeft 1x een teek gehad en chicka ook. Djessey nog nooit en envie (nog geen jaar) ook niet. Dus ook daar doen we niet aan..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:58

Wij ontwormen ook niet preventief; heeft vrij weinig nut, of wat zeg ik... eigenlijk geen nut omdat het wormenmiddel niet langdurig actief/werkend blijft zitten dus als er op het moment van ontwormen geen wormen zijn, en ze 5 dagen later Wel wormen zouden hebben, heb je eigenlijk niks gehad aan die ontworming en moet je het alsnog opnieuw geven. Wij leveren elke 3/4 maanden wat ontlasting in bij de DA om te laten checken - en ook wij voeren vers vlees maar dit wil echt niet zeggen dat ze meer kans op worm besmetting krijgen. Maar mocht je je daar zorgen over maken, kun je ervoor kiezen om vaker ontlastingonderzoek te laten doen. Dit is bij de meeste praktijken niet zo duur en het is weinig moeite om even in te leveren vind ik.

Ontvlooien doe ik normaliter ook niet preventief. In de 15 jaar dat ik honden heb gehad, heb ik tot vorig jaar nog nooit vlooien gehad bv. Maar vorig jaar bij Arya dus vlooien poepjes ontdekt, the horror. Toen hebben we een hele periode hardnekkig alles behandeld in huis, auto, Sansa en Arya zelf een aantal maanden advantage gegeven, maar nu krijgt ze het niet meer preventief.

Teken bestrijding doen wij wel preventief aan, want de teken zijn de laatste jaren echt serieus veel aanwezig hier in de regio en ik vind het risico echt Veel te groot om daar niet preventief iets mee te doen. Wij lopen ontzettend veel in bosgebied en zeker met losloop komt Arya veel in hoog gras, etc en ondanks dat we aan natuurlijke preventiefe bestrijding hebben gedaan; Arya heeft echt wekelijks meerdere teken zodra de teken echt goed aanwezig zijn, ondanks alles wat we geprobeerd hebben hiermee. Ik denk dat gewoon afhankelijk van waar je precies loopt en hoe 'aantrekkelijk' je dieren zijn je gewoon geluk of pech hebt met hoe erg ze teken aantrekken of niet en dan moet je gewoon kijken voor jezelf wat je denkt dat goed is. Wij hebben de eerste teek al een aantal weken terug gevonden... En hoe graag ik ook zo natuurlijk mogelijk voer en bestrijd ook wat vlooien ed betreft; so far heeft gewoon nog Niks qua natuurlijke middelen Echt geholpen tegen teken - hoe mooi de verhalen online ook zijn van vele fabrikanten en mensen die het wel gebruiken en denken dat het werkt. Ik denk zelf dat zij gewoon geluk hebben met Waar ze lopen en hoe het hond individu an zich aantrekkelijk is of niet ipv dat het spul ook daadwerkelijk werkt haha. Ik vind dat er iig nog veel te weinig over bekend is qua echte werking van alles en het nog veel te onbetrouwbaar is qua teken bestrijding ook al ben ik met sommige dingen wel van mening dat het een ‘baad het niet schaad het niet’ iets is en je gerust dingen kunt proberen voor je overstapt op drastischere maatregelen maar da’s gewoon persoonlijk hoe je erin staat ook- dus toch aan de chemische zooi voor ons.

Tegenwoordig kun je bij veel praktijken ook de teken inleveren en laten onderzoeken, waardoor je ervoor kunt kiezen met AB te behandelen op het moment wanneer er een teek iets blijkt te hebben - al zijn er altijd teken die je kunt missen in ons geval met een langharige hond dus dat zijn risico's die ieder voor zichzelf moet afwegen natuurlijk. Waar we dus idd niet preventief ontwormen - wanneer we Wel ontwormen geven we milbemax - doen we dit dus wel qua teken bestrijding omdat ik Lyme echt een heel serieus iets vind, ik niet altijd alle teken heel snel ontdek en niet te laat wil zijn mocht daar echt eentje tussen zitten waar ze ziek van zouden worden of wij zelf nog aangezien Arya ook overal zit/ligt waar wij zijn. Wij kiezen net als KimD voor seresto omdat ik de werking van deze het beste vind, kijkend naar Hoe het de teken ‘aanpakt en doodmaakt’.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:34

KimD schreef:
Wij gebruiken (een halve) Seresto band, al jaren. Ben er ontzettend tevreden over. :j

Seresto staat ook op mijn go to lijst maar hoe gebruik je precies een halve Kim?

Morgen wordt er een foto gemaakt van de drachtige teef zodat ze weten hoeveel pupsels! Dag 58 vandaag!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 00:07

Hier gebruiken wij Simparica Trio. Om de 3 maand ongeveer :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 08:10

Flux schreef:
KimD schreef:

Seresto staat ook op mijn go to lijst maar hoe gebruik je precies een halve Kim?

Morgen wordt er een foto gemaakt van de drachtige teef zodat ze weten hoeveel pupsels! Dag 58 vandaag!

Ik knip hem letterlijk door, al onze honden dragen dus 35cm Serestoband. Daar maak ik zelf een sluiting aan.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:36

Wij moeten in april aan een preventieve ontworming geloven - we gaan naar de UK en het is verplicht tussen de 24 - 72 uur op voorhand te ontwormen bij de dierenarts met een middel dat ook tegen lintworm is. In augustus moeten we hetzelfde + verplichte ontvlooing (moet in paspoort) voor de reis naar Canada.

----------------------------------------------

Kan iemand een goed vetbed (of iets) aanraden die heel makkelijk mee te nemen is? Hij heeft een mand / bed maar die is niet mee te nemen (te groot, niet opvouwbaar etc). Heb nu al een paar keer gehad dat ik graag toch iets voor hem meenam, al is het maar dat hij weet dat dat zijn plek is + dat hij niet zo op de koude vloer ligt. Doel is wel echt dat die makkelijk mee kan (in de trein bijvoorbeeld).
Iemand een goede tip?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:48

Ik neem altijd een dikke fleecedeken mee voor mijn oppasteckel. Kan je ook makkelijk wassen. Vouw ik 4 keer op en dan is het best een dik matje.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:51

Inderdaad een fleecekleed of een andere simpele stoffen mand of kussen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:57

Wij hebben deze https://www.medpets.nl/trixie-be-nordic ... &var=26009, maar ik kan me voorstellen dat een fleecedekentje ook prima werkt.

Voor de mensen met een bench. Wat hebben jullie er in liggen? We hebben een grotere bench gekocht (107 cm), maar nu is het kussen wat te klein. We hadden die van Decathlon (want daar zit geen rits in), maar die verkopen geen grotere maten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:04

Sem_ schreef:
Wij hebben deze https://www.medpets.nl/trixie-be-nordic ... &var=26009, maar ik kan me voorstellen dat een fleecedekentje ook prima werkt.

Voor de mensen met een bench. Wat hebben jullie er in liggen? We hebben een grotere bench gekocht (107 cm), maar nu is het kussen wat te klein. We hadden die van Decathlon (want daar zit geen rits in), maar die verkopen geen grotere maten.

Kussen met een fleece er in.
Niet heel erg nodig beide, maar is er in geslopen haha.

Als Sello ergens mee naar toe gaat, dan neem ik de fleece uit de bench mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 11:09

Hier traagschuimkussens en anders vetbedden. Grote opgevouwen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:17

Wij hebben strechers, die kun je uit elkaar schroeven. :D Daar liggen vetbedden en schapenvachten op. In de auto hebben ze een kussen en vetbed, dat kan ik er ook altijd uitpakken als dat nodig zou zijn.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:33

KimD schreef:
Ik knip hem letterlijk door, al onze honden dragen dus 35cm Serestoband. Daar maak ik zelf een sluiting aan.

Oh wat slim zeg. Thanks voor de tip!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:33

Wij nemen met reizen het bench matras (orthopedisch) en/of vetbedden mee - naar Frankrijk alleen vet bedden bv maar binnen Nl gaat het bench matras ook mee omdat de bench ook mee gaat normaliter. Wij kopen deze altijd via witjesverzendhuis; Echt super mooie prijsjes heeft deze shop. In de auto bench heb ik ook vet bedden liggen. Vetbed rol of vouw je heel makkelijk op, dus is echt heel fijn meenemen vind ik. Ik heb er ook altijd eentje reserve in de auto liggen net als fleece dekens - je weet maar nooit wanneer het handig kan zijn haha. Maar qua ruimte neemt vetbed niet perse veel meer ruimte in beslag met meenemen dus dat prefereer ik persoonlijk dan wel over fleece dekens.

In Arya's vaste bench ligt een bench matras en daar bovenop een orthopedisch kussen van Petlando.
In de auto beng dus alleen vetbedden - 2 stuks op elkaar.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:07

KimD schreef:
Flux schreef:

zijn die dingen zo lang dan?

Hier ook niks preventief. Vlooien zijn niet zo spannend en zolang je beesten in huis hebt zitten ze liever daarop dan in je huis hoor :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:34

70cm dus! :+ Normaal knip je het restant af en gooi je dat weg.