Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:19

Een vuurwerkverbod zou ik ook zeker in tienvoud tekenen. Wat een gruwel toch, brr. We zijn er gelukkig weer even vanaf. Het schijnt dat dit jaar ook nog erger was als voorgaande jaren wat betreft mishandeling naar agenten toe enz. Is toch van de zotte. Of die vader en zoon wat in een lift zijn dood gegaan omdat jongeren vuurwerk af hebben gestoken in een flat. Vreselijk, moet je toch niet aan denken zeg :(

Pff schrikken hoor xDenies met Bodhi en zijn reactie inderdaad. Als ik dan dat verhaal lees van die herder ook ja… Hoe snel het kan gebeuren :( De herder in kwestie was wel al een behoorlijk stress gevoelige hond in ’t algemeen, maar toch. Zoiets verwacht je niet, maar het gebeurd dus toch. Het schijnt dit jaar ook een record te zijn geweest; er is voor 77 miljoen euro aan vuurwerk gekocht. Van de zotte gewoon. Hier ligt ook echt zoveel rotzooi in de straat en op de auto’s. Niemand heeft hier opgeruimd - echt schandalig. Met de auto’s door de wasserette kunnen gaan vanmiddag en nog is niet alles eraf van die rotzooi, bah. Die roet of wat er ook naar beneden valt trekt echt in de lak. Komen de auto's nog een keer goed met de hand te wassen ben ik bang of naar een professionele cleaner te brengen voor we ze moeten inleveren bij de garage als de lease afloopt.

Afbeelding

suze
Fijn dat jullie ook allemaal goed er door gekomen zijn en dat rondje heide hebben ze idd zeker verdiend, heerlijk! En heerlijk dat momentje om 12u met Ylvi <3

Wij hebben vandaag in de namiddag nog een heerlijk rondje gedaan op de Terverener Heide, vlak over de Duitse grens (15min rijden. Ik heb wat dat betreft echt zo geboft met waar ik woon. Ik heb zoveel plekjes waar ik naartoe kan, alle kanten uit, onder de 30min rijden). Het was nog behoorlijk druk het eerste stuk (was de hele dag prachtig weer hier met een zonnetje erbij) met heel veel wandelaars en honden, maar erna toch nog even lekker los kunnen gooien hihi. Jammer dat ik geen filmpjes kan uploaden. Ze heeft zo leuk gerend en gespeeld met m’n zoontje. Was wel goede oefening voor Arya met al die mensen enz. Ze heeft het gros van de mensen goed genegeerd en de honden ook grotendeels. Wat momentjes dat ze even in de lijn ging hangen, maar ze was snel weer bij ons met d’r focus.

Natuurlijk heb ik weer foto spam ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:02

Weer zulke mooie foto's.
Jouw zoon en Arya zijn ook zo'n fijn stel samen <3

Ze hebben hier van de week geprobeerd mijn auto te stelen. Het hele slot is kapot gemaakt ;( echt een eng idee dat ze dat gewoon proberen op je eigen terrein. We parkeren hem nu snachts achter de poort en moeten de garage nu echt eens opruimen zodat ml zn auto daar weer in kan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:44

Pfoe jeetje Cursebreaker dat is wel heftig, en dat voor het mooie rustige Limburg haha. Hier heb ik de auto al wel afgesopt en een plens water er over heen gegooid en dat deed hem goed. Alleen dat rubbertje wat er echt afgetrokken is. Voor mij is dat weer een naar gevoel. Alsof het heel persoonlijk is. Die rubbertjes zitten gewoon goed vast en aan het eind zie je echt dat het kapot getrokken is. Stomme gedachte misschien .. maarja ..
Prachtige foto's weer, wat een genot!

Het wandelen hier deze avond ging weer gepaard met hier en daar knallen en siervuurwerk. Mera vond het ditmaal wel wat spannender. Is ook niet gek natuurlijk. Maar vervolgens wel weer keurig mee lopen en goed haar best doen. Bodhi gaf er niets om :')

Ik ben echt kapot .. veel te weinig slaap gehad dus dat gaan we zo even inhalen!

Jeetje Suze_ dat slaat ook nergens op zeg! Ik snap dat niet hoor .. blijf gewoon van elkaars spullen af.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:13

Suze dat is zeker eng idee dat iemand aan je spullen zit op eigen terrein.

Cursebeaker wat een heerlijk stel is dat samen. Balen dat niemand zijn troep opruim.

Deniese klink nu makkelijk maar denk dat je niet zo moet denken word je gek van.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:28

Jeetje zeg je auto

Vervelend Denise dat ze het zo eng vinden.

Jeetje inderdaad blijf gewoon van andermans spullen af !!

De behandeling is voor nu...
Metrobactin dat 7 dagen en over 10 dagen panacur weer. En we moeten een probotica geven (pro-kolin). De veendrenkstof doet dat waarschijnlijk niet afdoende.

Echt balen hoorde dat haar broertje het ook had. De uitslag van een paar weken terug was echt negatief had ontlasting meegenomen van 3 dagen.

Ik hoop echt dat haar immuunsysteem weer snel op orde is. Want als ik de stoepen bekijk is momenteel 70% van de honden aan de dunne ontlasting en opruimen homaar. Of je verantwoordelijkheid nemen doen ze ook niet vandeweek lag er zelfs ontlasting op de stoep met bloed erin niet opgeruimd.

Dus zolang haar immuunsysteem zwak is blijven we besmet worden ben ik bang ?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 22:35

Jeetje gatver Suze! Geen camera’s hangen?

Morgen even bijlezen. 1 januari was alweer druk _O-

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:37

We zijn het jaar weer goed van start gegaan. Ben net terug van de dierenarts met Joep mijn oudere hond. Vermoedelijk hartfalen. Konden zijn hart niet helemaal goed beluisteren maar hij heeft heel veel vocht in zijn longen en er was op de foto duidelijk een afwijking te zien. In plaats van mooi rond een duidelijke vergroting. Nu zit hij aan de vochtafdrijvers en morgen terug om zijn hart verder te onderzoeken. Dierenarts gaf al wel aan dat het er niet goed uit zag.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 22:39

Jeetje heel veel sterkte! :(:)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:04

Ymor sterkte met Joep :(:)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:12

Dank jullie wel! Iemand ervaringen met hart problemen? Lees op internet niet veel goeds

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:23

Heel veel sterkte Ymor!

Met onze Lupa dit jaar ook bij de kliniek geweest vanwege een hartruis. Eén van de kamers sluit niet goed, zag er ook heel gek uit. Vooralsnog in ins geval geen reden tot medicatie maar beter wordt het ook niet. Goed in de gaten houden en bij ergere symptomen contact opnemen. Jullie zijn dan al wel een grote stap verder :( Wij moeten in augustus weer op conteole dan.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:36

Mooie foto’s van Arya !
En wat erg van de hartproblemen. Hopelijk vinden jullie een oplossing :(:)

Verbod.. hier is het verboden maar denk dat er om de 3 huizen werd afgestoken dus dat verbod trekt op niks.. denk dat het zelf erger was als vorig jaar.
Er is ook een merrie van 26 overleden door het vuurwerk :( dat van de dh heb ik ook gelezen..
Wat me wel nog opvalt is dat er nog zo veel weggelopen honden zijn. Hou die tog binnen

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:12

Oh Ymor, het jaar begint voor jou en Joep niet te best :( . Ik denk dat de prognose erg afhangt van wat er precies aan de hand is. Zelf geen ervaring maar ik hoor verhalen van dagelijks een pilletje geven tot weinig goeds. Hopelijk valt het voor jullie mee.

(Wij moeten morgen ook met een oud hondje op hartonderzoek)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 08:05

Sterkte met Joep :(
Prognose hangt helemaal af van de aard van de afwijking. Duimen dus.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 08:27

Sterkte met Joep, wat een rot begin van het jaar zo zeg! Succes met het onderzoek.

Isaboy sterkte met de giardia, hier ook nog steeds bezig. Nu nog 2 dagen Panacur en dan hoop ik dat we er vanaf zijn...

Ik ben met Mulan gister weer even heerlijk naar het meer geweest samen met mijn moeder, en ze heeft op het hondenstrandje even 5 minuutjes los mogen racen :D Ze reageerde enorm goed op m’n commando’s daarvoor dus ik wilde het proberen, ze was zooo braaf! Als ik haar riep zat ze in 2 seconden voor m’n neus. Ik daarentegen vond het doodeng xD Nu maar vaker proberen, aan haar ligt het iig niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:26

Ymor wat een naar nieuws ;(

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:36

Sterkte met Joep. Hier geen ervaring met honden en hart problemen wel een paard maar die heb ik laten gaan.

Hier oud en nieuw prima doorgekomen. De buren hebben flink feest gevierd(de lege bier flesjes lagen in onze voortuin >;)) Maar de honden hebben er weinig last van gehad.
Zelf geen vuurwerk gezien trouwens. De mist was zo dik je kon echt maar 5 meter kijken ofzo. Gelukkig kopen wij nooit vuurwerk :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 11:50

Isaboy, wat zuur dat de giardia terug is.

Lekker braaf dus Norway! Zo is het loslopen prima te leren hoor.

Fijn dat het bij jullie ook wel goed gegaan is Curse. T is natuurlijk allemaal ook maar veel en raar die knallen en de geur etc. Wat een mooie omgeving ook om te wandelen!

Sneu dat Guinness zo gestresst was KimD. Gelukkig is het weer over!
Wat heftig een hond van schrik overleden :(

Suze; Ylvi wilde jou gewoon als eerste een gelukkig nieuwjaar wensen <3

Ik duim voor een positief bericht van de dierenarts Ymor!

Hier gisteren nog wat flinke knallen op de zaak. Frummel reageerde er gelukkig niet echt meer op terwijl ik mij helemaal de *** schrok.. :')
Als ik hoor wat er allemaal gebeurd met auto's etc, ben ik toch wel blij dat hier alles onder camera's staat :o

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:36

Ymor schreef:
We zijn het jaar weer goed van start gegaan. Ben net terug van de dierenarts met Joep mijn oudere hond. Vermoedelijk hartfalen. Konden zijn hart niet helemaal goed beluisteren maar hij heeft heel veel vocht in zijn longen en er was op de foto duidelijk een afwijking te zien. In plaats van mooi rond een duidelijke vergroting. Nu zit hij aan de vochtafdrijvers en morgen terug om zijn hart verder te onderzoeken. Dierenarts gaf al wel aan dat het er niet goed uit zag.

[ [url=m/JXpzq4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje zeg dat is vervelend nieuws heel veel sterkte met Joep!!

NorwayFjord schreef:
Sterkte met Joep, wat een rot begin van het jaar zo zeg! Succes met het onderzoek.

Isaboy sterkte met de giardia, hier ook nog steeds bezig. Nu nog 2 dagen Panacur en dan hoop ik dat we er vanaf zijn...

Ik ben met Mulan gister weer even heerlijk naar het meer geweest samen met mijn moeder, en ze heeft op het hondenstrandje even 5 minuutjes los mogen racen :D Ze reageerde enorm goed op m’n commando’s daarvoor dus ik wilde het proberen, ze was zooo braaf! Als ik haar riep zat ze in 2 seconden voor m’n neus. Ik daarentegen vond het doodeng xD Nu maar vaker proberen, aan haar ligt het iig niet :D

Jij ook al bezig met het gevecht tegen de giardia en ook katten in huis. Het vervelende is dat die ook meebehandeld moeten worden en de katten komen natuurlijk overal dus je moet echt letterlijk alles soppen.

Katten wassen is ook een dingetje nog maar niet te preken over pillen geven. Heb 2 halve Wilde en vorige keer dat we ze pillen moesten geven ging die ene poepen van angst. Maar goed je word er handiger in.

Vrolijk word je er niet van helaas en ik hoop dat deze nachtmerrie snel voorbij is en weg blijft. En haar immuunsysteem wat sterker word anders blijven we bezig.

Ook het sociale gedeelte hangt weer stil alle honden ontwijken terwijl ze het zoo leuk vind om te spelen.

En dan alles van de grond schrapen buiten na het poepen.

Je leest overal over weggelopen honden met oud en nieuw maar ik verbaas me echt over de hondeneigenaren.

Mensen die een pup alleen thuislaten omdat hij niet mee mag naar vrienden en dan smiddags 12 uur erachter komen dat de pup is ontsnapt door het katten Luik.

Ook liep ik om 23:00 mijn rondje met onze pup en kwam er een man buiten zetten met zijn ene hond aan de riem en andere los.

Mensen die met een veelte losse halsband lopen of een slip riem en dat de honden daar uitglippen omdat ze niet opletten en de hond heel vrolijk richting mijn pup komt rennen.

Ik had de pup aan dubbele lijn zowel tuigje als halsband veel te bang dat ze ergens uit zou glippen.

En ja de klappen waren absurd hard veel illegaal vuurwerk ook hier in de buurt. En ons meisje schoot alleen iets naar achtertoen er een paar meter voor ons een cobra afging ( het broertje van meneer stond in de deuropening haha dat was een cobra) was gelijk half doof.

Van mij mag het ook wel wat minder op het balkon wilde de rocks niet dus dat werd het vuurwerk trotseren. 5 keer plassen in 1 rond maar wat deed ze het goed.

Maar bij iedere stap keek ik op me heen als de dood dat er vuurwerk naar de hond werd gegooid. En voor haar ? Maakte ik er maar een feestje van buiten bij iedere knal want ze moet immers niet angstig worden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:26

Heb ik me ook over verbaasd, mensen met honden los en inderdaad hele losse halsbanden.

Gisteren nog even bij vrienden en Mila mocht mee, zij hebben een volle reu. Die had wel erg veel belangstelling voor Mila, dus de loopsheid zal er wel aankomen, beetje jammer van haar timing want nu kan ik waarschijnlijk geen examen doen :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:01

Ik lees ook bizar veel verhalen over honden die ontsnapt zijn. Er staat nu ook een bericht op FB en daar staat letterlijk in dat er geknal was en de man keek om naar het geknal en toen zich omdraaide om naar zijn hond te kijken was die al weg. Maar .. uh? Als je hond zo bang is voor vuurwerk (staat in het bericht) wáárom loopt ie dan los!? Ik snap het niet. Überhaupt aan de lijn is het al spannend, wáárom denken mensen zo slecht na …

Gelukkig is het hier allemaal redelijk gegaan zoals ik het lees.

Ik heb vanochtend ontzettend leuk nieuws gekregen! *\o/* *\o/* Dus op mijn 'kapotte' auto na begint het jaar goed! De verzekering heeft mijn traject goedgekeurd en vanaf de week van 13 januari 2020 mag ik beginnen aan het revalidatie traject!! Van 17 weken :o *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ben zó blij. Hoop dat het me zoveel verder kan brengen dan nu maar domweg 2x 3 uurtjes werken en vervolgens op de rustdagen niets kunnen omdat de pijn te veel aanwezig is … Moet vanavond volgende week eigenlijk 2x 4 uurtjes (of 4x 2 uurtjes..) gaan werken :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 14:03

Jeeej! Dat is goed nieuws! :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:14

Dat is heel goed nieuws xDenies! *\o/*

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:35

Dat is goed nieuws voor begin 2020. *\o/*

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:54

Wat fijn Denies!

Ik snap dat ook niet. Hier blijven de honden gewoon in huis en tuin op oudjaarsdag ondanks dat ze niet bang zijn. Je zou maar net van die etterbakkies tegen komen die vuurwerk naar je hond gooien en het stikt hier van dat soort gespuis.