Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Galaika

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:39

Archie is leuk!
Leuke sneeuwfoto's allemaal!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:29

Denisejazz schreef:
Ah! Heerlijk al die dieren foto’s ! *\%/*

Ook een foto proberen te maken van Bo in de sneeuw, snel 1 foto gemaakt van hem met de telefoon. Vind het nog te koud voor hem om in de sneeuw te moeten lopen, dus alleen na buiten voor zijn behoeftes

Een lucky shot, maar o zo lief! <3

[ [url=m/5BZYjH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sooo cuuuute <3 <3 <3

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:54

Wat schattig zijn Bo en Archie, zo mini ook nog <3
En die vrolijke rennende honden door de sneeuw!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:04

Na weer hele dag sneeuw pret morgen naar de dierenarts gaan pret... Nou ja pret... Kenzo heeft "iets" en ik kom er niet aan uit en een dierenarts komt niet in zijn buurt en heel leuk het is net achter zijn onderkaak. Zeer kundige en ervaren dierenarts dus we gaan een poging wagen vol goede moed hij gilt regelmatig bij slikken, onderkant nek stoten of niezen. Ontzettend vervelend omdat hij altijd of korf of gentle leader aan heeft buiten ivm zijn heftig uit kunnen vallen. Ik kan hem absoluut aan halsband of tuig ook houden maar soms heb je niet zoveel veilige ruimte om je heen en wil je zijn kop dichtbij houden.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:20

Wat vervelend. Hopelijk komen jullie er morgen achter wat het is en kan er behandeld worden.

Denken jullie dat haar tuigje goed zit? Ik heb het idee dat die zo ver op de schouder zit en misschien wat groot is. Maar ze lijkt hem wel prettig te vinden. Aan de halsband krapte ze constant en hieraan helemaal niet..
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:29

Finnens ik ben zelf niet weg van k9 tuigen maar vind hem bij jou pup goed zitten. De schouders moeten vrij kunnen bewegen en de buikband mag niet in de oksels snijden. Daarnaast als de hond het prettig vind is het al vlot goed.

Overigens kennelijk zijn er mensen die tuigen de hele dag aan laten maar dat zou ik sowieso niet doen en let op ze kunnen erbij om op te knagen dus wees allert daar op.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:41

DF, Dexter heeft lange tijd ook rare dingen met zijn keel gehad. Hoefde maar ergens tegenaan te stoten met zn keel en hij stond te kokhalzen. Ik het begin ging hij kotsen en hoesten als er druk op zijn halsband kwam en op een gegeven moment was de druk op de halsband al genoeg om te kotsen. Halfjaar aan tuig gelopen en nu is het klaar. Hij reageert nog weleens gevoelig maar absoluut niet raar. Als je wil wil ik je de filmpjes wel via Whatsapp sturen?

Wij zijn naar de DA gegaan en die kon toen niks vinden. Ook niet met een camera in zn strot. Waarschijnlijk gewoon 'aanstellerij' maar dan niet bewust natuurlijk.

Finnens, weet je zeker dat dit een echte K9 is? Of hebben ze een nieuw model? Ziet er niet uit als de K9s die ik ken.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:46

Dierenfan; ik laat hem normaal alleen buiten aan de lijn om inderdaad! Als die losloopt is die ook uit. Bedankt voor je reactie :)

Kaus; waar kan ik dat precies aan zien? Heb hem gewoon bij een online dierenwinkel gekocht. Er zat wel een boekje bij en daar stonden ook verschillende modellen in.
https://tims.nl/_1-julius-k9-powerharna ... gLa9vD_BwE

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:47

Oh dan zal het wel goed zitten :D Als het goed is zit er wel een klein labeltje aan, dus niet dat klitteband ding. Daarin staat de maat (baby 1 waarschijnlijk) en het model.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:54

Ik vind hem zo lomp groot/veel voor zo'n pupje (en eigenlijk alle honden). Mijn voorkeur heeft ie niet en ik vind ook niet dat het hele schoudergewricht vrij ligt, al kan dat door het zitten vertekenen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:55

Is een oud model K9 tuig, maar zoals al gezegd is zou ik kijken naar een ander tuig, zeker voor een pup zijn deze niet optimaal. Als ze ergens van schrikken of een beetje tegendruk geven 'floepen' ze er zo uit als ze naar achteren lopen, ongeacht hoe strak je dat ding trekt. Zeker voor een pup zou ik kijken naar een tuig met meer bewegingsvrijheid aan de voorkant en wat minder kans geeft op ontsnappen.

Ik ben zelf nog altijd fan van de Ruffwear tuigen, de normale D-tuigen of de webmaster.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:59

xDenies schreef:
Ik vind hem zo lomp groot/veel voor zo'n pupje (en eigenlijk alle honden). Mijn voorkeur heeft ie niet en ik vind ook niet dat het hele schoudergewricht vrij ligt, al kan dat door het zitten vertekenen.

Vond het inderdaad ook veel tuig in verhouding daarom betwijfelde ik of de maat goed is. Maar het is altijd zo groot en lomp dus. Heel vaak heeft ze hem niet om omdat ze meestal los loopt. Ze lijkt het wel fijner te vinden dan haar bandje.

Hoorde altijd veel positieve verhalen over die k9 tuigen, maar niet iedereen dus :P ik ga het eens opzoeken kim.
Laatst bijgewerkt door finnens op 23-01-19 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:59

Ik ben het er inderdaad mee eens dat ie wel veel te lomp is voor de kleine pup. Toen wij 'm destijds hebben aangeschaft voor Dexter was hij al een stuk groter en hij heeft ook een ander model K9 wat een stuk meer vrijheid geeft.

Ik zou echt goed kijken bij wat er bij je pup past. Bij een pup van deze leeftijd zou ik voor een H-tuig gaan dat ook aan de bovenkant verstelbaar is. Zal even een foto zoeken.

Zo eentje, die dus aan alle kanten verstelbaar is.
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:08

Kaus schreef:
DF, Dexter heeft lange tijd ook rare dingen met zijn keel gehad. Hoefde maar ergens tegenaan te stoten met zn keel en hij stond te kokhalzen. Ik het begin ging hij kotsen en hoesten als er druk op zijn halsband kwam en op een gegeven moment was de druk op de halsband al genoeg om te kotsen. Halfjaar aan tuig gelopen en nu is het klaar. Hij reageert nog weleens gevoelig maar absoluut niet raar. Als je wil wil ik je de filmpjes wel via Whatsapp sturen?

Wij zijn naar de DA gegaan en die kon toen niks vinden. Ook niet met een camera in zn strot. Waarschijnlijk gewoon 'aanstellerij' maar dan niet bewust natuurlijk.

Finnens, weet je zeker dat dit een echte K9 is? Of hebben ze een nieuw model? Ziet er niet uit als de K9s die ik ken.

Probleem is hij is behoorlijk mens agressief en ik woon 4 hoog in een flat. Kan absoluut niet veilig enkel tuig gebruiken. Als het echt echt moet dan wordt het muilkorf en tuig maar muilkorf duwt hij zijn neus open omdat hij nogal energiek is en wordt hij nog feller...
Maar wat het is geen idee hij werd net 2x gillend en rochelend wakker uit diepe slaap. In overleg met dierenarts nu flink pijnstilling gegeven en als hij nog x dit heeft als pijnstilling werkt dan ga ik gelijk naar haar iov wachten tot morgen vroeg.
Ivm het rochelen ook hoest siroop op. Gelukkig hebben wij altijd een halve apotheek in huis. Blijkt weer eens geen luxe te zijn

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:17

Wij waren vandaag terug naar de sneeuw, het was dat er nog een laagje overheen gevallen is vannacht anders had ik nog meer op mijn gezicht gelegen. Overal was ijs onder. :+ Mijn billen hebben hun werk goed gedaan.

Weer een paar foto's gemaakt, maar vooral deze. Moeder & zoon. <3

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn dus prikoren waar we verliefd op werden, maar dus mislukt is. :') -O-
Afbeelding

Is het te zien?
Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:18

Ik werk de hele dag/week … dus hier niet genieten van de sneeuw. Zo ontzettend oneerlijk. Ik roep het hele jaar dat ik sneeuw wil en klaag nooit bij sneeuw … en nu ben ik juist degene die niet mag genieten |( |( |( |(

Geen mooie fotos, wandelrondjes of bosritjes. Oneerlijk!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 20:42

Jeeeej! Nog meer sneeuwfoto’s! Ik vind die oren echt komisch KimD.

Het tuig is een classic tuig. Julius heeft een IDC powertuig en een classic. Dit model is een classic.
Ik ben er super tevreden over boellie heeft zo’n zelfde als pup gehad en toekomstige pup krijgt het tuig ook weer.
Boellie en Chick hebben beide het IDC tuig en die zit bij hun ook goed. Dit expres besproken met de fysio. Bij hun past ie prima. Chick kan wel uit het riemtuig als ze wil. Maar die gebruiken we alleen met zwemmen en dan is er niks aan de hand.
Ik heb voor beide honden ytuigen. Voor boellie is het niks en die mening deelt hij ook. En bij chick zit zo’n tuig prima.(afhankelijk van model want de meeste zijn te hoog voor haar) maar zij vind ze gewoon echt minder fijn dan de julius.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:44

Ik heb de Julius k9 IDC powertuigen. Dat model geehft veel meer schoudervrijheid. Ik gebruik ze wel enkel voor flyball en agility, niet om te wandelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:46

xDenies schreef:
Ik werk de hele dag/week … dus hier niet genieten van de sneeuw. Zo ontzettend oneerlijk. Ik roep het hele jaar dat ik sneeuw wil en klaag nooit bij sneeuw … en nu ben ik juist degene die niet mag genieten |( |( |( |(

Geen mooie fotos, wandelrondjes of bosritjes. Oneerlijk!

Ik ben ook absoluut een wintermens en kan er zo slecht tegen als mensen dan roepen "Ben zo klaar met de winter, doe maar het hele jaar zomer!" Ja daaaaaag! Ik vind de zomer poedersuiker, vind het toch leuk voor de mensen die dat wél prettig vinden. Het sneeuwt hier al vrijwel nooit, gun wintermensen dan ook de - temperaturen en wat sneeuw. -O-

kiwiwitje schreef:
Jeeeej! Nog meer sneeuwfoto’s! Ik vind die oren echt komisch KimD.

Hij gaat gewoon altijd rechtsaf. :+ Als puppy was hij een pizzahut, ga eens even zoeken of ik daar nog een foto van heb.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 20:48

Ohhh daar ben ik benieuwd naar!!
Wij hadden hier in de buurt een mechelaar met een feestmuts _O- dat maakten wij er altijd van

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:01

Ik vind sneeuw leuk. Voor 1 dag. :+
Jaarrond ben ik sowieso niet heel vaak tevreden, het is hier naar mijn idee altijd koud en nat of bloedheet waardoor je alleen om 5 uur 's ochtends naar buiten kan. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:04

Waar Facebook al niet goed voor is. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was echt vreselijk. :') _O-
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:04

Pizzahut hahaha