Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:11

Hahahaha, lekker bezig wij :')

Als je dat wil doen graag!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 16:20

MyWishMax schreef:
Hahahaha, lekker bezig wij :')

Als je dat wil doen graag!

Volgens mij heb ik ze allemaal zo..

Paard compleet;
Afbeelding

Pens, Konijn compleet
Afbeelding

Complete maaltijd, rund compleet
Afbeelding

kip compleet, eend compleet
Afbeelding

Lam compleet, vis compleet
Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:20

@amanda: hier hebben ze nooit puppyvoer gehad. Cita was afgespeend op grof gemalen barf en ik heb ze overgezet op kvv. Krn intussen meerdere fokkers die afspenen op kvv en niet de puppyvarianten...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:16

Ennasil, ze houdt het spannend dus ;) MIsschien worden jouw pups wel gelijk met die van mij geboren.

Wat betreft vers: Ik heb me er nooit in verdiept, heel simpel omdat ik dat met een 1 vaks vriezertje niet rond krijg en mijn honden het altijd prima deden op brok. Tuurlijk kregen ze wel eens pens of vlees, maar gewoon voor de afwisseling en de lekker.
Volgende hond ga ik ook weer op brok ( ik denk Orijen, bestaat ook grotendeels uit vlees) en af en toe weer wat pens of vlees voor erbij. Mijn hond poepte gemiddeld ook maar 1 x per dag op de brok en dronk echt niet veel, dus dat is voor mij geen reden om op vers over te gaan ;)
Billy, hoe is het met de kids uhm pups ;)
Diandra, leuk dat er een pup voor je bij zit, en zodra je foto's hebt posten hoor!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:10

Ennasil, spannend! De laatste loodjes :D

Ik zou graag vers voeren maar heb alleen een vriesvakje en geen ruimte voor een vriezer. Daarbij is de prijs me ook wel erg hoog. Honden krijgen hier dus een brok op basis van vlees.

Dundy en Dexter hebben allebei vlooien. Ze lijken van Dundy te komen want de rest van het nest heeft het niet. Alleen waar hij ze opgelopen heeft :?

Ontvlooien jullie preventief? Ik vind het zulk rotspul. Heb liever een keer vlooien. Dit is de eerste keer in twintig jaar dat ik honden heb dus ach.

Dexter heeft vandaag zn negen weken enting gehad. Ging prima. Hij mag wel wat aankomen. Vindt ie vast niet erg ~~}>

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:19

Ik geef alleen pipetjes of tabletten in het late voorjaar/zomer wanneer de tekendruk te hoog wordt naar mijn zin en dan heb je meestal ook vlooien mee. In de laatste 5 jaar nog geen vlooien gezien.

Ik vind vers niet perse duurder dan brok. Maar idd voor je eigen gemak heb je wel wat vriezerruimte nodig.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 07:29

Spike is erg gevoelig voor vlooien hij draagt 8 maanden de seresto teken en vlooienband,

Zou ik die band af doen zit hij de zelfde week helemaal onder de vlooien _-:(

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:24

Vaak komen de vlooien van een kat vandaan of er zit een nest in de buurt.
Ik gebruikte in het tekenseizoen advantix, maar meer voor de teken, want vlooien gelukkig nog nooit gehad. En dan met name lente/zomer/herfst en dan niet helemaal om de 4 weken hoor, vergat hem regelmatig. Kwam meer op eens per 6-8 weken uit.
Orale middelen voor vlooien/teken ben ik geen voorstander van. En nu al helemaal niet meer, aangezien mijn moeder haar hondje daar vorig jaar aan overleden is (Comfortis).

Ohh, spannende dagen nu.....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:22

Ik geef geen antivlooien middel als ze geen vlooien hebben. Ook voor de teken heb ik het geluk dat we dit jaar niet hebben hoeven behandelen en het jaar daarvoor maar 1 keer. Op de een of andere manier zijn mijn honden niet zo aantrekkelijk voor teken en vlooien?

Toen de oudste teef kwam behandelde ik die braaf, maar die kreeg enorme puskorsten na een behandeling. Daar mee gestopt en gewoon gekeken wanneer er vlooien waren, eigenlijk hebben we die de afgelopen 7 jaren niet gehad...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:41

Gezien het gevoelige huidje van de 2 stippels kan ik niet zomaar eender welk merk pipetten gebruiken en vaak geven ze bij herhaling toch nog een reactie. Dus ook al ben ik geen voorstander toch maar een tablet gegeven vorig jaar. Zogezegd was deze maar een maand werkzaam, maar heb na het geven geen vastzittende teken meer gezien op enkele na en die waren dood. Dus ze hebben ook maar 1 tablet gehad.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:05

Wij hebben bij elke hond al de seresto band gezet :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 16:14

Hier ontvlooien we meestal niet heel strak. Maar, we hebben dit jaar dus vlooien gehad. En dat ook nooit meer als t niet hoeft.
Al moet ik wel zeggen, ik had ze thuis netjes op de hoogte gebracht dat ik een enkele vlo had gevonden. Maar de honden(en wij) zitten meestal op de zaak. Dus hier de honden en de katten ontvlooit en het thuis dus aangegeven. Die van mij kwamen er maar niet van af, Bleef op de honden iedere keer 1 of 2 vlooien terug vinden. Snapte er niks van. Bleek dus dat de kat thuis vlooien had. Al sowieso vanaf t moment dat ik t bij die van ons ontdekt had. En hun hadden 1x ontvlooit en thats it. En ja, dan houd je t wel in stand. wij hebben advantage ofzoiets geloof ik. Dat op de kat, en onze katten en de honden nog eens gedaan en alles over.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:31

Toen Neela de eerste keer vlooien had ben ik drie uur bezig geweest met de onder verdieping te stofzuigen, zo panisch was ik haha. Nu was ze laatste weer aan het krabben maar ik vond maar niks met de vlooienkam. Voor de zekerheid toch maar ontvlooit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 17:02

Amandavd schreef:
Toen Neela de eerste keer vlooien had ben ik drie uur bezig geweest met de onder verdieping te stofzuigen, zo panisch was ik haha. Nu was ze laatste weer aan het krabben maar ik vond maar niks met de vlooienkam. Voor de zekerheid toch maar ontvlooit.

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Ik ben dus niet de enige. Vriendlief werd HELEMAAL GEK van mij. stofzuigen, alles van de kant/omhoog. Alles wat wasbaar was de wasmachine in, de honden goed wassen, overal met de stoomreiniger langs. Alles van stof ingesprayd met een lading azijn(gewoon natuur azijn). En toen mezelf wassen, want daar was ik wel aan toe...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:57

Ik heb gisteren ook alles gestofzuigd, alles wat gewassen kon worden gewassen en de honden wel 10 keer geborsteld. Uit Dexter geen vlooien kunnen halen, alleen poepjes. Uit Dundy een stuk of vijftig vlooien 8)7

En nu, 24 uur na het pipetje ligt het hele huis vol met dooie vlooien *\%/*

Bevestigt voor mij overigens wel weer wat een rotspul het is. Wel fijn om te horen dat jullie ook eigenlijk niet ontvlooien. De dierenarts liet me al schuldig voelen -O-

De vader van Dexter heeft zn werkgenen goed doorgegeven. Dexter neemt al echt een sluiphouding aan. Prachtig om te zien <3

Ennasil92, en en en en? :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 19:03

Ik houd dus niet echt een schema aan, maar hou mn honden wel beter in de gaten op dat gebied. Want zoals laatst, als t niet hoeft liever niet. K*t beesten!

Foooootooooo's kaus! :D:D

Jullie moeten mij voorlopig echt zoet houden met puppyfoto's enzo hoor...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:08

Ik ontvlooi wel elke maand door overal waar we komen. Zitten meerdere keren in bossen, overstromingsgebieden en afgelegen stukken Ardennen. Dan met de hoeveelheid honden waarmee ze in contact komen. Moet er niet aan denken dat in Kenai zijn mooie volle vacht vlooien komen. Daeva heeft een veel dunnere vacht

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:13

Ik ontvlooi ook bijna elke 5 weken. Meestal werken die dingen 4 weken en dan laat ik er 1 week tussen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:14

Elke maand serieus? Zelfs als je er bang voor bent, die middelen werken veel langer. :=

Ik werd ook raar aangekeken door een DA waar we eens waren, niet mijn eigen. We voeren KVV, naast brok, ontvlooien niet standaard, enten doen we niet volgens schema en sommige entingen helemaal niet en we houden ons niet aan de minutenregel bij pups. :+ Mijn eigen DA denkt gelukkig hetzelfde, hoewel hij weer weinig ervaring heeft met KVV/barf

EDIT: En als er ontwormd/geënt/ontvlooid moet worden doe ik dat absoluut niet tegelijk, maar met ruime tijd er tussen. Ook sommige entingen komen niet tegelijk in mijn honden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:16

Doe je reddingswerk met je honden Zoë? Of ben je gewoon vanuit jezelf zo avontuurlijk :Y)

Afbeelding
Tevreden Kiwi? :D

Is het standaard dat pups mega knuffelig zijn? Onze Cattle is een enorme knuffel die ligt het liefst lepeltje lepeltje met ons en kreunt van genot als je m knuffelt :') Nu is Dexter ook zo en ik vind het heerlijk <3 Dus ik hoop niet dat dat verandert.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:17

Het is echt een schatje zeg!

Mijn pups waren niet knuffelig, helaas. Wel contact liggen (liefst op voeten) en af en toe lekker aaien, maar echt knuffelen kwam pas toen ze ouder waren. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 19:22

Kaus schreef:
Doe je reddingswerk met je honden Zoë? Of ben je gewoon vanuit jezelf zo avontuurlijk :Y)

[ Afbeelding ]
Tevreden Kiwi? :D

Is het standaard dat pups mega knuffelig zijn? Onze Cattle is een enorme knuffel die ligt het liefst lepeltje lepeltje met ons en kreunt van genot als je m knuffelt :') Nu is Dexter ook zo en ik vind het heerlijk <3 Dus ik hoop niet dat dat verandert.

ahhhhh <3 <3 <3
Ja tevreden, al kunnen jullie noooooit genoeg foto's posten hoor :P

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:37

Oooh wat een schatje!! <3
Heerlijk

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:41

Ben hetzelfde hoor Kiwiwitje: Kom maar op met die puppy-foto's :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:42

Overmorgenmiddag ga ik Dobermannpuppy-teefje Stella ophalen... spannend!