Katten!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:50

Jis_ schreef:
lor1_1984 schreef:
En nu heb ik deze:
[ Afbeelding ]
Stukje duurder, maar ontzettend stevig en ik zie de katten soms bijna de hele dag niet omdat ze in/op de krabpaal liggen te maffen. <3
In het huisje onderin passen grote/dikke katten, mijn obesipoes houdt er gewoon ruimte in over en de hangmatten blijven ook aardig recht in vergelijking met de kleinere variant.


Vind die dingen niet snel mooi maar deze is gaaf!

Bedankt. :)
Ben er zelf ook erg content mee, al domineert hij enorm qua aanzicht maar hé in de kattenkamer maakt dat toch niets uit. :D

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:13

Ik heb besloten om er een kitten bij te nemen maar nu vraag ik mij af of ik beter een kater kan nemen of een 2e poes.

Ik weet dat mevrouw poes geen problemen heeft met een andere kat (zolang hij zwart/wit is)

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:17

Jis_ schreef:
Ja viel me ook op, nou lijkt hij op het filmpje wat groter dan dat hij is. Horus weegt 4,3 kilo en 11 maanden. Groeit nog een kleine 3 jaar door. Ronin is, schat ik, tegen de 2 kilo en 7 maanden. Denk dat hij net onder het gemiddelde zal eindigen, qua huis tuin keuken kater.


Ziet er erg goed uit voor katten die net bij elkaar zijn dat worden vast hele goede maatjes :j

Horus groeit inderdaad nog wel even door dat is nog een baby met 11 maanden <3
Even een vergelijking met Zian van mij meneer is 14 weken en weegt 2700 gram _/-\o_

_AB_
Berichten: 3966
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:08

Onze dames zijn 18 en 16 weken. De ene weegt nu ongeveer 2kg en de andere 1.5 kg ongeveer :)
Hippie was maar 700 gram toen ze bij ons kwam. Echt n heel mager en dun katje dus. Maar dat viel niet op door haar vacht :(

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:04

Hier net zo hard gelachen, 1/3 een lekker kuikentje gegeven. Is zij helemaal blij mee altijd & de dagen erna is het een heel andere kat. De andere 2 willen ook wel een kuikentje, alleen die eten hem niet op. Dus Hazel naar buiten met het kuikentje, staan er toch 2 katten voor de deur te krijsen. Jut en Jul waren toch even jaloers dat zij niets mochten hebben (en als je het geeft eten ze nog geen pootje op :n ), krijsen die katten! Goed hazel heeft 5 minuten gespeeld en daarna in 4 happen opgegeten. Altijd leuk om een kat zo een plezier te kunnen doen :j

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:21

Jis_ schreef:
Ja viel me ook op, nou lijkt hij op het filmpje wat groter dan dat hij is. Horus weegt 4,3 kilo en 11 maanden. Groeit nog een kleine 3 jaar door. Ronin is, schat ik, tegen de 2 kilo en 7 maanden. Denk dat hij net onder het gemiddelde zal eindigen, qua huis tuin keuken kater.

Jaaa grappig.
Onze oudste kater van 15 maanden is 6,5kg. Zou ook tot 3 doorgroeien maar gaat nog maar langzaam qua gewicht hoor. Denk dat deze vooral uitzwaart.

De kleinste is nu 5 maanden en weegt 3.2kg.

MC groeit door tot 4 jaar?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:34

Hoe wegen jullie je katten? Wij hebben een normale weegschaal en een kleine keukenweegschaal maar daar passen ze nu niet meer op. De laatste keer dat ik ze zelf heb kunnen wegen pasten ze nog net zittend op de keukenweegschaal, zittend :=

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:45

Mijn vriendin weegt zichzelf op de personenweegschaal en daarna met kat.
Maar dat werkt alleen met grotere katten.
Je zou op marktplaats kunnen kijken voor een babyweegschaal, die gebruikt de dierenarts ook. :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:52

Ja ik vind het op zich wel belangrijk om hun gewicht een beetje in de gaten te kunnen houden. Die van ons zaten met 4 maanden op ongeveer 2.5 kilo, inmiddels zijn ze bijna 6 maanden, gecastreerd en ik heb geen idee hoe zwaar ze zijn. Je voelt het wel moet ik zeggen.. je tilt ze 9x op een dag op, en de 10e x denk je; verrekt, hij is zwaar geworden :+

We zijn nu een week op vakantie en komen dinsdag thuis dus ben benieuwd hoe het dan is haha. Ik mis onze vriendjes wel hoor! Ben blij als ik mijn eigen katjes weer kan knuffelen. Gelukkig wordt er heel goed voor ze gezorgd door mijn schoonmoeder. We mogen in onze handjes klappen. :j

Voor haar werk komt ze langs om te voeren, na haar werk komt ze langs, kookt ze, geeft ze hun nat voer, doet de kattenbak.. Mijn schoonouders kennende blijven ze tot ze naar huis gaan om te douchen en naar bed te gaan, dus als ze weg gaan krijgen ze hun laatste brokjes voor die dag, en dat een week lang. Krijgen geregeld foto's om te laten zien hoe het gaat haha. Maar ben zo blij als ik zelf weer thuis ben.. :=

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:58

Ik zette ze eerst in een grote kom op onze keukenweegschaal :D
Uiteraard zet ik eerst de kom erop zonder kat.

Dé oudste weeg ik op de gewone door er inderdaad zonder en met kat op te gaan staan.

Vind het ook gewoon leuk om te volgen hoor. Heb er verder weinig invloed op :D

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:07

Ik weeg niet, ik kijk naar de kat zelf.
Voel regelmatig hoe de ribbenkast voelt, die mag je met wat lichte druk net voelen, voel je hem goed zonder druk is de kat iets te mager, moet je echt prikken is hij te dik.
Verder kijk ik naar rug/bekken (bespiering), vacht, ogen oren, eetlust en gedrag.
Als alles klopt is de kat gezond en netjes op gewicht, wijkt er iets af dan observeer ik de kat iets beter dan normaal.

Jis_

Berichten: 11785
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:42

Ik weeg ook niet vaak alleen wat in de groei is wat vaker voor ontworpen bijvoorbeeld.

Jis_

Berichten: 11785
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:44

IMJ schreef:
Jis_ schreef:
Ja viel me ook op, nou lijkt hij op het filmpje wat groter dan dat hij is. Horus weegt 4,3 kilo en 11 maanden. Groeit nog een kleine 3 jaar door. Ronin is, schat ik, tegen de 2 kilo en 7 maanden. Denk dat hij net onder het gemiddelde zal eindigen, qua huis tuin keuken kater.

Jaaa grappig.
Onze oudste kater van 15 maanden is 6,5kg. Zou ook tot 3 doorgroeien maar gaat nog maar langzaam qua gewicht hoor. Denk dat deze vooral uitzwaart.

De kleinste is nu 5 maanden en weegt 3.2kg.

MC groeit door tot 4 jaar?


Groeien langzaam en lang door ja.

Jis_

Berichten: 11785
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:47

gaby12 schreef:
Jis_ schreef:
Ja viel me ook op, nou lijkt hij op het filmpje wat groter dan dat hij is. Horus weegt 4,3 kilo en 11 maanden. Groeit nog een kleine 3 jaar door. Ronin is, schat ik, tegen de 2 kilo en 7 maanden. Denk dat hij net onder het gemiddelde zal eindigen, qua huis tuin keuken kater.


Ziet er erg goed uit voor katten die net bij elkaar zijn dat worden vast hele goede maatjes :j

Horus groeit inderdaad nog wel even door dat is nog een baby met 11 maanden <3
Even een vergelijking met Zian van mij meneer is 14 weken en weegt 2700 gram _/-\o_


Wow flinke jongen! :D Horus was met 14 weken 1,8 kilo geloof ik.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:57

Ik weeg idd ook voor ontwormen :j

Katten zijn verder prima op gewicht.

Jis_

Berichten: 11785
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:50

Vandaag gaat het er wel ietsje pittiger aan toen, maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee dus misschien vind ik het al snel heftig. Hoe vinden jullie dit er uit zien? Wel goed toch? Ronin wordt wat meer bijdehand. Horus weet niet goed wat ze er mee aan moet geloof ik. Beetje welles nietes.

Filmpje is nog redelijk relaxed, eerder was er wel wat meer bombarie, maar geen gevecht in ieder geval.

https://youtu.be/yO3U-mU-hZw

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:56

Ik weeg de kat in een slakom die ik op de keukenweegschaal zet. Maar ze weegt 3 kg dus dat is goed te doen :) Hier dus ook geen problemen met te lichte kattenpalen, dat is wel handig :D

Ik weeg wel om de drie maand een keer. Ze is een heel profijtige eter (ik moet elke dag een restje natvoer weggooien), dus ik houd graag in de gaten of ze wel voldoende eet.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:21

Jis_ schreef:
Vandaag gaat het er wel ietsje pittiger aan toen, maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee dus misschien vind ik het al snel heftig. Hoe vinden jullie dit er uit zien? Wel goed toch? Ronin wordt wat meer bijdehand. Horus weet niet goed wat ze er mee aan moet geloof ik. Beetje welles nietes.

Filmpje is nog redelijk relaxed, eerder was er wel wat meer bombarie, maar geen gevecht in ieder geval.

https://youtu.be/yO3U-mU-hZw


Ik zie twee spelende/uitdagende katten dus geen rede tot paniek doen hun ook niet :P

Zian is inderdaad een flinke jongen voor zijn leeftijd maar dat is het hele nest, dat hebben ze vast van hun vader die was ook erg Big :D

Jis_

Berichten: 11785
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:30

:D

Gelukkig. Horus gromt en blaast nog wel soms maar er zijn zeker geen gevechten aan de gang.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:24

Ik zie ook niets hoor, hij daagt haar lekker uit!
Hier werd de kleine letterlijk in de houdgreep genomen. Was 4,5kg lichter dan de grote. Volgens de fokster was de kleine al lang dood als de grote dat gewild had. En inderdaad, ze spelen nog steeds zo wild met rondvliegend haar etc maar ze vinden dit beide leuk. Zodra 1 van beide piept laat de ander los.
Daarna gaan ze hop weer verder!
Vliegen door de tuin of kamer, bespringen elkaar en als het klaar is wassen ze elkaar <3

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:09

Kroelen met ted!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11785
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:59


Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:32

Hallo Ted. <3

Muis heeft een muis gevangen!

Afbeelding

En moest daarna uitrusten. :D

Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:20

(ik zie dat ik houdgreep geschreven heb :+ kan het niet meer wijzigen where was i with my thoughts?)

Heerlijke foto, vooral die van muis :r :D

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:21

Eet smakelijk muis! Rust maar flink uit