[VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:09

Stille meelezer meld zich, heb alle 53 pagina's met veel bewondering doorgelezen :D

Wauw, je schrijft inderdaad ontzettend fijn en ik vind het super leerzaam en interessant. Heel rot van Sansa en dat het zo kwakkelt. Ongeluk zit in zo'n klein hoekje :(

Ik vind het heel gaaf dat je zoveel verschillende soorten hebt en van allemaal zoveel afweet. Ik vind je Raaf echt heel gaaf, en grappig! Ben benieuwd naar nog meer verhalen en foto's en hoop dat Sansa zich snel weer 100% voelt.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 21:14

Barbulet schreef:
Stille meelezer meld zich, heb alle 53 pagina's met veel bewondering doorgelezen :D

Wauw, je schrijft inderdaad ontzettend fijn en ik vind het super leerzaam en interessant. Heel rot van Sansa en dat het zo kwakkelt. Ongeluk zit in zo'n klein hoekje :(

Ik vind het heel gaaf dat je zoveel verschillende soorten hebt en van allemaal zoveel afweet. Ik vind je Raaf echt heel gaaf, en grappig! Ben benieuwd naar nog meer verhalen en foto's en hoop dat Sansa zich snel weer 100% voelt.

Wauw respect! _/-\o_

Ik hoop het ook zo.. doe er alles aan om haar er weer bovenop te krijgen. Ze heeft vanmiddag een konijnenkop gekregen, is ze even lekker bezig..

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:54

_Dracarys schreef:
Barbulet schreef:

Wauw respect! _/-\o_

Ik hoop het ook zo.. doe er alles aan om haar er weer bovenop te krijgen. Ze heeft vanmiddag een konijnenkop gekregen, is ze even lekker bezig..

Sorry, ik moet toch elke keer weer grinniken om het beeld, sansa heeft een konijnenkop gekregen, alsof je het over een lolly hebt ofzo :=

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 21:25

Hahahahhahahahaha _O-
Ja sorry voor mij is het heel normaal :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:30

_Dracarys schreef:
Hahahahhahahahaha _O-
Ja sorry voor mij is het heel normaal :+

Ja snap ik, ik moet er alleen nog even aan wennen :+

Hoe is het nu met haar? Lijkt ze zich wat beter te voelen?
En hoe is het met onze swieb?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 22:01

De swiebjes doen het goed. Alleen dat geschreeuw.... :roll: ik hoop echt niet dat mn raaf dat na gaat doen :+
Nog even volhouden tot eind oktober :x

Sansa gaat opzich oké.. Door die spray zijn de veren flink verkleefd (De arts zei dat wanneer de wond het toelaat ik haar even moet wassen, dus ik wacht zijn goedkeuring even af) maar daardoor valt de ademhaling wel erg op. Waardoor het lijkt dat ze zwaarder adem haalt. Of het is echt zo.. Morgen dus weer even bellen. Verder is ze goed levendig en begint ze weer wat ballen te krijgen. Qua gedrag dus positief. :j
Ook eet ze super goed.
Door de cam Kan ik haar goed in de gaten houden en heb haar net met de kop tussen de veren zien slapen. Ook een positief iets..
Maar evengoed zit ik te stressen. Want ja ze kan zomaar opeens dood neervallen als het gangreen de slagader in gaat, of ze te wild gaat wapperen met de vleugel waardoor het open scheurt en ze dus dood bloed ;(

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 22:30

In diepe slaap met het koppie tussen de veren.. Rust heeft ze echt nodig, haar koppie toont ontzettend vermoeid. (foto vanaf de cam)
Afbeelding

Laurora

Re: [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 00:24

Ik zie het helemaal voor me, is luchtalarmpje weg, begint je raaf doodleuk, arme buren _O-

Sansa klinkt wel positief, hopen dat het een stijgende lijn blijft!
Dat je gestresst bent kan ik me heel goed voorstellen, het is ook niet niks, echt zo'n freak accident.... En dan sta je zo machteloos -O-
Fijn dat ze nu lekker met dr kop onder dr vleugel zit te maffen, moest vast wel wat rust geven.
Geef dr een dikke kus (of wat je dan ook maar doet met een vogel, een lekkere muis ofzo? :+ ) en stay positive :j

Oh, by the way, is Sansa vernoemd naar Sansa Stark van GOT? :Y)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:12

Wat zal je in de zenuwen zitten, het idee dat ze elk moment uit het niets dood kan zijn. :( Hoe is het ademen nu, lijkt dat nog steeds zwaarder of is het beter geworden? Hoe werkt dat eigenlijk bij vogels, als ze stopt met eten is het dan echt grote spoed, of kunnen ze ook al eten weigeren als ze 'gewoon' niet lekker zijn? Het klinkt wel als een goed teken dat ze met zo'n konijnenkop aan de slag gaat.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:42

Laurora schreef:

Viel me ook op, net als je gebruikersnaam en je andere vogel Dany :)) Heel leuk!

Wat een spanning rondom Sansa. Hoop ook echt dat je geen verdere tegenslagen krijgt, fijn dat ze wel haar rust pakt en goed eet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:52

Barbulet schreef:
Laurora schreef:

Viel me ook op, net als je gebruikersnaam en je andere vogel Dany :)) Heel leuk!

Wat een spanning rondom Sansa. Hoop ook echt dat je geen verdere tegenslagen krijgt, fijn dat ze wel haar rust pakt en goed eet.

En haar boktnaam "Dracarys"... Ik zie een verband :P

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 20:29

Hahaha ja klopt helemaal :D
Aevy noem ik steeds Arya de laatste tijd omdat ze lekker bitchie is en mn sneeuwuil Jon Snow. :Y)
Mn raaf dan maar omdopen tot Bran :')
_O- _O- _O-

Ik heb vandaag ook weer wat gedaan hoor :+
Tijdens het behandelen van Sansa ging er van mijn kant even iets niet goed. (Routinewerk :o) Waardoor ze haar klauw in mijn hand nestelde, 3 nagels verdwenen in mijn hand en voelde het kraken. Even de vogel behandelen en dan verder kijken.
Het bloedde niet dus heb er even goed op lopen drukken enzo om het vuil eruit te krijgen. Nadeel van kleine diepe wondjes..
Zag het uiteindelijk dikker worden en ivm het gangreen van sansa wat dus nog niet helemaal weg is toch de HA maar gebeld.
Om een lang verhaal kort te maken.. ik zit nu ook gezellig aan de antibiotica (ivm kans op gangreen) met een duim die niet echt meewerkt. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:36

Jeetje, heb je dat er ook bij. :(:)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:37

Gezellig, een Game of Thrones-vogelfamilie. :D

Maar joh, daar ben je mooi klaar mee! Het klinkt best pijnlijk, is het dat ook of valt 't mee?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 20:43

Dani schreef:
Gezellig, een Game of Thrones-vogelfamilie. :D

Maar joh, daar ben je mooi klaar mee! Het klinkt best pijnlijk, is het dat ook of valt 't mee?

Het gebeurd wel vaker maar deze keer doet het echt pijn. En heb best een hoge pijngrens :o

Afbeelding

Afbeelding

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:48

Ja, dan weet je wel weer even dat zo'n handschoen niet voor niets is.
Beterschap

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:58

ik lig hier helemaal gevouwen, sneeuwuil John Snow, hoe briljant _O-

Sorry ik zal stoppen met lachen...
Wat naar van je hand, nou maar hopen dat het bij wat zwelling blijft en jij straks niet ook in de lappenmand ligt.... Verstandig om meteen even een antibiotica kuur te nemen, je weet maar nooit.
Ik snap Sansa wel, die voelt zich hartstikke prut en dan moet dat vrouwtje ook nog eens aan haar pijnlijke plekjes lopen pulken, ik zou waarschijnlijk ook mn klauwen uitslaan.... :x

Beterschap voor jullie beide dan maar :(:)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 22:11

Ja echt he, heb het echt te doen met haar. Arm dier :n net weer verzorgd en zit nu weer lekker aan een duiven borstje. Ze vind het zo lekker :o

Handschoen is hierbij niet nodig omdat ik haar enkel fixeer en dan weer terug zet. Zo'n handschoen zit dan alleen maar in de weg omdat je er niks door voelt en ik haar dan misschien verkeerd vast pak of te hard. Wil haar niet extra pijn doen :o

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:21

Auwtsj! Klinkt idd pijnlijk!
Blijven (wilde) dieren dat zie je maar weer! Gelukkig behandel jij jezelf ook meteen! Ofja, de huisarts dan :Y) :’)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:20

Het zijn wel echt drie hele nette gaatjes, vind ik toch eigenlijk ook weer interessant om te zien :o

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:25

Hihi bedoelde meer algemeen, ik dacht al wel dat je iets deed waarbij je geen handschoen kon dragen

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 08:02

gerlindie schreef:
Het zijn wel echt drie hele nette gaatjes, vind ik toch eigenlijk ook weer interessant om te zien :o

"Grijpgrage klauwtjes" haha :+
Ze grijpen echt met hun klauwen waardoor er gaatjes ontstaan waarin het lekker kan infecteren gezien het vaak niet gaat bloeden.

(In Duitsland heten het grijpvogels ipv roofvogels)

In tegenstelling tot katten die krabben met hun nagels waarbij je echt open krassen krijgt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:03

Ziet er pijnlijk uit , en idd 3 gaatjes erin :+

Samen in het lappennest :(:)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:07

Hoe gaat het met Sansa Ts?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:08

_Dracarys schreef:
Hahaha ja klopt helemaal :D
Aevy noem ik steeds Arya de laatste tijd omdat ze lekker bitchie is en mn sneeuwuil Jon Snow. :Y)
Mn raaf dan maar omdopen tot Bran :')
_O- _O- _O-

Ik heb vandaag ook weer wat gedaan hoor :+
Tijdens het behandelen van Sansa ging er van mijn kant even iets niet goed. (Routinewerk :o) Waardoor ze haar klauw in mijn hand nestelde, 3 nagels verdwenen in mijn hand en voelde het kraken. Even de vogel behandelen en dan verder kijken.
Het bloedde niet dus heb er even goed op lopen drukken enzo om het vuil eruit te krijgen. Nadeel van kleine diepe wondjes..
Zag het uiteindelijk dikker worden en ivm het gangreen van sansa wat dus nog niet helemaal weg is toch de HA maar gebeld.
Om een lang verhaal kort te maken.. ik zit nu ook gezellig aan de antibiotica (ivm kans op gangreen) met een duim die niet echt meewerkt. :')

Jeetje wat heftig. Lees dit nu pas. Hoe gaat het ook met jou ? Kneep ze dan echt om te waarschuwen of omdat je haar pijn deed ?