Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MightyMike schreef:Niet kwalijk nemen vind ik dan ook niet juist. Pak die regels dan als eerste maar eens aan... Zo krijgen probleem honden/eigenaars nl gewoon weer de kans om te bijten en in ons geval, waren er met de betreffende hond en eigenaar al eerder meldingen gedaan. Nee, laten we dan alle lieve honden uit voorzorg maar korven, de politie helpt nl verder niet vind ik ook geen instelling.
DatBenIkNou schreef:keona schreef:Ja de labrador hoort zeker ergens boven aan deze risicohondenlijst te staan.en zou ook van mij gemuilkorfd mogen.maar hoe gaat dan dadelijk met kruisingen soms zie je niet dat er hoogrisico hond in zit kwa uiterlijk dus die zouden wel zonder korf mogen. Iets klopt niet aan de stelling
Als daar werkelijk zoveel mis mee zou zijn, dan stonden ze er wel op. Ja, ze zijn lomp en benaderen niet altijd volgens de hondenetiquette, maar om nou te stellen dat ze werkelijk agressief zijn??
Kaitlyn schreef:Maar als je een hond dan zo graag los wil laten lopen, kun je ze toch sowieso korven?
Ik snap dat het niet leuk is, maar dan kunnen ze wel los rennen en spelen.
MyWishMax schreef:Precies, het is ook een kwestie van rekening houden met elkaar. Alleen het probleem is dat lang niet alle mensen dat doen. Niet diegene die zijn niet luisterende hond los laat lopen, of diegene die niet inziet dat niet elke hond het spel van een hond leuk vindt, niet diegene die het het probleem van de ander vindt als die op zijn agressieve hond af komt en niet diegene die vindt dat een hond die los mag lopen ergens ook overal op af mag gaan en dat je met een aangelijnde hond alleen welkom bent op plekken waar ze aangelijnd moeten zijn... Oh, of degene die zich niks aantrekt van andere mensen of honden die bang zijn voor hun hond.
Ik denk dat als iedereen rekening met elkaar zou houden het grootste gedeelte van de normale problemen opgelost zijn.
MightyMike schreef:Dat geld alleen voor de honden op de lijst Kaitlyn, maar mijn hond wordt vaker benaderd door loslopende honden die niet op de lijst staan en zo over de jaren heen is er dus wel eens een hond van mij gebeten door dit soort honden. Dan helpt het niet dat ik mijn hond een muilkorf om doe, deze beet niet..
Nikass schreef:Kaitlyn schreef:Maar als je een hond dan zo graag los wil laten lopen, kun je ze toch sowieso korven?
Is je nooit opgevallen dat honden met spelen vaak hun bek gebruiken?
Daarbij weet ik zeker dat mijn Spaanse van een muilkorf zo geïntimideerd raakt dat ze niet meer speelt.
Nikass schreef:Kaitlyn schreef:Maar als je een hond dan zo graag los wil laten lopen, kun je ze toch sowieso korven?
Is je nooit opgevallen dat honden met spelen vaak hun bek gebruiken?
Daarbij weet ik zeker dat mijn Spaanse van een muilkorf zo geïntimideerd raakt dat ze niet meer speelt.
secricible schreef:Ik ben het met je eens MWM, maar ik denk dat we op het punt zijn dat we kunnen concluderen dat we het daarmee niet gaan redden.... Blijkbaar kunnen we niet meer voldoende rekening met elkaar houden om problemen te voorkomen.
DatBenIkNou schreef:Ik heb mijne ooit gemuilkorfd vanwege gifstrooi incidenten in de wijk. Ze waren niet vooruit te branden, bleven stokstijf staan en toen ze echt moesten lopen van mij, bleven ze strak naast me. Was niet echt een succes dus. Het valt vast te trainen, maar leuk is anders.
secricible schreef:https://www.houdenvanhonden.nl/globalas ... esteld.pdf
De raad van beheer is ook met een antwoord gekomen.
Kuggur schreef:Haha, om je dood te lachen dat stuk van de Raad van Beheer.
Proberen op typische manier hun eigen belang te beschermen., "Wij van wc eend adviseren wc eend" Riiiight....
Dit soort door zichzelf tot deskundigen uitgeroepen partijen kun je beter negeren bij het ontwerpen van wet en regelgeving. Ze zijn een banale lobby voor eigen portemonnee.
De term " kynoloog" heb ik trouwens altijd hilarisch gevonden.