Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:19

xDenies schreef:
Joanieke schreef:
Daarna kwam het meisje wat daar werkte nog naar me toe, dus ik vroeg of dat goed ging met het konijn, en schijnbaar deden ze het vaker als ze wat oudere hamsters hadden en geen bak meer over hadden, en de hamster was altijd de baas! Zo leuk om te horen, hij/zij had t ook echt naar z'n zin met dat konijn, wat een leven zat er in dat beestje.. En dat konijn zat daar maar een beetje rustig te hupsen _O-

Sorry ... wat een walgelijke dierenwinkel. Ik vind het ook echt niet 'leuk' om te horen en kan me totaal niet voorstellen dat de hamster 'de baas' was.

Een konijn hoort een soortgenoot te hebben. Geen hamster die ie met één trap of beet kan vermoorden. En dan niet te spreken over het totaal niet kunnen begrijpen van elkaar. Net zo grappig als cavia's en konijnen samen.

Bah. Bizarre winkels bestaan er.

Er zaten ook gewoon andere konijnen hoor, in de hokken naast deze, die zaten wel gewoon in koppels. :) Verder hadden ze met z'n 2 ook een enorme grote ruimte ter beschikking, ik schat zon 3 m2. Ik denk dat ze dit als 'nood'oplossing hadden, en nogmaals, het was nog nooit fout gegaan zei ze.

xDenies

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:02

Verandert niets. Ik vind het walgelijk.

Als mijn collega's dat in hun hoofd halen dan hebben ze een héél groot probleem. Wat een bizar voorbeeld ook aan de mensen die langs lopen.
Moet het inderdaad eerst fout gaan voordat ze er mee stoppen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:05

Na misschien wel. Ik snap je frustratie, maar soms is het ook minder erg dan dat het lijkt. Oprecht, ze zagen er allemaal goed verzorgt uit. Ooit wel eens bizarre Animal friends gezien? Ik wil het verder niet goed praten ofso, maar overdrijven is ook een kunst :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:07

Ohja .. overdrijven. |o |o

Werkelijk waar ... ik heb hier écht geen woorden voor. Het ligt weer eens aan mij.

Edit: Dat ik hier überhaupt nog woorden aan verspil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:10

Ik ga vol met je mee Denise , wou er eigenlijk geen woorden aan vuil maken :x

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:12

xDenies schreef:
Ohja .. overdrijven. |o |o

Sorry, in dat geval delen we dan niet onze mening.
Laten we er dan in ieder geval maar weer een positieve draai aangeven.. Het gaat uiteindelijk ook helemaal niet om onze eigen dieren, ik zou uiteindelijk zelf ook geen konijn bij een hamster doen. :)

Ik wil in ieder geval eerst m'n bak mooi hebben voordat er een hamstertje komt, tenzij er echt eentje al eerder op m'n pad komt. Ik heb me ook nog niet echt verdiept in fokkers of die nog ergens in de buurt zitten, merkte hier voorheen in ieder geval dat veel hamster fokkers ermee gestopt waren..

Edit: kunnen we dan nog wel gewoon verder, zonder dit voorval?
Edit2: Ik zal ook wel te goedgelovig zijn om meteen mee te gaan met het verhaal 'het gaat altijd goed'. Dont blame yourself. Zoveel verstand heb ik niet qua het ene dier bij het andere dier doen. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:42

Het schiet bij mij in het verkeerde keelgat omdat ik iedere dag aan moet horen hoe slecht dierenwinkels wel niet zijn. En dat zijn ze ook. Maar ik werk toevallig in een dierenwinkel waar ik, samen met mijn collega's, stinkend ons best doen om juist het goede voorbeeld te geven aan mensen. Zo hebben wij de dwerghamsters niet samen zitten maar allemaal apart; zodat mensen ook niet de neiging krijgen om ze samen te kopen. Zo zijn mensen namelijk, 'Oh kijk wat schattig het gaat goed', en ze verwachten dat het dan ook met alle combinaties goed gaat.

Ik hóór zulke dómme acties regelmatig. En dan vooral, 'Maar bij mij ging het niet goed en nu is die dood ..hoe kan dat?', enzovoort. Dat doet pijn.
Ondanks dat ik er zelf voor gekozen heb om in een dierenwinkel te werken. 'Verander de wereld, begin bij jezelf', daar zijn wij wel mee bezig. Maar ik kan dan inderdaad kwaad worden als iemand zo'n verhaal zó positief de wereld in helpt.

En dat is dan niets persoonlijks tegen jou ... maar om dan te zeggen dat ik overdrijf vind ik erg jammer.

Het spijt me.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:50

Ik snap echt je punt! En je hebt ook helemaal gelijk wat betreft het goede voorbeeld. Ik snap ook nog steeds niet waarom er dierenwinkels zijn die hamsters samen in één verblijf hebben. Mijn sorry ook voor jou als ik het zo positief heb gebracht, het zag er ook gewoon kei schattig uit.. Ik wil mensen echt niet aanmoedigen om hamsters bij konijnen te gaan houden, dit zal ik zelf ook nooit doen. En ook sorry vanwege het overdrijven, het kan bij jou natuurlijk veel heftiger over komen als dat het bij mij in mijn hoofd zit.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:51

Gelukkig, we begrijpen elkaar weer :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:54

-weggesjorst door mezelf, omdat dit een domme reactie was :x-
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 05-12-16 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:57

Rebecca schreef:
Ik ga vol met je mee Denise , wou er eigenlijk geen woorden aan vuil maken :x

Hier hetzelfde... %)
Verder no offence, maar ik bedoel dus inderda ad dat sommige dierenwinkels zulke achterlijk idiote dingen doet. Muizen, hamsters en konijnen horen niet bij elkaar te zitten.
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 05-12-16 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:58

Sorry aan iedereen dan, ik hoop dat ik nu niet word aangezien als een of andere dierenbeul.. Dat is echt niet mijn intentie.. Nu weet ik wel dat ik goed fout zat.. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:59

:(:) het is je vergeven

Voor deze keer dan #)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:01

Joanieke schreef:
Sorry aan iedereen dan, ik hoop dat ik nu niet word aangezien als een of andere dierenbeul.. Dat is echt niet mijn intentie.. Nu weet ik wel dat ik goed fout zat.. :x

Haha, dat maakt niet uit, ik dacht vroegah' dat je hamsters minimaal een uur buiten de kooi moest vermaken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:04

Als Denise me ook kan vergeven... Y;(

Volgende keer zal ik wel om jullie mening vragen wat betreft hamsters en gedrag/alles wat er om heen hangt. voordat ik iets blij ergens wat vertel alsof het de normaalste zaak van de wereld is :x Ik moet zeggen dat ik me nooit echt heel erg verdiept hebt in het gedrag en het houden van konijnen, dus daar heb ik ook geen weet van..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:21

Haha zo'n bitch ben ik nu ook weer niet hoor. Ik hap, dat is zeker zo. Maar de dieren zullen bij mij altijd op nummer één komen te staan; en werken in een dierenwinkel is dan enorm lastig. Maar ook ik moet m'n centjes verdienen.

En je bent er om te leren toch ;) Alleen het leek heel erg alsof je echt niet open stond voor het stukje; ze horen en kunnen niet samen.

Helaas kwam het vandaag nog ter sprake. Een rat die een Syrische baby hamster (6weken oud) had opgevreten ......

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:27

Oh dan begrijp ik helemaal je reactie, vanwege dat laatste, dat is ook echt niet fijn om te horen. :( Soms ben ik ook té eigenwijs, en moet ik even dingen 3x horen voordat het bij me doordringt... In dat geval waren de andere bokkers doorslaggevend.

Ik heb enorm respect voor je dat je dan inderdaad in een dierenwinkel werkt, en daar ook voor de dieren op komt, dat toont ook lef en zekerheid van je zaak.

Ik voel me nu echt een dom 'konijn' :')

Nu dan weer een vraag richting het topic:
Zijn er überhaupt nog naar jullie weten goede hamster fokkers (voorkeur voor Russische) in regio Gelderland/Overijssel/Utrecht? Of is het nemen van een hamster uit de dierenwinkel net zon mooi gebaar? Ik heb dan altijd het gevoel dat ik dan die dierenwinkels weer aanmoedig om door te blijven verkopen...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:32

Hamstery Dream Baby zit in Utrecht.

& je bent hier ook van harte welkom, in ieder geval ... :P Nee grapje.

Over dierenwinkels ... tsja .. als jij het niet koopt doen tien andere het wel ;) Maar ik zou persoonlijk bij een fokker gaan kijken. Ik heb mensen die wonen boven Lelystad die speciaal naar mij toe komen voor een ukje.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:44

Ik heb geleerd, en zal vooral nog veel bijleren. Ik dacht dat mijn kennis wel redelijk was, maar daar heb ik nu een beetje mijn twijfels over.. _O-

Ik zal eens gaan kijken bij die fokker! Dankjewel :) Ik zat er ook ineens aan te denken dat er ook wel af en toe een hamster in een 'blokkerhel' wordt aangeboden op marktplaats, misschien is dat dan een betere optie dan de dierenwinkel... Dat geeft dan ook wel weer een fijn gevoel, om zon beestje te redden :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:51

Mijn ervaring van fokker vs dierenwinkel is dat ze bij een fokker vaak al dagelijks in de hand zijn geweest en bij een dierenwinkel is dit niet altijd het geval. Wij hebben tot nu toe de liefste hamstertjes van een fokker weg in ieder geval. Al komen ze er bij ons ook wel dagelijks uit vanaf het begin, wat ook wel helpt :)

Ik heb spulletjes binnen *\o/*
Het is nu zo geworden:

Afbeelding
Afbeelding

Het radje ga ik nog even naar kijken. Hij is 15cm, dus niet heel veel te klein, maar ga wel nog even op zoek naar wat anders. :)

Ik twijfel of ik het rode huisje laat staan. Had hem er in gezet omdat ze daar eerder altijd in sliep, maar nu doet ze er niks mee. Ze slaapt nu in het grasnest :) Vind het zelf wat afbreuk doen aan het geheel.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:22

Dat is inderdaad echt nét te klein! _O-
De inrichting is wel al heel erg vooruit gegaan, alleen de volgende keer meer verschillende bodembedekking gebruiken!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:43

Ja was ik ook van plan! Heb nu zaagsel en iets van care fresh (klein beetje).
Had hennepvezel besteld, dus dat nu ook binnen. Volgende keer stop ik dat ook in de berg zaagsel in laagjes :)

Ze durft nu ook al wat meer richting de zaagsel kant zeugmaar. Denk dat ze het wat spannend vond omdat het zo open was.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:03

Leuke bak zo! Ik vind die kerstboom echt geweldig.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:37

Tortilla schreef:
Leuke bak zo! Ik vind die kerstboom echt geweldig.

Haha ik ben er ook nog steeds helemaal gek op!
Vorig jaar van Mn instructrice gekregen als kerst"kaart" :D

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 11:27

Lauke schreef:
Ja was ik ook van plan! Heb nu zaagsel en iets van care fresh (klein beetje).
Had hennepvezel besteld, dus dat nu ook binnen. Volgende keer stop ik dat ook in de berg zaagsel in laagjes :)

Ze durft nu ook al wat meer richting de zaagsel kant zeugmaar. Denk dat ze het wat spannend vond omdat het zo open was.

Zaagsel is prima bodembedekker, zeker voor tunnels. Hennepvezel gebruik ik ookwel, maar niet alleen dat, want van Hennep vallen de tunnels wel snel in elkaar. Hooi werkt ook goed als extra bodembedekker, als laagje ertussen.