Ligt echt aan de mutatie en je wensen Een wildkleurtje of lutino kost bijvoorbeeld 30 euro. De overige mutaties lopen uiteen tot 45 euro (duurder ga ik niet omdat het wel leuk moet blijven). Voor tam maken reken ik 10 euro (maar de vogels komen sowieso dagelijks in handen ) DNA test voor geslacht kost 16 euro (via het laboratorium)
Dochterlief wil 'een vogel' zei ze laatst. Kan ik haar voorrekenen waar ze voor moet sparen.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-16 14:06
Een vogel alleen is sneu, want mensen kunnen hun soortgenoten nooit vervangen Vooral omdat niemand 100% van de tijd thuis is en vogels kunnen echt wegkwijnen wanneer ze alleen zitten. Het zijn groepsdieren (hetzelfde dus als met paarden). Ik zou dochterlief lekker door laten sparen en er twee nemen Het onderlinge gedrag is ook echt ontzettend leuk om te zien en ze worden er echt niet minder tam van! Bovendien heb je met een vogel die alleen zit een hele grote kans dat ze uiteindelijk uit frustratie gaan schreeuwen en krijsen om een maatje, en daar word niemand blij van Een vogel die alleen zit maakt veel meer lawaai dan twee vogels samen, omdat ze de behoefte niet hebben om te gaan roepen.
Kijk. Eigenlijk bevestig je alleen maar wat ik al dacht
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-16 14:10
Lente schreef:
Kijk. Eigenlijk bevestig je alleen maar wat ik al dacht
Fijn! En het hoeven echt geen mannetje en vrouwtje te zijn wanneer je niet wilt kweken. Twee mannen of poppen gaan ook prima samen! (al zou ik wel een man en pop aanraden. Er hoeven niet persé kleintjes van te komen zolang je ze geen blok geeft )
Ja, die eitjes komen dan wel, maar echt kleintjes is weer een heel ander verhaal
marlies85
Geplaatst: 09-05-16 14:20
Cayenne schreef:
Nee, want de oproep stond al 5 minuten op FB Marlies85 had vorig jaar het record. Ik had de oproep voor Ruby echt nog geen anderhalve minuut geplaatst of ze had al gereserveerd
Toch nog ergens recordhouder in.
En nog steeds helemaal gek op Ruby, echt het clowntje van de hele groep.
Chinook snapt daar nog helemaal niets van. Die is nog niet eens uit de luiers Breitling probeerde er bovenop te stappen en Chinook sprong een meter de lucht in van schrik (en vergat daarbij dat ze/hij vleugels heeft, dus die pleurde gelijk op de grond )
Ooit, als we een volière hebben gebouwd in de tuin, kom ik 2 (of 4 ) vogels bij je halen! Is het trouwens beter dat de volière in de schaduw staat of is vol gas in de zon ook 'goed'?
T3mptati0n, Ik denk dat half schaduw het beste is, maar het ligt er maar net aan welke plek in je tuin het meeste geschikt is. In mijn kleine voliere staat 's ochtends rond 10:00 uur de zon en daarna zitten zij in de schaduw. In mijn grote voliere zitten ze vanaf 16:00 uur in de zon. Het heeft allebei voor en nadelen