Mijn Bodhi & Lupa krijgen fijn vers vlees en ik pak absoluut geen zak granen meer. Veel te veel gezeik en gedoe mee gehad.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seni schreef:Bodhi functioneert prima op Royal Canin.
Goed voer is voor mij als het goed gegeten wordt, maar ook als de ontlasting niet teveel is, van goede structuur en niet te erg stinkt.
Heb je al eens gekeken wat er aan ons eigen eten toegevoegd wordt?
tiwi1969 schreef:Eens Kim! Maar het kan nog erger, ik kreeg Bonzo mee bij Isis.... Ook in een keer overgezet naar toen Nutro.
Inmiddels voer ik kvv, grotendeels Kivo, en worden de bakjes meteen leeggegeten. Sterker nog als ik een keer vergeet een rol te ontdooien en ze een keer brokjes geef blijven ze schooien voor vlees.
Dit overigens wel op initiatief van Buldog Daisy, Isis schooit niet zo snel.
Grote voordeel van KVV is dat Daisy het beter verteert en niet meer kotst na 9 jaar verschillende brokkenmerken geprobeerd te hebben.
KimD schreef:Het heeft te maken met een border collie van een van de mensen in het topic.
Dan kunnen we beter helemaal onze kop houden. Ook over Agility enzo, want ook dat heeft niet per definitie met border collies te maken.
En die mensen met kruisingen moeten dan ook maar ophoepelen, en ik ook trouwens, want Puk is een BC zonder stamboom dus het kan ook zomaar een teckel zijn, oja en ook niet meer over Abbay spreken, want dat is een Sheltie.
Jammer dat TS definitief is geband, anders had ze HK kunnen aanvragen.
tiwi1969 schreef:KimD schreef:Het heeft te maken met een border collie van een van de mensen in het topic.
Dan kunnen we beter helemaal onze kop houden. Ook over Agility enzo, want ook dat heeft niet per definitie met border collies te maken.
En die mensen met kruisingen moeten dan ook maar ophoepelen, en ik ook trouwens, want Puk is een BC zonder stamboom dus het kan ook zomaar een teckel zijn, oja en ook niet meer over Abbay spreken, want dat is een Sheltie.
Jammer dat TS definitief is geband, anders had ze HK kunnen aanvragen.
Ik heb via een tem aan de mods gevraagd om te bezien of het mogelijk is hier een HK van te maken nu TS die vraag niet meer kan stellen.
KimD schreef:Xanthippe schreef:Dierenarts, kameraden die het ook geven en er content van zijn...
Alleen gebaseerd daarop heb jij die keuze gemaakt? Of heb je wel nog verder gekeken naar verschillende soorten voer? Anders zou ik je de tip eens willen geven om eens te kijken naar de samenstelling en toevoegingen van Royal Canin. Bij Puk zat ook een zak Royal Canin, en ik ben normaal niet van het in één keer omzetten op ander voer, maar voor RC maak ik graag een uitzondering.
kohtje schreef:Tja fokken,gezondheid en stamboom vind ik wel interessant maar volgens iemand hier heb ik geen Border collie omdat die niet met schapen werkt.
Laten we het lekker hebben over hoe we van onze honden genieten.
Laten we eerlijk zijn, Nederland is te klein voor echt werkende Borders daarom lopen de meesten in de sport.
KimD schreef:kohtje schreef:Tja fokken,gezondheid en stamboom vind ik wel interessant maar volgens iemand hier heb ik geen Border collie omdat die niet met schapen werkt.
Laten we het lekker hebben over hoe we van onze honden genieten.
Laten we eerlijk zijn, Nederland is te klein voor echt werkende Borders daarom lopen de meesten in de sport.
Ik heb ook toen een leuke PB gehad omdat mijn BC met stamboom niet bij de schapen kwam. Dan is het geen BC blijkbaar. Ook niet als er een €1000,- euro papiertje bijzit.. dus ik feite heb ik geen BC.
JesdaJinn schreef:Mijn BC loopt ook niet bij de schapen, dus ik heb ook geen BC.
Wat doe ik hier?