gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:02

Die van mij doen ook lastig... enige wat ze eten is alpenhooi van de Makro. Ziet er ook goed uit, niet zo heel duur (4 euro voor 5kg).

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:05

Ik heb nu berghooi, dus uit de alpen is idd alleen voorverpakt.
Is hij misschien een beetje verwend, of zijn konijnen dat niet zo snel?
van het voorjaar ga ik de tuin van vriendlief ombouwen!!! Dan mag hij deze winter nog binnen blijven.
Ik heb een afspraak geplant hier inde buurt voor een dating sessie met meerdere dames.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:12

Willen jullie wel eens kijken naar de hoge schattigheids factor van Bloempje!
Ze hebben ons denk ik een oor aan genaaid. Het zou een Franse hangoor zijn, wij denken nu een Hollandse, hij is niet zo heel erg groot nl.
Afbeelding
Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:13

Wat schattig <3

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:16

Hier eten ze ook gewoon paardenhooi. Het liefst het nieuwe spul. Dat ligt nu een week of 10 en daar vreten ze echt van! Pak ik het oudere hooi dan trekken ze nog net een neus niet op.

Wat scheet zeg, YSB

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:16

EskeGirl schreef:
Wat schattig <3

Het is echt een top konijn, een klein lefgozertje met een karakter van een beer.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:25

Shettepret schreef:
Hier eten ze ook gewoon paardenhooi. Het liefst het nieuwe spul. Dat ligt nu een week of 10 en daar vreten ze echt van! Pak ik het oudere hooi dan trekken ze nog net een neus niet op.

Wat scheet zeg, YSB

Thanks

Ik zal eens een kleine baal hooi halen, dat past hier nog wel in de schuur.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:44

__YSB__ schreef:
Willen jullie wel eens kijken naar de hoge schattigheids factor van Bloempje!
Ze hebben ons denk ik een oor aan genaaid. Het zou een Franse hangoor zijn, wij denken nu een Hollandse, hij is niet zo heel erg groot nl.
[ [url=m/Zdfhke.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ByjqEZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe oud is ie, en hoeveel weegt ie?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:53

Hij zal nu ongeveer 3,5 maanden zijn en hij weegt ong 1-1,5 kilo.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:54

Dat vind ik persoonlijk wel veel voor een Nederlandse hangoor.. Waarschijnlijk gewoon een Franse hoor :)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:59

Of een kruising.
Het belangrijkste is dat hij bij ons past! En wij een beetje bij hem.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En Billy en Kyra? Billy lijkt een beetje op een kleine Lotingharer.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:10

Oooh, ik vind ze prachtig! Vooral de zwart witte!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:10

Ik denk gewoon leuke rasloosjes. Ik vind Billy geen lotharinger, misschien dat het er in zit maar de tekening is niet 100% hetzelfde

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:15

Rasloosjes zou niet raar zijn nee :P. Ik denk dat er inderdaad wel iets in zit bij Billy, niet hetzelfde. Kyra kan ik niks achterhalen... Ach ze zijn leuk en gezond, daar gaat het om!

Afbeelding
En echte maatjes :+:

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:15

Ik krijg altijd veel leuke reacties op Theo.
Mensen denken dat hij een ras echt voskonijn is.
Zelfs al eens tegengesproken door een ras voskonijn fokster die mij ervan wilde overtuigen dat hij niet zo'n huis tuin en keuken vosje was maar dat ze duidelijk kon zien dat hij rasecht was.

Heb haar toen maar verteld dat ik hem zelf gefokt heb, pa en ma ken en dat Theo dus echt geen ras vosje is.
Was ze even stil van!
Ik moest er wel om lachen. Mcompliment voor Theo en mij haha

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:17

Ik heb hier wel twee echte rassen zitten:
Flip, Nederlandse hangoordwerg (wel iets groter uitgevallen :') )

Afbeelding

Rambo, Hollander

Afbeelding

En Bliksem, een (Zwitserse) vosdwerg. Een best bijzonder ras

Afbeelding

Dan heb ik nog Ilona en Fiona, twee zusjes, papa is een wild konijn:

Ilona;
Afbeelding

Fiona;
Afbeelding

En Jillz, een onbekende kruising van zo'n 2,5 kg.
Afbeelding

Dan heb ik ook nog Uk gehad, een lotharinger x wild; Gibson, ook een kruising wild; Freek, Franse hangoor x wild, en Nilti, een teddy widder
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 12-08-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:17

Ons konijn is een beetje angstig....

Hij komt elke dag echt heel veel uit ze hok en loopt zo in totaal wel 4 uur los overdag in de tuin...
Alleen zodra we 1 stap richting hem zetten in de tuin vliegt die alle kanten op... Op elke andere manier hebben we het al geprobeerd..
We benaderen hem harstikke rustig en wachten geduldig af, we pakken hem niet in 1 x op..

We maken ons klein gaan op de grond zitten maar hij vertikt het dat we hem uberhaupt aan kunnen rakken... Hij is totaal geen aanhankelijk konijn..

Heeft iemand hier misschien tips voor zo dat ons konijn toch wat aanhankelijk gaat worden, het hoeft echt geen kroel konijn te worden maar ik zou het wel leuk vinden dat als ik hem even wil beet houden dit ook gaat zonder meneer de krassen op me lijf trappelt... en ook als we hem willen pakken in de tuin hij niet als een gek er van door rent..

Nu snap ik zijn reactie maar al te goed hoor, wij grootte mensen die hem willen oppakken.. het konijn denkt natuurlijk alleen maar dat we hem willen vangen en gaan opeten...

iemand tips ????
Het gaat om een nederlandse hangoor dwerg..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:20

Misschien komt het wel omdat jullie hem terug in het hok zetten? Ik weet niet of hij ook een ren heeft maar het is logisch dat hij, als hij eindelijk losloopt, denkt dat ie weer terug moet als jullie achter hem aan komen. En dat is niet gek.

Verder houden de meeste konijnen gewoon niet van oppakken dus ook het oppakken kan een hoop angst bezorgen.

En veel konijnen zijn gewoon geen knuffeldieren.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 12-08-15 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:22

Zorgen voor een dapper vriendje kan helpen ;)

En verder, laat hem jou benaderen. Maak eens een ren en ga erbij zitten met wat lekker (wortel bijvoorbeeld) en doe niks. Geef hem de wortel, maar probeer hem niet te aaien. Bouw dit rustig uit, tot hij je vertrouwt.
Billy is ook wat angstiger. Aaien vind het niet zo leuk, maar een worteltje halen: prima. Hij is tammer geweest, maar door in een korte periode een paar keer moeten oppakken en vangen, dat heeft het niet veel goeds gedaan.

Kyra vindt aaien op z'n tijd wel prima, maar beide zijn geen tamme knuffelkonijnen.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:25

We pakken alleen het konijn op als zijn nageltjes gedaan moeten worden en voor de rest laten we hem ook gewoon op de grond. Hij is er ook geen voorstander van, om opgepakt te worden.
Konijnen staan er om bekend dat ze oppakken niet zo tof vinden. Aaien dan wel weer. Die van mij gaat gerust languit op de grond liggen.
En vaak als ze een vriendje krijgen worden ze wat vriendelijker, dat zorgt voor een beter gemoedstoestand. En dan is hij niet meer alleenzaam.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:31

Mijn 'nep vos' Theodore
Hij is een kruising Nederlandse Dwerghangoor en gewoon dwerg.
Afbeelding

En natuurlijk mijn (wel raskonijn) Rex Widder voedster Bijouxtje
Afbeelding

Van de week ook nog mooie foto's gemaakt van Theo's volle broertje en zusje!
Officieel van mij maar zitten bij mijn ouders.

Meet Faytje
Afbeelding

En knappe Sjorsje!
Afbeelding

Zij zitten samen met hun andere zusje Felientje, mama Fientje en tante Fleurtje in de groep in een mooie ren.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:44

EskeGirl schreef:
Zorgen voor een dapper vriendje kan helpen ;)

En verder, laat hem jou benaderen. Maak eens een ren en ga erbij zitten met wat lekker (wortel bijvoorbeeld) en doe niks. Geef hem de wortel, maar probeer hem niet te aaien. Bouw dit rustig uit, tot hij je vertrouwt.
Billy is ook wat angstiger. Aaien vind het niet zo leuk, maar een worteltje halen: prima. Hij is tammer geweest, maar door in een korte periode een paar keer moeten oppakken en vangen, dat heeft het niet veel goeds gedaan.

Kyra vindt aaien op z'n tijd wel prima, maar beide zijn geen tamme knuffelkonijnen.

Een vriendje komt er met de tijd, maar hij moet eerst gecastreerd worden en dan herstellen... daarna kunnen we pas een vriendje voor hem zoeken...

Het hoeft ook geen knuffel konijn te worden.. maar als hij savonds naar binnen moet in ze hok moeten we hem wel te pakken kunnen krijgen want wij willen ook graag naar bed savonds....

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:46

<3 Schatige beestjes!

DNIEZE, wat je zou kunnen doen is hem lokken met voer, en wat lekkers. Dan is het hok ook geen 'nare' plek meer.
Ik moet idd ook nog even afwachten, de mijne mag volgende week naar het koppelhuis.
Stiekem hoop ik dat de andere wat rustiger is, deze neemt bijna het huis over. Groot ego, klein konijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:47

Oppakken is gewoon moeilijk echt aan te leren, het gaat tegen het instinct in. Ik voorkom het altijd zo veel mogelijk, doe het alleen als het noodzakelijk is.
Toen ik nog op een flat woonde liepen ze overdag los en snachts in hun kooien (3 aan elkaar gekoppeld). Elke keer oppakken is gewoon stress, dus heb ik ze getraind dat ze in het hok een snoepje krijgen. Even rammelen met de bak snoepjes was daarna genoeg om twee blije nijntjes in hun hok te hebben. Kan je zoiets niet doen? Is het noodzakelijk ze op te pakken?