Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:11

ivm niet-verharen wel idd. :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 22:18

Oh :+ foutje! Dacht echt dat de devon geschikt was voor mensen met allergie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:20

Ligt er dus aan wat voor allergie. :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 06:21

Ik ben hartstikke allergisch voor katten, waarschijnlijk haar want ik heb helemaal geen last van mijn Devons. Ook niet van Sphynxen trouwens. Overigens vind ik het niet verharend ook wel erg handig in huis!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 06:34

Splash, ik zal vanavond eens kijken of ik een foto kan plaatsen van het mandje, dan kun je zien hoe groot hij ong is.
Wat betreft allegie, onze Devons verharen wel af en toe, maar het is maar heel weinig. Ik heb meerdere mensen gehoord die allergisch zijn, en er wel tegen kunnen. Maar ik heb ook verhalen gehoord van niet. Zal te maken hebben met het haar/speeksel verhaal, denk ik.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:28

Jeeej!!! Onze beeb is geboren! Mams had maar 1 kitten, even getwijfeld of we het deden, omdat we er graag twee wilden, maar ze verwacht volgend jaar weer een nestje met een andere poes, dus dan wachten we daar op een vriendje of vriendinnetje! Dus onze beeb komt over 13 weken :). Stamboomnaam is Silver Mountain (cattery naam) Prince Highway Star.....nu nog een roepnaam

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 16:47

:# Gefeliciteerd Loes! Echt jammer dat het er maar 1tje is, maar gelukkig komt er volgend jaar dan nog eentje bij. Ik ben heel benieuwd welke naam je gaat kiezen voor 't knappe mannetje.......

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:34

Gefeliciteerd Loes! Snel foto's plaatsen he?
Zeker jammer dat het er maar eentje is, dat is toch moeilijk te voorspellen he?

Mijn Devons hebben nog amper haar, dat komt pas als ze wat ouder zijn. Op sommige plekken zit wat meer, heerlijk zacht, als een babyknuffeltje.

Ze kunnen ook echt goed etteren die van mij: keihard door het huis sjezen. Of dan ligt Gwynn lief op schoot en is Tijger jaloers, dan springt hij er gewoon bovenop!

Geef je Abby onbeperkt eten? En Knox en Wax? Ze krijgen bij ons 's ochtends en ' s avonds wat natvoer en er staat een bak met brokjes (beperkte hoeveelheid) Gwynn eet dat in de loop van de dag wel op. Tijger denkt nog steeds dat het niet eetbaar is, dus die krijgt brokjes door het natvoer en nog tussendoor wat met kattenmelk.
Echt dik zijn ze niet: nu 27 weken en 2700 gram. Mager ook niet hoor, gewoon gestroomlijnd :D

De nieuwe combo's gaan dus de goede kant op? Abby en Mowgly en Texas en de kleine kale kereltjes?

Ik ben aan het oefenen met buiten wandelen met ze! Ik heb nog maar een tuigje, dus het moet om de beurt. Ze vinden het heel erg spannend, Tijger heeft het lopen al een beetje door. Gwynn kan ook hier niet mee lopen. Ik heb nu een soort truitje, ik denk dat ik ook eentje met riempjes ga bestellen, misschien vindt ze dat beter.

Verder is het gewone leven weer begonnen, iedereen naar werk /school. Tijger en Gwynn hadden het vanmorgen al door leek wel. Ze zitten natuurlijk dan een tijd alleen, de afgelopen weken was er bijna altijd wel iemand thuis. Ff afkicken voor ze.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:26

Abby krijgt 2x daags Smuldier (ong 100gram per dag) en daarnaast onbeperkt brokken. :)
Combi hier gaat de ene dag beter dan de andere dag, ze slapen niet in 1 mandje maar leven over het algemeen vreedzaam naast elkaar.
Moet wel zorgen dat nu Mo Smuldier mee eet, ik Abby tegenhoudt om Mo bij het eten weg te jagen want Abby doet hapslikweg :+ en Mo doet heel rustig over een minihapje (krijgt max een have eetlepel per dag).
En als ze eens een zakje brokjes in saus krijgen omdat de Smuldier nog niet ontdooit is, krijgt Mo een paar brokjes met veel saus en Abby de rest en moet ik er ook als een politieagentje bij blijven want anders wordt Mo verjaagt. :(:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:30

Iemand hier ervaring met Giardia? Vrijdag met de mannen naar de DA geweest en daar kwam inderdaad uit dat ze giardia hebben. Het komt niet van de cattery vandaan, die heeft vandaag bij hun getest en hun zijn schoon, geen idee hoe het bij mij in huis komt. Via Texas, iemand aan zijn schoenen...geen idee maar wel flink balen.

Ben dus sinds vrijdag mijn hele huis aan het desinfecteren, elke ochtend de bak met kokend water, chloor en dettol. Overal dekentjes in en die wassen op 60 graden en daarna in de droger, alles in huis met de stoomreiniger gedaan enz. Eten en drink bakjes eerst met kokend water en daarna in de vaatwasser. Speeltjes elke dag met kokend water. De kans op herbesmetting moet dus nihil zijn hier, Texas wordt ook meebehandeld.

Gister laatste dag van de panacur, 's avonds mooie drolletjes en vanmorgen ook. Vanavond hadden ze allebei weer dunne lichte ontlasting redelijk zoals vrijdag, ik snap er werkelijk helemaal niks van. Morgen maar weer de DA bellen, maar was benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft...........

Verder gaat het goed hier, Knox en Wax krijgen 's ochtends en 's avonds natvoer en verder hebben ze onbeperkt brokken staan. Vannacht hebben ze alle 3 op bed geslapen, Wax met zijn hoofd op Texas zijn staart en achterpoten, dat ging goed.

Heb nog wat foto's gemaakt vandaag, maar door dat de mannen net op de bak zijn geweest baal ik ontzettend. Plaats ze morgen wel en reageer dan even wat uitgebreider. Ga zowiezo morgen nog een keer de DA bellen nadat ik heb gezien hoe het er morgenochtend uit ziet.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:43

toevallig iemand op fb met een hond die het had, maar het niet wist, vanmiddag met spoed naar de da, trillen, spugen, niet eten. Flink wat pillen en spuitjes. Deze heeft het wel van de fokker mee.....schijnt erg besmettelijk te zijn

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:55

Ziek zijn ze absoluut niet, Knox is achteraf gezien 2 dagen niet lekker er van geweest. Ze eten drinken en verbouwen het hele huis.

Bah, rot parasiet is het. Dacht dat ik wel genoeg op mijn bordje had gehad :n

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:10

wat rot dat je niet weet waar de parasiet vandaan komt splash.

Wat leuk Loes!, heb je snel foto's?

Mijn man is allergisch aan het kattenhaar, daarom dus een sphynxs :j

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:22

Heb alleen nog maar telefoon foto's van de wurm....:)...zodra ik betere heb zet ik ze hier neer

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:22

tessyke schreef:
wat rot dat je niet weet waar de parasiet vandaan komt splash.

Wat leuk Loes!, heb je snel foto's?

Mijn man is allergisch aan het kattenhaar, daarom dus een sphynxs :j

Hier ook :j man is erg allergisch voor haar. Sphynxen hebben niets en oosterlingen verharen niet... dus hij heeft er weinig last van. Van de week waren we wat voer naar het asiel aan het brengen, dan wil die altijd de katten aaien... en binne een seconde loopt die te snotteren met een piepende ademhaling en met brandende ogen.

Helaas zijn meer mensen allergisch voor de huisschilfers dan voor haar. En scheiden sphynxen juist weer meer af :(:)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 05:59

Gefeliciteerd Loeslucky! Jammer dat het er maar 1 is, maar op deze manier kun je 2x genieten :D
Lor1, bij ons moeten er ook een paar apart eten :) Hoewel het steeds makkelijker gaat. eigenlijk.
Splash, balen! Ik heb gelukkig geen ervaring met Giardia. Heel veel sterkte, hopelijk gaat het snel over!
Tessyke, welkom nog. Leuk dat je een selkirk rex hebt! Ik ben benieuwd naar foto's, wij hebben 3 Devons.
alsemgeest, ik wist niet dat oosterlingen ook niet verharen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:05

LoesLucky, gefeliciteerd! *\o/*

Gaia, bij mij eten ze zo:
Afbeelding
Ik sta er gewoon als een soort politieagentje bij. :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 13:13

Vanmorgen hadden ze beiden gelukkig weer normale ontlasting. Ga op advies 1x per dag natvoer geven en gewoon straks weer 5 dagen kuurtje oppakken. Als de panacur niet zou helpen zouden ze nu ook geen normale drolletjes hebben.

Hier zullen ze vanaf zaterdag ook moeten wennen aan redelijk wat alleen zijn, ik begin namelijk weer met werken. Zaterdag tm maandag heb ik wat kortere diensten en dan ben ik di en woe weer vrij zo kunnen ze een beetje wennen. Pfoeh, heb zo geen zin maar ja er moet ook weer wat geld binnen komen ;)

Gister wat foto's van mijn mannen gemaakt ;

Afbeelding
Knox

Afbeelding
Worstel wedstrijd, opperste concentratie :+

Afbeelding
<3 Knapperds

Afbeelding
Wax <3 Als je ziet hoe hij er nu uit ziet, en hoe hij stil stond met 2 weken oud... WOW, dan is hij éxtra knap!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:25

Joh wat worden ze snel groot! 't Is inderdaad een nare ziekte maar ze hebben er maar weinig last van zo te zien... Worstelwedstrijd ziet er heel bekend uit :D

Grappig, die etende poezen. Bij mij helpt het als ik Betje op tafel zet met een bakje en Aagje op de grond. Aag kan toch maar heel slecht springen, tegen de tijd dat ze én door heeft dat Betje nog wat heeft, én doorheeft hoe ze daar moet komen, én het dan vervolgens ook nog geregeld heeft, is Betje wel klaar met eten :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 03:19

Ik zal nog eens foto's maken van het dikzakje hier, ik heb geen goede recente foto's :')

Wat een prachtig duo hierboven :+:
Ik zou ze echt platknuffelen...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 06:37

Vandaag weer mijn eerste werkdag, 3 weken zijn voorbij gevlogen :\ ben blij als het 13.45 is, dan ben ik weer bij ze!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:06

Succes Splash

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 07:33

Sterkte Splash! Het is inderdaad snel gegaan zeg.
Ik heb wel eens dat ik op mijn werk denk dat ik een kat zie lopen of hoor miauwen :o

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:37

1e werkdag overleefd Splash? Waren ze blij dat je weer terug was? En hoe gaat het met de diarree?

Grappig die eetrituelen bij iedereen. Gwynn eet altijd heel netjes en rustig, Tijger schrokt alles naar binnen en rent dan naar de bak van Gwynn aan de andere kant van de kamer.

Hij kan ook heel zoet zijn:
Afbeelding

Nieuwe hobby: onder een dekentje liggen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:24

Zo lekker helemaal op zn gemakkie...