De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 13:22

Ik wist niet dat er een apart ragdoll-topic was! Ik heb 3 exemplaren en ik vind het wel leuk om hier mee te kletsen over ze (als het topic weer een beetje tot leven komt). Ik heb 1 moeder (Luna) van bijna 5, haar zoon (Oscar) van 2 en dochter (Chanel) van 1 jaar oud. Ik heb nu niet zoveel tijd maar ik kom er graag later even op terug.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 13:31

Wij hebben ook 2 Ragdolls. Mollie en Moos.

Mollie is 1.5 jaar oud, lekker speels maar braaf.
Afbeelding

Moos is bijna 5 en echt stout altijd. Dit is het leven met Moos :P Hij klimt overal in waarvan het niet de bedoeling is.
Afbeelding

Afbeelding

Ik kan dus nog niks zeggen over hoe oud ze worden, want hopelijk worden ze nog een stuk ouder. Ze hebben bij ons een kattenren zodat ze veilig naar buiten kunnen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 13:40

Ik ken er die 3 worden en die 17 worden. Dus dat is lastig te voorspellen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:10

Ik klets ook graag mee, wist niet dat er een topic was :) Hier meerdere 15+.

In dit jaar willen wij graag nieuwe maatjes voor het leven vinden. Echter ben ik extreem secuur wat betreft gezondheid en uitpluizen daarvan en is het heel erg moeilijk om daar een fijne betrouwbare fokker voor te vinden. Heeft iemand aanraders?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:53

Wat een leuk topic, wij hebben ook een Ragdoll van ongeveer 4 jaar.
Hij komt weg bij 3katz, maar zij is volgensmij gestopt met het fokken

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:58

Onze Ragdolldame Poes is ruim 16 geworden.

Nu hebben we deze mannen, ze worden maart en april 2 :)

Afbeelding

Afbeelding

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 14:23

Wat een leukerds allemaal! En geruststellend om te horen dat er toch wel meerdere 15+ worden. Nooit te voorspellen inderdaad, en ik heb ook wel het idee dat je bij de raskatten toch wel meer problemen hoort qua hart/nieren.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 19:37

Wat leuk een Ragdoll pagina, hopelijk wordt deze weer wat actiever

Ik kom graag mee kletsen/lezen. Ik heb zelf een Ragdoll poes van nu net 6 maanden oud. Aangenaam dit is Quizzie:

Afbeelding

Afbeelding

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:30

@Tammii: Wat een beauty! Blue tabby point denk ik?

Mijn raggie Famous wordt volgende maand alweer 15. Time flies...

Binnenkort weer even wat mooie foto's van hem maken, hij ziet er gelukkig weer mooi uit nu zijn haar weer aangegroeid is na een trimbeurt. Moest toen heel veel afgeschoren worden helaas. Door artrose is zijn vacht erg moeilijk bij te houden. Gaat nu alweer een tijd goed gelukkig. Eerder altijd een makkelijke vacht gehad die met erg weinig werk altijd prachtig was. Hij heeft wel heel veel vacht in de winter en ook behoorlijk lang haar.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:54

@dagmar80 dankjewel, ze is een Blue Bicolour Tabby.

Wat een mooie leeftijd al 15 jaar! Vervelend van de artrose maar fijn dat het al tijdje goed gaat en dat hij weer zijn haren terug krijgt ben benieuwd naar de foto's!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 20:21

O ja, een wit snoetje zie ik inderdaad. Ze is prachtig!

Ja, dat is zeker zo @ mooie leeftijd. Artrose komt vrij veel voor bij senior katten en vervelend ja :( Maar gelukkig is hij afgezien van de artrose nu altijd een erg gezonde kat geweest. Hopelijk kunnen we nog een hele tijd van hem genieten.

Ik probeer in ieder geval nu heel bewust van hem te genieten. Thuis vaak voor hem mijn joggingbroek aan haha, kan hij lekker op schoot.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:52

Ik kom net dit topic tegen leuk!
Ik heb altijd 2 kruising katten gehad uit oeps nestjes. Phoenix is vorige week overleden, ze was een kruising main coin van 10 jaar. Lilith hebben we nog, dit is een mixje van 3 jaar.
AL jaren droomde ik van een ragdoll er bij. Nu begon ik onderzoek te doen naar welke ziektes belangrijk zijn om te testen om tegen het einde van het jaar een kitten te zoeken.
Maar onverwacht kwam er een prachtig aanbod mijn kant op. 2 herplaatsers met stamboom van een fokker die door kleiner te gaan wonen stopt met fokken.
Meet Lio, een kater van 10 maanden die reeds gecastreerd is.

Afbeelding

En tippie, een kattin van 1,5 jaar. Zij wordt vandaag gesteriliseerd. Als ze hersteld is verhuizen ze allebei.

Afbeelding

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 09:09

Sterkte nog met het overlijden van je Maine Coon kruising Phoenix :(

Wat een knapperds! <3 Veel plezier van ze!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:30

Sinds 4 weken hebben wij een ragdoll dametje rondlopen van 3 jaar.
Wij hebben naast haar ook een 8 jarige htk poes, de introductie gaat heel voorspoedig, daar maakt ik mij helemaal geen zorgen over.

Wel heb ik een vraagje ;)
Puk (de ragdoll) klets echt ontzettend veel, met lage toonhoogtes maar kan ook flink een kopstem opzetten, tijdens het spelen, trap lopen, gewoon door huis banjeren, je weet altijd waar Puk is wat ze laat het wel horen.

Is dit een ragdoll eigenschap? Overdag vind ik dit helemaal gezellig hoor, maar 's nachts doet ze het ook, dat levert wat gebroken nachten op ;)
Of zou dit meer een fase zijn omdat alles nog relatief nieuw is, ze nog haar draai moet vinden, veel veranderingen in korte tijd (ze komt uit een huis met veel katten en nu is ze samen met een andere en ze moeten elkaar nog wel echt goed leren kennen).

Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen en misschien ook ervaren?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:43

Ik herken het helemaal niet. Onze Ragdoll kan niet eens goed miauwen, daar komt een soort kitten miauwtje uit :+

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:41

Hier eentje die ook zeer vocaal is, dus dit herken ik wel. Vooral het tegen je aan kletsen en een keel opzetten als er een deur dicht is. 's nachts slaapt ze hier in de bijkeuken omdat ik anders ook geen oog dicht doe, is dat bij jou geen optie? (Bijkeuken is er helemaal op ingericht overigens)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:43

Onze Lio is enorm vocaal. Loopt ook hele dag en nacht rond te vertellen wat hij overal van vind.
Tippie is een stuk stiller

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 08:32

Onze Pictsie is ook erg vocaal. Dat was ze al toen ze nog ieniemie kitten was. Georgeous kan er ook wat van maar alleen als jij aandacht wil. Hun moeder Tiffany mauwt heel zachtjes.

Afbeelding
Mauwdoos Pictsie.