Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:32

Wat doen jullie die honden aan := lol

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:42

Hahaha, die is ook erg leuk!! En Hazel vindt het geen probleem hoor, haha

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:44

Wij zijn weer terug van weekendje Texel..

Lees iets over pakwerk.. Blue heeft dat ook wel eens gedaan en vind het helemaal geweldig! Leuke foto's in kerstpakkies voor bij zien komen.. :D

Zondag hebben wij weer een wedstrijd in Balkbrug.. vanavond nog even hard trainen. ;)

Alle foto's hier te vinden.. ;) http://www.borderblue.nl/texel-6-tm-9-dec.html

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:34

Prachtige hond is Blue!

En die kerstpakjes :') Mijn reu loopt met roze jachtlijnen en halsbanden, maar een kerstpakje doe ik hem niet aan :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:08

Lara, wat is ze toch knap aan het worden Rianne!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:18

Mooie foto's zie ik voorbij komen! En kerstpakjes :') Dat zou Ol me niet in dank afnemen denk ik _O-

Ben net ff wezen fietsen met Ol. Grote crisis, hij was ineens vergeten dat ie normaal mee kan lopen naast de fiets :+ En dat vind ik toch lastig ombuigen dan, kan ook niet elke meter stil gaan staan zoals ik te voet doe _O-

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:11

Knappe honden heb jij Rianne. En Lara wordt echt al groot he!

Neej, dat hebben ze zo af en toe he, dan vergeten ze opeens hoe iets moet :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:57

Spaniels zijn daar idd buitengewoon "skilled" in hahahaha :P

Zucht. Duiken er net in het losloopgebied ineens twee kelpies bovenop Ol. Kwamen al borstelend aanrennen terwijl Ol vrij onschuldig net een boompje stond te bewateren. Vrouwtje er achteraan "doorlopen!" en húp, daar gingen ze, met z'n tweeën. Tweede keer al deze week, maandag hadden we al een aanvaring met een zwitserse witte, voor mij net zo uit het niets. Gaat een beetje irritant worden. Hij is tegenwoordig toch al uitermate voorzichtig met het benaderen van andere honden..

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:35

Dat is echt vervelend neej.
Kenny is ook onvoorspelbaar naar andere honden, ik let altijd goed op, en als ik iemand zie met een hond roep ik m eerst bij me. En dan kijk ik wat die andere persoon doet, masr meestal lijn ik m wel aan of hou m even vast totdat diegene ons voorbijbis.

Kerstpakjes haha wat schattig (zou het bij onze pup nog aandoen ook haha)

Mooie hond hierboven zeg!
Trainen staat bij ons nu laag omdat ik ziek ben.. :(,

Eind januari/begin februari starten wij eg :)
Daarna behendigheid :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:19

Aedan is vandaag thuis gekomen. Alles gaag supergoed. Meelopen aan de lijn alsof hij nooit anders gedaan heeft. Met Bella samen gaat ook goed en poeslief heeft hem ook geaccepteerd. Eerst maar lekker wennen en met zindelijk worden beginnen.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:23

TROTS :D

Vandaag voor de 2de keer behendigheid gelopen/ geoefend met mijn 13 maanden oude smurf. Ze zag de tunnel (stond in een U-vorm) en dook er vol overgave doorheen. Vervolgens horde, tunnel (dezelfde) ging ook super. Daarna horde, tunnel, horde ... nam ze alsof ze het al jaren deed *\o/*

Vervolgens de slurf geoefend. Na 3x er doorheen (zeil steeds lager) deed ze het zonder hulp. Gewoon hup er doorheen :wow:
Hetzelfde gold eigenlijk voor de band. Eerst 3x met duidelijke hulp (hond vast aan de ene kant, ik aan de andere kant) en daarna sprong ze al als ik met mijn lichaam meedraaide.

Ook nog de kat geoefend, eerst het raakvlak en daarna 'huppelde' ze er uit zichzelf over heen. En daarna direct afgesloten met de tunnel :=
Hoezo natuurtalentje? Haar eerste les was 1,5 maand geleden :')

Gefeliciteerd jilleroo! Geniet er lekker van!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:31

Wat goed zeg!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:35

Wat fijn jilleroo :D, ben benieuwd naar fotos :p

Gaaf zeg lhinnolijf :)
Ik heb ook een lesje behendigheid gedaan pasm kenny durfde eerst niet door de tunnel, na een paar keer ging hij zelf :)
Springen vind ie niet eng. En de slurf ben ik heel benieuwd naar stiekem

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:56

Wat klinkt dat geweldig, lhinnolijf! Hoop dat Hazel dat straks ook met zoveel overgave gaat doen.

Ook ik ben benieuwd naar foto's van Aedan. ( leuke naam trouwens)

Hazel heb ik weer een nieuw commando geleerd (voet). Ook kan ze inmiddels apporteren en op haar plaats laten zitten als ik weg loop(wel nog maar kleine stukjes, maar ben al enorm trots! )

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:44

Ben niet meer erg actief maar dat komt omdat ik maandag ben begonnen met mijn nieuwe baan en savonds ook moet werken. Daardoor zijn Jinn en Jesda wat vaker alleen maar ik merk wel aan ze dat ze dat wel fijn vinden want nu komen ze meer met rust. Misschien was ik voorheen wel tè fanatiek en waren ze, zeker Jinn overtraint.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:02

Jessica_1998 schreef:
Ik heb ook een lesje behendigheid gedaan pasm kenny durfde eerst niet door de tunnel, na een paar keer ging hij zelf :)
Springen vind ie niet eng. En de slurf ben ik heel benieuwd naar stiekem

Komt vanzelf wel ;) Vooral geen druk op leggen, maar alles als een extra spel benaderen. En als de tunnel, in alle richtingen gebogen, goed blijft gaan wordt de slurf een makkie ;) Vaak is een tunnel met bocht al een goede graadmeter hoe spannend ze de slurf vinden.

Mijne dook vol overtuiging door de tunnel en laat het beginstuk van de slurf hetzelfde eruit zien := Met als resultaat dat ze de ingang herkende en erin rende (toen lag het zeil nog plat). Dit was in eerste instantie spannend, want er ligt opeens iets op je vacht. Maar na de hulp, slurf open houden en langzaam laten zakken, viel het kwartje en werd ze steeds fanatieker.

Aankomende zaterdag is er afsluiting van de reguliere behendigheidslessen. Eens kijken of ik het parcoursje mag meelopen (max 12 toestellen lang). Gewoon omdat het kan en ik zo wil aantonen dat ik na de winterstop in de gevorderden 1 thuis hoor ipv beginnende beginners.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:08

Jinn vond de tunnel helemaal niet spannend. Had hem een keer genomen en er lag een tunnel in het veld en liet Jinn los. Meneer ging op onderzoek uit en liep er zo in. De slurf eerst langzaam open gehad en toen steeds verder dicht

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:33

Jill: Wat leuk dat je pup er nu is!
Ben ook wel benieuwd naar foto's!!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:02

Maar kenny is overal bang voor haha
De eerste paar keren dwingen we hem er wel in, bij de proefles moest dat echt een aantal keer.
En bij de laatste les van de training deden we ook iets met de tunnel, toen eerst heel klein erdoor, eerste keer dwingen, daarna alleen bijsturen met de riem. En torn steeds langer gezet :)

Maar hij is ook moeilijk enthousiast te krijgen, spelen doet ie niet. Alleen voer maakt m enthousiast (eerst rodiworst kip, en nu smak voor mensen voor door de macaroni enzo) en zn bot wil ie nog weleens mee spelen

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:06

Maar ben al blij dat ie hier op de club het trainen zo leuk vind en pas bang word als het druk word.
Hij is zoveel veranderd sinds ik hier op de club zit met hem.
We hebben een tijdje op een andere club gezetrn, daar was ie vreselijk gestresst op t terrein. Kregen we als advies dat we hem zo min mogelijk aan moesten raken omdat ie daar niet van houd(volgens hun)
Terwijl ie thuis echt komt vragen om knuffels en aandacht.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:10

Jessica_1998 schreef:
Maar kenny is overal bang voor haha
De eerste paar keren dwingen we hem er wel in, bij de proefles moest dat echt een aantal keer.
En bij de laatste les van de training deden we ook iets met de tunnel, toen eerst heel klein erdoor, eerste keer dwingen, daarna alleen bijsturen met de riem. En torn steeds langer gezet :)

Maar hij is ook moeilijk enthousiast te krijgen, spelen doet ie niet. Alleen voer maakt m enthousiast (eerst rodiworst kip, en nu smak voor mensen voor door de macaroni enzo) en zn bot wil ie nog weleens mee spelen

Was/ is het niet makkelijker om dan met een hoepel te beginnen? Sommige honden hebben nog kleinere stapjes/ vaker herhaling nodig dan gemiddeld. Wel fijn dat hij nu weet wat een tunnel is. Ook al zou het niet mijn tactiek geweest zijn.

Hoepel met linten kan je alvast mee beginnen om de slurf te introduceren. Aangezien je de slurf niet korter kan maken :=
Hoepel --> fietsband --> meer fietsbanden --> tunnel op minimaal introduceren.

Mja, ergens kan ik mij vinden in het advies van jouw vorige club. Als je hond zo gespannen is en je gaat dat belonen (door te aaien), bevestig jij dat gedrag.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:45

Leuk jilleroo! We verwachten natuurlijk foto's :D
Gaaf LhinnOlijf! Wat kan dat je trots maken hè, zo'n hond? <3

Ik lees iets over dwingen.. Dat zou ik nooit willen bij mijn hond :n Hij moet er zelf ook lol in hebben en het zelf willen ontdekken. Mijn hond vindt de tunnel ook geen groot succes, maar als ik aan de andere kant hem roep dan ging hij wel. En zo aangeleerd en nu neemt hij hem over het algemeen goed :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:47

Maar het is bij hem alleen even eng omdat ie het niet kent, hoepel bijv vind ie niet eng.
Dat hoepel met linten ga ik een proberen.

Maar ze zeiden dat ik hem thuis niet mocht aaien, terwijl zij hem alleen op de club zagen. En thuis was het echt een hele andere hond.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:36

Jessica_1998 schreef:
Maar het is bij hem alleen even eng omdat ie het niet kent, hoepel bijv vind ie niet eng.
Dat hoepel met linten ga ik een proberen.

Maar ze zeiden dat ik hem thuis niet mocht aaien, terwijl zij hem alleen op de club zagen. En thuis was het echt een hele andere hond.

Is het zo wie zo dan niet handiger om nog te wachten met behendigheid? Er bestaan ook cursussen/ workshops waarbij fun training gegeven word. Fun training houdt in dat jouw hond op/ met allerdaagse voorwerpen kunstjes gaat doen. Super goed voor het zelfvertrouwen :j

Als een hond, in mijn ogen, weigert dan is het aangeboden speeltje/ truuckje nog een stap te ver. Het helpt echt om dan alles in nog kleinere stapjes op te bouwen. Als jouw hond dan een terugval krijgt (om welke reden dan ook). Kan jij hetzelfde weer op verschillende niveaus aanbieden ipv weer voor af aan te beginnen.

Jaah, Klopt helemaal Hhilde <3

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:41