Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:22

Lynn85 schreef:
Van waar kwam Jarvis alweer? Hij ziet er inderdaad goed uit!
De oudste mag over een half jaartje terug naar de osteopaat, de twee jongste zijn weer goedgekeurd voor een jaar.

Jarvis komt bij black and blues vandaan :D

Vandaag in veendam een corgin wandeling gehad. Was geweldig! Jarvis is gevloerd, en we hebben onverwachts ook nog eens zijn vader ontmoet! :D

Galeo

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:02

Gezellig zo'n wandeling! Waren er veel Corgi's ?

Vandaag zijn de pups meegeweest naar stal :D . Eerst zaten ze in hun wagentje (hondenbuggy). Toen durfden ze nog wel wat te blaffen. Een voor een laten snuffelen aan Nathan, ze waren wel onder de indruk :') Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:10

Corgi wandelingen zijn idd altijd o zo geweldig :D Al die blije honden bij elkaar. En zo veel soorten, maten en kleuren. Heel leuk :j

Stoere pups! Herinner me nog dat we Ophélia op dezelfde manier lieten kennismaken met Boris. Nou, die heeft er een trauma aan over gehouden _O- Als ze op één van de paarden altijd kwaad is, dan is het Boris.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:42

Hopelijk helpt het dat Ginny niet bang was van Nathan. Al had hij haar pootje al vast met zijn lippen _O- Even voelen of het geen peen was :)) . (hij beet niet en ze merkte er niks van ;) )

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:44

Boris heeft toen een flinke kroel op Ophélia haar kop gegeven :') Ik denk dat dat vooral traumatiserend was :=

Haha, die Tinkers toch. Denken dat alles eetbaar is :+

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:10

Hij vond ze ook niet meer zo interessant toen hij merkte dat ik een snoepje in mijn zak had ;(

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:09

Was heel bijzonder inderdaad! Dan snap je het ''soort zoekt soort'' idee weer goed. Zelfde manier van spelen, heerlijk <3

Niet veel foto's kunnen maken, en zeker geen charmante :') Maar het gaat om het idee :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:17

Tigress, wat voor leiband heb je voor Jarv? Ophélia koordleiband is dringend aan vervanging toe := Die van jou ziet er wel mooi en stevig uit :j

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:23

Wat ontzettend leuk om al die foto's van de wandelingen te zien! Ik zie er op FB ook veel voorbij komen.

Wij hebben contact met fokkers, ze hadden dit weekend ook een nestje maar afhankelijk van de grootte van het nest zijn de puppies allemaal al gereserveerd (gingen deze week iets laten weten). Maar dat geeft niet, wij wachten (on-)geduldig af tot onze pup geboren wordt, zodat ik deze hier ook kan komen spammen :D !

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:17

Jackytje schreef:
Tigress, wat voor leiband heb je voor Jarv? Ophélia koordleiband is dringend aan vervanging toe := Die van jou ziet er wel mooi en stevig uit :j

Ik zal zo even een foto voor je maken :D Ik gebruik sinds een tijdje een jachtlijn, omdat hij flink speelt met Storm. Die hangen elkaar soms flink in de hals te happen :') Niet handig als daar nog een halsband zit waar ze achter kunnen blijven hangen _O-
Daarbij lijkt het me met het oog op de shows ook fijner dat de vacht zo natuurlijk mogelijk blijft vallen :))

Jarv zijn eerste afspraak bij de osteopaat zit er op. Hij is uitgeteld.
Was nog even aan het spelen met het piepje in zijn ''hammetje'', en ineens was het stil. Issie er mee in slaap gevallen _O-
Afbeelding

Links voor is vermoedelijk overbelast. Hij loopt er niet lekker op. Ik meende al zoiets te zien, maar dan had ik aan de andere kant ook de gedachte dat ik misschien dingen zag die er niet waren (overbezorgd enzo O:) ). Afgelopen week werd het bevestigd tijdens de ringtraining. Vooral in zijn drafje was het goed te zien. Dierenarts dacht eerst aan groeipijn, maar de osteopaat vermoedt overbelasting. De pijn wisselt niet, het is echt enkel links voor. Botten waren verder niet pijnlijk, enkel zijn schouder gaf duidelijk reactie. De hond van mijn schoonouders is niet bepaald zachtjes tijdens het spelen, en het zou best eens daar vandaan kunnen komen. Rechts voor voelde wat stijfjes door de overbelasting, rest van het lichaam voelde super :D Nu ligt hij in coma, lekker bij te komen van de hele ervaring :')

Spannend Ine! Wachten duurt altijd lang :))

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:23

Super spannend Ine! *\o/* Bij welke fokker ga je kijken? Wordt het een Cardi of een Pem?

Ah, snap ik Tigress. Ik heb voor Ophélia uiteraard ook haar mooie leren halsband. En ook nog een ledhalsband, dan is ze een disco hond <<) Wij hebben idd ook zo'n jachtlijn (dacht dat het een jachtlijn was op de foto?) en die is wel fijn, maar helaas flink aan het verslijten.

Wil ook graag nog een showriem. Vind die van Kangarooleather leads zoo mooi. Maar is ook niet super goedkoop en voor die enkele keren dat wij eens meedoen met een show.. Vind zo'n goedkope dan weer te simpel :+

Fijn dat alles goed ging bij de osteo. Hopelijk is hij snel weer de oude. Wel schattig hoe hij daar zo ligt te snurken.

Enne, nog maar een kleine 2 weken en dan Ginny EINDELIJK nog eens zien *\%/* Helaas mag ze nog altijd niet mee, maar dan is het toch ook al niet gek lang meer wachten tot dat wel mag.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:35

Jackytje schreef:
Super spannend Ine! *\o/* Bij welke fokker ga je kijken? Wordt het een Cardi of een Pem?

Ah, snap ik Tigress. Ik heb voor Ophélia uiteraard ook haar mooie leren halsband. En ook nog een ledhalsband, dan is ze een disco hond <<) Wij hebben idd ook zo'n jachtlijn (dacht dat het een jachtlijn was op de foto?) en die is wel fijn, maar helaas flink aan het verslijten.

Wil ook graag nog een showriem. Vind die van Kangarooleather leads zoo mooi. Maar is ook niet super goedkoop en voor die enkele keren dat wij eens meedoen met een show.. Vind zo'n goedkope dan weer te simpel :+

Fijn dat alles goed ging bij de osteo. Hopelijk is hij snel weer de oude. Wel schattig hoe hij daar zo ligt te snurken.

Enne, nog maar een kleine 2 weken en dan Ginny EINDELIJK nog eens zien *\%/* Helaas mag ze nog altijd niet mee, maar dan is het toch ook al niet gek lang meer wachten tot dat wel mag.

Ja klopt, is een jachtlijn :j
Speciaal voor jou even wat fotootjes gemaakt :))

Zijn jachtlijn. Een fijne, dikke, ronde lijn. Ligt goed in de hand, en ik vind het persoonlijk een fijn corgi formaat. Niet te lang dat hij er overheen loopt, niet te kort dat hij geen ruimte heeft :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Jarv zijn showlijn geworden :D
Afbeelding

Afbeelding

Een kleur die bij veel past, maar niet egaal gekleurd is. Net even een stoer tintje door het gebruik van groen, bruin en zwart :))

Afbeelding

Kangarooleather leads ken ik nog niet, eens even opzoeken :))

ooooh, ik ben zo benieuwd! Het is je zo gegund wanneer ze eindelijk mee mag :D Het is het wachten meer dan waard <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:41

Ah, dikke dank u voor de foto's! :D Is die jachtlijn niet best zwaar? We hadden een soort gelijke gekocht in het begin voor Ophélia, maar die was dus veel te zwaar voor zo'n klein pupje toen. Ik heb hem onlangs mee in de doos gestoken met spullen die ik gedoneerd heb aan Los Caballos Luna Spanje. Wij deden er toch niets meer mee. Vond hem nu zelf ook nog te lomp/zwaar voor der.

Leuk dat showlijntje. Waar heb je die vandaan gehaald?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:46

Nee, dat valt gelukkig reuze mee :)) Hij is niet zwaarder dan een gewone lijn.

Ik zal even opzoeken welk merkje het is, ze verkopen deze bij mijn hondenclub :D

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:26

Mijn honden hebben jachtlijnen gemaakt van ppm. Lekker licht en ligt fijn in de hand! Ik heb ze zelf gemaakt. Is heel eenvoudig :)
Stunning showleads op fb heeft supermooie showlijntjes!
Ik heb er twee zelfgemaakt van paracord. De kralen houden iets minder goed, maar voor die paar shows zijn ze prima!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:59

:wave: hoii!

Ik ben weer boven water... Tijd om eens flink bij te lezen. :D

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:07

Jackytje, hoe gaat het met Ginny? Wat een knapperd is het!

Ik vind Jarvis echt geweldig! Ondanks dat hij er eigenlijk heel niet op lijkt, zie ik toch Tigo in hem, dat heerlijke eigenwijze := Heerlijke foto's komen er van hem voorbij :)

Dat filmpje met die corgi pupjes, smelt!

Galeo, leuke kerstkaarten had je, creatief..

Dat neusje van Ginny! <3

Die jachtlijn zier er idd fijn uit!

Zo, niet overal op gereageerd maar ik ben wel weer bij, hopelijk weer wat actiever vanaf nu.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:54

Met Ginny gaat alles goed! Ben echt heel erg verliefd. Het is zo'n schatje! <3 Ze loopt al heel braaf mee met de leiband en is echt een happy bolletje fluff :P Ze was ook hééél blij met het speeltje dat we voor haar hebben meegebracht :D Denk wel dat het niet lang gaat leven met die 3 puppies.

Afbeelding
Afbeelding

Helaas ging het tussen Ophélia en de rest wel niet zo lekker.. Tot 2 keer toe in elkaars haren gevlogen, brr.. Was echt érg dit keer. We zijn er allemaal beetje van geschrokken. Vooral Ruby, die zat helemaal te rillen en kroop in een hoekje weg. Super zielig.. ;(

Ophélia was wel loops, dus misschien dat dat haar nog feller maakte? Het is ook dat we niet helemaal zeker weten waarom ze überhaupt zo uithaalt. Gebeurde wel in huis, dus niet veel ruimte en veel honden op elkaar. Misschien werd dat haar te veel..? We weten het allemaal niet zo goed hier. Ze durft wel grommen naar andere honden, maar echt zo uithalen is nog niet veel gebeurt. Het valt dus nu af te wachten hoe alles verloopt. Heb wel al research gedaan voor gedragstherapeuten/hondentrainers in de buurt die ons misschien kunnen helpen.

Met Ginny ging het wel relatief goed. We zijn apart met hun tweeën nog even gaan wandelen en dat ging gewoon prima. Dusja, we duimen gewoon kei hard dat het tussen hun wel gewoon gaat klikken. Anders moet ze helaas terug.. We gaan haar de 18de ophalen. Duimen jullie mee dat alles wel gewoon goed verloopt?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:42

He wat vervelend dat het niet goed ging. Ik hoop voor je dat het een op een wel goed gaat!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:09

Het zal me niks verbazen als het aan de loopsheid ligt :j Wel vervelend :(:)
En wat is Ginny al groot zeg <3 Dat wordt een prachtige dame volgens mij <3

Tigo en Jarvis hebben inderdaad beide een herkenbare blik in de ogen. Zo'n eigenwijze ondeugd blik :))
Jachtlijn is inderdaad een erg fijne lijn. Jarvis vind deze ook het fijnste heb ik het idee, fijner dan constant wat om de nek (wat onze andere honden dus totaal niks uit maakte. Echter blijft Jarvis er opvallend vaak aan krabben).

Jarvis zijn loopje begint weer wat beter te worden, maar hij moest even bij mijn schoonouders zijn omdat hij oppas nodig had. Hij mankt nu weer meer dan de afgelopen daagjes ^) Damnet, twee stappen vooruit, 1 weer terug. Nouja, weer even een paar dagen volle rust houden en de oefeningen blijven doen, dan komen we er wel weer :j

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:33

Loopsheid, en dan in het huis van een andere roedel... Niet echt een goeie combinatie lijkt me.
Ik vind het sowieso geen strak plan als er thuis iemand binnenkomt met een andere hond. Dan gaan of die van mij even in afzondering of buiten, of de bezoekende hond.
Nog even geen zorgen maken ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:38

Had idd al gelezen dat het gewoon aan de loopsheid zou kunnen liggen. (Al kan ze zo ook een kreng zijn hoor.. :P ) Ja, nochtans, vorige keer hebben we het ook zo gedaan en toen ging alles eigenlijk best goed. Fokker is ook gewoon dat er honden langskomen en ze heeft dit nog nooit gezien. De meeste honden zijn onderdanig op het terrein van een ander..

Maar anderzijds snap ik ook wel dat het te veel voor haar werd. Uiteraard wist ze toen wel dat zij het voor het zeggen had en ging ze op de losloopweide ook nog een paar keer naar Ruby toe, met opgerezen haren, maar er is wel niets gebeurd. De pups negeerde ze vrijwel.

Bovendien waren we zelf ook wel gestresseerd na het voorval. := Dat zal ook niet meegeholpen hebben. Gelukkig hebben we dus wel kunnen eindigen op een goede noot.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:29

Hoe is het hier met onze kortbenige hondenvriendjes? :))

Jackytje, hoeveel nachtjes slapen nog voor ze er is? :D

Hier een stranddagje gehad met Jarv gisteren;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen weer naar de osteopaat toe. Hij loopt nog steeds niet helemaal lekker, maar hij heeft nu ook zijn rug vast gezet :'). Ging al wel een heel stuk de goede kant uit! Dus dat is weer positief :D
Verder doet hij het, naast zijn puberstreken, nog altijd super :D

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:47

Jarvis is zoo leuk <3
Hier gaat alles zijn gangetje. We hebben vorige week met nog een paar corgis gewandeld, dat was wel echt heel gezellig. Onderling kunnen ze toch echt het leukst spelen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:54

:D

Leuk! En klopt, soort zoekt soort is ook echt zo :D Ook met de corgi wandeling in Veendam een maand geleden merkte je dat. Geen akkefietjes, alles speelde met elkaar of liep gewoon netjes langs elkaar :j