Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Sundance_

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:01

Nee ze stinken niet, ik maak om de week heel de bak schoon.
Dus alles eruit en alle steentjes weer doorspoelen daarom ruik je ze ook bijna niet.

Wat een gave baardagaam op de laptop.
Hij wilde graag aandacht haha

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:02

Solleke_Noah schreef:
Olifantvissen *\o/* Toch als het diegene zijn die ik in m'n hoofd heb, met een slurfje/snuitje? Heb ik onderzoek naar gedaan :D

Inderdaad, ze leven ook graag in het donker, zodra je het licht aan doet verstoppen ze zich.xD

De enigste foto waar er 1 helemaal opstaat.xD Heb er wel nog een aantal waar ze ergens door zwemmen.(:
Afbeelding

Heb verder ook axolotls gehad maar ik denk dat veel mensen die wel kennen, net zoals de valkparkietjes.xD

Mijn discussen moet ik toch ook even showen. De blauwe doen het goed, de rode eten de laatste tijd wat slecht..
Afbeelding
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:42

Omg die olifanten vis is episch!

Ik wil jouw baardje hebben :(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:43

Afbeelding

Vreeeeselijke ipod kwaliteit maarja, vandaag gaan inrichten. Hout grondig schoongemaakt en geschuurd, voerbakje gekocht, leemzand gekocht... warmte lamp gekocht, dimmer (voor de warmetelamp 's avonds) en tijdschakelaar gekocht... Nu nog een UV lamp (besloten osram vitalux 300w te nemen die op tijdschakelaar aangesloten wordt) en voer, oh en een basking spot!
En uiteraard een baardje :')

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:53

Die blauwe vissen zijn gaaf joh!

Ik heb geen bijzondere dieren, ik zou wel graag een chinchilla willen hebben

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:53

Trouwens, alpacas zijn ook vet, foto's!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:21

Ik vond nog een redelijk gelukte foto van de olifantjes. :))
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:14

Olifantsvissen :+: Wat een leukerds! Hebben ze eigenlijk een groot aquarium nodig als je ze als huisdier wilt houden?

Nou, wij gaan volgende week een fretje halen uit de opvang in Breda *\o/* Mijn vriend was na lang nadenken dan toch akkoord! We hebben een 2de hands kooi op de kop kunnen tikken (furet XL) en deze gisteren helemaal geschrobd en ingericht met dekentjes, slaapzakjes en speelgoed. Laat de kleine maar komen :)) Ben wel heel benieuwd wat onze kat ervan gaat vinden :P en nu het lange wachten nog tot volgende week...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:01

Solleke_Noah schreef:
Olifantsvissen :+: Wat een leukerds! Hebben ze eigenlijk een groot aquarium nodig als je ze als huisdier wilt houden?

Nou, wij gaan volgende week een fretje halen uit de opvang in Breda *\o/* Mijn vriend was na lang nadenken dan toch akkoord! We hebben een 2de hands kooi op de kop kunnen tikken (furet XL) en deze gisteren helemaal geschrobd en ingericht met dekentjes, slaapzakjes en speelgoed. Laat de kleine maar komen :)) Ben wel heel benieuwd wat onze kat ervan gaat vinden :P en nu het lange wachten nog tot volgende week...

Ze hebben wel wat ruimte nodig, ze kunnen 20 cm worden.(:
Ik vind niet direct ergens iets van hoeveel liter ze per vis nodig hebben.xD

Oh wat leuk, fretjes zijn echt schattig. :))

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:09

Wat veel leuke diertjes hier zeg! Zie echt prachtbeestjes voorbijkomen. Zelf vind ik fretten er leuk uit zien hoor, maar het schijnt dat ze veel bijten? Witbuikegeltjes lijken me trouwens echt geweldig. Wat een poepie's!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:47

Jeeej wat leuk dat er weer een fretje een goed tehuis gaat krijgen.
Ze heeft er vandaag een binnen gehad die zat in een soort konijnenkooi, kreeg konijnenvoer te eten en had hooi in zijn hok. Zooo slecht.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:08

kimfeline: ik weet natuurlijk nog niet veel van fretten, maar de pups die we in de opvang in handen hadden waren echt nietjesmachines, die beten echt continu :P de oudere fretten beten enkel voor te spelen, dus niet door, een beetje zoals een hond je hand vastpakt met z'n tanden om te spelen.

rockwith: konijnenvoer, arm beestje! Als onze Mormel er is post ik natuurlijk nog een foto :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:50

Ik vind maar geen rood baardagaam vrouwtje in de buurt, wat een gedoe :(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:54

Nou, het kleine terroristje is er hoor :)) Hij was ietsje jonger dan we dachten, dus we gaan toch nog een beetje moeten opvoeden en consequent zijn, maar hij is wel heel lief (maar wel gek op tenen :P )

Afbeelding

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:30

Haha leuk zeg :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:03

Haha, wat een leukerd. En leuk hok-ding.

Mijn lief wilde gisteren hout halen voor het nieuwe hok, bleek dat bedrijf tot 1300 open te zijn en hij was er om 1345 ofzo. Lief had er flink de balen in. We zien meer en meer dat onze baardagamen echt een nieuwe bak nodig hebben, dus er moet een beetje vaart in, maar nu moeten we dus tot dinsdag wachten tot die winkel weer open is. (en gaan niet zo snel ergens anders heen, want hier besparen we echt enorm veel geld. Hout en met name betonplex is duur!)

Kwam wel dit filmpje tegen van een poes en een baardagaam die dikke vriendjes zijn: http://www.wimp.com/catdragon/ <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:50

Thanks beiden, hij is echt leuk!

Heb je met een hok van hout geen schrik dat er baardagaam plasjes in het hout dringen? :P

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:06

Daarom gebruiken we betonplex :) En ligt er zand op de bodem :') :D We gebruiken het betonplex ook in het konijnenhok. Kan vocht niet in trekken. Ideaal spul, maar wel duur. En er komt op een deel van de bodem van het hok ook nog cement waar de warmtekabels in gaan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:16

Gelukkig gaat zo'n terrarium wel lang mee :D

Ons kleintje is een goed pc-hulpje!
Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:27

Ah, wat lief! :)

Ja, daar bouwen we m wel op, ook qua grootte. Hahaha. Vriendje kwam er vandaag achter dat de gekko's soms maar net ontsnappen aan de dood met onze baardagamen :D (ze komen als de baardagamen 's avonds slapen tevoorschijn uit de grot die we speciaal voor ze gebouwd hebben en waar de baardagamen niet bij kunnen, maar blijkbaar zat er dus eentje helemaal bovenin en als de baardagamen dan wakker worden durven ze niks meer), dus de oude bak er bij gepakt, ingericht en daar de gekko's in gezet. Kreeg net een appje dat ze al een stuk actiever zijn. Gelukkig.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:59

Awwww wat een schatje <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:24

Ik heb mijn slakkenbestand inmiddels uitgebreid naar ongeveer 27 slakken. :D
De soorten die ik heb zijn A. achatina 'blackfoot', A. fulica 'wildkleur', A. fulica '(full) albino', A. fulica 'rodatzi', A. reticulata 'albino' en Caracolus excellens Barbados 'chocolate'.
En ik verwacht nog een paar 'blackfoot' en een paar A. fulica 'white jade'. :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:03

Polivy schreef:
Daarom gebruiken we betonplex :) En ligt er zand op de bodem :') :D We gebruiken het betonplex ook in het konijnenhok. Kan vocht niet in trekken. Ideaal spul, maar wel duur. En er komt op een deel van de bodem van het hok ook nog cement waar de warmtekabels in gaan.

Heb mijn binnenhok van de caafjes van gemaakt. Duur hok maar staat als een huis! En de urine trekt er totaal niet in. Mijn bak van de padjes is stuk gegaan. Door een van de vele aardbevingen hier in Groningen begaf het kastje het en mijn bak schoof er zo vanaf. Flinke waterschade ervan gehad. Ze zitten met de Afrikaanse reuze slakken in een tijdelijke bak

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:32

Aaah leuk frettenkind!!!
Ja tenen, die blijven leuk volgens mij.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:23

Ik krijg binnenkort 2 kortstaartopossums, ook bijzondere dieren.
Iemand een idee voor namen? Het is een man en een vrouw.