Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:26

Ik haalde het eerder bij de intratuin in een fles maar die kon ik nu niet meer vinden, dus heb nu een blauw pak van de Welkoop :) Chinchilla zand. Vinden ze heeeerlijk. Stuift wel iets meer dan die wie ik eerder had en is iets 'harder' maar ze badderen lekker hoor.

'Vroegahh' gaf ik ze takken van zo'n witte boom, berk ofzo? :') Maar dat durf ik nu niet omdat er geen blaadjes aan zitten en er een groene aanslag op zit.. Dus ben ik ook wel benieuwd naar.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:40

Ik geef de mijne wel eens wilgentakken die ik koop in de supermarkt.. maar dat doe ik alleen zodat ik zeker weet dat het wilgentakken zijn en niet iets giftigs :=
Die gaan er ook gauw doorheen trouwens :')

MerleSimone

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:42

Wilg, dat was het!
Waar kun je die takken kopen dan?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:44

Wij hebben hier in de supermarkt een uitgebreide bloemen en plantenafdeling. Daar verkopen ze ze ook. Dus misschien bij een bloemist oid? Ik geloof dat die takken ook voor de sier worden gebruikt namelijk. :) Alleen wel goed opletten of ze behandeld zijn met bepaalde gifstoffen ofzo!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:44

Eens in de zoveel tijd is het wilgenknotdag , dan liggen bij ons de wilgentakken langs het fietspad, niks kopen :+.
Zou gewoon even opletten bij een pad met veel knotwilgen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:11

Ik heb een setje met 10(?) wilgentakjes van 15 cm bij de dierenwinkel gekocht, €1,25! Dan weet ik zeker dat het goed zit :j ik bewaar ze wel in de vriezer, op aanraden van de dierenwinkelmevrouw.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:27

hier krijgen ze ook wilg vers van de boom. we hebben ze nl aan huis staan de wilgen dus lekker makkelijk ook voor de paarden... en badzand koop ik bij de boerenbond kost wel 5 euro maar ik doe er zeker 2 maanden mee..

en hooi en zaagsel heb ik ook in groot verpakking thuis. daar doe ik zeker een jaar mee als het niet meer is.
handig als je ook paarden hebt aan huis, dan is het wat ik de gerbils geef niet veel vergeleken bij de paardjes :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:29

Net zo makkelijk! Ik zou hier bij de vele stadsbomen niet eens een wilg kunnen aanwijzen :o ik ben veel te bang dat ik de verkeerde pak!
Moest je die takken nou ook lang laten drogen?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 03:15

Rond om de wei staat vol knotwilgen dus kan daar makkelijk af en toe hier en daar een takje afplukken.

Elise even googlen op knotwilg dan kun je Zien hoe ze eruit zien wellicht staan ze ook bij jou in de omgeving.

Maar fruitbomen takken die mogen ze niet?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:02

jawel fruitboom takken mogen ze ook hebben. en ik geef ze gewoon verse wilg. niks drogen.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:27

Ik ben ook altijd bang dat ik een verkeerde tak/boom uit zoek..
Gelukkig heeft mijn vader er meer verstand van en komt hij regelmatig thuis met wilgentakken :j

En hier even dikke Gerbilspam! :D Ze zijn nu zo'n 8 weken oud, de ukkies :)
(als het goed is vinden jullie dit soort spam niet erg, gerbiltopic enzo..) :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoek de gerbil!! :D

Afbeelding
Broederliefde <3

Afbeelding
Afbeelding
:+ Leuk hoor Freddie!

Afbeelding
Afbeelding
Close-up van Jack :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:30

Wat een leuke foto's, en wat een mooie bak heb je! Mooi ingericht enzo! Je hebt ze ook bij Martijn vandaan toch? Wat een guppies nog :D Enne.. siamees en nootmuskaat? (Ik probeer beter te worden in het herkennen van kleuren _O- )

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:34

Jep, ik heb alles bij Martijn vandaan :)
(behalve die halve boomstam in het midden, die zag ik toevallig bij de boerenbond, hebben! :D )

kleuren bijna goed, ;) de jonkies zijn allebei nog heel erg licht van kleur, maar ze zijn langzaam aan het verkleuren :D

Freddie (de 'witte') is Siamees, en nu dus nog steeds erg licht!
En Jack (de donkere) is Burmees, en nu ook nog erg licht :)

Ze verkleuren de laatste paar dagen erg snel lijkt het want op de foto met het drinkflesje (Freddie) heeft ie nog roze pootjes en oortjes, en nu is dat al minder, nu zijn ze al richting licht bruin aan het gaan :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:43

Wat een Leukerds !

jammer dat ze hier niet in de buurt te krijgen zijn van een fokker..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:32

De gerbils die ik leuk vond van martijn zijn al weg ook al stonden ze als enige vrouwtjes nog vrij. Geloof niet dat het wat gaat worden bij hem eer je aan de beurt bent ben je maanden verder..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:02

Ik heb in september Queenies gemaild en in oktober had ik pups! Weet niet hoe snel het nu gaat, maar hij heeft veel nestjes, je kunt vast wel iets reserveren. Ik denk ook niet dat je je moet vastpinnen op een kleur, ik zou eerst andere kleurtjes krijgen maar door een foutje (?) werden het twee andere kleuren.

@ Albion: Wat een droppies! Mooie bak ook.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:18

Kleur ben ik al vanaf gestapt maar van de 4 nesten die op de site staan zijn bijna alle pups al weg. Zou op de wachtlijst kunnen maar dan ben ik pas in april/mei aan de beurt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:20

En iets verder rijden? Ik noem maar wat hoor, ik ben ook van Apeldoorn naar Rotterdam gereden 2x, vond het niet erg om te doen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:21

In Delft (stad verderop) zit ook een fokkerij, daar heb ik ook een gerbil vandaan (fokkerij Safiera). Heeft zij niet nog iets?

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:49

Ik mailde Martijn en kon er gelijk twee 'reserveren' :)
Moest 4 weekjes wachten maar ze mochten niet eerder van de moeder af, lijkt me ook logisch ;)
En ondertussen was ik al naar Rotterdam geweest om bij de fokkerij te kijken en de bak op te halen :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:39

Ok vreemd hij zei in de mail dat de site niet up to date is en ik eventueel op de wachtlijst zou kunnen. Voel me een beetje afgescheept eerlijk gezegt, ik heb zoveel moeite gedaan een grotere bak te regelen heb ik die eindelijk en dan dit. Bedoel als je niet wil verkopen wees dan eerlijk.

Ik heb judith van 't schupje gemailt volgens facebook heeft zij ook 3 nestjes. En in oudbeijerland ook eentje gemailt al is hun site sinds november niet meer geupdate. Delft ga ik nog even voor kijken dan. Word dat niks ga ik verderweg kijken. Vind niet erg om 3/4 weken te wachten maar liever geen maanden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:44

Die van Safiera kan je trouwens ook nog andere betrouwbare fokkers geven, zo ben ik bij Queenies gekomen :).

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:48

Ik heb die inmiddels gemailt.

Ik wil al zo lang gerbils bij mijn ouders thuis mogt dat nooit maar in me eigenhuisje houd niemand me tegen. Wil zo graag deze wens van mij vervullen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:13

Gaat ook wel gebeuren Roosje :D
En het zijn zulke geweldige beestjes... Ezarja is aardig tam, Nibbit wat minder.
Mijn vorige paartje was echt heerlijk, enorm tam en kwamen altijd kijken <3 (zie profiel).

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:26

Ja zeker ben al zo lang verliefd op ze, vooral als ik jullie foto's voorbij zie komen dan heb ik zo iets van <3.

Helaas in delf hebben ze niks zitten kreeg net een mailtje.
Iemand overigens ervaring met gerbil.nl? die reizen door nederland staat op de site misschien komen ze ook een keer hier in de buurt.