Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:44

dit wordt mijn 13e of 14e tattoo... ik zal ze eens gaan tellen... :D
Bij mij deed er maar 1 pijn... die op mijn onderbuik... maar voor de rest vond ik ze geen pijn doen.. kietelen, beetje irritant gevoel... en een paar heb ik zelfs helemaal niet gevoeld... haha

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:25

Nice! :p
Ik heb er een op mijn schouder, nou de 2e keer met verdoving trok ik zelfs niet.. Bij allebei de keren viel ik ook weg dus :p ben er wel super blij mee en had nog best wat ideen maar dat wordt het dus niet :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:12

Hèhè ik heb er ook al n aantal en geen last gehad. Heb n piercing die vele malen zeerder deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:31

Leuk Vera, ik ben benieuwd! Ik heb een rattenpootje (van Pukkie) onder mijn sleutelbeen. :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:47

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van alle rattentattoos! :)
Ik ga als alles goed gaat volgende week naar het Rattenhuis in Bergeijk om even te knuffelen met zowel mannen als vrouwen en om te kunnen ruiken of het echt niet stinkt. :P Heeft iemand van jullie ervaring met deze rattery?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:06

Vanillia schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van alle rattentattoos! :)
Ik ga als alles goed gaat volgende week naar het Rattenhuis in Bergeijk om even te knuffelen met zowel mannen als vrouwen en om te kunnen ruiken of het echt niet stinkt. :P Heeft iemand van jullie ervaring met deze rattery?

http://ratten.nl/forum/viewtopic.php?f= ... is#p398848

Als ik de berichten van hier mag geloven lijkt het me geen goede plek om je ratjes te halen..

http://www.ratjes.nl/forum/viewtopic.ph ... rattenhuis

Ik zou er zelf geen ratje kopen. Maar even NEUZEN en knuffelen kan nooit kwaad. :)

Heb zelf ook even op de site gekeken.. valt me op dat ze het al sinds 2008 doen.. al heel wat nesten hebben gefokt (26 maar liefst... dat zijn er ECHT veel!).. maar dat de helft van hun site het maar doet....

Korte omschrijving bij de nestjes wbt de ouders.. maar "raten informatie" en het rattenhuis "onze mannen" en "onze vrouwen" doen het allemaal niet.

(ik heb je even een pb gedaan)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:59

Nou moet ik zeggen dat ze op ratten.nl de lat ook wel érg hoog leggen wbt opvangen en rattery's... :+ Maar inderdaad, zoveel nestjes in 4 jaar en een niet werkende site zou bij mij ook geen vertrouwen wekken. Maar toch, kijken kan geen kwaad :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:06

Ratten.nl is een erg leuk en leerzaam forum waar serieuze rattenliefhebbers met erg veel kennis zitten... deze mensen weten waar ze het over hebben en ze hebben het beste voor met de ratjes... :) Net als de mensen op ratjes.nl en Pirats... :)

Iedere boeren fluit met ratjes kan zich rattery noemen... iedere boeren fluit met kooien mag zich opvang noemen... ik vind het juist goed dat er heel kritisch naar rattery's en opvangs worden gekeken... ratjes zijn levende dieren, geen pakken suiker die je koopt...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:10

Weet ik, ik ken het forum en ik weet dat ze idd het beste met de ratten voor hebben... alleen vind ik ze daar soms behoorlijk fanatiek in, en niet altijd even vriendelijk tegen mensen die niet zoveel kennis hebben als zij... een beetje neerbuigend, misschien. Maar misschien is dat ook alleen mijn ervaring :o

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:38

Ze zijn wat fel en fanatiek ja, maar houd in gedachten dat ze het allemaal goed bedoelen :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:39

Ik weet wel wat je bedoeld. Maar de Goede ratterys zijn ze gewoon positief over hoor.

Uiteraard moet ze doen wat haar gevoel haar ingeeft.. Maar ik keek eerst de site en zag daarna de berichten pas. Kreeg op de site al vraagtekens (en ik ben ook maar een leek).

Ik heb er geen goed gevoel bij, daarom zei ik ook dat IK er geen ratten zou willen. Als het voor haar goed voelt moet ze dat doen. Ik rijd liever naar Groningen als t moet om wel n goed gevoel te hebben. En bij twijfel zou ik alsnog rechtsomkeert maken. Die keuze is voor ieder anders hoor :) al wil ze twee slangenvoerratjes redden. Is ieder zijn eigen ding.

Ze vraagt of wij wat weten en ik geef door wat ik vind en zie :P

Maar zei al, kijken en knuffelen kan nooit kwaad :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:11

Ja ik vind ze op het rattenforum ook een beetje overdreven hoor, lijkt inderdaad net alsof je geen ratten mag hebben mits je eerst 5 jaar ervaring ermee heb :P

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:13

S_en_Z schreef:
Die keuze is voor ieder anders hoor :) al wil ze twee slangenvoerratjes redden. Is ieder zijn eigen ding.

Hihi zou ik ook wel willen, maar volgens mij zijn dat allemaal van die ongezonde doorgefokte inteelt ratjes.. moet je ook niet hebben denk ik. (Kan het mis hebben hoor, maar dat idee heb ik van voerratten)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:37

Bedankt voor de reacties! Ik heb al even over en weer gemaild met het Rattenhuis en ze komen erg behulpzaam en vriendelijk over, jammer dat het kennelijk geen goede rattery is.. Ik had zelf ook vooral mijn bedenkingen bij het feit dat ze geen stambomen oid hebben, dus ga sowieso daar vragen of ze misschien toch een soort van administratie heeft hoe oud de ratjes zijn geworden en waar ze aan zijn overleden. De reden dat ik bij ze terecht kwam is eigenlijk puur dat ze in de buurt zitten. Ik moet uit Tilburg komen, veel ratteries zitten op meer dan een uur rijden (enkele reis) hier vandaan en voor een auto ben ik afhankelijk van anderen.
Ik ben zelf lid van het ratten.nl forum en pirats en heb inderdaad gemerkt dat ze vooral op ratten.nl erg fanatiek zijn. Nou moet ik zeggen dat ik hiervoor hamsters heb gehad en daarbij zie je ook veel fanatieke fokkers, maar ik moet zeggen dat ik het hele fenomeen van lange vragenlijsten met vragen als 'hoeveel zou je maximaal uitgeven aan je rat als hij/zij ziek wordt' erg ver vind gaan :=
Zijn er nog dingen waaraan ik ter plekke kan zien of het (g)een goede rattery is?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:48

Mijn ratten komen van een rattery in De Moer, dat is toch ook niet heel ver bij jou vandaan? :P
Ik moet zeggen dat daarover ook meningen verdeeld zijn, maar ik vind haar altijd erg prettig.. :p

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:58

Dat is inderdaad wel te doen! Hoe heet die rattery?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:02

rattery my happiness.. weet wel dat ze het heel druk heeft laatste tijd door omstandigheden, staat ook op de site.. maar je kan het altijd proberen toch :P

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:19

Vanillia schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik heb al even over en weer gemaild met het Rattenhuis en ze komen erg behulpzaam en vriendelijk over, jammer dat het kennelijk geen goede rattery is.. Ik had zelf ook vooral mijn bedenkingen bij het feit dat ze geen stambomen oid hebben, dus ga sowieso daar vragen of ze misschien toch een soort van administratie heeft hoe oud de ratjes zijn geworden en waar ze aan zijn overleden. De reden dat ik bij ze terecht kwam is eigenlijk puur dat ze in de buurt zitten. Ik moet uit Tilburg komen, veel ratteries zitten op meer dan een uur rijden (enkele reis) hier vandaan en voor een auto ben ik afhankelijk van anderen.
Ik ben zelf lid van het ratten.nl forum en pirats en heb inderdaad gemerkt dat ze vooral op ratten.nl erg fanatiek zijn. Nou moet ik zeggen dat ik hiervoor hamsters heb gehad en daarbij zie je ook veel fanatieke fokkers, maar ik moet zeggen dat ik het hele fenomeen van lange vragenlijsten met vragen als 'hoeveel zou je maximaal uitgeven aan je rat als hij/zij ziek wordt' erg ver vind gaan :=
Zijn er nog dingen waaraan ik ter plekke kan zien of het (g)een goede rattery is?

Vind ik ook heel raar. Dat gaat mij ook te ver. Zelfs als je een hond koopt hoef je dat soort vragenlijsten niet in te vullen.
Als je een normaal gesprek voert met de fokker dan kom je al een heel eind en kan de fokker zelf wel een keus maken of jij
wel of niet geschikt bent en anders voldoende info meegeven.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:05

Ik vind het normaal dat dat soort vragen gesteld worden... en wat mij betreft zouden fokkers/opvangs (of verkopers) van alle dieren dit soort vragen moeten stellen... een dier is geen pak suiker!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:38

Ho niet teveel generaliseren nu; het feit dat mensen dat soort vragen vreemd vinden wil niet zeggen dat ze dieren behandelen als een pak suiker. Vind het alleen apart, want wie bepaald wanneer het genoeg is? En al zeg ik dat van plan ben maximaal €5000 uit te geven aan dierenartskosten, wie zegt dat ik dat ook daadwerkelijk doe als puntje bij paaltje komt?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:45

ik snap het... maar ik bedoel maar te zeggen dat ik het juist goed vind dat fokkers en opvangs uitgebreide vragenlijsten laten invullen..... ik zeg absoluut niet dat iemand hier dieren behandelen als een pak suiker... het geeft aan dat fokker/opvang begaan is met het welzijn van de dieren :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:12

Ik ben het wel eens met Banjer.. Die vragenlijsten zijn er alleen om te helpen.. Ik laat zelf mensen ook vragenlijsten invullen als ze ratjes bij mij willen adopteren. Puur omdat ik er zeker van wil zijn dat ze goed terrecht komen. Oke de vraag van hoeveel je aan DA kosten uit geeft vraag ik dan niet, maar ik vraag zeker naar de huisvesting etc. Mensen die namelijk niet veel voor hun dieren over hebben willen hier vaak zo min mogelijk voor doen, en dus ook geen vragenlijsten invullen. Als mensen er meteen al een probleem van maken om een paar vragen te beantwoorden weet ik meteen dat ze geen ratjes van me krijgen. Als je een dier (bij mijn opvang dan een ratje) wil adopteren/kopen dan vind ik dat je hier alle tijd voor moet nemen en dat zo'n vragenlijstje dan dus ook niet zo'n probleem zou moeten zijn. Daarintegen vind ik de vraag van hoeveel je wilt uitgeven aan DA kosten wel een tikkie ver gaan, ik vraag wel of ze met de ratje heen zullen gaan mocht dit nodig zijn, niet hoeveel ze willen/kunnen betalen. Ook leg ik altijd uit dat ratjes duur kunnen zijn qua medische kosten, dus dit weten ze bij mij voordat ze een ratje mee mogen nemen al zodat hier rekening mee gehouden wordt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:16

Ratten.nl is zoiezo een vaag forum.... Toen ik een bericht kreeg omdat ik foto van een kooi had geplaatst (foei!), heb ik gezegd dat ik niet dacht dat dat forum wat voor mij zou zijn, met zulke belachelijke regels (Dat heb ik natuurlijk niet letterlijk gezegd :P).

Vanaf dat moment ben ik permanent verbannen en op mijn mail waarom dat is, krijg ik geen andwoord :? Mijn zus die op dat forum wil, kan er nou dus ook niet meer op.

Dat forum is wbt regels nóg erger dan bokt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:20

Ik heb de ratjes weer eens verwend met nieuwe speeltjes!

Een van mijn overleden ratjes had op en gegeven moment een knobbel achter het oor. Hij at en dronk nog en als hij dat niet meer zou doen, wouden we naar de DA. Uiteindelijk is het vanzelf over gegaan leefde hij nog een jaartje :D. Je kan dus het probleem groter maken dan het is ;)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:22

ratten.nl is idd. erg met regels, van heel veel mensen hoor ik dat.. Ikzelf post er niet meer, maar lees er wel regelmatig. Het is wel zo dat de mensen die er zitten 9 van de 10 keer wel gewoon veel weten, dus voor beginners is het wel een ideaal forum om dingen op te leren. Maar mijn type forum is het ook niet echt :) ik vind pirats.nl echt een super forum