Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:23

JesdaJinn schreef:
Dit weten jullie misschien wel.

Jinn (11.5 jaar) krijgt denk ik wat last van zijn artrose in zijn voorvoetjes.
Vorig jaar juni of juli op de foto gezet en daar kwam artrose uit. Mag ook met die leeftijd en altijd veel gesport en niet echt voorzichtig met zichzelf.
Hij krijgt nu ook glucosamine maar ik betaal 40 euro voor echt maar een klein beetje. Werkt prima want merk aan hem dat ie lekker loopt en gewoon wat soepeler oogt.
Nu was ik wat aan het rondzoeken en kwam horse flex tegen. Ooit wel es met iemand hier over gehad maar nooit echt stappen ondernomen maar nu ontkom ik er niet aan.
Ik weet alleen niet zo goed wat nu het beste bij Jinn past. Heb al 2x gemaild voor hun reactie maar geen reactie.

Ik dacht aan deze 2 of 1 van. Geen idee of je samen kan geven.

https://www.horseflex.nl/product/flexre ... or-honden/

Wat hij nu krijgt is ook glucosamine.
Natuurlijk, als Jinn die dure nodig heeft dan krijgt ie dat gewoon maar waarom niet verder kijken als het eventueel zou kunnen.

Als mensen nog andere opties hebben laat het weten

Twee jaar geleden hebben we hierover geappt met elkaar, toen heb ik je deze supplementen al aangeraden. Daar sta ik nog steeds achter, ik kan Flexrex alleen maar aanraden. :j

Vanuit DE is dit merk aan supplementen langzaam aan het overwaaien, geen persoonlijke ervaring mee maar vrienden die het gebruiken hebben er hele positieve dingen over te zeggen.

https://europets.nl/product/senior/

https://europets.nl/product/joint-powder-plus/

Onze twee senioren krijgen deze, ik heb ze twee maanden wel gegeven en twee maanden niet en het verschil was heel zichtbaar aanwezig. Nu krijgen ze dus standaard.

ivvi Hip & Joint for Dogs, Snacks with Function for Bones, Joints and Hip | with Glucosamine, Green Lip Mussel, Turmeric, Chhondroïin & MSM | Movement and Mobility | 60 Delicious Snacks https://amzn.eu/d/bSp3hyk

Wij hebben meer van Ivvi in huis en al hun supplementen hebben merkbaar verschil.

Via de ambassadeur van Fastdog hebben een aantal mensen onderstaande gebruikt, ook alleen maar hele positieve ervaringen, zeker als je hond wat lastiger is met poeder of tabletten. Enige nadeel, voor meerdere honden is dit een duur grapje, voor één hond wel goed te doen.

https://fastdog.nl/product/fastdog-flex-ability-500-ml/

Wij hebben ook sinds kort een Swit+, en dat is helemaal het einde! Onze honden, vooral de oudjes vinden het echt heerlijk om na het wandelen hierop te liggen en te herstellen. <3
Laatst bijgewerkt door KimD op 23-10-24 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:34

JesdaJinn schreef:
Dit weten jullie misschien wel.

Jinn (11.5 jaar) krijgt denk ik wat last van zijn artrose in zijn voorvoetjes.
Vorig jaar juni of juli op de foto gezet en daar kwam artrose uit. Mag ook met die leeftijd en altijd veel gesport en niet echt voorzichtig met zichzelf.
Hij krijgt nu ook glucosamine maar ik betaal 40 euro voor echt maar een klein beetje. Werkt prima want merk aan hem dat ie lekker loopt en gewoon wat soepeler oogt.
Nu was ik wat aan het rondzoeken en kwam horse flex tegen. Ooit wel es met iemand hier over gehad maar nooit echt stappen ondernomen maar nu ontkom ik er niet aan.
Ik weet alleen niet zo goed wat nu het beste bij Jinn past. Heb al 2x gemaild voor hun reactie maar geen reactie.

Ik dacht aan deze 2 of 1 van. Geen idee of je samen kan geven.

Wat hij nu krijgt is ook glucosamine.
Natuurlijk, als Jinn die dure nodig heeft dan krijgt ie dat gewoon maar waarom niet verder kijken als het eventueel zou kunnen.

Als mensen nog andere opties hebben laat het weten

Ik heb de horseflex groenlipmossel voor Derlie voor zijn problemen in zijn rug (milde chronische hernia en milde DLSS). Ook Fire snoept ervan mee. Ik koop de grote navul verpakking voor paarden. Deze is als samenstelling hetzelfde als die voor honden. Dit heb ik toen na gevraagd bij hun scheelt best wel in de kosten. Heb zeker het idee dat het wat doet voor Derlie.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:31

JJ ik heb toen de variant van groenlipmossel voor paarden gekocht. Is dezelfde maar je moet alleen even de dosering aanpassen. Dat was volgens mij goedkoper.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:37

Natasja22 schreef:
JJ ik heb toen de variant van groenlipmossel voor paarden gekocht. Is dezelfde maar je moet alleen even de dosering aanpassen. Dat was volgens mij goedkoper.

Dit is vaak het geval. Met Puur Parasitus was dit ook zeer zeker het geval. :j

JesdaJinn

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:23

Ik vond nog een potje met groenlipmossel die ij via Just for Dogs heb gekocht. Ga die eerst opmaken en dan denk die 2 via horse rex kopen en dan zijn we wel poosje verder.

Thanks voor mee denken

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 13:53

Gister was het alweer 5 jaar geleden dat mijn Duitse Herder Flappie (Jesda) werd ingeslapen.
Tijd gaat zo snel.
Denk dat er wel mensen van hier zijn die d'r kennen. Ze kwam regelmatig voorbij.

Afbeelding

Op gebied van bhh eigenlijk weinig gedaan.
Dinsdag ff enkele rondjes gelopen op een heel erg leuk simpel rondje en rest van de week eigenlijk niks gedaan. Wel gefietst met ze

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 15:05

@KimD is het eigenlijk nodig om ook supplementen zoals Fastdog flex ability te geven aan een hond van 4 jaar of is dit echt pas voor oudere honden. Helpt het ook echt?
(Ik heb dus zo’n hond die geen poeder of tabletten wil)

JJ ik ken haar niet, maar een virtuele knuffel van mij!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 19:34

Natasja22 schreef:
@KimD is het eigenlijk nodig om ook supplementen zoals Fastdog flex ability te geven aan een hond van 4 jaar of is dit echt pas voor oudere honden. Helpt het ook echt?

Natasja22 schreef:

Wij geven het niet preventief iets voor bijvoorbeeld botten, ik persoonlijk zie niet in waarom je supplementen zou geven om iets te ondersteunen waar geen probleem is.

Enige wat wij onze honden geven is voor, tijdens of na een wedstrijd een supplement voor sneller en beter herstel. Maar dan kan het lichaam het gebruiken.

Onze oudjes krijgen dus wel het een en ander omdat ze het nodig hebben en er op vooruit gaan.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 21:42

Hier hetzelfde als Kim. Alleen een herstel “shake” en verder niet tenzij nodig. Momenteel geen hond die een extratje nodig heeft dus dan geef ik het ook niet.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 07:33

Tsja wat is iets extra’s geven? Mijn honden krijgen kivo en daarnaast nog groentevlokken, zalmolie en Blekz krijgt palamountains exceed. Hij verzuurt soms wat snel en dit lijkt hem net iets extra’s te geven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:42

Naar mijn mening zijn dat geen supplementen waar de vraag hierover gaat. Wij voeren verse zalm en daarom geen zalmolie, maar zalmolie is een goede toevoeging voor het lichaam van de hond.

De hond hoeft niet aan een kwaal te lijden om profijt te hebben van zalmolie. Dat is anders als jij een supplement toevoegt voor bijvoorbeeld artrose, dat heeft geen doel om preventief te geven en je zult weinig verschil merken als je dat aan een gezonde hond geeft ter ondersteuning.

Palamountains geef je dan ook ter ondersteuning van het verzuren. Niks mis mee lijkt me.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 12:09

Geven jullie ook herstel shake op training? Of alleen wedstrijd of ook na een lange wandeling of wanneer dan ook?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:42

JesdaJinn schreef:
Geven jullie ook herstel shake op training? Of alleen wedstrijd of ook na een lange wandeling of wanneer dan ook?

Zeker, standaard voor, tijdens & na de training. Ook bij lange wandelingen heb ik dit poeder bij, maar dan krijgen ze nog wel meer. Dan krijgen ze ook een afwatersoep, onderweg Pemmikan of nuggets. Tijdens heel warm weer geef ik het poeder zelfs gewoon zo, dan kan dit echt geen kwaad op het lichaam.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:32

Ik ben zelf niet zo van de supplementen en ze eet het waarschijnlijk toch niet dus gelukkig kan het ook zonder als ze gezond zijn.
Is een herstelshake dan net zoiets als een eiwitshake voor sporters. Drinken ze dat gewoon of doe je dat door brokjes?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 16:33

Ik geef vooraf aan de training/wedstrijd momenteel ook die van palamountains. Blekz drinkt al die poeders heel matig dus met hem is het altijd ff zoeken wat ie wel hebben wil. Tussendoor/daarna krijgt hij wel poeder, momenteel van fastdog, opgelost in water. Ook heeft hij vers water, kan ie zelf kiezen. Meestal drinkt ie wel wat van de fastdog recovery shake, maar hij drinkt het niet zo makkelijk als Csiva dat doet.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 17:56

Hier vind vooral elin de shake van fastdog echt heerlijk! Macey drinkt het ook graag maar minder fanatiek dan elin.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:14

Dit is (om de 2 dagen ongeveer) het avond eten van mijn honden. Vlees, groentevlokken, zalmolie en gedroogde bessen. Groentevlokken krijgen ze 2a3 x per week, bessen nu 4 weken en daarna weer een poos niet. Ze zijn nu aan het verharen en ik merk dat dit ze net wat makkelijker erdoor helpt. Zeker de Kroatische dame die gecastreerd is :+

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:30

Hier krijgen ze ook recovery maar dat is eigenlijk meer omdat Jaxx super slecht drinkt op wedstrijd. Soms een hele dag niet en toen kwam ik dit tegen en dacht ga gewoon proberen. Kan sws geen kwaad.
Hij drinkt nu super op wedstrijd. Nu zelfs ook zonder shake en na elk rondje sws wat en over de dag verdeeld ook wat slokken.
Heb ook nog van die energie 'chocolade ' repen. Die vind Jaxx ook lekker.

Simba krijgt die repen niet maar vind de shake wel lekker. Train laatste tijd niet echt met hem. Geen idee waarom niet. Best jammer opzich want hij vindt het wel leuk, toch maar maar oppakken.

Thanks Machie voor je foto. Ik moet nog vlees bestellen haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:53

XxDiandraxX schreef:
Hier vind vooral elin de shake van fastdog echt heerlijk! Macey drinkt het ook graag maar minder fanatiek dan elin.

Hier drinken ze het ook heel fanatiek, de Maze & dochter hebben we wel moeten leren drinken. Die kennen het commando 'drinken', als er niet wordt gedronken dan gaan we niet verder.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:33

Hier zijn ze ook gek op de recovery shake van fastdog. Zonder drinken ze maar matig. Zo drinken ze genoeg en het herstel is beter/sneller. Daarnaast krijgt Roetsj die energie bites van fastdog. Ik dacht ik probeer dat eens en het heeft echt een positieve invloed op haar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:16

fannetje schreef:
Hier zijn ze ook gek op de recovery shake van fastdog. Zonder drinken ze maar matig. Zo drinken ze genoeg en het herstel is beter/sneller. Daarnaast krijgt Roetsj die energie bites van fastdog. Ik dacht ik probeer dat eens en het heeft echt een positieve invloed op haar.

Gefeliciteerd!! *\o/*

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:18

Das fijn fannetje!

Ik ga morgen eventjes met Simba trainen. Ben benieuwd hoe het gaat. Al tijdje niet meer getraind

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:19

Wij hebben het weekend ons seminar van Nathalie. *\o/*

Pixem & drone opgeladen, dus ik hoop weer eens wat beeldmateriaal te kunnen maken. :+

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:27

Ow wat gaaf drone beelden!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 23:14

Vrienden van mij hebben ook een drone. Lijkt me zo gaaf.. jammer dat Jaxx als de dood er voor is...