De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:27

Hier nu meermaals gelukt om zo'n groep te creëren, maar het is inderdaad wel passen en meten met de karakters.. ik heb steeds de meest dominante er als laatst bijgezet, zodat de rest al een kliekje kon vormen en zo een front tegen de dominantere :P

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:46

Hier hebben we toen een setje (ram en voedster) met 3 voedsters gekoppeld. 1 van de 3 ging toen echter niet met Hanna dus die hebben we helaas terug moeten brengen naar de opvang toen. Was ook een onzeker konijn die in een grote groep eigenlijk niet op haar plek was. Die was veel beter af met een 1 op 1 relatie met een rustig rammetje. Hangt toch wel van de karakters af voornamelijk.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:00

Bedankt voor de reacties! Het kan dus echt alle kanten op gaan als ik het zo lees. Ik weet dat waar ze het gaan doen er erg ervaren in zijn, dus ik volg hun in de werkwijze en wacht het verder maar af :D.
Duurde het bij jullie meerdere dagen voor ze terug gingen naar de plek waar ze normaal zitten?

De 2 voedsters zijn zusjes en die zitten al vanaf hun geboorte bij elkaar. Koppeling van de gecastreerde ram ging vlekkeloos. Met een uur gingen ze al weer mee naar huis.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:12

Wij hebben ze minimaal een week op neutraal terrein gehad. Maar dat kwam prima uit want met die -14 van de winter en die sneeuw hebben we ze toen gewoon in de garage gehouden.
Je merkt denk ik vanzelf wanneer het goed klikt en ze terug kunnen. Ik zelf hou ze liever wat te lang op neutraal terrein dan te kort.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 16:53

Over half uur afspraak bij dierenarts aan mijn weides...

Reden: 1 kleintje is duidelijk te klein en weegt veel minder.
Hier alle 4 Tesamen te zien

Edit foto toevoegen lukt niet. Bokt upload doet vreemd

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 17:01

Kan inderdaad niks zien.
Maar spannend. Hopelijk heeft hij er een oplossing voor.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 17:02

Ja hopelijk. Is niet mijn vaste dierenarts. Maar daar ga ik echt niet heen rijden met deze hitte en dan de jonkies in de snikhete auto.

voel me wel gezegend met dierenarts bij de weides. Zeker voor noodgevallen erg handig

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 17:40

Nee, daar geef ik je groot gelijk in. Wel prettig dat het zo kan :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:30

Verslag...
Savannah heeft 1 ontstoken tepel waar al een gezwel zit helaas. Moet geopereerd worden zodra de jongen overgaan op vast voer.

Het jong zelf is ook volledig onderzocht. Hart en longen waren allemaal OK. Het is ook een vinnig ding en wil duidelijk drinken. We hebben het jong aangelegd en heeft duidelijk zuigreflexen is ook erg wild met drinken.

Dierenarts denkt dat de 3 ander jongen de kleinste wegduwen om bij de betere tepels te kunnen.
Ik moet elke dag het kleinste jong aanleggen. Laat Savannah het niet toe moet ik terug en krijg ik melk mee.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:33

Hier staan de eerste kleintjes te koop en waarschijnlijk dit weekend al de eerste kijker. Ze mogen pas rond 15 juni weg. Meestal zet ik ze er 2 weken ervoor al op en heb een aanvraag voor een voedster. Ik kan het bij deze kleintjes dit keer heel lastig zien op 1 na. Dat is duidelijk een ram.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:45

Ach jeetje, operatie zelfs... hopelijk lukt het aanleggen goed genoeg. Dat zou het mooiste zijn. Hoe oud zijn ze nu eigenlijk? En vanaf wanneer zitten ze op vast voedsel gemiddeld genomen?

En ben benieuwd Caro. Hopelijk heb je een goed gevoel bij de eerste kijker.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:52

Oh Caro vanaf welke leeftijd kan je het goed zien dat geslacht?

Aanleggen ging bij dierenarts goed. Moet wel het jong wegen vóór en na het aanleggen om te zien of hij wel melk binnen krijgt. (zal een paar grammetjes verschil zijn dan).

Ze zijn nu 1 week oud.
Van wat ik gelezen heb beginnen ze aan hooi vanaf 3 weken? Vast voedsel voor de 3de week kan verstopping veroorzaken las ik. Maar zou ook betekenen dat de moeder te weinig melk geeft.

Hopelijk lukt de foto nu. Via andere site
https://ibb.co/FVNSDY7
https://ibb.co/Chwwx0y
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 02-06-21 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:58

Sommige dierenartsen zien het pas als er ballen hangen }>
Bij die kleintjes is het zo lastig te zien en de meeste zijn leeuwenkop en hebben veel haar

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:23

Ooh dat is wel een flink verschil in formaat ja. Ik duim dat alles goed gaat en ze zo bij kan trekken. :j

En geslachtsbepaling durf ik al helemaal niks over te zeggen

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:52

Ik doe het meestal met 6 weken. Zijn ook leeuwenkopjes, sommige zelfs dubbele manen. :P

Nog nooit fout geweest tot nu toe. *hout vasthouden*

En idd Caro. Mijn collega heeft zo wel al een paar keer een fout gemaakt. Maar ik ben ook dierenarts dus er is verschil. _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:53

Dit keer vind ik het heel lastig om te zien. Geen idee waarom

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:25

Als ze voor de rest goed ontwikkeld denk ik er aan om dat konijntje te houden. Moest die toch gezondheidsproblemen krijgen wil ik niemand anders ermee opzadelen.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:23

Ik was 154,50 kwijt voor Dibs.
Ze hebben samen 11 dagen binnen op een slaapkamer gezeten.
Eten doen ze zowiezo al moeilijker als ze daar zitten.
Ik heb Dibs 1 dag 2 x gedwangvoerd, verder veel kettingpol en muesli aangeboden.
Keutelen deed ze al heel snel.
Sinds ze weer buiten zitten, eten ze ook weer goed.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 23:44

Oeh art, vervelend die zorgen -O- en al helemaal dat er een operstie nosig is...

Oreo was ook DUIDELIJK de kleinste van het stel... is uiteindelijk allemaal goed gekomen! Ik maakte me er ook wel zorgen over hoor!

Fokster waar ik toen Brownie had laten dekken adviseerde hem ook te houden zodat hij wat langer moedermelk kon blijven drinken en idd mocht het mis gaan... maar inmiddels is hij zelfs de middelste van 5 in de rij, dus niks meer aannde hand :)
Heb hem niet bijgevoerd, wel 1 keer bij brownie aangelegd en soms even op schoot wat extras eten (hij vond toen brood erg lekker).
Hier de grootste en kleinste.
Afbeelding

Caro, ik zag je bunnies al op mp staan, geinige diertjes!

Fijn mjetterd! Hoe gaat het thuis?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 06:20

Ik kan straks na mijn werk wel een foto maken van de tepel en het gezwel die erbij zit. Is een best grote plaat en zal alleen maar blijven groeien. Vandaar dat operatie aangeraden is want antibiotica zou niet helpen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:22

_KiMbErLeY_ schreef:
Oeh art, vervelend die zorgen -O- en al helemaal dat er een operstie nosig is...

Oreo was ook DUIDELIJK de kleinste van het stel... is uiteindelijk allemaal goed gekomen! Ik maakte me er ook wel zorgen over hoor!

Fokster waar ik toen Brownie had laten dekken adviseerde hem ook te houden zodat hij wat langer moedermelk kon blijven drinken en idd mocht het mis gaan... maar inmiddels is hij zelfs de middelste van 5 in de rij, dus niks meer aannde hand :)
Heb hem niet bijgevoerd, wel 1 keer bij brownie aangelegd en soms even op schoot wat extras eten (hij vond toen brood erg lekker).
Hier de grootste en kleinste.
[ [url=m/SqVYMS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Caro, ik zag je bunnies al op mp staan, geinige diertjes!

Fijn mjetterd! Hoe gaat het thuis?

Klopt. De eerste kijker komt zondag. Ik ben benieuwd want er zit een leuk verhaal achter. Als ze in het echt ook zo zijn dan gaat de bruine weg. Is ook wel goed want die gaat sws vanaf dinsdag hier op kamers. Die had er laatst 4 in het slaapkop gejaagd en zat erbij. De andere helemaal paniekerig in de hok.

@art-inficious wat sneu. Ik zou dan ook alles eruit laten halen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:15

Nou, hier gisteren ook weer een kleintje opgehaald! <3 Ze heeft de naam Jazz gekregen en zit samen met een gecastreerd rammetje, die ze al hadden, Jolke <3

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een paar over, straks even stelletjes maken en samen op de foto zetten.. heb nog wat aanvragen staan, ga ik die eerst langs en wat er over blijft ook maar eens adverteren :D Eerder nog niet nodig geweest :P Maar al mijn vrienden en kennissen zijn inmiddels voorzien haha

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:17

Ach jeetje wat lief!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:26

Ach wat lief. Je brengt me wel op ideetjes voor foto's hoor zodra de kleintjes meer zelfstandig zijn.

caro29 schreef:
@art-inficious wat sneu. Ik zou dan ook alles eruit laten halen

Klopt ik wou beide dames sowieso laten steriliseren.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 12:42

Knappie hoor natas! <3
Jazz is beter dan Jolke _O-

Ik ben wel benieuwd naar een foto Art!

Leuk caro, daar zullen ze vast blij mee zijn!

Hier nog geen babys :+ _O- vandaag dag 31... Banjer heeft traag zaad denk ik want zijn dates waren allemaal laat _O-
Ik heb de babys al wel gevoeld en zie ze ook bewegen, dus vanbinnen gaat het allemaal nog goed!
Zo bijzonder om ze te voelen! <3