Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melyoramel

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:06

Jullie zijn allemaal goed bezig! <3
Ik vind de achterwandposter ook heel goed passen bij je scape, Marlies!

Een blackwater, mindful? Zoooo gaaf! Stiekem wil ik dat ook wel, ik weet alleen niet of mijn vriend dat ook mooi vindt O:)
Maar, 1 project tegelijkertijd! Eerst deze shallow maar afmaken!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:09

Prachtige scapes komen er voorbij! En de L128 en L200 vind ik erg mooi. :-)
Wat voor type/kleur betta heb je uitgekozen, mindful? Ik ben nog steeds zoekende naar een Plakat.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:45

MarliesR schreef:
Ik had vanavond operatie bonsai :D :D De in-vitro bakjes kwamen toch opeens vandaag al binnen i.p.v. vrijdag. Helaas was kwam het drijfplantje helemaal verslijmd aan -O- . Had toch al wat twijfels of ie wel paste bij mijn low-tech-met-kap aquarium, maar vond ze zo mooi :') . Vanuit AquaSabi gaan ze er wel super correct mee om, kan kiezen voor geld terug of een tegoedbon. Normaal sturen ze ook wel vervanging, maar ze zijn uitverkocht. Nog even twijfelen wat ik ga doen, neig naar misschien dan toch maar kikkerbeet.

[ [url=m/uwY0RK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9iGPmk.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D :D

En nu maar weer verder indraaien... So far groeien de plantjes goed! De nieuwe heater zit er nu ook in, ben ik ook erg blij mee! Valt zo veel minder op zo'n dunne zwarte! En vind het erg prettig dat je kan zien of hij actief wat aan het doen is of dat de bak netjes op temperatuur is.

Nu hopen dat alles goed gaat (blijft) groeien! So far gaat het best goed!

Heeel gaaf! Wat voor techniek heb je bij deze bak?

@marisje oh die is wel heel mooi :)

En trouwens ook die van jou Mindful, heel tof!

Bij mij helaas enorme sterfte onder de blauwoogjes. Terwijl ik deze vis eerder heb gehad onder slechtere omstandigheden en het altijd goed ging... ik vermoed dat ik een slechte batch heb meegenomen, een paar visjes waren al wat raar en mager. Water getest, geen nitriet en nitraat verder. Wel heel jammer, geen idee wat er fout gaat :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:50

als ze al raar en mager waren dan misschien last van parasieten?
wormen of iets dergelijks?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:51

MarliesR schreef:
Melyoramel, oeh heel tof al! Ben heel benieuwd hoe het er straks met ook planten enzo uit gaat zien!

Ann, oh yikes, was het al tegengekomen in de research omdat het met garnalen natuurlijk ook niet is wat je wil, hoop dat het vanzelf weer verdwijnt!

Marisje76, die blue phantom even gegoogled, ziet er mooi uit! Hopelijk gaan ze het allemaal goed doen!

Ik had vanavond operatie bonsai :D :D De in-vitro bakjes kwamen toch opeens vandaag al binnen i.p.v. vrijdag. Helaas was kwam het drijfplantje helemaal verslijmd aan -O- . Had toch al wat twijfels of ie wel paste bij mijn low-tech-met-kap aquarium, maar vond ze zo mooi :') . Vanuit AquaSabi gaan ze er wel super correct mee om, kan kiezen voor geld terug of een tegoedbon. Normaal sturen ze ook wel vervanging, maar ze zijn uitverkocht. Nog even twijfelen wat ik ga doen, neig naar misschien dan toch maar kikkerbeet.

[ [url=m/uwY0RK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9iGPmk.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D :D

En nu maar weer verder indraaien... So far groeien de plantjes goed! De nieuwe heater zit er nu ook in, ben ik ook erg blij mee! Valt zo veel minder op zo'n dunne zwarte! En vind het erg prettig dat je kan zien of hij actief wat aan het doen is of dat de bak netjes op temperatuur is.

Nu hopen dat alles goed gaat (blijft) groeien! So far gaat het best goed!

Prachtig!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:52

Wat een mooie bakken komen er voorbij!

Die L nummers prachtig helaas is mijn bak daar te klein voor. Ik ga voor de ancistrus die had ik bij ons in de winkel al gereserveerd en van de week hebben ze eitjes gekregen zo leuk. Je merkt echt dat de lockdown bij de vissen rust geeft niet veel onnodig in de bakken met je schepnet.

Mijn water is al een stuk helderder, waarschijnlijk was het toch een reactie en combinatie met witte waas water.

Nu vroeg ik mij af als ik wat wroet in het grind (was een test ivm mijn verkleuring van water) komt er lichtjes wat witte kleine minuscule dingen boven drijven. Is dit heel erg? Of moet ik toch opnieuw beginnen met uitspoelen van het grind? En dus ook compleet overnieuw beginnen. Het is niet dat het water zo overdreven vuil of troebel ervan word, maar je ziet wel her en der voldoende. Het is na 5 a 10 minuten ook weer bijns helemaal weg (mogelijk gezakt of in de pomp)

Getsie ook net 1 wit klein wormpje uit het water gevist.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:55

L_Rivaldo, kunnen het voedingskorrels zijn die bij de plantjes in zaten?

Hier bloeit het sterrenkruid in de betta bak.
Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:59

Wauw mooi plantje! Ik ga is kijken of ik die ergens kan bestellen.. :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:20

Heel leuk plantje voor in een open bak. Hier zijn ze in 2 weken tijd naar de oppervlakte gegroeid (30 cm hoge bak).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:39

Ik heb een baby!!!
*\o/* *\o/*

Ik neem wel eens plantjes mee van huis en doe die in het bakje op mijn werk.
Daar heeft waarschijnlijk watin gezeten.
Want ik zag net een jonge Paleatus longfin corydoras!

Afbeelding
Naast de knikker

En ja deze bodem is niet goed voor hem of haar
Weet ik.
maar thuis heb ik zand.
Deze mag hier wel in blijven zitten eerst

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:47

OOhh <3 Gefeliciteerd met je baby! :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:49

dankje JOanieke, nps en Melyoramel ja idd blackwater maar lichtjes, niet té donker. Betta's houden van rustige donkere tinten. De drijfplantjes moeten nog volop groeien.

Ann, hier is een foto van de advertentie

Afbeelding

Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:52

Een mooi gekleurde crowntail! :-)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:23

Weten jullie nog meer leuke plantjes die het aquarium uit groeien (dus boven water verder groeien)? :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:31

Sommige Echinodorus soorten volgens mij? En andere moerasplanten zullen ook doorgroeien denk ik.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:37

J0anieke schreef:
Weten jullie nog meer leuke plantjes die het aquarium uit groeien (dus boven water verder groeien)? :D

Voor mijn shallow ga ik voor Ludwigia glandulosa, Bacopa caroliliana. Volgens kunnen meerdere Bacopa en Rotala ook goed boven water groeien, wel elke dag vochtig maken met een plantenspuitje :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:29

Dank! Ga zo 4 a 5 plantjes erbij bestellen. En dan moet ik gaan ophouden.... _O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:02

Bedankt voor alle complimenten, tof om te lezen! :o :o

mindful, wat tof dat je vriend zelf een lichthouder heeft gemaakt! Leuke bak ook zo. Ik vind die cubes toch ook wel echt leuk

J0anieke, leuk dat je garnaaltjes erbij gaat halen vandaag! Kan ook niet wachten tot ik eindelijk mag haha! Qua plantjes die boven het water uitgroeien zou je ook nog eens kunnen kijken naar wat mensen in hun palludariums zetten? Ik weet al die soorten niet meer uit mijn hoofd.

Melyoramel, haha dankje! Is geen achtergrondposter maar zo’n fotodoek op canvas die precies net zo breed is als de tafel haha! Overwoog om de achterkant van de bak zwart te maken, maar had deze nog staan en zo konden mooi de snoeren er gewoon achterlangs. En doordat hij wat breder is dan de bak geeft dat ook wel een leuk effect vond ik. Als de achtergrondplanten straks er echt goed ingegroeid zijn wordt het effect denk ik nog mooier omdat hij dan nog wat meer wegvalt maar wel hopelijk nog een soort van "bos-doorkijk-effect" geeft.
Afbeelding

nps, heel erg bedankt!
Qua techniek enorm basis/low tech. Filter is een Konkav met Aquael mini pat. En verder geen CO2 ofzo. Alle planten ook uitgezocht op “makkelijk” en “kunnen met weinig licht”. Heb voor de Cryptocoryne wel kleibolletjes erbij gestopt in de bodem (zelf gerold via aquariumbemesting.nl) en doe van hun ook 1x per week een hele kleine dosis vloeibare plantenvoeding voor de epifyten (alles behalve die crypto).

Wat balen dat je opeens zoveel sterfte hebt onder je vissen, altijd sneu ook.

Ann, wat leuk die bloeiende sterrenkruid!

ellepel, surprise baby! Wat grappig

Mijn man wordt ook steeds enthousiaster. Zaterdag gaan we kijken voor een tweede aquarium :') _O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:29

haha, ja zo gaat dat dan he.
net als met paarden,1 is niet genoeg _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:40

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:42

Wow, prachtige set, Captain! Ook een mooie maat, lekker hoog. Daar kun je veel kanten mee op qua vissenbestand.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:57

Woow wat gaaf captain. Daar kun je wel iets mooi mee maken.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:27

MarliesR schreef:
Mijn man wordt ook steeds enthousiaster. Zaterdag gaan we kijken voor een tweede aquarium :') _O-

De mijne is niet zo enthousiast :o Maar ben blij dat hij het niet erg vindt dat dit mijn hobby is. Zolang het een beetje binnen de perken blijft (en dat binnen de perken is dus 2 aquaria, hahaha :') )

Captain schreef:
Wij gaan deze morgen bestellen.. :o
https://www.zoo-enzo.nl/aquarium/aquari ... meubel_led

Toch voor een los aquarium gegaan, eventueel kunnen we er zelf nog iets omheen bouwen dat het inbouw lijkt. :))

Ooh wauw, mooi groot! Ik ben zelf echt dol op de nanos en vind juist de nano vissen erg leuk, maar zo'n project met een groot aquarium lijkt me ook weleens wat!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:32

Ik weet ook nog niet wat we er in gaan doen. :') Ik vind een mega groep neon tetra's wel heel erg leuk.. of zilver/witte discus.. maar geen haast, alle tijd om rustig te kijken hoe of wat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:49

ik zou kijken voor iets aparts juist?