Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 01:34

Langzaam aan begint het hier wat rustiger te worden buiten. Het is hier ruim 2 uur dikke oorlog geweest los van het geen wat daar voor al werd afgestoken. Toen ik dacht, 'Het is nu even rustig, even snel plassen', ging het eigenlijk 'mis'. Toen we buiten stonden werd er een pot met gigantisch veel siervuurwerk afgestoken en Bodhi weet niet wat ie met al die lichten moet. Dus die reageerde door te blaffen, daar kwam ander knalvuurwerk bij en toen was Mera eigenlijk in 'paniek'.

Uiteindelijk is ze dicht tegen me aan gekropen en heeft ze in een soort tentje onder mijn benen gelegen. Tegen 12 uur kwam de rust wat terug en is ze gaan kluiven. Maar ja daarna brak de oorlog hier weer los :')

Los van alles vind ik toch dat ze het weer goed hebben gedaan. Het had relaxter gekund maarja, dat weet je toch pas op het moment suprême. Ze liggen hier nu/slapen nu. Als het echt wat rustiger buiten is gaan we nog even de tuin in en dan hopelijk slapen :) (buren hebben een feestje dus voorlopig …..)

Goed om te lezen dat het zo voorspoedig bij iedereen liep.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 01:48

Helaas vonden de buren t toch nog nodig om af te steken net toen ik de hondjes in de auto wilde mikken dus Djes is toch nog geschrokken. Leek in de auto eigenlijk gelijk weer relax. Maar toen we op de zaak aankwamen was ze toch wel flink onrustig. Daarin tegen is ze gelijk gaan plassen zonder miepen.
Ze is zo moe, dus ik denk dat t allemaal gewoon een beetje veel was voor der. Ze wilde haar brokjes net niet eens meer eten dus maar even vlees gegeven. Dat ging er wel in.

De paarden neuzen waren een groot succes. Chick had die van haar met 25 minuten op en die van boellie heb ik na ruim 3 kwartier afgepakt. Djessey vond hem geweldig tot de knallen dus die mag morgen kauwen

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:40

Gelukkig nieuwjaar allemaal !

Hopelijk is alles rustig verlopen bij jullie ?

Tijdje niets van me laten horen we blijven tobben met ons meisje. Helaas vanochtend te horen gekregen dat de giardia weer terug is helaas.

Moedeloos word je ervan ze is er ook echt niet lekker van en hoe of wat waarom tsja we weten het gewoon niet.

Gelukkig hebben we het vuurwerk goed doorstaan buitenlopen is spannend binnen is het interessant.

Ze groeit wel goed en weegt al meer dan haar broers en zussen dus daarin doet ze het goed gelukkig. Ze groeit als kool iet te hard je ziet ze gewoon groeien.

Afbeelding

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:52

xDenies schreef:
Langzaam aan begint het hier wat rustiger te worden buiten. Het is hier ruim 2 uur dikke oorlog geweest los van het geen wat daar voor al werd afgestoken. Toen ik dacht, 'Het is nu even rustig, even snel plassen', ging het eigenlijk 'mis'. Toen we buiten stonden werd er een pot met gigantisch veel siervuurwerk afgestoken en Bodhi weet niet wat ie met al die lichten moet. Dus die reageerde door te blaffen, daar kwam ander knalvuurwerk bij en toen was Mera eigenlijk in 'paniek'.

Uiteindelijk is ze dicht tegen me aan gekropen en heeft ze in een soort tentje onder mijn benen gelegen. Tegen 12 uur kwam de rust wat terug en is ze gaan kluiven. Maar ja daarna brak de oorlog hier weer los :')

Los van alles vind ik toch dat ze het weer goed hebben gedaan. Het had relaxter gekund maarja, dat weet je toch pas op het moment suprême. Ze liggen hier nu/slapen nu. Als het echt wat rustiger buiten is gaan we nog even de tuin in en dan hopelijk slapen :) (buren hebben een feestje dus voorlopig …..)

Goed om te lezen dat het zo voorspoedig bij iedereen liep.

Succes met proberen te slapen waardeloos is het gewoon.

kiwiwitje schreef:
Helaas vonden de buren t toch nog nodig om af te steken net toen ik de hondjes in de auto wilde mikken dus Djes is toch nog geschrokken. Leek in de auto eigenlijk gelijk weer relax. Maar toen we op de zaak aankwamen was ze toch wel flink onrustig. Daarin tegen is ze gelijk gaan plassen zonder miepen.
Ze is zo moe, dus ik denk dat t allemaal gewoon een beetje veel was voor der. Ze wilde haar brokjes net niet eens meer eten dus maar even vlees gegeven. Dat ging er wel in.

De paarden neuzen waren een groot succes. Chick had die van haar met 25 minuten op en die van boellie heb ik na ruim 3 kwartier afgepakt. Djessey vond hem geweldig tot de knallen dus die mag morgen kauwen

Agosh helemaal van slag gewoon door dat rot vuurwerk als ze gewoon even rekening met ons zouden houden hè tis gewoon niet nodig.

Kimvicious schreef:
Gelukkig nieuwjaar!

De frikandel therapie vind ik wel geniaal :P

Hier tv net iets harder dan normaal, gordijnen open zodat ze naar de "lichtjes" kunnen kijken en er geen kind aan gehad!
Grote vriend Mooz en kleine vriend Diamond waren hier en die hebben er allemaal zo goed als volledig doorheen geslapen :D
(En Skye gaat als grote meid het nieuwe jaar in, ze is eindelijk loops!)
[ [url=m/svWDeR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Grote Mooz knuffels <3
[ [url=m/Z16ljY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op naar een top 2020 voor alle pups, eigenlijk-geen-pups-maar-toch-pups en puppenbaasjes!!! <3

Gefeliciteerd met haar eerste loopsheid !

NorwayFjord schreef:
Gelukkig nieuwjaar!

Hier ging het over de dag heen steeds minder, vanaf het donker werd heeft Mulan op het balkon geplast want ze wilde echt niet meer mee naar buiten (en ik liever ook niet, ben bang voor vuurwerk als ik ertussen moet lopen en wil het niet op haar overbrengen). Nu binnen met de gordijnen dicht en een kluifje gaat het dikke prima, niks aan de hand. :) Ik heb zelf toch niks met oud&nieuw dus voor mij goed zo.

Gelukkig dat die van jou wel op het balkon wilde plassen ! Ik deed de deur open en mevrouw dacht nope dus dat werd het vuurwerk trotseren.
Fijn dat alles goed is verlopen verder.

arabella2000 schreef:
Hier was het dit jaar goed te doen.
Senna was vlak na 12 uur wel gestressed. Maar bij lamge na niet zo erg als vorige jaren.
Inmiddels ligt ze alweer te slapen in mijn armen.

Buddy heeft een hele tijd liggen knagen. Ik had ze extra veel en grote lekkere knoken gegeven. Op een gegeven moment was alles toch te spannend en toen begon het rondlopen. En nu net weer knagen.

Gioia boeit het allemaal niet en die maakt van de situatie misbruik om van alle knoken het lekkerste stukje te eten :+

[ [url=m/qiK3Pl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kwa hoodies: voor senna ideaal. Maar busdy wil hem liever af zien. Ook heb ik bij hem nog propjes tissue in de oren geduwd voor meer demping. Zijn kleine oortjes sluiten niet genoeg af. En nu dempt het wel flink wat geluid.

En de honden snurken met die banden om, normaal een heel stuk minder. Dus niet iets om te laten dragen zonder toezicht.
Maar voor sommige honden zeker een uitkomst.

Interessant hoe je dat hebt gedaan wel heel fijn dat het werkt voor jouw honden !

Esplendido schreef:
Hier ging onze pup van zes maanden zelfs mee naar buiten om te kijken. Dat vond ze toch ook wel spannend dus ze zat tussen mijn benen naar het vuurwerk te kijken. Ze kon ook gewoon naar binnen, maar bleef liever buiten bij mij. De rest van de honden en de kleine pups trokken zich er niets van aan en sliepen rustig verder.

Fijn dat het goed ging ! Stiekem kunnen ze niet zonder ons.
Hier ging het ook goed buiten tot er met naar buiten stappen (had haar in mijn armen) net een rotje voor de deur werd gegooid. Zelfs met een cobra verderop reageerde ze iets bangig maar het ging wel.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 04:33

Het is inmiddels 4.30, dus ik dacht Senna even uit te kunnen laten.... knallen ze nog steeds -:(-
Dus heeft ze nig niets grdaan. Nu maar weer even slapen en strax weer proberen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 07:42

Gelukkige nieuwjaar!!!

Hier enkel relaxte slapende honden :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 08:35

Gelukkig nieuw jaar
Wat jammer dat er zo veel honden toch bang waren of zijn geschrokken vreselijk.

Hier was puma niet bang maar juist driftig dus even stukje aan de fiets even d'r drift er uit werken en ze mocht even aan de riem wat dier vuurwerk kijken daarna lekker binnen geslapen en heeft ze er niet meer naar om gekeken.

Afbeelding

Toch wel een voordeel dat we op schot trainen hoewel ze de boosdoeners van het knallen obtzettend graag had willen bijten :=

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 08:38

Nou de rust is weder gekeerd... nu hopen dat ze het vuurwerk verbod lekker doorvoeren

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 08:55

Gelukkig nieuwjaar!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:16

Hier ging gelukkig alles goed.
Ze lagen alle 3 rustig te slapen alleen de uitlaat van 19.00 vonden elvine en parel wat spannend het galmde zo hard die klappen tussen de flats dat het gewoon klonk alsof er kogels langs ons heen suisde.
Guapa is gewoon in de tuin geweest en dat ging prima.
Vanmorgen het rondje was heel rustig dus ze hebben gewoon alles gedaan.
Het is me dus weer 100% meegevallen zit jaar.
Beste wensen iedereen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 09:32

Ik denk dat t gisteren voor djes gewoon wat veel was. Net naar buiten gegaan en ondanks van alles aan geluiden en nog wat verdwaalde klappen totaal geen reactie en ze was kei relax.
Ze was zo moe :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:38

Hier is het echt doodstil nog dus Mulan vond het geweldig buiten net xD Heb haar een heel klein stukje van huis los gelaten voor het eerst, brave kind liep netjes mee zo richting huis :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:55

Ik hoop heel erg dat het volgend jaar verboden is en dat de gemeenten alleen zelf centraal iets mogen afsteken. Lijkt me heerlijk. Arme diertjes...

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:58

Hier alles prima verlopen! Om een uur of 9 nog uit geweest en er werd aardig wat geknald maar niet binnen een straal van 50 m dus Popo gaf er niks om. De rest van de avond film gekeken in de woonkamer tussen de slapende beesten. Om 12 zijn we even naar buiten gegaan, omdat Popo zo rustig was durfden we hem wel alleen te laten. Ik was alleen doodop omdat we lang gewandeld hadden en ik om 6 uur was opgestaan dus ik lag om 1 uur op bed met oordoppen in haha. Popo lag lekker naast me te slapen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:02

Vanochtend om 8.30 heeft senna eindelijk weer gepoept en geplast. Dus voor het eerst sinds gisterenmiddag. Het was een paar minuten stil en dat was net lang genoeg.
Buddy en gioia ook maar meteen uitgrlaten en die hadden geluk, het was een stuk lamger stil. Die hebben even lekker gespeelt en alles gedaan. Daarna zelf maar weer mijn bed ingedoken, zometeen maar eens opstaan haha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:06

Hier zijn ze ook weer hun oude zelf :) Had Oud & Nieuw graag net zo voorspoedig zien lopen als jullie maar als ik de reacties van de buren ook hoor dan weet ik genoeg. Het is hier écht oorlog geweest. Je kon hier buiten niet lopen want je kreeg van alles om je oren.
Het is in ieder geval grotendeels goed gegaan en ik heb geen honden gehad die niet bereikbaar waren, plas lieten lopen of ergens helemaal weg wilde kruipen. Godzijdank! Over 365 dagen zien we het wel weer.

Ik ga nu mijn auto controleren op verdere schade ….

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 12:13

Balen dat Senna t zo zwaar had Arabella

Ben blij dat de rest van de hondjes het goed gedaan hebben!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:45

Isaboy beterschap met de kleine meid. Jammer dat het weer terug is en ze er niet lekker van is. :(:)

Arabella gelukkig dat Senna weer een stuk rustiger is.

Denies jammer dat het zo oorlog was bij jullie. Denk dat we hier geluk hebben in een dorp te wonen.

Maar ben stiekem blij dat deze dagen allemaal voorbij zijn en weer in gewone ritme kunnen komen . :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:52

Voor mijn gevoel woon ik toch ook echt in een dorp :') Maarja er woont hier wel bepaald volk.. dakrubber is van mn auto gesloopt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 12:53

Lekker volk Denies!

Hier liggen de hondjes al heel de dag in coma :P

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:02

Lekker dat ze niet van je auto kunnen blijven.

Wel lekker rustig kiwiwitje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:10

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Denk dat de meesten van ons wel blij zijn dat 31dec achter de rug is haha. Wij wel. Nog los van de dieren, heb ik er zelf ook gewoon niks mee. Zat regelmatig ook met flinke hart kloppingen op de bank van schrik, pff.

Ik vind het topic nog steeds erg hard gaan hoor hihi. Paar dagen niet gereageerd nu weer en heb het idee dat ik alweer mijlenver achter lig. Sorry ook als ik dus niet op iedereen reageer.

Fijn dat velen hier alles doorgekomen zijn zonder al te veel stress. Rot voor de beestjes waarbij het wel stress was :( Gelukkig is het nu achter de rug. Ik las vanmorgen een bericht in een Herder groep dat gister een hond is overleden aan de hoeveelheid stress (zal dan misschien iets a/h hart hebben gehad ook, maar toch). Vreselijk gewoon.

Da's idd een mooie manier om het jaar in te luiden KimVicious met Skye die loops is!

xDenies
Wat rot dat ze nog zo geschrokken zijn, maar wel begrijpelijk en je doet er helaas zo weinig aan he. Wij schrikken er zelf ook nog regelmatig van en dan snappen wij wat het is en waar het vandaan komt en horen we ook nog eens minder goed. Het is toch ook erg heftig voor die diertjes allemaal :( Maar ondanks dat hebben ze het toch idd goed gedaan. En hier was het ook niet constant standje relaxed. Had het graag gewild voor hun, maar tja... Bij mensen waar dat wel zo is, is dat alleen maar fijn voor hun en hun honden (en andere dieren), maar dat is gewoon de realiteit niet voor velen jammer genoeg (hoe goed je ook je best doet om het zo prettig mogelijk voor ze te maken) en dan probeer je er gewoon het beste van te maken :) En omg, dat slopen van je auto is toch ook te erg zeg pff.

Isaboy
Wat naar dat de Giardia weer terug is - of misschien niet echt weg is geweest. Wat is het behandel plan van de DA nu dan? Hoop dat ze snel ervan af is. Wel fijn dat ze ondanks dat gewoon netjes op gewicht is enz. en dan zelfs al voorop loopt tov broertjes/zusjes. Groeien als kool idd. Ik kan me Arya, nu 6 maanden, al niet meer voorstellen toen ze mini was met 8 weken haha. Is net als met kids. M'n zoontje wordt 7 volgende maand. Dat besef is er nog steeds niet bij me, lol.

arabella
Wat een horror nog, dat geknal zo laat in de nacht :(
Fijn dat ze net alles weer rustig hebben kunnen doen. Maar erg toch he dat ze dan sinds gistermiddag niks meer durven, alleen omdat mensen dat schijt vuurwerk moeten afsteken :(

Norwayfjord
Oh, dat zal Mulan wel gewaardeerd hebben denk ik he, dat stukje los buiten. Ik vind het altijd genieten om te zien hoe Arya daarvan geniet. Die gaat als een dolle sprintjes trekken, om bomen heemrennen en je ziet gewoon de lol ervan af spatten haha.

@suze
Dankjewel voor je lieve reactie! Het is zo herkenbaar allemaal wat je schrijft - maar dat gevoel heb ik vaker dat we wel op 1 lijn liggen haha. Ik kan mezelf ook echt zo goed in de weg zitten. Ben meestal m'n eigen ergste vijand.

Simoonzel
Wat fijn dat het zo goed is gegaan allemaal! Is toch een last die van je schouders valt als je ziet dat ze relaxed ermee om kunnen gaan.

---

Hier is het overall OK gegaan. Overdag reageerden ze eigenlijk sowieso niet en heb ik met Arya ook nog gewoon een losloop rondje gedaan (wel wat verder verwijderd van de bewoonde wereld, dus als je al een knal hoorde was het echt ver weg en ik weet dat ze daar niet op reageert omdat we die op de heide al weken horen elke dag) zodat ze lekker d'r poten nog even kon strekken. Zowel Arya als Sansa hadden tot gisteravond 20u eigenlijk nergens op gereageerd, maar toen m'n man om 20u nog een rondje met Arya ging doen en toen dus echt naar buiten moest, kwam ze echt heel erg gestresst terug, wat ik wel begrijp (dat zal echt een flinke schok zijn geweest voor d'r, want tot aan gisteravond kwamen we hier in de wijk geen vuurwerk tegen tijdens de avond ronde dus het was voor het eerst dat ze het zo van kortbij zag en zo hard ook hoorde). Ze vond het echt niet leuk buiten - ze waren toen helaas dus ook echt al flink aan't knallen op sommige plekken hier. Ze heeft wel een half uur zoiets nog flink zitten hijgen van de stress, onrustig gebleven en zich vast geplakt aan ons - was ook niet te verleiden met lekkers ofzo. Erna werd ze wel weer rustiger, heeft ze nog gespeeld met Sansa tussendoor en ging ze ook weer slapen omdat ze gewoon echt kapot moe was. Om 00:00u was ze redelijk rustig, kregen ze beiden wat vlees maar dat is zo op dus dat heeft niet echt heel veel toegevoegde waarde gehad denk ik haha, en zocht ze wel echt gezelschap op. Toen is ze bij me komen liggen en met d'r kop op schoot bij mij in slaap gevallen. Sansa heeft tot 00:00u nergens naar gekraaid en gewoon de hele avond geslapen of gespeeld of gegeten. Om 00:00 is ze een paar minuten even onrustig geweest toen m'n man, zoon en schoonmoeder naar buiten gingen, maar na een paar minuten was ze weer rustig en ging ze zich alweer liggen op tafel bij ons en erna in d'r mandje bovenop de bench. Overall is het hier dus wel Ok gegaan. Hebben beide dus wel wat momenten van stress/onrust gehad, maar gezien wat er allemaal afgeschoten werd, hebben ze het toch goed gedaan vind ik. Misschien hadden we de avond wandeling toch nog eerder moeten doen, maar ze waren hier al vanaf half 4 's middags flink aan't knallen dus het was hoe dan ook hel om naar buiten te gaan. Ik vind het nog steeds een strak plan om voor volgend jaar een huisje te zoeken ergens waar geen vuurwerk is, aangezien de kans toch wel klein zal zijn dat het eens afgeschaft gaat worden. Jammer genoeg.

Afbeelding

Hier liggen ze beide nu te slapen. Arya is vanmorgen een rondje geweest en was nog een beetje gespannen zei m'n man, maar denk dat dat straks wel weer bijgetrokken is. We gaan dadelijk een langer rondje doen en dan kan ze ook even los en rennen en d'r ding doen. De auto's liggen beide ook helemaal vol met rotzooi, bah.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:24

Hier was het voor ons dorp echt heftig, verwacht ook dat de knallen heftiger waren doordat er zo'n dikke mist was. We zagen het huis van de overburen geeneens meer. :n

Guinness had wel nog flinke stress, erger dan afgelopen jaar. Dus die heb ik lang getroost. Het ergste vuurwerk was met een half uurtje gelukkkg gedaan, maar daarna bleef nog best lang kabaal van rotjes en dergelijke.

Ik zie echt totaal geen nut in vuurwerk, ik teken wel tien keer het verbod. :')

Ik las op FB een bericht van een DH die een hartstilstand heeft gekregen door het vuurwerk, echt vreselijk...

Inmiddels is de kerstdrukte ver voorbij, nog een paar dagen en dan zijn alle vakantiegangers weer naar huis. Ik verheug me er ieder jaar op, heerlijke periode op het werk, maar ik vergeet ook ieder jaar weer de stress. _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:55

Een hartstilstand, oh jeetje … Ik schrok bij Bodhi ook wel even die leek er echt even in te blijven hangen en dacht bijna dat het op een aanval/toeval leek. Maar gelukkig was dat het niet. Ik heb de hoodies hier van de pagina een soort van nagebootst met dekens :P En een tentje gevormd met mijn benen op de bank voor Mera. Het eerste jaar dat ik geen vuurwerk heb gezien, ergens wel jammer maar aan de andere kant is het voor die dieren echt niets.

Fijn dat het bij jullie ook redelijk goed is gegaan Cursebreaker! Je weet het inderdaad niet. Maar heb het gevoel dat er dit jaar heel ander vuurwerk bij is gekomen wat niet zo oké is geweest ofzo. Normaal is er nooit zoveel rotzooi behalve waar het is afgestoken. Maar toen het nog niet eens 12 uur was hoorde wij hier al dingen tegen de muur/raam/zonnenschermbehuizing klappen. Blijf dan maar stoer :P

We gaan zien wat 2020 voor ons brengt! Hier wordt nog wel sporadisch geknald (en wat siervuurwerk) maar de honden reageren er niet op en liggen ook heerlijk te slapen (Wil ik ook...) ze durven ook gewoon nog de tuin in dus dat is wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:59

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Nysse heeft de avond op zolder doorgebracht en was daar oke. Ylvi vond het allemaal erg interessant en soms ook wel spannend maar heeft het verder echt prima gedaan. 2 snelle plasjes in de tuin zijn nog gelukt ook tussendoor. Het ging hier ook tot ruim 2u aan de gang man man.
Ze zijn nu heerlijk met mijn man naar de hei. Dat hadden ze wel verdiend :(:)

Ik moest om 12u erg lachen. Zei gelukkig nieuwjaaaar en Ylvi sprong echt in mijn armen voor de eerste nieuwjaarszoen <3 :')