Zo, de heren zijn weer blij met hun nieuwe inboedel. Oké, die 30cm gedroogd gras sloeg nergens op, maar het idee was leuk. Ik heb nu een houten schijf voor hun groentjes en rechts is de wilgenbrug te zien. Niet te groot, maar veel groter dan ik gedacht had
Muis haar modellencarrière is van start Ze heeft net al bij ons zitten eten, dat gaat allemaal prima. Ze begon zelfs al te schooien als ze het lekkerste gedeelte van de andijvie op had Boven in de kooi zit ze vooral in hetzelfde huisje zodat Zippy niet bij haar kont kan, maar ze ligt daar heerlijk relaxt te slapen dus ik denk niet dat ze het echt heel spannend vindt!
MarjanB
Geplaatst: 15-08-18 12:10
Super TT heeft nog best lang geduurd dan na ontsluiting
Melody, leuke foto! Denk dat Muis een goed model is of niet?
Ik ben bezig aan het bedenken hoe ik het buitenhok voor de vreetbeesten ga maken. Jullie ideeën?
Zat te denken om het achterste deel waar ze nu op het gras zitten om dat te verharden en dan het stukje wat nu groentetuin is (plus deel van waar ze nu zitten) gras te maken. Alles dan met een vaste omheining en eventueel een deurtje om naar binnen te kunnen. Denk dat ik het hok waar ze in kunnen bij regen dan op het verharde stuk neer zetten (staat nu onder het afdak te wachten tot ik er wat mee ga doen) Wat denken jullie? Ze hebben nu de helft in gebruik en het gras red het net aan, maar t heeft natuurlijk ook minder gegroeid door de droogte. Het hele stuk is gok ik zo'n 3,5 bij 1,5.
Oh ja en dikbil Henk is al gegroeid naar 1.124 gram (harrie 1028) (henk is van 2 maart en harrie van 28 feb)
@marjan: ik zou het dichte/nacht-hok maken waar nu de stoeltjes staan en dan het hele stuk gras + groente gras laten zodat ze daar overdag kunnen lopen. Mét een vast ingang naar het nachthok.
Spannend met de baby's! Marjan, als op het achterste deel toch al gras ligt zou ik juist het moestuin gedeelte verharden en het gras daar laten, in plaats van het grasdeel verharden en van het moestuindeel gras maken. Anders heb je extra werk voor niks, eerst gras weghalen en dan gras laten groeien
Dat zijn grote baby's! Wat een knapperds Weet je de geslachten al?
Marjan, ze is inderdaad heel goed! Leuke uitstraling, en ze blijft ook wel even stilzitten. Met de nadruk op even, want ze is wel wat actiever dan die ik al had
Ik vind de ideeën van Dubbeldun en Yentaah allebei goed! Je kunt het nachthok natuurlijk ook een stukje verhogen zodat ze daar ook onder kunnen zitten, dan zou je daar onder nog wat meer plek voor gras overhouden.
Ik ga vanmiddag even goed kijken naar de geslachten. Voor nu zeg ik 3 zeugjes, maar dat zou wel heel veel geluk zijn. Of er 1 blijft hangt nog een beetje af van wat er verder geboren wordt.