Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Ik geef alleen het 3 kilo zakje wat ik mee krijg als puppyvoer, daarna al over op volwassen. En KVV vanaf de dag dat ze thuis zijn.Te veel honden gezien die groeipijnen hebben op puppyvoer en de fokker doet het zelf ook al jaren zo.
Azmay, wat balen, ik zal duimen!
Kaus,heel fijn!
Jammer van de ZG Zoe_97!
Wel apart trouwens, wij kunnen pas een Utje krijgen als ze in gebruikshondenklasse lopen, volgens mij. Dus alle klasse onder de 24 maanden sowieso niet en als je nog geen certificaten hebt ook niet (dus nog geen IPO)
MyWishMax schreef:Nederland, Duitse Herders. Maar die clubmatches werken heel anders dan normale shows.Normale shows tellen voor ons niet qua resultaten die je nodig hebt voor de aankeuring.
Amandavd schreef:Ennasil, heel veel succes met de aankomende bevalling, ik duim!
Voor de mensen die KVV voeren, hoe gaat dat nu precies in zijn werk? Voer je er nog brok naast of niet?
Amandavd schreef:Ennasil, heel veel succes met de aankomende bevalling, ik duim!
Voor de mensen die KVV voeren, hoe gaat dat nu precies in zijn werk? Voer je er nog brok naast of niet?
MyWishMax schreef:Ik geef het aan twee allebei. Dat het de vertering tegen zou werken is onzin, maar helaas wel een hardnekkig fabeltje. Ja, sommige honden doen het er niet goed op, maar in principe maakt de vertering niet uit. Dan zou een orgaan niet samen kunnen verteren met bot. Bij de oudste meng ik het ook nog wel eens.
Mijn reu is voor 80 % op KVV opgegroeid, die ontwikkelde al vroeg allergieen. Ik heb een tijd aan alle honden KVV en barf gevoerd, maar heb er nu 1 die te mager blijft op alleen KVV en barf, dus die krijgt er brok bij. 's Ochtends en 's middags brok en 's avonds KVV. Het enige waar ik mee oplet is vleesbotten, de PH waarde van de maag schijnt anders te zijn bij brokgevoerde honden waardoor heel vleesbot lastiger kan verteren. Zachte botten geef ik wel, maar mijn reu krijgt ook grotere botten voor meer ervaren honden. Ze krijgen hier nog steeds hele vissen 1 keer per week/2 weken, een penslap 1 keer per week/2 weken en soms wat extra's in de vorm van spiervlees en bot. Verder gewoon KVV met bot als calcium en geen premix. Daarnaast nog een rauw ei, wat yoghurt en wat andere dingen.
MyWishMax schreef:Nee, ik denk dat ik geluk gehad heb, Kiwi, vandaar dat ik dat zei. Ik heb idd heel veel verkeerde dingen gehoord...
Ik dacht trouwens dat Kivo wel een premix had, daarom heb ik het ooit afgestreept van het lijstje. Maar zie het idd niet staan, dan ga ik dat ook weer eens proberen. (bestel nu vaak tammenga grootverpakking, dat zijn 8 blokken van 1250 gram, heb ik 8 dagen voer voor de reu)