Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:50

Inderdaad. En het belangrijkste een knuffelbeer Hahahaha

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:58

Gefeliciteerd met de mooie resultaten!

Woah wat is doerak gaaf zeg!! prachtig :D

Kaus, wat fijn dat de eerste nacht goed is gegaan.

Azmay, oh dat is balen zeg, ik ga voor je duimen en hopen dat het toch wel gaat lukken nog

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:47

Ik geef alleen het 3 kilo zakje wat ik mee krijg als puppyvoer, daarna al over op volwassen. En KVV vanaf de dag dat ze thuis zijn. :D Te veel honden gezien die groeipijnen hebben op puppyvoer en de fokker doet het zelf ook al jaren zo.

Azmay, wat balen, ik zal duimen!
Kaus, :+: heel fijn!
Jammer van de ZG Zoe_97!

Wel apart trouwens, wij kunnen pas een Utje krijgen als ze in gebruikshondenklasse lopen, volgens mij. Dus alle klasse onder de 24 maanden sowieso niet en als je nog geen certificaten hebt ook niet (dus nog geen IPO)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:49

Bedankt voor alle antwoorden, ik voel mij een stuk beter en meer gerustgesteld!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:57

Mijn hond heeft puppybrok gekregen vanuit de fokker, ong 2 a 3kg. Daarna naar de junior brok gegaan en met een maand of 5 a 6 naar adult brokken. Mooie grote en voral gezobde hond geworden zonder groeipijnen.

Hier is van de week mijn pupje geboren. Naam en fotos komen over twee weekjes als ik er zelf geweest ben.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:05

MyWishMax schreef:
Ik geef alleen het 3 kilo zakje wat ik mee krijg als puppyvoer, daarna al over op volwassen. En KVV vanaf de dag dat ze thuis zijn. :D Te veel honden gezien die groeipijnen hebben op puppyvoer en de fokker doet het zelf ook al jaren zo.

Azmay, wat balen, ik zal duimen!
Kaus, :+: heel fijn!
Jammer van de ZG Zoe_97!

Wel apart trouwens, wij kunnen pas een Utje krijgen als ze in gebruikshondenklasse lopen, volgens mij. Dus alle klasse onder de 24 maanden sowieso niet en als je nog geen certificaten hebt ook niet (dus nog geen IPO)

Met welk ras en in welk land woon jij dan?
Hier is het met mijn ras minor puppy en puppy die met belovend, veelbelovend en weinig belovend beoordeeld worden. Sterktet nog, voor een jeugdtitel te behalen met je 3 keer 1U halen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:07

Nederland, Duitse Herders. Maar die clubmatches werken heel anders dan normale shows. :') Normale shows tellen voor ons niet qua resultaten die je nodig hebt voor de aankeuring.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:09

Hier is alles nog rustig, vandaag is ze uitgerekend vanaf de eerste dekking.
Gister ochtend en middag was de temperatuur 37,7
Gister avond en vanochtend was de temperatuur 37,8

Stilte voor de storm???

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:13

MyWishMax schreef:
Nederland, Duitse Herders. Maar die clubmatches werken heel anders dan normale shows. :') Normale shows tellen voor ons niet qua resultaten die je nodig hebt voor de aankeuring.

Oh dat is inderdaad anders!
Bij borders zie je eigenlijk nooit of per hele hoge uitzondering honden in de gebruikshondenklasse. Daarvoor moeten ze hun werkstress van fci behalen. Bij border is dit een test schapen drijven. De meeste drijfhonden zijn echter verre van geschikt voor showen en showmensen houden zich niet bezig met drijven.

Ik ben wel een keer gaan drijven. Mijn honden hadden beide wel aanleg, maar het was helaas te ver weg om echt actief te trainen om echt het werkattzst te behalen.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:16

Ennasil92 schreef:
Hier is alles nog rustig, vandaag is ze uitgerekend vanaf de eerste dekking.
Gister ochtend en middag was de temperatuur 37,7
Gister avond en vanochtend was de temperatuur 37,8

Stilte voor de storm???

Spannend!! :D
Succes al vast, en hou ons maar op de hoogte hihi

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:13

Fijn Diandra! Ook dat er een bij zit voor je.
Ik ben benieuwd Ennasil, misschien blijven ze nog even zitten :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 12:55

leuk nieuws Diandra! We wachten graag op foto's! :D

Billy hoe gaat t eigenlijk met jouw pupsels? :D

Succes Ennasil, maar je weet dat ik je volg! :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:05

Ennasil, heel veel succes met de aankomende bevalling, ik duim!

Voor de mensen die KVV voeren, hoe gaat dat nu precies in zijn werk? Voer je er nog brok naast of niet?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:08

Amandavd schreef:

Voor de mensen die KVV voeren, hoe gaat dat nu precies in zijn werk? Voer je er nog brok naast of niet?

Brok geef ik juist niet bij, dat zou de vertering tegen werken als ik het goed begrijp.
Je moet vooral opletten dat je voldoende diersoorten voert en afwisselt met de organen, bot, vlees en dus eigenlijk complete beesten voert. Gezien ik gewoon rollen binnen krijg die compleet zijn in allerlei smaakjes is het behoorlijk makkelijk voeren.

Hond drinkt erg weinig omdat het niet gedroogd is en er geen zout bij zit en poept ook nog maar eens per dag. Scheelt bij een nest pups erg veel poepschaatsen :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:16

Die van mij doen het helaas niet goed op KVV, dus die krijgen gewoon brok, de akita krijgt dan nog wat blik of aardappelpuree erbij en verder krijgen ze wat zelf getrokken bouillon erover, de twee japenners krijgen dan wat stukjes vlees erbij.
De Griek kan dat echt niet verteren en wordt doodziek van vers vlees.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:21

Amandavd schreef:

Hier het advies gekregen om 1 dag per week vers vlees te geven (en de rest brok) om de darmflora te ondersteunen, dus het kan wel denk ik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:21

Ik geef het aan twee allebei. Dat het de vertering tegen zou werken is onzin, maar helaas wel een hardnekkig fabeltje. Ja, sommige honden doen het er niet goed op, maar in principe maakt de vertering niet uit. Dan zou een orgaan niet samen kunnen verteren met bot. Bij de oudste meng ik het ook nog wel eens.

Mijn reu is voor 80 % op KVV opgegroeid, die ontwikkelde al vroeg allergieen. Ik heb een tijd aan alle honden KVV en barf gevoerd, maar heb er nu 1 die te mager blijft op alleen KVV en barf, dus die krijgt er brok bij. 's Ochtends en 's middags brok en 's avonds KVV. Het enige waar ik mee oplet is vleesbotten, de PH waarde van de maag schijnt anders te zijn bij brokgevoerde honden waardoor heel vleesbot lastiger kan verteren. Zachte botten geef ik wel, maar mijn reu krijgt ook grotere botten voor meer ervaren honden. Ze krijgen hier nog steeds hele vissen 1 keer per week/2 weken, een penslap 1 keer per week/2 weken en soms wat extra's in de vorm van spiervlees en bot. Verder gewoon KVV met bot als calcium en geen premix. Daarnaast nog een rauw ei, wat yoghurt en wat andere dingen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 13:25

Amandavd schreef:

Oh haha ik heb dus in het 2016/2017 topic gereageerd op deze vraag.. :P
Maar deel het hier ook nog even.. :P

Ik voer er inderdaad brok naast. In de ochtend krijgen ze kivo (kvv) en in de avond brok. Wolf of wilderness.
Puur en alleen kvv kan prima. Maar ik wil dat ze ook brok eten als er iets mis gaat met de kvv, vakantie, als ze bij mijn schoonouders een dag moeten zitten. Daarnaast is de kans op eventuele tekorten kleiner

In de avond krijgen ze dus brok. Chick krijgt daar nog groente bij, omdat ze makkelijk dik word, en meer voer geven dus geen optie is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:26

MyWishMax schreef:
Ik geef het aan twee allebei. Dat het de vertering tegen zou werken is onzin, maar helaas wel een hardnekkig fabeltje. Ja, sommige honden doen het er niet goed op, maar in principe maakt de vertering niet uit. Dan zou een orgaan niet samen kunnen verteren met bot. Bij de oudste meng ik het ook nog wel eens.

Mijn reu is voor 80 % op KVV opgegroeid, die ontwikkelde al vroeg allergieen. Ik heb een tijd aan alle honden KVV en barf gevoerd, maar heb er nu 1 die te mager blijft op alleen KVV en barf, dus die krijgt er brok bij. 's Ochtends en 's middags brok en 's avonds KVV. Het enige waar ik mee oplet is vleesbotten, de PH waarde van de maag schijnt anders te zijn bij brokgevoerde honden waardoor heel vleesbot lastiger kan verteren. Zachte botten geef ik wel, maar mijn reu krijgt ook grotere botten voor meer ervaren honden. Ze krijgen hier nog steeds hele vissen 1 keer per week/2 weken, een penslap 1 keer per week/2 weken en soms wat extra's in de vorm van spiervlees en bot. Verder gewoon KVV met bot als calcium en geen premix. Daarnaast nog een rauw ei, wat yoghurt en wat andere dingen.

Ging er geloof ik om dat de granen in brok de maag minder zuur zouden maken?
Heb verder gewoon niet de behoefte brok bij te geven dus ook nooit uitgezocht :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:35

Ik moet wel. Teefje bleef op 1,5 kilo kvv met allerlei extra's niet op gewicht. Maar op alleen brok ook niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:02

Bedankt voor de info! Welke brok geven jullie ernaast en welke kvv? Ik wil namelijk elke maaltijd een combi geven van brok en vlees maar ik weet er nog te weinig van om daar echt zelf een keuze in te maken dus alle info is welkom!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:44

Ik wisselde de KVV merken af, juist omdat elk merk wel een andere samenstelling heeft en ik het liefste zonder premix en calciumpreparaat gaf. Zo gaf ik darf, tammenga, tinlo, lotgering, dogmeat en kiezebrink (daar maar 1 of 2 soorten van ivm samenstelling). Daarnaast eerst jarco, want dat voerde de fokker, later werd het purizon, acana en nog later cavom. :+ (en nog wat merken geprobeerd tussendoor, ik merkte geen verschil in vertering trouwens tussen al die merken icm kvv, alleen dat ze van de ene brok meer poepten dan van de ander)

Het is eigenlijk gewoon kijken welke brok jij geschikt vindt en waar de pup/hond het goed op doet. Ook met KVV trouwens. Dogmeat moest ik mee stoppen, want ontlasting werd te hard, lotgering heb ik geluk mee gehad want altijd netjes geleverd en mooi vlees. Darf vond ik heel prettig, tammenga ook. Tinlo wat minder, maar die hadden wat varianten die ik als afwisseling gaf.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 15:59

voelt heel gek om in meerdere topics t zelfde de posten. :')

Hier dus Kivo kvv. Zonder premix en zonder calciumpreparaat. :) Lotgering komt er hier niet meer in. Heb er gewoon nog spijt van dat ik dat ooit geprobeerd heb.

Voer hier alle smaken van kivo door elkaar. Heel af en toe eens konijn(ivm samenstelling) en ik voer geen geit, maar dat is vooral omdat die er niet altijd is dus ik er ook niet meer aan denk met bestellen.
Juist ivm samenstelling voer advies aangevraagd, ivm de ooit hopelijk pups, en heb een schema gehad hoe ik de teef moet voeren tijdens de dracht en zoogperiode om te zorgen dat voor mama en vooral voor de pups alles in goede verhoudingen zit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:05

Nee, ik denk dat ik geluk gehad heb, Kiwi, vandaar dat ik dat zei. Ik heb idd heel veel verkeerde dingen gehoord...

Ik dacht trouwens dat Kivo wel een premix had, daarom heb ik het ooit afgestreept van het lijstje. Maar zie het idd niet staan, dan ga ik dat ook weer eens proberen. (bestel nu vaak tammenga grootverpakking, dat zijn 8 blokken van 1250 gram, heb ik 8 dagen voer voor de reu :') )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 16:06

MyWishMax schreef:
Nee, ik denk dat ik geluk gehad heb, Kiwi, vandaar dat ik dat zei. Ik heb idd heel veel verkeerde dingen gehoord...

Ik dacht trouwens dat Kivo wel een premix had, daarom heb ik het ooit afgestreept van het lijstje. Maar zie het idd niet staan, dan ga ik dat ook weer eens proberen. (bestel nu vaak tammenga grootverpakking, dat zijn 8 blokken van 1250 gram, heb ik 8 dagen voer voor de reu :') )

Ja daarom reageerde ik er weer op :')
Nee geen premix. Overigens, voerwijzer niet geloven. samenstellingen en waardes kloppen al maaaaanden niet. Maar zal even wat foto's maken! :)

Zie gelijk dat ik mn vriezer vanavond weer aan moet vullen, want heb alleen deze twee smaken nog in de kleine vriezer liggen. Maar toch. Mocht je meer foto’s willen stuur dan even een berichtje zal ik van de week even kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding