Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:33

Rad lijkt klein maar denk dat je een hamster hebt je al snel ziet wanneer het niet meer gaat , mooie bak verder

Ik heb trouwens wc papier maar met aloé vera , kan ik die ook aanbieden?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:44

Nee, de vraagtekens had ik niet gemist en ik reageer ook gewoon normaal op je vraag.
Ik vind het alleen jammer dat er dan alleen een (in mijn ogen) negatieve post vanaf kan. Ik doe ontzettend mijn best om er wat moois van te maken en heb erg veel moeite moeten doen om een grote bak het huis in te krijgen (mams was het er niet zo mee eens :') )
Wij hebben al jaren hamsters, sinds ik klein was en er is altijd aan de basisprincipes voldaan, ik probeer het nu alleen nog grootser aan te pakken.

Het wieltje is overigens groter dat de maat die je aangeeft. Ze loopt ook niet met overstrekt ruggetje. :)

Rolletje heb ik inderdaad ingegraven. Ben benieuwd of ze ook echt tunnels gaat graven! Voor nu is ze nog wat onwennig, maar dat komt vast snel :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 01:07

Mooi formaat bak Lauke! Ik heb precies hetzelfde formaat 100x40x40 en ga binnenkort ook een hamstertje halen! Geeft me zo een mooi beeld hoeveel ruimte je wel niet hebt eigenlijk! Ben benieuwd of ze gaat graven bij jou!
Ik zou toch nog even je loopwiel opmeten, just in case... Ik weet toevallig dat die letterbak daaronder 10 cm breed is, en als ik die zo vergelijk lijkt je wieltje toch iets te klein! Al zal t niet veel schelen.
Ben benieuwd hoe je bak er uit komt te zien nadat je bestelling binnen is! :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 01:38

Dan mag ik ook zeggen dat ik het jammer vind dat je in verdediging gaat. Hoe groot is dat wieltje dan, dat heb je nog niet gezegd.

We vallen je niet aan en willen alleen helpen, dat is ook wel een beetje een doel van dit topic. Mocht je hier ggeen zin in hebben zou ik het topic verlaten. We krijgen allemaal wel eens van iemand anders op ons kop. Uit voorzorg en niet uit negativiteit. +:)+

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 01:42

Ik weet niet hoor, maar nu lok je me ook uit om in de verdediging te gaan ;)

Hulp vind ik echt geen probleem en alleen maar fijn, maar dat kan ook op een andere manier gebracht worden, zoals andere posters onder jou wel doen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 01:50

Hoezo dat nou? Ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in, want je schuift nu de titel 'boosdoener' op mij (en Denise) terwijl wij alleen maar vinden dat je rad te klein is.
Mag ik dat niet zeggen omdat ik er niks positiefs in heb staan verder en de andere posters wel? Beetje raar eigenlijk.

Als je wilt horen hoe geweldig alles is zou ik wel helemaal niet meer op je post reageren, want ik zit in dit topic om te verbeteren en ga niet alleen maar de leuke dingen uit je kooi beoordelen.

Ik heb nu gevraagd welke maat je wieltje is en ben daar nog steeds erg nieuwsgierig naar. Al wakker ik jouw verdediging dan misschien wel op.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 01:52

Ik heb enkel gezegd dat ik het jammer vond ;)

Daarbij wil ik ook graag deze discussie afsluiten want ook ik heb hier absoluut geen zin in ;) laten we het maar op miscommunicatie houden....

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 01:57

Dit vind ik geen miscomunnicatie, dit is een meningsverschil.

Maar je weet dus niet of je rad 16,5 redt? Dat wordt aangeraden, niet alleen omdat ze van kleiner duidelijk krom kunnen lopen, maar ook omdat ze gewoon vele malen beter kunnen rennen in de minimum maten. :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 02:08

Ik heb geen idee hoe groot hij precies is nee, en heb ook geen zin om nu Mn bed uit te gaan om dit even op te meten ;)

Ik heb al aangegeven dat ze niet met overstrekte rug loopt in het radje en dat lijkt me meer dan voldoende ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:19

Prima joh. :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:23

Hoe oud is je diertje? Want een normaal volgroeide hamster kan onmogelijk goed in een 12cm rad lopen :P
En dan heb ik het over dwerghamsters, ja.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:38

En jij denkt dat het radje 12cm groot is _O-
Sorry hoor maar nu moet je echt ophouden :evaw:

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:43

En nu opeens zelf uit de hoek komen?
Tenzij jouw kooi in breedte groter is dan jij zegt houd ik het op 12+/- cm diameter. :')
Wat gok je zelf dan?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:58

AlwaysH schreef:
En nu opeens zelf uit de hoek komen?
Tenzij jouw kooi in breedte groter is dan jij zegt houd ik het op 12+/- cm diameter. :')
Wat gok je zelf dan?

Pb

Ik ga hier verder niet meer op in.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:04

Dat moet je zelf weten, maar wegjagen oid doe ik niet. Zou het daarom ook waarderen als je nu het topic niet gaat verlaten omdat jij denkt dat wij dat willen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:23

Dat ga ik ook niet doen :)

We hebben net een fijne Pb conversatie gehad waaruit blijft dat we elkaars reactie niet goed interpreteerden of het wat anders hadden kunnen verwoorden. :)

We hebben allemaal het beste voort met onze hamstertjes :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:57

Lauke schreef:
We hebben allemaal het beste voort met onze hamstertjes :)

Dat leek me toch al wel duidelijk? *\o/*

Mijn grote aquarium waar mijn Syrtje in zat is nu een muizen valhalla geworden! Zo onwijs gaaf!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 18:47

Loopwiel is idd te klein, ik heb zelf de lectuurbakken ook dus ik kan het redelijk inschatten ;) op zooplus bestel ik vaak mijn loopwielen (daar zijn ze vrij goedkoop). Ik vind de houten loopwielen wel het fijnst, die zijn stil en lopen soepel. Je kan hem lakken tegen urine. Doe ik hier niet, ik maak ze eens per maand ff schoon met warm water.
Je bak begint er al op te lijken, er kan zeker meer in. Dat is voor jezelf goed kijken, uitproberen en veel foto's bekijken van inrichtingen. Bij mij was de eerste inrichting ook 'saai' haha.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:30

Ik heb mos gescoord! :):)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:47

Houten loopwielen kon je het beste lakken met lak op waterbasis? Of waar moest het ookalweer precies aan voldoen? :) En geen last gehad van bloedende pootjes of toch nog even schuren van tevoren voor de zekerheid?
Ik heb nu een bak vrij, na de verhuizing ga ik beginnen met deze in te richten voor een dwergje <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:49

Bloedende pootjes, nog nooit eerder bij mij voor gekomen :) Of in ieder geval dat ik het gehoord heb. Goede kwaliteit zoeken en beter niet op bezuinigen :D

Lak op waterbasis, absoluut.

Spannend! Wat voor bak heb je beschikbaar gekregen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:50

xDenies schreef:
Bloedende pootjes, nog nooit eerder bij mij voor gekomen :) Of in ieder geval dat ik het gehoord heb. Goede kwaliteit zoeken en beter niet op bezuinigen :D

Lak op waterbasis, absoluut.

Spannend! Wat voor bak heb je beschikbaar gekregen?

Ik heb een aquarium van 100x40x40 :)
Wil gaan proberen om een beetje een hobbit landschap na te maken, met minimaal 2 burchten, gaat nog een uitdaging worden :+
Is het houten loopwiel van agradi aan te raden?
Edit: bedoel zooplus :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:54

Zooplus, ja zeker :)

Wat een heerlijke bak zeg! En dan nog op zoek naar een leuk dwergje :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:04

xDenies schreef:
Zooplus, ja zeker :)

Wat een heerlijke bak zeg! En dan nog op zoek naar een leuk dwergje :D

Ja ben er ook heel blij mee! <3 Staat zo ontzettend stoer in de woonkamer, zeker als ik straks met het mos aan de gang ga...
Ik ga niet specifiek opzoek naar een dier, wil het een beetje op me af laten komen. Ik ben totaal niet meer van dieren uit dierenwinkels, maar ik zag er laatst eentje bij een konijn in zitten toen ik opzoek was naar een mooie grote krabpaal, een dwergje. Heel onbeschoft t hok opengemaakt om te kijken hoe hij/zij reageerde en het hamstertje sprong meteen op m'n hand.. zo lief! Daarna kwam het meisje wat daar werkte nog naar me toe, dus ik vroeg of dat goed ging met het konijn, en schijnbaar deden ze het vaker als ze wat oudere hamsters hadden en geen bak meer over hadden, en de hamster was altijd de baas! Zo leuk om te horen, hij/zij had t ook echt naar z'n zin met dat konijn, wat een leven zat er in dat beestje.. En dat konijn zat daar maar een beetje rustig te hupsen _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:08

Joanieke schreef:
Daarna kwam het meisje wat daar werkte nog naar me toe, dus ik vroeg of dat goed ging met het konijn, en schijnbaar deden ze het vaker als ze wat oudere hamsters hadden en geen bak meer over hadden, en de hamster was altijd de baas! Zo leuk om te horen, hij/zij had t ook echt naar z'n zin met dat konijn, wat een leven zat er in dat beestje.. En dat konijn zat daar maar een beetje rustig te hupsen _O-

Sorry ... wat een walgelijke dierenwinkel. Ik vind het ook echt niet 'leuk' om te horen en kan me totaal niet voorstellen dat de hamster 'de baas' was.

Een konijn hoort een soortgenoot te hebben. Geen hamster die ie met één trap of beet kan vermoorden. En dan niet te spreken over het totaal niet kunnen begrijpen van elkaar. Net zo grappig als cavia's en konijnen samen.

Bah. Bizarre winkels bestaan er.