Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lukasje schreef:Hoe komt dat ze zo gestresst is Wijslander?
Lukasje schreef:Hoe gaat dat met jullie poedels en los lopen? Komen ze makkelijk terug wanneer je ze roept? En het jachtinstinct?
Hhilde schreef:Lukasje schreef:Hoe gaat dat met jullie poedels en los lopen? Komen ze makkelijk terug wanneer je ze roept? En het jachtinstinct?
Elmo heeft eigenlijk niet enorm jachtinstinct, hij wordt alleen heel erg gefocust op kleine huisdieren als hij ze ziet. We hebben cavia’s gehad en daar gaat hij continu naar staren en wordt hij opgewonden van, maar hij lijkt vervolgens niet zo goed te weten wat te doen. Ik durf het ook niet uit te testenEen collega had ook ratten waar we wel eens op gepast hebben, uiteindelijk vindt hij wel rust, maar het is wel een bron van opwinding. Hij is er niet mee opgegroeid, dus misschien zou dat beter gaan als hij dat wel was. Met bijvoorbeeld katten is hij heel geïnteresseerd, maar het enige wat hij doet is ze van dichtbij hyperblij bekijken. Daar heeft hij langer mee samengewoond, het is vooral weinig rust voor Elmo en de kat.
Hij is buiten nog nooit achter iets aan gegaan van wild, terwijl hier genoeg sporen liggen op de Veluwe en we ook wel dingen zien. Op geur is hij in ieder geval niet weg, maar op zicht wel meer geïnteresseerd, maar terug te roepen.
Elmo is wel een hormonenbomdie af en toe periodes heeft dat zijn oren slechter functioneren. Hij is in de regel heel braaf, maar er zijn ook wandelingen dat ik hem expres niet loslaat of wens dat ik dat niet gedaan had
omdat hij dan achter andere honden aanloopt. Hij is dan imo te opdringerig en vervelend, vooral als hij moe is en er al veel gebeurd is in de afgelopen wandeling/dag(en). Volgende wandeling is hij dan weer ‘s werelds grootste engeltje die beter en sneller luistert dan mijn border collies bij elkaar (en die zijn zo braaf als je van border collies zou verwachten).
Edit: oh en Elmo drijft vanaf pup af aan wel schapen. Per ongeluk achter gekomen nadat hij een random kudde schapen in hun schuur had gezet en sindsdien rekening mee gehouden.