Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:14

Wat een leuke foto, je kunt inderdaad nooit genoeg foto's of filmpjes van ze hebben in de puppytijd, die vliegt voorbij.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:59

Ah wat een heerlijke foto <3

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:28

Echt een fantastische foto, dat sjaaltje ook *pum* <3

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:39

<3 Dank jullie wel!
Hij is in twee weken tijd 1,5 kilo gegroeid!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:52

Zo dat gaat hard, wat weegt hij nu totaal?

Over aankomen gesproken... Wat eten jullie poedels? Dolci woog vorige week 5 kg en mag op zich een tikkeltje erbij. Ze is behoorlijk kieskeurig met eten (het eten van onze andere hond Diablo vindt ze het lekkerst, ook als hij hetzelfde heeft :+) en gisteren woog ze nog 4,9. Iets afgevallen in plaats van aangekomen dus. :\

We hebben een paar zwaardere dagen achter de rug, ze heeft (begrijpelijk) behoorlijk veel angst/stress. Ik vind dat erg moeilijk om te zien en raak dan zelf ook in de stress. Vandaag was een betere dag, heel fijn voor ons allebei. :knuffel:

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 02:27

Hoe komt dat ze zo gestresst is Wijslander?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 06:27

:j
Lukasje schreef:
Hoe komt dat ze zo gestresst is Wijslander?

Door de onvermijdelijke prikkels en voor haar nieuwe dingen die we hier wel hebben en in Italië op de boerderij niet, denk ik (of eigenlijk weet ik dat wel zeker).

Het is een totaal nieuwe situatie waarin ze is terechtgekomen en daarbij is ze natuurlijk nog niet goed aan ons of ons huis gehecht, dus ze voelt zich nog niet helemaal veilig. Bij mij voelt ze zich op dit moment het fijnst, dus ze wijkt liever niet van mijn zijde.. :knuffel:

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 06:38

Ach, dat is inderdaad wennen. Heel vaak hebben herplaatsers echt een paar maanden nodig om te wennen en de gemiddelde poedel is ook nog best gevoelig, dus ik kan me voorstellen dat het even lastig is. Ik denk dat ze het meest heeft aan rust en regelmaat, niet teveel (nieuwe) dingen willen doen, hoe verleidelijk dat ook is met een nieuwe huisgenoot. Komt het echt wel goed :)

Qua eten en gewicht, bij Elmo heb ik amper invloed op zijn gewicht. Wij voeren KVV en hoewel hij dat op zich graag eet (al honderd keer beter dan vroeger, toen at hij geregeld niet), eet hij alleen de hoeveelheid die hij wil. Soms laat hij hele bakken staan, soms gaan ze weken achter elkaar gewoon op. Daarnaast krijgt hij beloningen bij het trainen/wandelen en gedroogde snacks, maar hij stopt met eten als hij genoeg heeft en hij houdt zichzelf altijd op gewicht (ik ben jaloers op hem :')). Elmo zit altijd rond de 19,5-19,8 kilo, hij is qua schofthoogte ongeveer 56-57 centimeter, geen enorme grote poedel. Met dit gewicht is hij slank, eerder iets te slank dan te zwaar, maar wel goed op gewicht. Soms mag er van mij wel wat bij, maar dan moet ik echt capriolen uithalen en stopt hij op een andere manier weer met eten, dus ik vertrouw erop dat hij weet wat goed is.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 07:53

Mijn vorige poedel was een beetje zoals elmo bleef eigenlijk altijd slank.. soms niet eten en soms wel.. Guusje eet na haar sterilisatie alles hihi dus daar moet ik echt mee oppassen.. mag eigenlijk wel iets af nu vind ik.. krijgt vlees van wolfork en Kivo brokjes.. geperst valt bij haar beter dan krokant anders krijgt ze last van haar darmen.. maar vind dat daar wel minder vlees in zit en moet weinig voeren anders kan ik haar rollen. Dus ga denk meer vlees voeren, heb brok er altijd bij voor het makkelijke of als we op pad zijn.. ben nog aan het kijken voor een andere brok die wat meer vlees bevat

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 18:56

Hhilde, heb jij ook ervaring met herplaatsers? Dit is mijn derde, maar wel de eerste poedel. De honden die ik hiervoor heb gehad, waren ook allemaal erg gevoelig, vooral de eerste maanden maar er bleef altijd een bepaalde kwetsbaarheid aanwezig. Logisch ook natuurlijk. Maar ik merk dat ik er dit keer zelf meer moeite mee heb, vind het lastig haar zo bang te zien. :knuffel: Maar het komt vast goed!

Bedankt voor de reacties over het eten! Hier eten ze sowieso alleen maar vlees (rauw), maar ze vindt duidelijk niet alle smaken lekker haha. Kip met pens is tot nu toe favoriet! En rauw ei lust ze ook graag. Morgen komt er een lading KVV in verschillende smaken binnen, kunnen we een beetje testen waar ze van houdt...

Karin, heel veel plezier en succes dit weekend! *\o/*

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 20:19

Dankjewel! We maken er al een leuk weekend van..
Donderdag al gezellig wezen wandelen en uit eten geweest.
Vandaag hadden we workshop en daarna hebben we ergens geluncht, daarna wandeling gemaakt over de Sallandse heuvelrug en vanavond met elkaar pizzaatje gegeten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:47

Veel plezier dit weekend, Karin!

Ja, Wijslander :j Alleen Elmo heb ik vanaf pup af aan, mijn vorige hond was een herplaatser en mijn border collies zijn herplaatsers. Dus geen poedel-herplaatsing ervaring, maar wel met de andere honden. Snap heel goed dat het lastig is haar bang te zien, maar wel fijn dat ze al naar je toe trekt en je opzoekt als ze het lastig vindt. Meer dan er voor haar zijn kun je niet doen denk ik :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 22:08

Ja dat begrijp ik wel Wijslander dat het je niet onberoerd laat wanneer je merkt dat ze niet op haar gemak is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 22:09

Hoe gaat dat met jullie poedels en los lopen? Komen ze makkelijk terug wanneer je ze roept? En het jachtinstinct?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 22:28

Guusje komt wel makkelijk terug.. checkt regelmatig tijdens de wandeling even in bij mij.. rent wel achter vogels en dergelijke aan maar is altijd maar een stukje

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 23:31

KarinW86 schreef:
Guusje komt wel makkelijk terug.. checkt regelmatig tijdens de wandeling even in bij mij.. rent wel achter vogels en dergelijke aan maar is altijd maar een stukje

Dat is ideaal! Fijn dat ze zo checken of je er ook nog bent he! Tja, even een reactie op vogels lijkt me erg normaal.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:14

Lukasje schreef:
Hoe gaat dat met jullie poedels en los lopen? Komen ze makkelijk terug wanneer je ze roept? En het jachtinstinct?

Elmo heeft eigenlijk niet enorm jachtinstinct, hij wordt alleen heel erg gefocust op kleine huisdieren als hij ze ziet. We hebben cavia’s gehad en daar gaat hij continu naar staren en wordt hij opgewonden van, maar hij lijkt vervolgens niet zo goed te weten wat te doen. Ik durf het ook niet uit te testen := Een collega had ook ratten waar we wel eens op gepast hebben, uiteindelijk vindt hij wel rust, maar het is wel een bron van opwinding. Hij is er niet mee opgegroeid, dus misschien zou dat beter gaan als hij dat wel was. Met bijvoorbeeld katten is hij heel geïnteresseerd, maar het enige wat hij doet is ze van dichtbij hyperblij bekijken. Daar heeft hij langer mee samengewoond, het is vooral weinig rust voor Elmo en de kat.

Hij is buiten nog nooit achter iets aan gegaan van wild, terwijl hier genoeg sporen liggen op de Veluwe en we ook wel dingen zien. Op geur is hij in ieder geval niet weg, maar op zicht wel meer geïnteresseerd, maar terug te roepen.

Elmo is wel een hormonenbom := die af en toe periodes heeft dat zijn oren slechter functioneren. Hij is in de regel heel braaf, maar er zijn ook wandelingen dat ik hem expres niet loslaat of wens dat ik dat niet gedaan had :') omdat hij dan achter andere honden aanloopt. Hij is dan imo te opdringerig en vervelend, vooral als hij moe is en er al veel gebeurd is in de afgelopen wandeling/dag(en). Volgende wandeling is hij dan weer ‘s werelds grootste engeltje die beter en sneller luistert dan mijn border collies bij elkaar (en die zijn zo braaf als je van border collies zou verwachten).

Edit: oh en Elmo drijft vanaf pup af aan wel schapen. Per ongeluk achter gekomen nadat hij een random kudde schapen in hun schuur had gezet en sindsdien rekening mee gehouden.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 15:42

1e rondje net gehad op de poedelwedstrijd..
Helaas mislukte de paaltjes, verder ging het erg goed.. op trainining gaan ze erg goed maar op wedstrijden wil het maar niet lukken.. helaas klonk er ook een harde knal (iemand die tegen de bakrand ofzo schopte of liet vallen)dus daarna ook niet meer geprobeerd..
Verder best tevreden over het rondje :o

De team jumping hadden we er gelijk achter..
Guusje is soms erg afgeleid. De paaltjes heeft ze gedaan maar in standje slak, weet nog niet hoe ik dat op wedstrijden er nou in moet krijgen. Op training doet ze het super.. ik was ook even het parcours kwijt hihi
(De filmer was aan het begin even de weg kwijt hihi)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 15:58

Lukasje schreef:

Ik weet het nog niet! :')

Karin, wat ziet dat er cool uit zeg. *\o/* Ik vind het heel knap!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:02

Hhilde schreef:
Lukasje schreef:

Elmo heeft eigenlijk niet enorm jachtinstinct, hij wordt alleen heel erg gefocust op kleine huisdieren als hij ze ziet. We hebben cavia’s gehad en daar gaat hij continu naar staren en wordt hij opgewonden van, maar hij lijkt vervolgens niet zo goed te weten wat te doen. Ik durf het ook niet uit te testen := Een collega had ook ratten waar we wel eens op gepast hebben, uiteindelijk vindt hij wel rust, maar het is wel een bron van opwinding. Hij is er niet mee opgegroeid, dus misschien zou dat beter gaan als hij dat wel was. Met bijvoorbeeld katten is hij heel geïnteresseerd, maar het enige wat hij doet is ze van dichtbij hyperblij bekijken. Daar heeft hij langer mee samengewoond, het is vooral weinig rust voor Elmo en de kat.

Hij is buiten nog nooit achter iets aan gegaan van wild, terwijl hier genoeg sporen liggen op de Veluwe en we ook wel dingen zien. Op geur is hij in ieder geval niet weg, maar op zicht wel meer geïnteresseerd, maar terug te roepen.

Elmo is wel een hormonenbom := die af en toe periodes heeft dat zijn oren slechter functioneren. Hij is in de regel heel braaf, maar er zijn ook wandelingen dat ik hem expres niet loslaat of wens dat ik dat niet gedaan had :') omdat hij dan achter andere honden aanloopt. Hij is dan imo te opdringerig en vervelend, vooral als hij moe is en er al veel gebeurd is in de afgelopen wandeling/dag(en). Volgende wandeling is hij dan weer ‘s werelds grootste engeltje die beter en sneller luistert dan mijn border collies bij elkaar (en die zijn zo braaf als je van border collies zou verwachten).

Edit: oh en Elmo drijft vanaf pup af aan wel schapen. Per ongeluk achter gekomen nadat hij een random kudde schapen in hun schuur had gezet en sindsdien rekening mee gehouden.

Ik denk dat knaagdieren wel veel honden triggeren. Ik ging zo ook eens cavia’s houden icm mijn vorige ries. Dat was geen goed plan !

Haha, dat moet wel grappig geweest zijn dat Elmo een herder in disguise was!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:07

Wauw Karin96, dat ziet er knap uit! Jammer van de paaltjes dan want Guusje gaat als een speer. Knap hoor van jullie +:)+ !

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 19:58

Laatste rondje zitten ook echt weer mooie stukken in.. helaas schrok ze van de wip en sprong eraf.. daarna zag ze een man met een gele jas en toen was het klaar..
Maar ben over deze dag zeker niet ontevreden

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 21:29

Stoer hoor, over dat hele hoge ding ook! (Geen idee hoe het heet haha)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 21:53

Toch een dapper ding, petje af !!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 22:05

Wijslander schreef:
Stoer hoor, over dat hele hoge ding ook! (Geen idee hoe het heet haha)

De schutting bedoel je denk ik? Die punt zeg maar