Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:07

even voor het idee ,dit is dat gangpad ,wij zaten op de stoelen vooraan rechts achter die deur...
Afbeelding

mensen hadden écht wel de ruimte om gewoon met normale ruimte om ons voorbij te gaan lijkt mij...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 19:18

@ loez ik ben juist blij als mensen even blijven staan. Omdat ik niet wik dat zijn gedrag succes heeft. Dus blaffen 》hun lopen weg.

Maar in praktijk is dit niet altijd mogelijk. Vraag het wel regelmatig.

Thanks Kimmie ☺.

Zo een brede wachtkamer en dan nog zo dichtbij passeren ? Pffff ff je zou ze toch....

Overigens is Spark niet hond agressief hoor. Enkel duidelijke voorkeur :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:30

In sommige gevallen vraag ik het idd ook hoor, ligt aan zenna haar gedrag die dag en dat moment, maar ik neem haar mee de andere kant op. En veel mensen doen dan juist het tegenovergestelde van wat eigenlijk zou moeten :) snap je wat k bedoel? Die zijn dan te nieuwsgierig en kijken wat ze doet, terwijl ik met man en macht probeer om uit te zicht te komen om de stress voor Zenna zo laag mogelijk te houden.

Nu scheelt het dat Nelson echt super relaxed is aan de lijn. Ook bij passeren van andere honden. Dus ik kan weer gaan leren ontspannen bij het zien of passeren van een andere hond! Heerlijk

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:30

ik snap heel goed wat je bedoelt loez!

Zo moet ik nu ook m'n ervaringen met m'n vorige dog vergeten en er met Sven blanco in gaan.
Tot nu toe gaat dat heel goed!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:33

Even uit de mee-lees-modus stappen, prachtige honden komen er voorbij zeg! <3 Vooral die reus van Loez! Bevestigt toch maar weer dat molossers écht mijn voorkeur hebben!

Hier in de buurt is iedereen inmiddels wel gewend aan Maggie. Maar dan hebben wij ook een makkelijke hond moet ik zeggen. Ze stapt niet snel op andere honden af, gaat confrontaties uit de weg en stelt zich onderdanig op. Maar ik kom nog wel steeds mensen tegen die zich voor haar omdraaien.

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 14:44

Klinkt in mijn oren ideaal novice. Wat een pracht beest ook <3. Een bull mastiff toch ?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:50

Ja, Maggie is een bullmastiff. Wel een kleintje, maar breed gebouwd. Haar karakter gaf voor ons de doorslag (overgenomen van fokker toen zij anderhalf jaar oud was).

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 15:07

Vind haar op de foto niet klein ogen.

Eigenlijk is onder de molossers, de bull mastiff misschien nog wel 1 van de 'makkelijkste',denk ik zo.

Puur naar ras gekeken en niet naar induvidue.

De meeste molossers hebben toch wel een gebruiksaanwijzing waarvan je moet houden en om mee moet kunnen gaan.

Ben er tussen 2 bull mastiffs geboren en waren ook echt schatten. Zat geen kwaad in.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:30

Nelson is ook voor mij de bevestiging dat ik niets anders meer wil. Ik ben gek op zenna en kan d'r niet missen, maar tegen de tijd dat zij oud en versleten is komt er voor mij ook zeker nog een Boerboel voor terug. Vannacht flinke migraine gehad en tot vanmiddag een uur of 2 nog enorme last van gehad, tis iets minder nu en ben een kleine ronde met Nelson gaan maken. Met hem durf ik gewoon op pad omdat ik weet dat hij ook niet op andere honden reageert. Zenna krijgt straks haar grote ronde maar die zal Jack waarsch met d'r doen.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:49

Beterschap Loez. Migraine is echt prut...

Charlie geniet enorm van Pokémon Go momenteel. We maken ineens allemaal afwijkende rondes :P

Vandaag is helaas weer een "ik ben een puber en ik luister lekker toch niet" dag. Ik mag echt niet klagen met hoe makkelijk hij op deze moeilijke leeftijd is maar sommige dagen kan ik hem echt achter het behang plakken. Voor nu maar even doorbijten, consequent blijven en hopen dat morgen makkelijker is haha.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:53

Hihi die puberdagen zijn altijd even lastig idd! Doorbijten :P

Die Pokemon app :') Zie hier ook continu kids op straat hahaha

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:59

Hahahah vandaag was dat Pokemon go ook het gesprek van de dag op m'n werk :')
Ik zag zelfs op fb al een community waar ze foto's posten van hun honden bij een Pokemon hahah

Hoe oud is Charlie?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:45

Ah maggie lijkt op buffel

Vandaag ook weer iemand tegen gekomen die in een andere wereld leeft dan ik
We hebben bij ons een de berkel een strook van 4 meter zand. Buffel mag daar altijd rennen spelen en dan dus ook zwemmen. Dat stukje is verlaagd en iets daar boven staat een bankje en daar zat ik met met kleine man.
Kwam op een gegeven moment een vrouw die wou ook met haar hond(je) zwemmen. Of dat goed ging. jahoor. Buffel is druk met zichzelf en gaf die hond geen aandacht.
Ja zegt ze ik wil toch liever dat jij hem aan de lijn doet want je zit hier ook met een kind.
Eh? Zoals ik al zei. Buffel reageert niet op de hond dus ik zie niet in waarom

Ja want mijn hond vind kindjes leuk en het kan zijn dat hij naar jouw kindje gaat en dat vind jouw hond misschien niet leuk.. Eh Nee dat klopt maar dan heb je volgens mij te zorgen dat jouw hond niet bij mijn kind komt, of wel, je hond onder controle hebben.

A fijn om de lieve vrede te bewaren heb ik buffel bij me geroepen en vast geknupt aan het bankje waar ik zat. en toen zij weg was weer los gelaten. Maar ben het wel een beetje zat dat ik me moet aanpassen omdat mijn hond groot is....
Maargoed... Zal wel alleen maar erger worden. haha

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:16

Hoe ik het lees had madam haar hondje aan de lijn moeten houden en desnoods lekker n stukje verderop het water in moeten gaan :') pffff af en toe!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:42

loez schreef:
Hoe ik het lees had madam haar hondje aan de lijn moeten houden en desnoods lekker n stukje verderop het water in moeten gaan :') pffff af en toe!
Mijn idee! Wat een raar mens...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:48

Daarom ben ik soms wel blij dat ik met zenna voornamelijk naar plekken ga waar niemand komt. Ik woon in een dorp waar 75% hun hond los heeft lopen want maxje luistert toch zo goed... Totdat maxje een ander hondje ziet :') bananen in z'n oren en komt niet terug.... Zulk volk wil ik met zenna niet tegenkomen. Want dan wordt ik kwaad aangekeken als het mis gaat.

Dat is 1 voordeel aan Nelson als ze ons aan zien komen.... Of hondje wordt vast gepakt, of wordt aangelijnd :D terwijl nel gaat zitten piepen als een baby :') zo mooi!

Er zijn op het stuk waar ik wandel maar 2 mensen die ik kan passeren terwijl hun hond los loopt. Die honden luisteren dan ook perfect en loop soms zelfs graag een stukje met hen mee op. Maar de rest hier van de hondeneigenaren is best triest :) hun hondjes komen niets te kort hoor, maar hebben vooral een andere visie als wij haha

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:41

oja dat ken ik wel,toen wij gringo nog hadden ( argentijnse dog reu) gingen we eens naar een strandje sávonds,nu was gringo echt super mens vriendelijk en kinderen waren helemaal het einde,afijn hij is daar aan het zwemmen komen er mensen met een kind aan welke ze in het water laten spelen,wij al een stuk verder gaan staan,komen ze achter ons aan ^)

uiteindelijk rende gringo helemaal blij op dat kindje af ,die wilde gewoon spelen,kind janken,ouders boos, ik riep meteen gringo bij mij die braaf blij kwam,zegt die vent "ja en hem nog geen rotschop geven ook!!!"

ik huh...hij deed niets,wilde alleen maar spelen en komt braaf toen ik hem riep,nee ik zag het verkeerd ik had die rothond een doodtrap moeten verkopen,en ik had mazzel dat hij het niet ff was komen doen... -O-

pff... we hebben hier een eigen sloot ...nooit last van mensen,zooo heerlijk.... :D :))

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:57

Nou is dat het enige plekje daar waar je hond echt makkelijk het water in kan. Maarja. Dan inderdaad of aanlijnen, of een andere x terug komen.

Gelukkig ook iemand tegen gekomen die met 2 labjes liep. Liet ze eerst naar buffel komen. Prima maar dan niet zeuren dat als je daarna een bal gooit buffel ook mee wil doen. Ik bedoel hij luistert best maar niet als ie met 2 honden aan het snuffelen en spelen is en die 2 rennen ineens achter een bal aan. Ja zelfs Buffel heeft dan bananen in zijn oren.
Ze moest er om lachen Buffel rent namelijk gewoon mee maar heeft geen idee waar hij achter aan rent, en na 1 x mee rennen kwam buffel weer netjes bij me dus dat was prima.

Dat soort mensen kan ik prima hebben. Ze neemt zelf het risico, haar honden lopen los. die van mij ook. ik had de riem al in de hand maar zij wuifde dat het goed was. Nou prima!

Maar die lui met die kleine hondjes.... GRRR

Kimmie.. dat soort mensen. Bah, Moet je nog uitkijken ook dat ze je hond idd niet schoppen.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:57

DenK4ever schreef:
Hahahah vandaag was dat Pokemon go ook het gesprek van de dag op m'n werk :')
Ik zag zelfs op fb al een community waar ze foto's posten van hun honden bij een Pokemon hahah

Hoe oud is Charlie?

Ja echt iedereen heeft het erover. De eerste ongelukken zijn ook al een feit. Nu wachten tot het dus verboden word...

Charlie word eind vd maand 1 jaar. Volop in de puber fase dus. Gelukkig heeft hij er vrij weinig last van hoor. Met 6 maanden even geprobeerd dominant te worden tegen mij maar dat was snel afgelopen toen hij merkte dat hij het niet ging winnen. En nu af en toe zo'n dagje van drama maat dat is misschien eens in de 2 weken dus goed te doen haha.

Daarintegen wel super fijn gewandeld vanavond. Zo lief braaf en makkelijk. Genieten dus. En weer een nieuwe teef toe kunnen voegen aan de Charlie Fanclub haha.

Maar oh die problemen met honden eigenaren... dat is denk ik overal waar meerdere honden komen. Sommigen kunnen gewoon niet logisch nadenken. Gelukkig lopen honden hier alleen los op het losloopveld maar ook dan is het soms te zot voor woorden.
Als ik helemaal alleen ben met Charlie die lekker los loopt te ravotten en mensen zonder iets te vragen of wachten tot ik ze zie ineens met aangelijnde hond het veld op komen enzo. En dan verontwaardigd doen als Charlie naar ze toe komt.

En hier maken ze het dan wel weer bont bij de gemeente. Aan het losloopveld ligt water. Wat ze dus als officiële vis plaats hebben bestempeld. Incl complete tenten om te nachtvissen, overal aas en zelfs haakjes! Nou dan kan er dus niks los... en als je er iets van zegt is het "ja dit is een officiële vis plaats". Terwijl 100 meter verderop een grote visvijver ligt waar ze niemand in de weg staan...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:03

Oei das ook niet prettig Kim!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:51

Deze vakantie wel leuke dingen meegemaakt. In Oostenrijk geweest en Duitsland, heerlijke campings aan het water dus hond heeft zich suf gezwommen. Op beide campings heeft DK continu losgelopen om de camper. Hij wijkt niet van onze zijde. Op camping 1 hoefde we niet te betalen voor hem omdat ze weinig honden zagen die zo braaf zijn en goed luisteren , camping twee ook alleen maar complimenten, er was een kruising lab die van zijn veldje afstormde en op DK klapte die heerlijk op een kluifje lag te knauwen bij de camper, die werd wel ff weggebracht door hem. Campingbaas die mensen op de vingers getikt dat hun hond aangelijnd moest. Natuurlijk gelijk verweer dat de onze ook los lag....campingbaas was heel duidelijk...ja maar die hond luister wel en blijft waar ie hoort dus kunnen jullie voorbeeld aan nemen...gnagna. Ben dan best trots want als puber was ons dikkopje niet zo makkelijk.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:38

Super fijn toch TM! Fijn dat jullie en doggie genoten hebben!

Over pubers gesproken... Nellie wordt nu bijna 1 en heeft weinig fratsen. Heeeel af en toe dat hij uit protest je arm even vastpakt, maar dat is het ook. En dan wil hij ook springen. Dan zeg je dat ie moet kappen en dan doet ie dat netjes...

Bij mijn vriend vind ik het af en toe wel minder...Hij geeft van te voren eerst een poot. Op je arm of tegen je rug of been, maakt niet uit en begint vanuit daar te happen.. Laatst zelfs richting zijn gezicht en zelfs naar Jack zijn nek. Toen direct op zijn plaats gezet... Naar mijn mening (want ik zag het duidelijk aankomen) had hij hem al op zijn plek moeten zetten toen hij met zijn poot begon. Meteen afkappen die handel. Want bij mij doet ie dat niet, maar ik kap dat rare gedrag ook direct af. Beestje weegt 20 kg meer als ik, haha doei :')

Bij mij probeert ie 1x te happen, ik kap het direct af en hij is weer lief. Ik kan ook gewoon bij hem op de grond gaat zitten en liggen. Jack ook, maar soms vanuit het niets begint ie dan te koeieneren.... Zullen de hormonen wel zijn denk ik.

Zodra wij vakantie hebben (vanaf 22-08) gaan z'n ballen eraf :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:36

Herkenbaar Loez, ik kap dingen ook heel snel af, vriendlief iets minder snel en daar proberen ze allebij meer bij qua klieren

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:38

Normaal is dat echt andersom. Zenna maakt met mij bijv echt de kachel aan af en toe haha!

Miss omdat ik weet dat ik hem niet kan handelen omdat ie zo zwaar is? Zodat ik er automatisch veel strikter voor ben misschien?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:03

Wij zijn beiden wel erg consequent naar Maggie toe. Alleen met voer zitten we niet op 1 lijn, mijn man kan nog wel eens wat (meer dan) lekkers toestoppen. Toen ze meer dan 10kg was aangekomen (mede door prednison) ging bij mijnheer eindelijk het lichtje branden dat ze op dieet moest.