Oh goed zo! Ik heb inderdaad ook een ruime, dan kan hij ook hijgen. Het is even wennen geweest maar nu gaat het prima. Hij draagt 'm denk ik eens per maand. Meestal gaan we naar plekken waar hij gemakkelijk los kan en als ik vind dat hij niet genoeg aandacht voor me heeft houd ik hem aan de heupgordel. Maar als hij dan eens los gaat in gebied met mogelijk wild wandel ik een stuk geruster als hij die korf om heeft. Meestal luistert hij goed genoeg maar als dat dan eens niet lukt hebben we niet gelijk een slagveld
Sneeuwneus
Geplaatst: 21-12-17 02:06
Voor mijn reu heb ik een vergelijkbaar model. Ik vind het echt een schitterend ding, hij kan er gewoon doorheen snuffelen, drinken, koekjes aannemen, gapen en braken indien dat nodig zou zijn. Zoals Lisitano al aangaf kunnen mensen hun loslopende, ongeleide projectielen 9 van de 10 keer opeens wél bij zich houden wanneer ze je hond met een muilkorf zien lopen, héérlijk. Mijn teef heeft een beige versie zonder voorhoofdsstuk (al wordt het tijd dat ik een nieuwe bestel, mevrouw is er een beetje uitgegroeid).
Alles vreten wat los en vast zit zie ik toch een stuk vaker bij malamutes voorkomen dan bij hussen. Onder de hussen zit juist een groot kieskeurig deel waarbij je zo'n beetje het tegenovergestelde ziet. Mijn teef wil nog wel eens een keutel opschrokken van de straat, maar daar houdt het ook wel op.
Wij hadden overigens ook enorm genoten van de sneeuw! Er zijn helaas geen fototechnische hoogstandjes uitgekomen want die twee hadden niet veel zin om te poseren. Wanneer ik op de grond plof om de foto te schieten zien ze dat als het teken om van zich van positie te verplaatsen of naar me toe te rennen. Andermans dieren fotograferen vind ik wat dat betreft toch net een stuk makkelijker.
Tja ik weet dat karma haar moeder ook alles vrat maar nu je het zegt karm is vrij groot voor een sibeer
Zolang jullie maar genoten hebben van de sneeuw toch hier komt er voorlopig niks meer
DanielleB
Geplaatst: 22-12-17 08:42
Leuk dat jullie het er over hadden...
Gister heeft Nanook een pen van tafel gestolen en op de bank even stuk gemaakt Ik zag het redelijk op tijd gelukkig, resultaat een klein vlekje... maar die krijg ik er niet uit ben ik bang (al met tandpasta, azijn en bekledingreiniger bezig geweest ).
Haha herkenbaar, Pepper is de laatste tijd echt ontzettend ondeugend. Het is bijvoorbeeld bijna tijd voor zijn avondeten, wij reageren niet op zijn gestaar. Uiteindelijk gaat hij jammeren en hapt hij in de kussens(met zijn ogen strak op mij gericht) en trekt de dekens van de bank, En dit alles met een ondeugende blik in zijn ogen van zie je mij nu wel?! Verder maakt hij het nooit stuk, Echt een vorm van aandacht vragen.
Gisteren had hij dus ook de dikke huissokken van mama gejat, die lagen dus in een geheel in zijn mand haha.
Daarom heb ik hem gisteren maar een cadeautje gegeven, een knuffel die hij mag slopen. En echt, hij was de hele dag in zijn nopjes met zijn knuffel, hij is toch eigenlijk best snel tevreden.
DanielleB
Geplaatst: 22-12-17 09:52
Hahah super schattig eigenlijk!
Nanook maakt ook niet alles stuk hoor, wisselt wel echt wat het is, mijn sokken ofzo zal ze niet stuk maken. Wat ze ook wel vaak doet, als ze geen aandacht krijgt en jij staat.. Dan drukt ze zo haar neus tussen je benen en loopt tussen je benen door.. Hallo Nanook
MariaMaaike
Geplaatst: 25-12-17 15:21
Ayra ook even opgetuigd voor de foto Fijne feestdagen
alvast een happy uiteinde vandaag hoe gaat het met jullie honden? De mijne geven er gelukkig geen fiets om.
MariaMaaike
Geplaatst: 31-12-17 20:56
Ook alvast een goed uiteinde! Ayra is er gelukkig heel rustig onder. Af en toe kijkt ze even op, maar dat is het dan ook Hoe het straks om 12 uur gaat is nog even afwachten
Ik hoop dat het rustig verloopt karma kijkt ernaar haha die vind het prachtig
Faline
Geplaatst: 01-01-18 16:15
Gelukkig nieuw jaar allemaal!
Hier is het heel rustig verlopen. Het vuurwerk boeide hayley ook allemaal niks! Nou is het hier gelukkig ook vrij rustig dus dat scheelt ook best wel! En 29 december is Hayley 1 jaar geworden, dus die heeft weer van alles gekregen aan speeltjes en lekkers
Ik zou me hier ook graag melden, om voornamelijk mee te lezen.
Ik heb een Mastin Espagnol mix, vermoedelijk met Herder en Husky. En aangezien ik nog niet alle ins en outs van de Husky ken, lees ik graag jullie ervaringen mee.
Dit is onze Tara, een teefje van bijna 2 jaar die oorspronkelijk uit Spanje komt.
Pepper was afgelopen week wat ziekjes, beetje overgeven en gisteren diarree.. Maar volgens mij is hij er weer helemaal overheen want zijn knuffel is weer ontleed(na 3 keer gemaakt te zijn) en hij begint weer lekker ontdeugend te zijn
Zodra de streken terugkomen merk je pas hoe futloos hij eigenlijk was, maar dan weet je wel dat hij zich weer kiplekker voelt
Ik had het topic al snel even doorgelezen en ik had gezien dat kieskeurig eten wel een husky ding is. Nu heb ik hier ook een kieskeurige eten wat betreft de brokken (koekjes etc. gaan er wel in). Ze krijgt nu dog nutrition brokken, maar ze lijkt er wat op uitgegeten. Ook is haar ontlasting wat aan de dunne kant, dus ik wil nu eigenlijk iets anders proberen.
Wat voeren jullie aan je husky?
Ik zat zelf aan Fokker Fresh meat te denken, maar ik hoor gemengde ervaring over Fokker..
Mijn honden krijgen ook vers https://www.mushbarf.com/sv/ maar ze krijgen ook brok ernaast. Mush is wel te koop in duitsland, ik geloof alleen niet in nl
Fokker fresh heeft mijn tante ook geprobeert en bij haar hond viel het niet lekker zij is naar taste of the wild gegaan.
Ook zij eet slecht haar brokken. Van alles geprobeerd maar dan kijkt ze er naar alsof ik gek ben dat ik dat haar geef.. Uiteindelijk eet ze het wel, maar 1 portie doet ze dan 3 dagen over.
Hayley krijgt wolf of wilderness gemengd met jachtinstinct. Savonds krijgt ze voor de lekkere trek nog wat blikvoer van wolf of wilderness. Tussen door krijgt ze ook nog wel regelmatig rauw vleesbot van de slager. Fokker fresh vonden beide honden hier minder lekker dan hun andere brokken, althans ze deden veel langer over dezelfde hoeveelheid. Het is voor elke hond weer anders en uitzoeken wat werkt. Husky's kunnen inderdaad heel kieskeurig zijn.
Manu moet zoveel vlees eten om op gewicht te blijven dat hij het niet wegkrijgt. Ik heb het 2 jaar gevoerd en nu sinds een jaar over op een goede brok. Dat had ik veel eerder moeten doen! Ik wissel wel vaak af, ik verstop soms een verrassing in zijn bak, prak er weleens blik doorheen en soms een paar brokjes van onze andere hond of een proefzakje. Ik geef zijn bak en loop meteen weg. Na een minuut loop ik er even langs en als hij dan nog niet eet gaat de bak weg. Nooit erbij blijven staan.
Ik geef nu Taste of the Wild, de enige brok waar hij goede ontlasting op heeft én goed eet. Zijn vacht is ook nog nooit zo mooi geweest.