Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:32

Ja hij was wakker en werd buiten wat alerter. Ik vind die narcoses echt niks. :') Ik ben overbezorgd.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:43

:(:) Het is ook niet leuk!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:46

Mag ik even binnenvallen?

Twee weken geleden heeft mijn vader een straatkat binnengehaald die hoogzwanger bleek te zijn.
Affiches opgehangen, maar diegene van wie de kat oorspronkelijk was, had ze weggegeve, die is teruggekomen en nu moet hij ze niet meer hebben (of course, als ervoor gezorgd moet worden, wil niemand ze meer).

In eerste instantie wouden we ze naar de DA brengen, waar ze ineens gesteriliseerd zou worden en de katjes ook geeuthanseerd... Maar omdat ze zo dik was, konden we het niet over ons hart krijgen... Nu zijn we twee weken verder en lijkt het alsof de kat nog altijd een watermeloen ingeslikt heeft.

Heb zelf 3 katten (nu dus 4), maar mijn katten worden van zodra het kan gesteriliseerd en gecastreerd. Ik ben helemaal tegen pretnestjes.
Soit, nu zitten we dus met die kat, maar we hebben geen idee hoelang ze al zwanger is.
We zijn langs de dierenarts geweest zonder kat voor ontvlooing, ontworming en iets tegen de diarree, maar de DA adviseerde ons toch om er even mee langs te komen...

Ik heb niks ervaring met zwangere katten. Ze heeft al een werpdoos gekregen, heb al dingen opgezocht (beter geen fleece etc), maar zijn er mss dingen die ik nog moet weten?

Ik slaap al nachten niet omdat het lijkt alsof het voor iedere moment is..

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:55

Jaaaaa Sienna is er! Foto´s volgen zo! :D :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:57

Vervelende zaak.. Maar waarom ga je er dan niet gewoon mee langs als de DA dat ook geadviseerd heeft? Dan weet je zeker dat moederpoes in orde is en je hebt wat meer rust qua uitgerekende datum.

Ook gefeliciteerd, Celine! Andere poezels er blij mee?

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:01

froukje, ik had gelezen dat dat te veel stress zou zijn voor de kat... En ik gaf dat ook als reden waarom de kat er niet bij was (voor de ontvlooing, ontworming etc), en hij gaf me ergens wel gelijk, maarja..

Plus, financieel gezien was ik ook niet voorbereid op een zwangere kat... Nu, als dit nodig is, vormt dit het probleem ook niet hoor, maar als ze op straat had geleefd, dan had er ook geen DA naar gekeken :p

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:06

Froukje: Hmm, dat zijn echt 2 onwijze sukkels.. Je raad het nooit... Ze zijn báng voor Sienna! Stomme beesten hahah!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 20:11

Knuffel voor mama lieveli, niks an als je beestjes onder het mes zijn geweest. :(:) Neko mag er binnenkort ook aan geloven.

Ja toch drachtig! Wat spannend!!

Sienna is er, ik ben enorm benieuwd hoe het gaat. :D :D Veel plezier!!

En een zwangere straatkat.. Wat goed dat jullie je over haar ontfermd hebben!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:25

de zwangere straatkat heeft geluk. Je kunt op internet heel veel lezen en op youtube filmpjes kijken van bevallingen zodat je daar ervaring mee krijgt.

ikkedus, ik woon bij Eindhoven dus dat is helaas niet echt in de buurt

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:35

Dan maar googelen inderdaad. Eigenaar vd dekkater kan ik ook veel vragen. Die heeft zelf ook nestjes.
Ga in ieder geval snel een mooie werpdoos maken en plasmatjes en kittenvoer kopen om moeders alvast bij te voeren.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:09

chipsdozen zijn ideaal en van die bedonderleggers van tena lady ook

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:35

Daar is ze dan! Helemaal niet bang! Onze 2 gecastreerde katers vinden haar juist hartstikke eng :')
Vannacht heeft ze bij mij in bed geslapen. Om de zoveel tijd ging ze even mauwen en als ik dan liet weten dat ik er nog was ging ze tevreden spinnend weer slapen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in bed:
Afbeelding

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:58

Oooooooowwwwww smelt! Wat een droppie!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:01

Wat een schatje zeg!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 16:18

Ooohhh zoet.. <3

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:32

Wat een dropje <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:48

Ahhhhhhwwwww wat een scheetje! Ik moet nog tot ca 19 april wachten! Ik ga even kijken of ik die dagen vrij kan maken zodat ik er bij kan zijn zodat ze wat went. Ik werk verder vooral avonden en gezien Koningsdag er ook aan komt zal ik dan een hele dag en nacht wss weg zijn := scheelt dat ze gewend is aan 24/7 voer

Eff vraagje, ik denk dat ik 10kilo zak kitten/junior voer ga kopen van Iams, maar is dat voldoende voor de komende 9 maanden of niet? Heb het liefst alles gewoon meteen in huis :P

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:57

zometeen koop je dat en eet ze het niet, zit je dan met je 10 kilo :D

wat een lief kitten zeg <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:00

mijn ervaringen met Iams zijn wel positief, relatief hoog vleesgehalte en lekkere smaak. Ik ga sowieso eff nog naar een winkel nu om te kijken of ze daar kleine zakjes hebben, anders moet ik het echt in 1 x groot inkopen xD

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:20

Ahhh wat een dotje!! <3
Watvoor ras is het?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:19

Sienna is een Maine Coon! :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:21

jullie krijgen de groeten van Freek :D

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:35

Ahhhhhh!

Ik heb een klein zakje Iams gehaald, dus als mevrouw over maandje hier is gaan we het merken of ze het vreet of niet xD

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:50

Ah wat lief die foto hierboven!

Met Sienna gaat het goed, ze eet lekker en speelt en slaapt enorm veel. Ze wilt alleen bijna niet alleen gelaten worden, dan gaat ze zielig mauwen haha.
Alleen onze twee gecastreerde katers zijn een beetje van slag. Had toch verwacht dat ze eerder bij zouden trekken. Ze zijn gewoon bang voor Sienna en ontwijken haar de hele dag. Ze liggen de hele tijd met zijn tweeën op zolder als Sienna beneden is en we zien ze dan de hele dag niet. Ook komen ze niet voor snoepjes. Terwijl Bayonne normaal altijd aandacht wilt.
Ach ja, zal ook wel weer gaan bijtrekken.. Laten we het er maar op houden dat ze moeten wennen..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:29

lifaya schreef:
Ahhhhhhwwwww wat een scheetje! Ik moet nog tot ca 19 april wachten! Ik ga even kijken of ik die dagen vrij kan maken zodat ik er bij kan zijn zodat ze wat went. Ik werk verder vooral avonden en gezien Koningsdag er ook aan komt zal ik dan een hele dag en nacht wss weg zijn := scheelt dat ze gewend is aan 24/7 voer

Eff vraagje, ik denk dat ik 10kilo zak kitten/junior voer ga kopen van Iams, maar is dat voldoende voor de komende 9 maanden of niet? Heb het liefst alles gewoon meteen in huis :P

Poekie eet ongeveer een kilo in 2,5 week...