Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 23:25

Splash_ schreef:
Nou ik sluit even aan, Knox heeft dunne poep. Wax had het gister ook maar kwam door de tartaar denk ik, hij is nu weer oke. Knox leek goed maar aan het einde kwam er weer een flats achteraan. Verder eten en drinken ze prima en zijn ze net zo gek als gister. Kijk het morgen nog even aan, het is niet waterdun en het is beter dan gister maar toch maak ik me zorgen. Hij had het al een dag langer dan Wax maar hij is echt gevoelig wat dat betreft, hij krijgt het ook van cosma nature kip.

Maar als je gaat googelen krijg je weer parasieten en giardia enz. Nou ja ik geef het nog even, hij is absoluut niet ziek, eerder irritant op het moment want hij blijft achter Texas aanjagen die echt super tolerant met hem is! Nu is het nog meppen zonder nagels maar vraag me af hor lang hij nog zo aardig is naar die irritante beebie :D

Schatjes Zijn het verder hoor :+:

Lastig Loes, dat wisselen is ook niet fijn. Hopelijk gaat ze snel weer wat beter eten.... Ik weet nu ook niet wat je nog extra zou kunnen doen, KVV is ook zacht...
geduld hebben denk ik....lol

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 02:44

Ik kom weer even uit de mee lees modus :+

Die van mij hebben eens in de zoveel tijd ook wat dunne poep, maar dat komt ook omdat ze alles eten wat los en vast zit als je niet op let :') Vooral Heidi lust alles.
Wat zijn knox en wax mooi :+:

Die blauwe kijkers hebben de twee jongste van mij ook, Gustav iets dieper blauw dan Heidi, zij heeft echt ijsblauwe ogen.

Gustav, in de "ik zie een vogel dus ik zuig van spanning mijn onderlip naar binnen" modus :+
Afbeelding

Heidi, wel als baby maar haar ogen zijn nog steeds het zelfde.
Afbeelding

Princess had grijs/groene ogen, maar zij had zo'n vriendelijke uitdrukking in haar ogen, daar werd je altijd meteen verliefd op. Ze straalden echt uit hoe zacht en zorgzaam haar karakter was vond ik.
Afbeelding

Afbeelding

Cookie heeft fel groene ogen.
Afbeelding

YazhiSien

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:19

Mooi!!!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 13:19

I <3 blauwe ogen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:10

Gustav met die lippen, zo schattig! <3
Mooz heeft dat ook maar dat komt doordat ie dan teveel mauwt en zn lippen aan zn tanden blijven plakken. Dat ziet er echt zo koddig uit :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:17

Ja hij doet dat altijd als er iets spannend is :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:06

Hoe is het met de mannen? Maag/darm weer in orde?

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:04

oh ik zit op hete kolen hier.......morgen is ze 65 dagen :)) :)) spannend!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 14:31

Prrrr, bijna!
Loes, oeeeeh spannend :)) bijnaaaaaaaaa

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:00

LoesLucky, spannend! Hopelijk dan weer veel foto's!

Verder eigenlijk niet alles bij gelezen/onthouden. Vorige week ben ik met de kinderen van het werk op vakantie geweest, en daarvoor en daarna is het erg druk geweest. De vakantie was wel heel erg leuk en vreselijk vermoeiend :+

Met onze katjes gaat het prima. Sjors is gesterriliseerd, en heeft nu net zo'n pakje aan als Gwynn :P Ze vindt het maar vreemd, maar loopt er wel gewoon mee. Als we thuis zijn doen we hem al wel eens uit, kan ze zichzelf even goed wassen :# Ze is er dan vreselijk druk mee. De wond laat ze gelukkig redelijk met rust. Verder hadden we vandaag pakketjes dag :D Een deken voor paardlief, een computerding voor manlief, een doos met kattenbakkorrels, nog een doos met kattenvoer en nog een doos met een mandje. Tja, de katjes zijn in de meerderheid hier in huis :+
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... che/372969
Dit is het mandje, vooral Yaro vindt hem geweldig!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:08

Ik heb deze ooit gekocht voor Mowgli, die vertikte het om erin te liggen totdat 'ie uiteindelijk door het logeerhondje werd gebruikt, toen moest en zou ze erin. :+
Nu wordt hij gebruikt door beide dames, maar uiteraard niet tegelijk want stel je voor dat je moet delen. :')

Afbeelding
Afbeelding

De kleine woog gisteren 2431gram en zit daarmee ruim 400gram boven het gemiddelde. :=

edit: link toegevoegd

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:17

Gaia wat een leuk mandje! Die wil ik ook hahaha!

Mooi prinsessen mandje zeg! Ik heb vandaag mijn eerste mandje gekregen. Iemand op fb maakt ze zelf....zo cute

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:14

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 20:34

GAIA, dat mandje is leuk heb hem ook gezien. Is hij echt zo hoog en comfortabel? Sjors ook pakje aan ;) gelukkig loot zij nog wel wat rond!

Lor, kleine.... Ze weegt meer dan Knox ;)

Loes echt leuke mandjes! Maar ik heb er meer dan genoeg :D

Pffff de mannen hebben hun irritante uurtje, en dan zijn ze ECHT irritant :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:03

Van wanneer is Knox?
Abby is geschat van 23 april nl

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 21:04

Oke dan zou het wel kloppen :D knox is van 28 april en was 2 dagen geleden 2380gr.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:07

klein weekje verschil dus. :)
Maar die kleine vreet me de oren van de kop. :=
2x daags een portie Smuldier en daarnaast onbeperkt brokken en geregeld nog wat extraatjes.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 21:09

Is ze soms een sphynx :') die kleintjes vreten meer dan Texas! En dan bedoel ik niet over de hele dag maar porties die ze eten, niet normaal haha....

Ik moet zaterdag weer werken en ik heb echt zo absoluut geen zin!!!!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:15

Hihi, irritante mannetjes bij Splash! Wat een heerlijke foto's kwamen er weer voorbij op facebook! Het mandje is echt wel groot en comfortabel, ze passen er bijna met zn drieen in, denk ik. Ze zijn natuurlijk niet zo groot, maar hij was een stuk groter dan ik had verwacht :P Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om weer te gaan werken...

Verder nog veel leuke mandjes gezien, voor prinsjes en prinsesjes. Onze katjes zijn gek op lekkere mandjes, kleedjes en kussens <3
Hihi, Lor hier zijn ze ook wel eens jaloers op elkaar, dan etteren ze elkaar zo erg dat de ander maar weg gaat, en dan gaat de etteraar lekker op dat plekje liggen }:) En je hebt een lekker vreetzakje :D Onze Sjors kan ook zo veel eten! De ervaring leert inmiddels dat het vanzelf wat minder wordt :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:17

Splash_ schreef:
Is ze soms een sphynx :') die kleintjes vreten meer dan Texas! En dan bedoel ik niet over de hele dag maar porties die ze eten, niet normaal haha....

Ik moet zaterdag weer werken en ik heb echt zo absoluut geen zin!!!!

Geen idee wat er allemaal achter zit, iig iets van kangoeroe/stuiterbal en piepspeeltje gok ik zo. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:21

etteren doen ze hier ook, vnl Abby naar Mowgli die dan eerst ' >;) ' kijkt, daarna eens blaast en als die kleine daar niet van onder de indruk is stuift ze erop af om een beste klap uit te delen. :oo
Gevolg is dat Abby dan heel zielig bij me komt alsof ze wil zeggen 'mama, zij pest me -O- ' en heel droog door mij ook weggestuurd wordt want ze was gewaarschuwd. :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:21

ooh mag ik hier meepraten?
Wij hebben op de moment 1 kat (selkirk rex) maar mijn vriend heeft onlangs de uitlsag gekregen van een kattenallergie.
Daarom zouden wij heel graag een sphinx aankopen als gezelschap voor de andere en voor ons uiteraard want we zijn er dol op :D
Maar dat is nog niet voor dit jaar :P

lor1_1984: Dat mandje is mooi, heb ze hier ook al zien liggen in de winkel :D
c_alsemgeest: wat een plaatjes :+:

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 21:53

Welkom! leuk dat jullie een maatje erbij willen voor je selkirk. Alleen is je vriend wel of niet allergisch? Als hij dAt wel is kan je misschien beter een devon rex erbij nemen, want voor sphynxen zijn er ook genoeg mensen allergisch ;)

Zo rust in de tent, knox slaapt onder de deken bij mij, en wax er bovenop. Skatties!

GAIA, dat mandje ga ik in gedachten houden, hij lijkt namelijk vrij klein op de foto.

En over etteren, knox ettert wax ook weg als hij bij mij wil liggen. En ze jagen allebei achter Texas aan. Gaat echt stuk beter tussen alle 3.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:09

Tessyke; is je vriend allergisch voor haar, huidschilfers of (de eiwitten in) speeksel?
Indien voor haar kun je idd het beste een niet-verharend ras nemen en indien voor huidschilfers schijnt de Siberische kat en de Neva Masquerade (ofzoiets) een uitkomst te zijn, zijn beide wel (half)langharige rassen.
In geval van speeksel kun je geen enkele kat (erbij) nemen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 22:10

Oh Lor zat ik fout met de devon? Ik dacht dat hun ook anti allergie waren......