Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sweetsox schreef:dus mijn vraag is wat voor gaas hebben jullie om ze binnen te houden. eigenlijk moet ik die maaswijdte even opmeten. Maar ben op dit moment bang om de huurder tegen te komen. Die zal namelijk niet vriendelijk reageren op mij. want die word misschien weg gestuurd.
Ze zitten savonds binnen en overdag lopen ze buiten. Dat regel ik met een luik. Als je geen kippen op de moestuin mag hebben, is het vragen om moeilijkheden.

Had me van te voren natuurlijk wel goed ingelezen enzo hoor. Maar mijn man had wel even zoiets van 'Euh?!' haha)
En met de broedsheid gaat het best. Wij kunnen die perioden in elk geval prima overbruggen wat eieren betreft, omdat ze de rest van de tijd zo belachelijk veel leggen. En dan haal ik gewoon even het legnest weg, is het met een week gepiept!
En misschien dat de betty daarom zo gek werd; van het thelma-of-louise-gekeel? (ik hou ze echt niet uit elkaar) 
. Één van de twee mini's heeft als hobby tegenwoordig om tot twee meter hoog in de coniferen te klimmen en daar te gaan zitten gillen. Voelt zich heel wat, de ukkepuk
.
Pieteritus1 schreef:Pfff ik word simpel van kippen zoeken.... Vanavond ga ik mijn geld van mijn dooiekippesoepsels terughalen en gelijk 12 weken oude Brahma's oppikken bij een ander.
Hebben jullie tips hoe ik haan en kuikens het beste bij elkaar kan doen? Gewoon hoppa bij elkaar of krijgen we dan moordpartijen?