Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:34

Mijn vriend even de Ackies laten zien. Hij is erg nieuwsgierig waar je ze vandaan hebt.
En volgens hem worden ze max 50 cm incl staart. Hij heeft ze zelf ook gehad.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:19

Sorry voor mijn late reacties steeds, ik kom niet dagelijks op bokt. Hopelijk kont het niet lui over!

@polivy Als ze een dubbele bodem hebben werkt die mat dan nog als je bodembedekking hebt? Ik kan misschien ook een extra plaat in mijn terra leggen maar als er nog zand in komt weet ik niet of dat nog werkt. Ik heb ook een houten terra trouwens.

@cerilene_ Ik heb een groot genoeg terra om warm en koele plekken te bieden. Ook neem ik er maar een dus plaats heeft ze dan genoeg om te zitten op een koel plekje of een warm. Ik zal er zeker op letten :) Ben aan het denken ze inderdaad toch online te bestellen mits er op de beurs degelijke te koop zijn.
Dat is ook een goed idee om een op voorraad te nemen ja… zou erg sneu zijn als ze kou moest lijden…

De uv lamp vervangen wist ik wel al, dat had ik gelezen online. Ik ga gewoon standaard ieder half jaar dan een nieuwe nemen.
Maar je terra is handig mooi joh! Ik durf geen planten te hangen omdat ze die op zouden kunnen eten? Is wel mooi maar ik wil zo weinig mogelijk risico's nemen…

@c_alsemgeest Wat een leuke heb je <3
En een groot terra… dacht dat mijne met 125x62x62 al groot was haha.

@saaarr omg wat een schatjes! Ik ken ze niet, ik ben niet zo bekend met andere reptielsoorten, wat kun je me in het kort over ze vertellen? :+

Ik heb een paar mooie baardagamen op marktplaats zien staan, ik wil namelijk het liefst een rood/oranje leatherback, jong vrouwtje alleen zit er echt niemand kort in de buurt om langs te gaan. Ik hoef geen eens een met een 'stamboom' of extreem speciale uitvoering, het is voor mij toch maar voor de hobby en ik wil er niet mee fokken. Kent iemand een fokker die in Limburg zit toevallig?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:17

Goed bezig hoor Chimello! Goed dat je je van tevoren zo inleest ook. De planten die er bij mij hangen zijn nep, daar eten ze dus niet van, ze zijn puur voor decoratie. Omdat het een aquarium is geweest zit er een lelijke hoek, waar de filters hebben gezeten, waar ook de achterwand niet doorloopt, dus vandaar de nepplanten daar. Ook vinden de baardjes het fijn om er soms onder en achter te zitten.

Ik heb mijn baardjes van marktplaats. Er worden er veel aangeboden, want er zijn zoveel mensen die achteloos aan deze beestjes beginnen. Nadeel is wel dat je niet echt weet wat je in huis haalt, zo was ons originele koppel (waar nu de vrouw van over is) volgens de dierenarts veel ouder dan ons verteld is. Ook hadden ze wat problemen doordat ze niet altijd goed gehouden zijn. Aan de andere kant is het ook wel fijn om zulke afdankertjes een nieuw leven te kunnen geven. En ons vrouwtje heeft ook echt de leukste persoonlijkheid, dus we zijn erg blij met haar.

En er zitten ook goede aanbieders tussen. Het mannetje wat we als vervanging hebben gehaald kwam van een meid die er echt wel hart voor had. Het is toevallig ook een oranjige leatherback trouwens.
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:29

Ja ik heb er veel over gelezen voor ik er aan dacht een aan te schaffen. Ik wilde eigenlijk een kikker aanschaffen maar die zijn niet zo graag in de hand. Toen keek ik gewoon uit nieuwsgierigheid eens naar hagedissen en kwam ik bij de baardagaam. Daar stond hoe aanhankelijk ze waren en goed met katten en andere dieren mits ze gewend zijn (vandaar de voorkeur aan een jong dier). Filmpjes gekeken, meer opgezocht en zo doende besloten een terra aan te schaffen en langzaam het klaar te maken. Ik zag een hele mooie 3 jarige heel kortbij maar die was helaas al 3 jaar en dat vind ik persoonlijk te oud.
Maar je hebt gelijk, ik ben zoveel advertenties tegengekomen van mensen die 'wegens geen zin meer' of 'geen tijd meer' hun hele inboedel weg doen. Zo probeerde me iemand een terra van 100x50x40 met twee mannetjes te verkopen. Gelukkig had ik al gelezen dat dit niet goed samengaat en het terra te klein was voor twee.
Zo werd me ook gewaarschuwd voor missende teentjes, afgebroken staarten enz. Maar ik vind het belangrijkste dat ze al goed eten en vervellen. Als beginner weet ik niet hoe ik een jonge agaam aan het eten krijgt als die niet goed eet. Daarom ben ik ook niet zo voor marktplaats, je weet nl nooit wat je koopt.
Het is wel fijn dat de jouwe zo lief is dan. Heb je nog andere dieren? Hoe reageert ze daar op?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:37

We hebben ook nog 3 katten en dat gaat heel goed samen. Ook met het oude mannetje, en het nieuwe mannetje (die is iets schuwer) gaan ze heel goed. De agaampjes zijn totaal niet bang voor ze. We blijven er voor de zekerheid wel altijd bij, want een van de katten wil ze nog wel eens een tikje op de kop geven (zonder nageltjes en zachtjes, meer zo van: hé, ga is leuk bewegen).

Het paartje wat we van marktplaats hadden waren ook ons eerste baardagamen. Ik vond het wel fijn dat ze al volwassen waren en dus toch wat minder bewerkelijk. Zo kan je toch een beetje wennen aan een heel ander soort dier zonder dat het om het minste of geringste fout gaat. Ze worden best oud, dus een agaampje van een paar jaar gaat nog heel lang mee als het goed is. Ons vrouwtje is dus al wat ouder, maar gelukkig voorlopig nog goed gezond en met energie voor 10, het nieuwe mannetje is bijna 2 en hebben we nu een aantal maandjes.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:45

Wij hebben twee jonkies ook van marktplaats. Een vrouw in Duitsland had de eitjes laten uitkomen en verkocht ze voor weinig.
Onze baardagamen zijn trouwens broertjes, twee mannetjes dus. Gaat super. Zelfs beter in de bak dan erbuiten. Kunnen op sommige moment niet zo goed met elkaar, maar boven alles niet zonder elkaar. Haha. Mafkezen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:46

Echt, twee mannetjes? Ik heb vrijwel overal gelezen dat dat not done is dus ik zou het niet aandurven :+
Ik wil sowieso één vrouwtje. Soms lees ik dat die beter samen kunnen maar het blijven solidaire dieren, toch?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:59

Jup. Twee mannetjes. Wij wisten eigenlijk niet dat dat niet zo vaak goed ging, maar hebben (toen we dat hoorden) wel gezegd: als het niet goed gaat dan moet 1 van hen weg en komt er een vrouwtje bij. Maar het gaat echt super. Mijn vriend wil graag een vrouwtje er bij (baby's! Dat wil ie eigenlijk. Alleen dan van de baardagamen en nog niet van ons :') haha), maar dat durf ik niet aan met die twee. Ben bang dat het dan echt een strijd wordt om het vrouwtje.

Op je vraag over die bak met dubbele bodem kom ik nog terug. We willen binnenkort even gaan informeren her en der en dan bv dubbele bodem ook voorleggen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:49

Oh, ben benieuwd dan! Je weet ook niet toevallig waar die calcium balletjes ergens verkrijgbaar zijn? Ik zoek nu al een eeuwigheid online en ik wil geen zand maar de balletjes specefiek. Ik vraag me nl af wat die ook kosten en of ze verkrijgbaar zijn in de buurt.
Ik dacht eerst aan corbo bodem maar die schijnt te gaan schimmelen vanwege de hitte en het sproeien... dus dan maar niet.
En anders overweeg ik zavelzand, is een soort leemzand? En dat is makkelijker verkrijgbaar. Wat gebruik jij?
En je vriend wilt misschien het vaderschap eerst kleinschaliger uitproberen? :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:51

Onze Bert en Koekie moesten vandaag mijn vriend maar wat wakker maken:
Afbeelding

En zo slapen ze dus samen (heb ze zo uit de bak op bed gezet). Bovenop is Bert, onderop Koekie:
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:16

Hahaha wat zijn ze leuk

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:48

Awwwww zo schattig! En die kleurtjes zijn ook cool, zijn ze een soort wildkleur?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:02

rockwitch schreef:
Mijn vriend even de Ackies laten zien. Hij is erg nieuwsgierig waar je ze vandaan hebt.
En volgens hem worden ze max 50 cm incl staart. Hij heeft ze zelf ook gehad.

Officieel staan ze 60 tot 70 cm. Ik heb ze gehaald op de beurs in Houten

@Chimello. Tsja wat wil je weten :) De nederlandse naam is stekelstaartvaraan. Komt uit woestijngebied, intelligente beesten.
Bij mij zijn ze de ene dag heel actief en de andere dag zie je ze niet. Ze zijn wel veel actiever dan de baardagaam die bij mijn vriend zit.
Soortgelijke verzorging als de baardagaam.
Ze graven, zijn erg snel, eten hetzelfde als baardagamen behalve het groenvoer :P
Ze eten geen stilliggende dingen, het moet echt bewegen. Ik voer ze gewoon krekels, wil binnenkort ook sprinkhanen bijvoeren en als ze groter zijn mogen ze van mij ook eens in de zoveel tijd een pinkie. meelwormen en wasmotlarven gaan er niet echt in omdat dat te weinig beweegt..
Ik heb er 2 zitten, geslacht is nog niet bekend..
Hun tong is hetzelfde als de tong van een slang, hier vangen ze ook geuren mee op :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:05

Leuk die varanen! Maar is zo'n bak van 1.20 niet veel te klein?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:51

Leuk om te horen, en zijn ze ook handtam enzo of meer voor naar te kijken?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:34

Ik vind ze meer om naar te kijken, al kan ik ze wel gewoon oppakken ik vind ze feller dan een baardagaam

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:42

chimello schreef:
Awwwww zo schattig! En die kleurtjes zijn ook cool, zijn ze een soort wildkleur?

Geen idee eigenlijk. Ze kunnen ook meer oranje worden.

Mijn vriend heeft tijdens zijn uitzending daar wilde baardagamen gevangen (daar komt de 'liefde' ook uit voort) en die waren echt heel gaaf. Daarvan werd de baard en buik etc knalblauw.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:11

Ik heb momenteel 4 discusvissen (geen idee of het echt 'speciaal' is), ik heb ook een helmgekko gehad, een kameleon, gerbils, degoe's, olifantvissen (heb er nu nog 1) en dat zijn zowat de 'bijzonderste' die ik gehad heb.xD

Als ik er iemand geïnteresseerd is plaats ik straks wel een foto.xD

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:31

Olifantvissen *\o/* Toch als het diegene zijn die ik in m'n hoofd heb, met een slurfje/snuitje? Heb ik onderzoek naar gedaan :D

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:37

Ik heb denk ik ook best bijzondere huisdiertjes ik heb namelijk 2 Chinese driekielschildpadden.
De rest hier vind ik ook allemaal erg gave dieren

Khaleesi:
Afbeelding

En Drogo:
Afbeelding

En de gehele bak:
Afbeelding

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:57

Leuk schildpadden!! :D

Ben ook wel benieuwd naar de olifantvissen :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:37

Ik heb ook discussen gehad! Had een mega aquarium toen ik rond de 12 was, was toen helemaal weg van vissen haha.

Over schildpadden gesproken, wij hebben een 10 jarige geelwang. Eerst ook een zaagrug maar die is ontsnapt pas geleden en niet meer terug gevonden :( moeder was er kapot van. Die kan ik met de hand voeren maar hij is niet erg tam en sist naar je. Bedelen doet hij ook maar zodra je boven hem hangt is hij weer weg. Wat een tuub.

Wauw, echt, blauwe buik? :o Mooi!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:33

Hip die schildpadden. Stinken die niet?

Ik heb even gegoogled op olifantvissen. Te grappig zijn die.

Onze Koek had weer een rare bui:

Afbeelding

Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:48

Haha schitterend. Ga mijn baardje er ook eens bij pakken.

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:52

Heey, ik heb een paar alpaca's als huisdier ik weet niet of dat appart is maar dacht zal ik ook eens wat vertellen over mijn huisdiertjes ^^